|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - ogrzewanie - bardzo słabe ciepłe powietrze
Felipewp - 2008-02-21, 16:20 Temat postu: ogrzewanie - bardzo słabe ciepłe powietrze witam mam problem w moim vento 1.8 mam bardzo słabe ogrzewanie, układ odpowietrzałem kilka razy jak ustawie na obrotach poziom 1 jeszcze cos tam leci ciepłego powietrza ale gdy dam np . na 3 poziom po chwili leci letnie tak jak by nagrzewnica nie wyrabiała przewody do nagrzewnicy są gorące ,filtr kabinowy nowy ,dmucha ładnie ale jest zimno juz nie wiem co z tym moze byc ... prosze o pomoc
adbaca - 2008-02-21, 16:30
a powiedz czy wogóle osiaga temp wyższą auto
Felipewp - 2008-02-21, 16:36
mam nowy terostat temperatura stoi na 80 a w korkach lub przy ekstremalnych warunkach kolo 90
adbaca - 2008-02-21, 16:45
czyli temp osiąga a nie wieje ciepłem
http://forum.vwvento.org/...p%B3e+powietrze
zobacz ten link, poprzegladaj moze jakąś myśl Ci podsunie
Felipewp - 2008-02-21, 17:14
uszczelka raczej nie bo nie ma przedmuchów a płyn chłodnicy jest czysty
marmarmarek - 2008-02-21, 17:28
masz thermotronik?
Felipewp - 2008-02-21, 17:29
nie mam
Hemi77 - 2008-02-21, 19:14
moze masz problem z linka ktora steruje zaworkiem od nagrzewnicy , czasami z zatrzasku spadnie, albo zaworek sie popsul , i jeszcze jedna mozliwosc ze sie zatkala nagrzewnica ale to juz w extremalnych wypadkach , zycze powodzenia w szukaniu usterki
Felipewp - 2008-02-21, 19:48
linka jest w porządku sciągałem konsole wygląda ze wszystko w porządku na dniach sprubuje przetkac nagrzewnice
[ Dodano: 2008-02-21, 19:49 ]
a o jaki ci zaworek chodzi gdzie on jest ?
misiek - 2008-02-21, 20:38
Hemi77 napisał/a: | albo zaworek sie popsul |
Felipewp napisał/a: | a o jaki ci zaworek chodzi gdzie on jest ? |
Nie szukaj bo go nie znajdziesz ventyl nie ma zaworka ciepłym powietrzem steruje się otwierając klapki na poszczególnych kanałach dolotowych,przekręcając na gorąco otwieramy nawiew powietrza na nagrzewnicę i stąd bierzemy gorące powietrze w samochodzie ja bym podejrzewał że nie otiera vci się tsa klapka która puszcza powietrze na nagrzewnicę
marmarmarek - 2008-02-21, 20:44
misiek napisał/a: | Nie szukaj bo go nie znajdziesz | tez sie wlasnie zdziwilem czytajac to... przeca to nie Wartburg ( gdzie na zmiane powietrza w kratkach po przesunieciu suwakow trzeba czekac az ciecz zmieni temperature...
Felipewp - 2008-02-21, 21:50
tylko jak sie do tej klapki dostac chyba nie rozbierac pol auta ?
spyro - 2008-02-22, 00:18
a może to sama nagrzewnica sie kończy. Sprawdź czy nie masz mokro na dywanikach pod nogami z przodu. No tak jak koledzy mówią: termostat (nic nie znaczy że dopiero wymieniony, mógł być wadliwy).
Felipewp - 2008-02-22, 08:40
sucho jest
Paweł J. - 2008-02-22, 10:57
Wystraczy że nagrzewnica jest od srodka pokryta kamieniam lub jakims inny osadem i lipa.
wasil1 - 2008-02-28, 08:38
Przepłukaj nagrzewnicę, też tak miałem. Teraz grzeje aż miło, wszyscy mi zazdroszczą.
Bucus - 2009-02-08, 10:02
A ja mam takie pytanko, a mianowicie, żeby ciepłe powietrze zaczęło lecieć w aucie muszę przejechać ok 10km w mieście i 15 km w trasie, czy to normalne?, po przejechaniu tych odległości na wskaźniku mam ok 70 stopni, ale jak będę jeździł dalej to temp. dojdzie do 90.
Sprawdzałem węże chłodnicy po przejechaniu ok. 2km i górny był letni a dolny zimny.
krzeszak - 2009-02-08, 10:16
No trochę to dziwne u mnie w aucie po przejechaniu 2-3km leci już ciepłe powietrze a skazówka jest na tych kreseczkach przed 70C
Bucus napisał/a: | czy to normalne? |
wiec normalne to nie jest ... może coś z termostatem?
Bucus - 2009-02-08, 10:20
Też myślałem że termostat, dlatego sprawdzałem węże, i wg nich wygląda że termostat OK.
piotrek_inf - 2009-02-08, 10:23
Ja u siebie wymieniłem termostat i grzeje się momentalnie, przejadę jakieś 4-5 km i prawie 90 stopni jest, a w aucie cieplutko
cinek82 - 2009-02-08, 10:39
Ja to wczoraj przerabiałem. Termostat wymieniony i od razu szybciej się nagrzewa silniczek i w środku. Wymień termostat ale najlepiej na oryginalny. Ja teraz taki wsadziłem i jest a wcześniej był "no name" i temp trzymała się na ok 75st a teraz 85st.
Bucus - 2009-02-08, 10:46
a wie ktoś jak jeszcze inaczej można sprawdzić termostat, bo nie jestem pewien co do tego że to jego wina,
tak jak pisałem węże OK, temperatura też jest dobra tylko że długo się grzeje.
bradley - 2009-02-08, 11:04
Jak sie zagrzewa, ze wskazowka staje na 90 to zostaw.
Nie porownujcie grzania benzynowca do TDI, nawet TD szybciej sie grzeje od TDI. Wszystko przez wyzsza sprawnosc TDI, ktory oddaje mniej ciepla.
U mnie nastepna naprawa bedzie wymiana termostatu bo jak sie samochod przycisnie na trasie to wskoczy temperatura 90, ale jak sie jedzie spokojnie to oscyluje w granicach 80-85.
Bucus - 2009-02-08, 11:43
bradley, masz rację żeby nie porównywać, ale jechałem innym TDI i grzał szybciej niż u mnie.
Dlatego próbuje znaleźć jakąś przyczynę, że tak długo
Bucus - 2009-02-08, 12:20
Może któryś z kolegów posiadający TDI (1Z) napisać jak u niego wygląda z nagrzewaniem się w środku.
bradley - 2009-02-08, 12:42
Ja po tych 10 km na 1 wentylatora i full ogrzewaniu na szybe mam wskaznik na ok 80 stopniach i rosnie. Na pewno po 10km wieje juz cieplym powietrzem.
FWD350 - 2009-02-08, 13:02
a wiec ja miałem tez tak ze nie nagrzewaól mi sie a tem p silnika to 70 a dmucha ledwie ciepłym do wymiany trmostat.ale mnie tkneło zeby wycyszcic nagrzewniczke odpiołem przewody przepłukałem odkamieniacz i zapiete i przy 70 grzeje tez niezle silnik TDI 1Z a termostat dalej nie wymieniony
Paweł J. - 2009-02-08, 13:05
ale przecież już dmucha ciepłym powietrzem nawet w momencie gdy wskazówka się zaczyna podnosić....czyli znacznie mniej niż 70stopni...
FWD350 - 2009-02-08, 18:36
tak ale jak koledzeFelipewp, ma temp silnika 80 i nie grzejej jemu to mi sie wydaje ze nagrzewniczka jest zapchana syfem bynajmniej tak było u mnie
Paweł J. - 2009-02-08, 18:42
FWD350 napisał/a: | ma temp silnika 80 i nie grzejej jemu to mi sie wydaje ze nagrzewniczka jest zapchana syfem bynajmniej tak było u mnie |
albo jest pokryta kamieniem od środka
spyro - 2009-02-08, 20:22
Cytat: | a wie ktoś jak jeszcze inaczej można sprawdzić termostat | wyjąć. Węże nic nie znaczą u mnie tak było, macane węże prze mechanika i wszystko niby OK a okazało się że termostat był walnięty.
Gavel - 2009-02-08, 21:15
Bucus napisał/a: | A ja mam takie pytanko, a mianowicie, żeby ciepłe powietrze zaczęło lecieć w aucie muszę przejechać ok 10km w mieście i 15 km w trasie, czy to normalne?, po przejechaniu tych odległości na wskaźniku mam ok 70 stopni, ale jak będę jeździł dalej to temp. dojdzie do 90. | Ja mam tak samo że rano to muszę dłuuugo czekać na ciepłe. Kovval miał tak samo. Poszukaj na forum bo już o tym kiedyś pisaliśmy jak to nasze TDIki długo się grzeją...
bradley - 2009-02-09, 11:42
Dzis sprawdzilem. Temp na zewnatrz ok 2-3C+ Nie wiem ile przejechalem bo tyle co na stacje benzynowa i do dentysty a ze to zaraz obok siebie to moze z 2km i jak wskaznik zaczynal wstawac czyli byl na pomiedzy 1 a 3 kreska po lewej stronie to na 1 biegu, szybie i max temp juz lecialo cieple powietrze.
Takze jak slabo ogrzewa wnetrze to masz nagzrewnice do czyszczenia, a jak silnik nie wskakuje na 90 to termostat albo czujnik.
Bucus - 2009-02-09, 12:25
A mam jeszcze pytanie, czy żeby wymontować nagrzewnice, to muszę całą deskę ściągać, bo patrzyłem na poradę i tam tak jest, a może komuś udało się bez wyciągania deski?
Bo zastanawiam się jak przeczyścić samą nagrzewnicę, tzn bez odkamieniania całego układu z chłodnica łącznie, gdyż co do chłodnicy to nie jestem pewien czy by to wytrzymała.
bradley - 2009-02-09, 13:06
mozesz odpiac weze w przegrodzie silnika i podlaczyc jakiegos szlaufa i przeplukac, ale znajac niemcow to dostep tam jest tragiczny. Nie potrafie dostac sie do ciegna wastegatu w turbinie bo tam nie ma jak reki wsadzic ani od gory ani od dolu.
wasil1 - 2009-02-09, 13:29
Koledzy, trzeba zacząć od przepłukania nagrzewnicy. Wymiana nagrzewnicy to ostateczność. Są różne preparaty do płukania układu chłodzenia, ja osobiście polecam Wurtha - 100ml na układ, pojeździć 2 dni, spuścić płyn, zalać nowy. Jeśli nie pomoże to przepłukać lub przedmuchać sprężonym powietrzem nagrzewnicę. Musi grzać, VW to mistrz świata w grzaniu, nagrzewnica praktycznie nie zapycha się.
Paweł J. - 2009-02-09, 13:52
Da się przepłukać bez problemu.....np myjka ciśnieniowa ma opcję mycia z szamponem...zamiast szamponu do pojemnika można wlać jakiegoś specyfiku...
tylko teraz tak sie zastanawiam czy cała woda wyleci z nagrzewnicy po jej przepłukaniu i czy nic tam nie zostanie
Bucus - 2009-02-15, 15:07
I problem raczej rozwiązany (do końca nie sprawdziłem ale jest wyraźna poprawa).
Pojechałem do sklepu kupić ten okamieniacz, a gość do mnie czy odpowietrzałem nagrzewnicę, bo ona jest wyżej niż cały układ i może być zapowietrzona, to wróciłem do domu, jeden wąż leciutko zsunąłem, odpowietrzyłem na ile się dało. Dzisiaj jechałem z rana i po ok. 2 km zacząłem czuć ciepło z nawiewów.
Mateusz Huba - 2015-12-23, 21:24
Tam sa metalowe zapinki co lacza ten tunel z cala banka nagrzewnicy musisz ten tunel zdemontować i tam jest ta klapka robili tobą poprzednim vencie i później ogrzewanie bylo super
vwjanekvento - 2016-11-01, 16:17
Odgrzeje kotleta bo mi sie ogrzewanie konczy A wiec tak od jakiegos czasu (ze 2 lata) jak mam wlaczone nawiewy wylatuje z nich jakas gabka w kawalkach. Teraz nie grzeje mi tak jak dawniej owszem leci cieple powietrze ale slabo. Kiedys lecialo gorace, ktos wie co to za gabka wylatuje i od czego to. Mozliwe ze cos sie przytkalo? Kurde zima idzie a JA nawet nie mam czasu tego zrobic
theority - 2016-11-01, 16:52
vwjanekvento napisał/a: | co to za gabka wylatuje i od czego to. Mozliwe ze cos sie przytkalo? |
To jest gąbka łącząca elementy nagrzewnicy.
Ktoś ostatnio się pytał czym ją zastąpić i padła odpowiedź, że pianka pod panele się nadaje, choć sam użył bym pianki pod okna bądź uszczelka okienna z tych szarych.
Także przykro mi ale raczej bez wywalenia deski i uszczelnienia tego nie odzyskasz pełnej sprawności... przy okazji proponuję wymienić nagrzewnicę bo praktycznie ta sama robota.
vwjanekvento - 2016-11-01, 19:04
Wlasnie tego chcialem uniknac
theority - 2016-11-01, 19:12
vwjanekvento napisał/a: | Wlasnie tego chcialem uniknac |
niestety ale się nie obejdzie
vwjanekvento - 2016-11-01, 22:46
Troche poszperalem i chyba wiem co to jest
kowal323 - 2016-11-01, 23:07
No to widzę nie jestem jedyny co się z tym boryka..
vwjanekvento - 2016-11-02, 16:54
Dzisiaj rozebralem czesc plastikow 2 schowki i probowalem zobaczyc czy da rade dojsc do tej klapki, da rade tylko napotkalem problem zeby rozdzielic to ustrojswto na pol. Z 6 spinek 4 wyciagnelem niestety 2 tylnych nie da rady za malo miejsca. Nie chcialem tego cignac na sile bo to nie ma sensu. Poczekam do wiosny narazie jeszcze jakies ogrzewanie jest wiec nie bedzie tak zle vento i tak jezdzi srednio raz w misiacu. Ale jest plan zeby to wyciagnac zmienic odrazu nagrzewnice i odnowa pooklejac to gabka Przynajmniej wiem na czym stoje, teraz musze uwazac zeby nie uzywac 3-4 biegu nadmuchu bo jest wieksze prawdopodobienstwo ze oderwie sie reszta gabki i bedzie dupa
vwjanekvento - 2016-11-30, 21:32
Niedlugo zamierzam zrobic drugie podejscie co do tej klapki Pytanko czego uzyc zeby ja okleic? Z tym ze to musi byc odporne na wysoka temp zeby mi sie nie roztopilo albo co gorsza zapalilo ;-) To by sie nadalo? http://allegro.pl/izolacj...6627398675.html
vwjanekvento - 2016-11-30, 21:54
A moze taka gabka samoprzylepna da rade co? http://allegro.pl/pianka-...6261751323.html
Hormon - 2016-12-02, 10:00
Ta pierwsza opcja chyba lepsza. Ta gąbka z taśmą samo przylepną może się odkleić.
Stary sprawdzony butapren, albo są takie fajne teraz kleje specjalistyczne, w tubkach jak silikony sanitarne itp.
Matt - 2016-12-02, 10:46
Wczoraj wmieniłem termostat i od tego momentu skończyło sie ogrzewanie... Wieje chłodem. Silnik nagrzewa sie super a ogrzewania brak. Ktoś wie co sie stało?
theority - 2016-12-02, 11:05
Matt napisał/a: | Wczoraj wmieniłem termostat |
Od tego bym zaczął poszukiwania. Skoro wcześniej działało grzanie w kabinie a teraz nie, to może coś poszło nie tak. Ewentualnie się jeszcze nie odpowietrzył. Daj grzanie w kabinie na max i zagrzej auto aż do włączenie wiatraka.
Matt - 2016-12-02, 11:22
Przedtem grzało ale nie tak całkiem mocno ale to pewnie przez to, ze silnik był niedogrzany przy uszkodzonym termostacie.
theority - 2016-12-02, 12:22
Matt, a płynu nie ubywa? Zajrzyj jeszcze na filtr pyłkowy.
Matt napisał/a: | Przedtem grzało ale nie tak całkiem mocno ale to pewnie przez to, ze silnik był niedogrzany przy uszkodzonym termostacie. |
No to jak? na uszkodzonym termostacie grzało Ci w kabinie, a na sprawnym nie?
Wydaj mi się że teraz może być cały czas otwarty termostat i dlatego nie masz ciepłego powietrza w kabinie.
Tak działa układ chłodzenie. Jak widać na powyższym obrazku, w kabinie powinieneś mieć cały czas ciepłe powietrze, bo płyn krąży po małym obiegu. Dopiero jak się nagrzeje płyn do 80-85 stopni, to otwiera termostat duży obieg chłodzenia (płyn idzie na chłodnicę).
tom cio - 2016-12-02, 20:58
theority, nawet na maks otwartym termostacie (a nawet bez niego) silnik jest w stanie zagrzać się do 60-70*, a taka temperatura już wystarczy aby poczuć ciepłe powietrze z nawiewu
theority - 2016-12-02, 21:15
tom cio napisał/a: | theority, nawet na maks otwartym termostacie (a nawet bez niego) silnik jest w stanie zagrzać się do 60-70*, a taka temperatura już wystarczy aby poczuć ciepłe powietrze z nawiewu |
też o to mi chodzi, bo nie wiem czy to jest subiektywne odczucie zimna Matt'a czy może ma zawaloną nagrzewnicę i nic nie idzie na nią.
Mrdobrus - 2017-01-17, 21:38
też się włączę do tematu też miałem taki problem brak ciepłego nawiewu nowa nagrzewnica za 60zł noi poł dnia rozbierania i tak jak już wcześniej pisaliście to odrwa się ta gąbka z tych łopatek i przepuszcza u mnie poszła stara sprawdzona metoda zaspawać ^ ^ cieniutka blach 1mm docięta pod wymiar i efekt jest w środku łaźnia
|
|