Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - kierownica

rabenshwarz - 2008-01-29, 17:37
Temat postu: kierownica
witam...mam taki problem ze kierownica mi ciezko chodzi....ciekawe jest to ze cieżej chodzi przy skrecie w lewo...np.na rondzie czy na skrzyżowaniu.. do tego tez sciaga na prawo przy jezdzie...dodam ze zbierznosc i geometria ok...jesli ktos mial podobne problemy pomozcie,.
misiek - 2008-01-29, 21:09

a nie siadło ci czasem wspomaganie ?? ?? ?? ?? Lub też cała przekładnia ?? ?? ?? ?? ?? ?
rabenshwarz - 2008-01-29, 23:09

o to chodzi ze calkiem napewno nie siadlo bo chodzi ciezko ale cos tam jeszcze wspomaga...z tego co wiem to pompe da sie sprawdzic...ale przekladnie nie mam pojecie czy da sie sprawdzic..wiesz co s o tym???????????? i czy wspomaganie moze wplywac na sciaganie podczas jazdy?
misiek - 2008-01-29, 23:22

Tego nie wiem ale weż ściągnij pasek z pompy wspomagania i kawałek się przejedź bez wspomagania i wtedy zobacz co i jak.Na ściąganie to chyba nie ma wpływu tak mi się wydaje, na to ma wpływ geometria ustawienia kół przednich,chociaż kiedyś w poldku jeszcze jak blokował mi prawy zacisk hamulcowy to też lekko ciągło na prawo :hmmm:
wasil1 - 2008-01-30, 21:11

To prawdopodobnie są górne łożyska przednich amortyzatorów. Jak się zapieką, wspomaganie nie daje rady, pojazd niestabilny w czasie jazdy, będzie ściągało.
misiek - 2008-02-01, 20:09

Może też to być ale te łożyska raczej się wybijają niż zapiekają ale wszystko możliwe.Trzeba by było podnieś fure odkręcić końcówki drążków kierowniczych i zobaczyć jak chodzą McPersony na tych łożyskach :hmmm: :hmmm: :hmmm:
pablomed - 2008-02-01, 21:19

A ta śróba regulacyjna od przekładni? od dołu w miejscu gdzie kolumna do listwy dochodzi? Chyba jest przy wspomie tak samo jak w przekładni bez wspomy,tylko jakoś gorzej dostępna? Stawiam pytajniki bo regulowałem nią w starej jetce bez wspomy, a teraz do vento nie miałem potrzeby tam zaglądać.
semp - 2008-02-04, 17:09

Mi też ciężko chodziła kierownica i miałem podobne obiawy. Zoriętowałem się co jest grane jak skręciłem koła do końca w jedną ze stron i ciekl mi płyn ze wspomagania. Sprawdz czy ci płyn nie ubywa albo czy nie masz go za mało. Jak ci ubywa tzn. że wszystkie zimeringi i uszczelaniacze ci poszły. Sprawdz sobie czy jeszcze osłony na drążkach masz całe, bo jak dostał ci się piasek to mógł ci porysować tłok.

Ewentualnie jak wszystko ok to podnieś auto i poruszaj kołem w poziomych i pionowych ruchach ruchach. Jak nie będziesz miał luzów na końcówkach to możesz mieć już luz na listwie. Ja tak właśnie sprawdziłem i nie miałem luzu na drążkach ani na łożyskach a czułem luz i okazało się dlaczego ciężko chodzi mi wspomaganie, bo listwe miałem zużytą.

Ja wymieniałem przekładnie kierowniczą, drązki i końcówki bo regenerować jej nie było sensu bo kosztuje to 500 zł a ja kupiłem używaną za 300 i jestem bardzo zadowolony bo chula mi jak trzeba :)

Mam nadzieje że chociaż troche pomogłem lub naprowadziłem. Powodzenia

Poldi - 2008-02-07, 23:10

misiek napisał/a:
Może też to być ale te łożyska raczej się wybijają niż zapiekają ale wszystko możliwe.

A jak by były wibite to czy mogła by być przyczyna ściągania? Pytam bo borykam się z problemem ściągania i na razie nie jest on rozwiązany a i gemetria sprawdzona, opony pozmieniane osiami i stronami, końcówki i drązki posprawdzane. I teraz skojarzyło mi się że z pół roku temu mechanik bąknoł coś o łożyskach przy amortyzatorach że pomału należało by się nimi zainteresować bo się kończą.

wasil1 - 2008-02-08, 21:06

Dla przykładu mogę zapodać fotkę łożysk amorka z Citroena Boxera z 2004r. Po prostu szok, objawy w czasie jazdy były takie jak pisał rabenshwarz. Wszystko więc może się zdarzyć, zazwyczaj wybijają się, ale bywa, że zapiekają się.
rabenshwarz - 2008-02-10, 11:52

mam luz na listwiie sprawdzilem...i do tego rozpadla sie oslona drazka z jednej strony pewnie piasek dostal sie do listwy i dlatego ciezko chodzi
semp - 2008-02-10, 15:03

Spróbuj wyczyścić z piasku i załóż nowe osłony, jak dalej tak będzie chodzić to przykro mi bardzo ale czeka cię wymiana, albo pogodzenie się z ciężko chodzącą kierownicą. Jak nie masz wycieków to bym to zostawił bo wymiana to koszt rzędu 300 za używaną. Zycze powodzenia :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group