Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Centralny zamek - Problem

Witu85 - 2008-03-05, 23:18
Temat postu: Centralny zamek - Problem
Czesc

Zapsuła mi sie pompka od centralnego zamka i chce ja naprawic, jestem elektronikiem ale potrzebuje schemat bo bez niego ciezko. Jesli ktos ma to prosze o podanie linka, ewentualnie o przeslanie na Witu85@wp.pl

Serdeczne dzieki
Witu85

Ps. Jestem klubowiczem :-P

semp - 2008-03-06, 23:58

Witu85 ja też bym chciał schemat tego układu jak masz to prześlij mi na maila traken_nbw@wp.pl.

Odnośnie centralnego mam pytanko do kolegów. Czy w centralny zamek jest połączony z szyberdachem? Miałem tak pare razy, że przy zamknięciu auta przy uchylonym szyberdachu, szybardach się lekko schował ale nie zamknął do końca. Czego może to być przyczyna ze się nie zamyka do końca i czy wogóle ma się zamykać, bo zdażyło mi się to 3 razy.

Co o tym myślicie?

lesny1982 - 2008-03-07, 00:26

ja np zmienilem alarm w ventylku i zamyka tylko z pozycji uchylonej do gory a jak mam otwarty na maxa to zamyka tylko kawalek :P
babyy82 - 2008-03-07, 11:03

Cytat:
Odnośnie centralnego mam pytanko do kolegów. Czy w centralny zamek jest połączony z szyberdachem? Miałem tak pare razy, że przy zamknięciu auta przy uchylonym szyberdachu, szybardach się lekko schował ale nie zamknął do końca. Czego może to być przyczyna ze się nie zamyka do końca i czy wogóle ma się zamykać, bo zdażyło mi się to 3 razy.


Nie mam szybra ale z tego co wiem to jest polaczony. A ze zamkna sie tylko troche to sprobuje przy zamykaniu przytrzymac dluzej kluczyk w pozycji zamykania az sie szyber zamknie do konca:)

adbaca - 2008-03-07, 12:30

ja mamy szyber i centralny nie jest do niego podłaczony, a że sie nie chowa to zrób tak jak napisał babyy82
pablomed - 2008-03-07, 22:59

semp napisał/a:
bo zdażyło mi się to 3 razy.

prawdopodonie za krótki impuls domykania wychodzący z alarmu.Jak są też szyby elektryczne to potrzeba jakieś 25 sekund podane na kabel szary w wiązce drzwiowej lub przy pompce centrala, a jak nie ma szyb to na czarnozielony z silnika dachu - wtedy wystarczy krótszy impuls

Witu85 - 2008-03-07, 23:26

Ludzie a co ze schematem dla mnie do tej pompki?? :tazz:
krzeszak - 2008-03-07, 23:43

Witu85, -w serwisuwce nie ma samego schematu pompki od centralnego, jest tylko zaznaczona na ogulnym schemacie instalacji elektrycznej,czy to by ci wystarczyło?
Witu85 - 2008-03-08, 07:22

Wątpie, ja potrzbuje schemat ideowy samej pompki żeby znaleźć usterke i ją usunąć :-)
krzeszak - 2008-03-08, 07:54

Trudna sprawa z tym schematem, w serwisuwce go nie ma !Wątpię żeby przeciętny klubowicz posiadał takowy schemat, może w internecie poszukać? :papa:
pablomed - 2008-03-08, 11:10

ja już obszukałem i nie znalazłem, ale najczęstsza usterka to wyżarcie którejś ścieżki z powodu wody która dostaje się do pompki, można próbować poprostu wzrokowo ocenić i odtworzyć
Witu85 - 2008-03-08, 13:28

Tak, tak sprawdzalem juz wzrokowo układ, znalazłem wyzartą sciezke, naprawilem ale dalej nie dziala, jest jakas powazniejsza usterka. A jesli chodzi o wilgoc w pompce to zalecam pomalowanie płytki specjalnym lakierem chroniacym przed wilgocia i wlozenie woreczka hydroskopijnego, te które mozna dostac w pudelku po butach które pochłaniaja wilgoć :-)
semp - 2008-03-08, 14:03

pablomed napisał/a:
prawdopodonie za krótki impuls domykania wychodzący z alarmu.Jak są też szyby elektryczne to potrzeba jakieś 25 sekund podane na kabel szary w wiązce drzwiowej lub przy pompce centrala, a jak nie ma szyb to na czarnozielony z silnika dachu - wtedy wystarczy krótszy impuls


Nie mam elektrycznych szyb. Do czego jest podłączony ten czarno zielony?? Jak mam to zrobić zeby to mi chodziło. Mam alarm więc nie przytrzymam kluczyka dłużej w pozycji zamkniętej, a poza tym to nic nieda bo już próbowałem.

pablomed - 2008-03-08, 22:45

Mam auto z el. szybami i dachem i nie znalazłem dokładnie schematu jak to jest podłączone w wypadku aut bez el. szyb ale z szyberdaqchem.
W każdym razie: do pinu nr 4 silnika szybra dochodzi kabel czarno zielony. Podanie na niego plusa domyka dach. Ten impuls plusowy musi być na tyle długi ile trwa domknięcie dachu, jeśli jest za krótki to dach sie nie domknie.
U mnie impuls ten jest generowany z modułów szyb. U ciebie - musisz znaleźć jakiś kabel komfortu wychodzący z alarmu, na którym ten plus się pojawia na odpowiednio długi czas. Zwykle jednak kable komfortu wytwarzają w momencie uzbrojenia alarmu sygnał masowy - wtedy musisz go zamienić na plusowy za pomocą jednego odwpowiednio podłączonego przekaźnika (jest to tzw "przerzutnik")
Czy masz taki kabel komfortu (zwany też drugim albo trzecim kanałem) w alarmie nie wiem, zapodasz schemat to pomogę konkretniej

semp - 2008-03-10, 23:43

dzięki wielkie pablomed postaram się poszukać schematu i popatrzeć moće coś znajdę albo wymyśle. Jak coś ta będę dawał znać :)
andrewb25 - 2008-03-12, 10:02

podepnę się pod temat, mi central działa ale tylko od strony pasażera. Co może być przyczyną że nie zamknę drzwi od strony kierowcy?
-wkładka zamka się wyrobiła może i trzeba ją wymienić? czy może być coś innego?

spyro - 2008-03-12, 10:49

Zdemontuj tapicerkę drzwi i zobacz prozaiczną rzecz: czy kabel nie zsunął się. Poza tym polecam sprawdzenie sterownika od centrala i połączeń.
pablomed - 2008-03-12, 17:39

andrewb25 napisał/a:
Co może być przyczyną
jeśli kluczyk się obraca i nie zamyka, wymień tzw wiosełko w klamce, zobaczysz na allegro o co biega, wystarczy wyjąć klamke i zmienić złamany element. Czy o taki problem ci chodzi?
andrewb25 - 2008-03-12, 17:43

tak zgadza się kluczyk się obraca a nie zamyka czyli wiosełko na 100% ?

takie?

http://www.allegro.pl/ite..._klamka_f1.html

arekkera - 2008-03-12, 18:44

witam, podlacze sie pod temat bo to cos podobnego. otoz po ingerencji "fachowcow" w moje zamki i zniknieciu radia :) map drobny problemik z zzamkiem od kierowcy, ale za to bardzo irytujacy... kluczyk nie wchodzi do konca, i czasami nie daje sie przekrecic, jesli juz sie zamknie/ otworzy, to kluczyk nie wraca do pozycji wyjsciowej, nie cofa csie, tylko zostaje taki przekrecony... co radzicie zrobic? zmienic wklad zamka? zastanawialem sie czy daloby sie przelozyc ten wklad od klapy... ma ktos pojcie czy da sie to zrobic i jak sie do tego zabrac?
a przy okazji, nie zakladajac juz nowego tematu, przy kradziezy, pojawil sie inny mankament, tzn zeby wyjac radio mysieli je czyms podwadzic i na obudowie pokretel nawiewow zostawili male wgniecenie, tylko ze teraz nie swieci mi podswietlenie nawiewow... jakies pomysly? jak patrzylem to widze tylko kostki do radia, sa tam jakies inne przewody ktore mogli uszkodzic? a jak sie do tego zabrac bo nie bardzo mam pojecie... wielkie dzieki.

pablomed - 2008-03-12, 20:24

andrewb25 napisał/a:
takie?
tak, tą podróbę trzeba troszkę podpiłować pilniczkiem, nie ma idealnego wymairu, ale to nie problem za taką cenę.

[ Dodano: 2008-03-12, 20:30 ]
arekkera napisał/a:
daloby sie przelozyc ten wklad od klapy
tak, albo wkładkę wyjąć i próbować naprawić, otwierali zapewne metodą na śrobokręt albo na niepasujący kluczyk i połamali zapadki, zrobili mi to samo jakiś czas temu. Jeślli nie boisz się dłubaniny dasz radę sam, ale wypadałoby mieć jakieś wkładki ze szrotu żeby sobie zapadki dopasować do kluczyka.

[ Dodano: 2008-03-12, 20:34 ]
zdejmij podważając ramkę naokoło pokręteł, wykręć 4 wkręty co zobaczysz na rogach pod nią oraz dwa nad popielniczką. Wyjmiesz cały panel wówczas i zobaczysz co tam porobili, czyli czemu nie dochodzi prąd do żaróweczki. Chyba że przypadek i po prostu masz spaloną żaróweczkę. Dostęp do niej jest od tyłu panelu, chyba że masz termotronic to po prostu wyciągasz środkowe pokrętło i zobaczysz żarówkę.

arekkera - 2008-03-14, 00:05

nie, nie mam termotronika, dzieki za pomoc.
Witu85 - 2008-03-27, 23:51

A ja dalej nie mam schematu i pompka mi nie dziala :o(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group