Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Gorrrąca Ventka, czy aby nie za gorąca...

mario_pil - 2008-01-28, 12:17
Temat postu: Gorrrąca Ventka, czy aby nie za gorąca...
Witam,

Ostatnio mam następujący problem, temperatura silnika rośnie mi do 95 stopni i potem spada do 90, zarówno w mieście jak i na trasie. Do tej pory było zawsze równo 90 po nagrzaniu się silnika (nawet kiedy butowałem auto). To taki powtarzalny cykl, rośnie i spada.

Co mogło paść, boję się żeby nie przegrzać silnika.

Dodam jeszcze, że objawy zaczęły się po wymianie paska rozrządu (wiem że jedno z drugim nie powinno mieć nic wspólnego, ale jednak silnik trzeba trochę rozebrać wymieniając pasek)

Sprawdziłem poziom płynu chłodzącego, możliwe wycieki płynu, twardość węży, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, patrzyłem czy nie mam płynu chłodzącego w oleju, wszystko w normie.

Nie wiem czy załącza się wentylator chłodnicy, nie umiem zewrzeć na krótko, bezpiecznik jest ok.

Myślę, że może padł termostat, albo czujnik temperatury, ale tego nie umiem sprawdzić, może zapowietrzył się układ chłodzenia, nie wiem czy to w ogóle możliwe przy tym silniku.

Pomóżcie proszę!

[ Dodano: 2008-01-28, 13:49 ]
Przed chwilą zrobiłem test dmuchawy chłodnicy, na postoju rozgrzałem silnik do ponad 90 stopni i wiatraki ruszyły. Czyżby termostat w tej sytuacji???

misiek - 2008-01-28, 16:34

Jak miałem podobną sytuację w swoim ventylu tylko że u mnie rosła temperatura do ponad 100 stopni. U mnie to ustało po wymianie termostatu na nowy.Oczywiście przy okazji został wymieniony płyn w układzie chłodzenia i wszystko jak ręką odjął.Po wymianie płynu w układzie w celu odpowietrzenia układu uruchamia się silnik na postoju rozgrzewa tak długo aż włączy się wentylator chłodnicy, następnie gasi się silnik, czeka aż ostygnie i wtedy odkręca się zbiorniczek wyrównawczy i uzupełnia niedobór płynu. NIE OKRĘCAĆ WCZEŚNIEJ ZBIORNICZKA BO TO JEST UKŁAD CIŚNIENIOWY I MOŻNA SIE POPARZYĆ BO WYRZUCI CIŚNIENIE PŁYN NA ZEWNĄTRZ !! :achtung: :boisię: :boisię: !! :achtung:
Paweł J. - 2008-01-28, 18:01

Z tego co czytam to wentylator jest ok. Przy wymianie rozrządu jeśli dobrze pamietam trzeba ściągnąć pasek od pompy wodnej i może teraz jest za luźny lub cos takiego. Możliwe że i termostat sie zaciął.
spyro - 2008-01-28, 19:11

A oprócz tego sprawdź czujnik temperatury, który właśnie w ten sposób objawia początki swego końca...
piru - 2008-01-28, 19:12
Temat postu: oj gorąca ta Twoja Ventka, gorąca
Termostat możliwe że otwiera się za późno na duży obieg i stąd ten skok temperatury. Przy 95 się otwiera i dlatego spada nagle do 90 stopni. :faja:
misiek - 2008-01-28, 19:18

Tygrysisko napisał/a:
Z tego co czytam to wentylator jest ok. Przy wymianie rozrządu jeśli dobrze pamietam trzeba ściągnąć pasek od pompy wodnej i może teraz jest za luźny lub cos takiego. Możliwe że i termostat sie zaciął.
pasek od pompy wodnej jest naciągany poprzez sprężynę pod alternatorem, no chyba że ktoś źle zmontował :połbie: bo to różnych mechaniorów gigantów można trafić :połbie: :połbie: :połbie: :połbie: ja jednak bym obstawiał termostat
mario_pil - 2008-01-28, 20:16
Temat postu: wymienię termostat
Dzięki za rady, wymienię termostat, to nie jest pewnie droga sprawa. Dziękuję za pomoc.
wasil1 - 2008-01-28, 21:45

Termostat to zaledwie kilkanaście PLN, ale robota wredna.
misiek - 2008-01-28, 21:59

wasil1 napisał/a:
Termostat to zaledwie kilkanaście PLN, ale robota wredna.
Tak za swój dałem chyba jeśli dobrze pamiętam 31 zł A robota nie była aż tak wredna.Dało się radę :hura: Ja sobie wymontowałem najpierw pasek napędu pompy wspomagania, potem ściągnąłem pasek napędu alternatora, potem wymontowałem alternator,no i korpus pompy mamy na wierzchu :OK: Następnie zdemontowałem dolny wąż aby spuścić płyn z chłodnicy potem ten wąż wyżej. Następnie śruby które mocują pompę wodną do bloku i tam w tkim czarnym plastiku jet umieszczony termostat :OK: wymienić z uszczelnieniem gumowym i składać w odwrotnej kolejności :tak: :tak: :OK: :OK:
spyro - 2008-01-28, 22:06

mario_pil napisał/a:
nie jest pewnie droga sprawa

własnie to przechodziłem.
Termostat 27 zł wymiana 90 zł (wytargowałem do 50, ale to fartem), no chyba że sam wymienisz wtedy za friko robocizna, ale powiem Ci sporo z tym roboty, trzeba wykręcić nawet wspornik serwa.

marmarmarek - 2008-01-28, 22:18

to ja jeszcze sie wtrace-halo-to dopiero 95 stopni :) po miescie temperatura mi non stop chodzi miedzy 100 a 90 ( na gazie) termostat wymenialem krociutko przed zima... przeciez to jeszcze temperatura pracy...
Paweł J. - 2008-01-29, 11:37

spyro napisał/a:
wymiana 90 zł (wytargowałem do 50, ale to fartem)

w moich okolicach to 20zł :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

yahoo - 2008-01-30, 00:28

to normalnie w szoku jestem, ze wymieniaja termostat w vento za 20 zl
spyro - 2008-01-30, 01:36

Powiem, CI że za 20 zł to podziwiam, bo to naprawdę jest sporo roboty.
Paweł J. - 2008-01-30, 11:16

Dobry mechanik to zrobi bez problemu do 30minut wraz z wymianą płynu.
marmarmarek - 2008-01-30, 11:31

za 20 zl bym sie za to nie bral... :) jakby nie mogli go na wierzchu gdzies ulokowac.
spyro - 2008-01-30, 13:32

Tygrysisko napisał/a:
Dobry mechanik to zrobi bez problemu do 30minut wraz z wymianą płynu.

tu sie nie zgodzę, może w aucie które ma rok, ale nie 16. U mnie mechanicy w ASO BOSCH'a długo męczyli sie z odkręceniem wspornika serwa, śruby były na maxa zapieczone, także zawsze jakieś ciekawostki przy tym wyjdą.

A co do roboczogodziny to tanich macie mechaników u siebie, bo w Łodzi stawka za roboczogodzinę to około 80 zł, to nawet licząc że trwa to pół godziny to wychodzi że u Was 40 zł/godzina pracy. To naprawdę nie dużo. Wyobrażam sobie jakie ceny muszą być w Wawie...

marmarmarek - 2008-01-31, 03:18

co na wsi to na wsi... odemnie za szybe przednia do Ventki wolali w Wroclawiu 100 zl wiecej niz zaplacilem w Lesznie... ta sama szyba...
Paweł J. - 2008-01-31, 12:38

spyro napisał/a:
tu sie nie zgodzę, może w aucie które ma rok, ale nie 16

Właśnie mechanik i mi się zalił na ten temat. On nie bierze kasy za godzine tylko tak na oko od sztuki. U mnie nić np nie było zapieczone i skorodowane i szybko to poszło za to w tym czasię podjechał gościu paskien b3 ktoregoi mechanior znal i go odprawił z kwitkiem bo nie chciał sie za niego brać bo czego sie nie czepił to wszystko urywał i każda sruba była zapieczona i skorodowana.

spyro napisał/a:
A co do roboczogodziny to tanich macie mechaników u siebie

Ceny w lublinie są większe a ten mechanior to z mojej okolicy pod lublinem. Dla ciekawości powiem że za wymiane sprzegła chciał ode mnie 50zł ale że szybko, ładnie zrobił to stówke dostał. Tylko do niego jeźdzę.

spyro - 2008-01-31, 21:03

za sprzęgło 50 zł... WOW, że jemu sie chce w ogóle za taka kasę robić...
yahoo - 2008-02-02, 01:01

facet się nie docenia normalnie
CichyEska - 2008-02-03, 08:49

Taaaa a wy jeszcze narzekajcie ze tanio,dobry pomysl.A jak taki mechanik na forum vento siedzi i czyta?To nastepnym razem wybulicie jak za buroki :-)

[ Dodano: 2008-02-03, 08:50 ]
yahoo napisał/a:
facet się nie docenia normalnie

yahoo - 2008-02-03, 23:26

jak ma zdrowe podejście do sprawy, to niech nie klepie biedy chłopok :diabełek:
cichy_85 - 2008-03-14, 00:21

Choćby nawet stówa za wymiane sprzęgła to i tak nie dużo... ja byłem się pytać ile wymiana sprzęgła w polo i się troszki załamałem... 200-250 sama robocizna... <szok>
spyro - 2008-03-14, 10:21

cichy_85 napisał/a:
200-250 sama robocizna

to normalka... W Łodzi poniżej tej kwoty nikt nawet nie chce gadać.

rabenshwarz - 2008-03-14, 11:09

[quote="Tygrysisko"]Z tego co czytam to wentylator jest ok. Przy wymianie rozrządu jeśli dobrze pamietam trzeba ściągnąć pasek od pompy wodnej i może teraz jest za luźny lub cos takiego.


znajomy mial podobna sytuacje w pasacie..po stawial bym a pompe wodna i na pasek tymbardziej ze byl wymieniany

piru - 2008-03-15, 08:49

Mario_pil jak po wymianie termostatu ?? Czyżby temat umarł bo na pewno zszedł na inne zagadnienie ;)
mario_pil - 2008-04-23, 14:47

Wymiana termostatu i po sprawie:-) Dzięki!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group