|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Gaz/Benzyna - Proszę o opinię 
						
												 Artur1232 - 2008-03-11, 20:05 Temat postu: Proszę o opinię Witam.......mam kłopoty z silnikiem tzn gaz i bezyna totalne szaleństwo.......na gazie igła ale na wolnych przy zimnym silniku faluje na obrotach......benzyna to juz totalna porazka.....myślę ze po wizycie w jakimś dobrym serwisie badz u dobrego mechanika zdiagnozuja moj problem.....    
 
 
 
EDIT a tu zamieściłem zdjęcia instalacji gazowej z mojego vento moze ktos mi cos napisze o tej instalacji    
 
 
http://www.artikomp.republika.pl/przedmioty/1.JPG
 
 
http://www.artikomp.republika.pl/przedmioty/2.JPG
 
 
http://www.artikomp.republika.pl/przedmioty/3.JPG
 
 
http://www.artikomp.republika.pl/przedmioty/4.JPG
												 CichyEska - 2008-05-01, 18:22
  Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu
												 Paweł J. - 2008-05-01, 19:05
  Jak taka masakra na zimnym silniku to może czujnik temperatury na zimno przekłamuje i silnik nie dostaje odpowiedniej mieszanki paliwa....
 
Jaką temperature podaję zegar jak silnik już się rozgrzeje....
 
 
Ale powodów może być równie dobrze mnóstwo....
												 CichyEska - 2008-05-01, 19:20
  Zgadza sie ,swoja opinie oparlem o wyglad silnika na fotkach.Widac ze troszku zajechany   
												 pablomed - 2008-05-01, 22:14
 
  	  | CichyEska napisał/a: | 	 		  | Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu | 	    nieprawda, silnik 2E ma taką konstrukcję ( przepływomierz i odma) że odkręcenie korka oleju powinno spowodować spadek obrotów na wolnych.
 
Artur1232, to jest silnik 2E, mam dwa auta z tym silnikiem na LPG i nie bardzo wiem jak mogli to spieprzyć, bo silnik jest bardzo prosty i wdzięczniejszy do gazowania jak monowtrysk nawet.  Sprawdź porzed wszystkim szczelność dolotu czy nie zapomnieli pierścienia antywybuchowego założyć właściwie, i wogóle czy nie zmodyfikowali dolotu, typu blokada klapki pod filtrm, zasłanianie dolotu itp. Jeśli cokolwiek takiego zrobili to przywróć stan fabryczny.
												 CichyEska - 2008-05-01, 22:43
 
  	  | pablomed napisał/a: | 	 		   	  | CichyEska napisał/a: | 	 		  | Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu | 	    nieprawda, silnik 2E ma taką konstrukcję ( przepływomierz i odma) że odkręcenie korka oleju powinno spowodować spadek obrotów na wolnych.
 
Artur1232, to jest silnik 2E, mam dwa auta z tym silnikiem na LPG i nie bardzo wiem jak mogli to spieprzyć, bo silnik jest bardzo prosty i wdzięczniejszy do gazowania jak monowtrysk nawet.  Sprawdź porzed wszystkim szczelność dolotu czy nie zapomnieli pierścienia antywybuchowego założyć właściwie, i wogóle czy nie zmodyfikowali dolotu, typu blokada klapki pod filtrm, zasłanianie dolotu itp. Jeśli cokolwiek takiego zrobili to przywróć stan fabryczny. | 	  Ale co jest nieprawda skoro sam napisales to co zaznaczylem na czerwono,i mnie tez o to chodzi 
 
 
[ Dodano: 2008-05-01, 23:44 ]
 
I chyba nie chcesz powiedziec ze to normalne zjawisko?
												 pablomed - 2008-05-01, 22:50
 
  	  | CichyEska napisał/a: | 	 		  | Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu | 	   to jest nieprawda. Napisałeś że jeśli coś się zmieni z obrotami po odkręceniu korka to jest źle, a ja napisałem że ma się zmienić i to w silniku 2E nie oznacza nic złego a wręcz jest normą (obce powietrze nie zmierzone przepływką wpada przez odmę do dolotu) 
 
 
[ Dodano: 2008-05-01, 23:52 ]
 
nie tyczy się silników typu ABS bez przepływki, tam nic się z obrotami nie zmienia, lub prawie nic
												 CichyEska - 2008-05-01, 22:53
  Byc moze masz racje,nie bede sie klocil,myslalem ze to raczej nie jest normalne,aczkolwiek czym rozni sie konstrukcja tego silnika od zwyklego 1,8 ABS?
												 wasil1 - 2008-05-02, 06:35
  Proponuję zacząć od czujnika temperatury. Tylko nie oszczędzaj na badziewiu, kup najlepszy. Sprawdź świece i przewody zapłonowe, przeczyść preparatem Kontakt (specjalny do elektroniki) styki wtyczek krokowego, Halla, masy na bloku silnika.
												 pablomed - 2008-05-02, 21:55
 
  	  | CichyEska napisał/a: | 	 		  | aczkolwiek czym rozni sie konstrukcja tego silnika od zwyklego 1,8 ABS? | 	   chodzi o obecność przepływki w 2E, która mierzy ilość powietrza lecącego do silnika. Odkręcając korek powduje sie dostawanie poprzez odmę do dolotu powietrza nie zmierzonego przez przepływkę. ABS przepływki niema
												 
					 | 
				 
			 
		 |