|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - temperatura
orzech36 - 2008-03-03, 22:07 Temat postu: temperatura Witam!! Wiem, że podobne tematy były już wielokrotnie poruszane na forum, ale nie znalazłem w nich opisanego mojego problemu....
...niedawno zauważyłem, że wskaźnik temperatury nie działa...cały czas wskazuje "0" i nie wiem dlaczego...czy to wina czujnika temperatury czy też może coś przy zegarach mogło się popsuć.
Dodam jeszcze, że chodzi o Vento 1,9TD 1992rok:)
spyro - 2008-03-03, 22:15
na pewno czujnik temp jest odłączony, albo nie ma styku gdzieś...
orzech36 - 2008-03-04, 09:36
Wypiąłem i wpiąłem kostkę dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy i działa:):)
Wielkie dzięki za pomoc SPYRO:) nie pomyślałem o tym...
spyro - 2008-03-04, 13:52
Cieszę się, że mogłem pomóc
wentyl - 2008-03-04, 15:17
No to akurat jest banalne ale ja mam pytanko temperaturę pokazuje tylko max 70 stopni i więcej nie.??? Co jest grane mam parę wersji ale może ktoś to przerabiał??
marmarmarek - 2008-03-04, 15:46
termostat walniety-najpredzej
babyy82 - 2008-03-04, 16:19
Poszukaj bylo to juz walkowane pare razy.
wentyl - 2008-03-04, 22:20
No ciekawe poszukałem poczytałem w paru przypadkach termostat w roli głównej ale nie do końca bo niektórzy wymieniali i bez skutku. Czujnik i ja wymieniałem i jak wymieniłem to 110 w korku to wentylator ładnie się włączał ale tem. rosła aż kontrolka czerwona się zapaliła więc wywaliłem nowy czujnik (czujnik oryginalny z żółtą oblamówką podobno to ważne) i dałem sobie spokój. I jeszcze jest jedna możliwość przy liczniku temperatury są małe rezystorki czy coś takiego i podobno lubią się psuć i oszukiwać temperaturę.
Co myślicie o tym???
spyro - 2008-03-04, 23:17
A na jaki wymieniłes czujnik? Jakiej firmy?
wentyl - 2008-03-05, 14:24
No oczywiście zainwestowałem i kupiłem w Śkoda i nie był tani.
spyro - 2008-03-05, 16:54
no to na pewno nie wina czujnika bo te są najlepsze... Termostat w sumie odpowiada za nagrzanie auta, u mnie był walnięty ale temperatura normalnie była pokazywana, poprostu dłużej sie nagrzewał.
Majkel - 2008-03-07, 23:49
wentyl napisał/a: | No to akurat jest banalne ale ja mam pytanko temperaturę pokazuje tylko max 70 stopni i więcej nie.??? Co jest grane mam parę wersji ale może ktoś to przerabiał?? |
ja mialem podobnie tylko, ze mam silnik 1.8 w benzynie.. grzal sie maxymalnie do 70 stopni.. wyjalem termostat i zagotowalem w garnuszku i sie otworzyl wiec jest dobry, sprawdzilem wszystkie weze od cieczy chlodzacej i byly drozne.. wiec spuscilem plyn z obiegu chlodzacego i wylecialo mi go ok 3 litry a powinno ok 6 litrow.. skrecilem wszystko tak jak bylo, wlalem petrygo i teraz pokazuje od 90 stopni do 95.. dodam, ze w kanale "siedzialem" z ojcem, ktory jest mechanikiem.. pozdro
piterkrp - 2008-04-22, 11:14
Mam to samo jedynie w korkach podnosi się wskazówka temp. W 99 % wskazówka leży na 75 st. Z tego co przeczytałem o tym problemie nie będę nic ruszał, tylko koszta i nie wiadomo czy będzie OK. Więcej mi przez to niedogrzanie nie pali, chyba że tylko oszukuje z tą temp.
[ Dodano: 2008-04-22, 11:17 ]
czujnik i termostat jest gdzieś szczególnie ukryte? bez kanału da się wymienić.?
piru - 2008-04-22, 11:57
piterkrp napisał/a: | Mam to samo jedynie w korkach podnosi się wskazówka temp. W 99 % wskazówka leży na 75 st. Z tego co przeczytałem o tym problemie nie będę nic ruszał, tylko koszta i nie wiadomo czy będzie OK. Więcej mi przez to niedogrzanie nie pali, chyba że tylko oszukuje z tą temp.
[ Dodano: 2008-04-22, 11:17 ]
czujnik i termostat jest gdzieś szczególnie ukryte? bez kanału da się wymienić.? |
Oj piterkrp tyle razy na forum temat był wałkowany, wystarczy poszukać ale widzę że leniwa bestia jesteś więc Ci napisze na swoim przykładzie że nie jest to żadna kosztowna robota o ile się od razu kupi termostat oryginał, przy okazji wymienisz płyn. Bez kanału jest to do zrobienia, ale najwygodniej na kanale. Mnie laikowi w tej kwestii zajęło to chyba coś koło 40 minut, opisy jak co wymontować wszystko tu chłopaki na forum wielokroć opisali. Warto wymienić bo i samochód jest lepiej dogrzany i mniej pali.
|
|