Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Nag³y spadek mocy, têpe stuki silnika (Vento 1.9 TDI 110KM)

korlikh - 2008-02-22, 10:47
Temat postu: Nag³y spadek mocy, têpe stuki silnika (Vento 1.9 TDI 110KM)
Witam. Podczas jazdy nagle us³ysza³em odg³osy z komory silnika ( jakby wtryski) nast±pi³ spadek mocy, w przedziale kierowcy pojawi³ siê sw±t i szary dym, uruchomi³y siê wycieraczki. Natychmiast zatrzyma³em siê i wy³±czy³em silnik. Po pewnym czasie uruchomi³em go ponownie, odpali³ normalnie, jego praca na wolnych obrotach jest ok, natomiast gdy dodajê gazu stuki siê nasilaj±. Zaobserwowa³em te¿ zdecydowany spadek mocy. Proszê o radê co moze byæ przyczyn± takiej rzeczy.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2008-02-22, 10:51 ]
Jescze jedno pytanie. Czy mo¿liwe jest, aby rozrusznik w za³o¿eniu ¿e normalnie krêci by³ przyczyn± s³abszego palenia silnika rozgrzanego??.

Pozdrawiam

Pawe³ J. - 2008-02-22, 11:02

Z tymi odg³osami to nie wró¿e nic dobrego, Spyrowi w 1.8n przed remonetm na wy¿szych obrotach te¿ co¶ stuka³o i silniczek by³ do remontu.
korlikh napisa³/a:
Czy mo¿liwe jest, aby rozrusznik w za³o¿eniu ¿e normalnie krêci by³ przyczyn± s³abszego palenia silnika rozgrzanego??.

na ciep³ym powinno byæ ³atwiej bo jest olej rzadszy.

jaca - 2008-02-22, 14:13

My¶lê ¿e uszczelka pod g³owic± posz³a
sebastian - 2008-02-22, 21:15

Kolesiowi w MK II podczas jazdy nagle pasek rozrz±du przeskoczy³ o kilka z±bków i te¿ stuka³o. A co siê okaza³o, ¿e siê zawory pogiê³y i st±d owe stukanie. Pó¼niej siê okaza³o, ¿e jeszcze uszczelka pod g³owic± jest walniêta, wiêc za³atwi³ sobie nowy silnik i ¶miga dalej. Tak¿e móg³ Ci pasek przeskoczyæ i podgi±æ zawory, dlatego te¿ stuki s³yszysz.
simens - 2008-03-09, 15:59

mi w silniku 1z tez sie zgial kiedys zawor i efekt byl taki ze nie mial mocy na niskich obrotach i takze stukal. proponuje sciagnac glowice wszystko bedzie wiadomo :(
spyro - 2008-03-09, 18:27

u mnie panewki stuka³y bo p³yn ch³odniczy la³ siê przez uszczelkê.
Zawory raczej ie, silniki benzynowe sa bezkolizyjne, nawet jak zerwie siê rozrz±d...Mi siê urwa³a ¶ruba od ko³a pasowego i to robi±c zrywa i z silnikiem nic siê nie sta³o...

simens - 2008-03-10, 00:17

spyro napisa³/a:
u mnie panewki stuka³y bo p³yn ch³odniczy la³ siê przez uszczelkê.
Zawory raczej ie, silniki benzynowe sa bezkolizyjne, nawet jak zerwie siê rozrz±d...Mi siê urwa³a ¶ruba od ko³a pasowego i to robi±c zrywa i z silnikiem nic siê nie sta³o...


zgoda ale TDI sa kolizyjne cos o tym wiem-przerabialem

a silniki benzynowe o ile sie nie myle to nie wszystkie i silniki sa bezkolizyjne z tego co wiem to h1 jest kuty i bezkolizyjny a reszta raczej nie

spyro - 2008-03-10, 09:07

Napisa³em, ¿e silniki benzynowe s± bezkolizyjne, o dieslach nie mam zielonego pojêcia...
simens - 2008-03-11, 02:53

spyro napisa³/a:
Napisa³em, ¿e silniki benzynowe s± bezkolizyjne, o dieslach nie mam zielonego pojêcia...


SpYRO ale jestes pewien ze wszystkie?? akurat mam na stanie 3 silniki 1,8 kazdy inny takze z ta kolizyjnoscia bym sie klucil. ale jak wiadomo nie ma sie co klucic tylko gdzies to doczytac :]

Mar ma Etke moze to nam cos podpowie

spyro - 2008-03-11, 16:20

Te 8 zaworowe na pewno. 16v na pewno s± kolizyjne. A co do pewno¶ci na 100% to jej nie mam, ale takie s³ysza³em opinie, ¿e 8 zaworówki VW sa nie kolizyjne przy zerwaniu rozrz±du. Mój 1,8 8V nie ucierpia³ przy urwaniu kó³ pasowych wraz z rozrz±dem.
simens - 2008-03-11, 23:45

wiesz nie kiedy jest fuks ze nie sklepie ani jednego a nie raz sklepie powiedzmy 12 na 16 zaworow... ale tak dla pewnosci trzeba to gdzies sprawdzic tylko nie wiem gdzie??? :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group