Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
Benzyna - Tego jeszcze nie robiliscie:-)
CichyEska - 2008-03-16, 22:12 Temat postu: Tego jeszcze nie robiliscie:-)Witam.Podziele sie z wami ciekawostka.Jako ze uparty jestem i lubie kombinowac zauwazylem ze miedzy 4 i 5 biegiem w skrzyni od silnika 1,8 ABS roznica obrotow to okolo 500-600.I wiecie co?Przy 3000 obrotow na liczniku mamy okolo 110 km/h,wiec wyjalem oryginalne zeby od 5 biegu i wstawilem 5 bieg od diesla 1,9 TDI.I co ?Przy 3000 obrotow mam 130 na budziku,wiec jadac okolo 100 km/h mam niecale 2000 co najlepsze silnik ciagnie ladnie i ma sile.Owszem jest slabszy na 5-tce ale za to spalanie na trasie do Skierniewic wyszlo mi .....8 litrow gazu!!!Wczesniej ,bo czesto tam jezdze bylo okolo 10,5 litra na trasie a w miescie 12-13 Dzisiaj wlalem za 50 zl gazu czyli 23,5 litra i mam juz zrobione 234 km i jeszcze jezdzi:-)Super sprawa!spyro - 2008-03-16, 22:17 Kombinator z Ciebie CichyEska - 2008-03-16, 22:19 Hehe ja Ci radze sprobowac:-) Taki tryb kosztuje 100 zl.spyro - 2008-03-16, 22:19 Plus robocizna bo sam tego nie zrobię...CichyEska - 2008-03-16, 22:20 E nawet skrzyni nie trzeba wyjmowac:-)marmarmarek - 2008-03-17, 13:02
CichyEska napisał/a:
Hehe ja Ci radze sprobowac:-) Taki tryb kosztuje 100 zl.
ile razy w Lodzi wlaczasz 5 bieg? a pomysl do opatentowania heheCichyEska - 2008-03-17, 13:29 Wiadomo ze na trasie idealna sprawa w miescie jak korkow duzo to na 5 biegu trudno jezdzic chociaz u mnie male miasto wiec czesto 5 wchodzi:-)cinek82 - 2008-03-17, 13:34 Spryciarz pablomed - 2008-03-17, 20:18 pogratulować pomysłu, przypomina mi się moja stara jetka z biegami 4+E, piątka długa ale efekt dla spalania super. Teraz w vento ciągle sięgam do lewarka żeby zmienić bieg na wyższy a tu już piątka CichyEska - 2008-03-17, 20:40 Ja sobie podgonie na 4-ce tak do 3,500 obrotow i 5 wbijam chociaz i tak problemu nie ma bo nawet na 5- tce raz zszedlem do 1500 obrotow i i tak sie zbieral.
[ Dodano: 2008-03-17, 20:48 ]
No a tak nawiasem mowiac to dzis sie gaz skonczyl.Mialem za 50 zl wlane czyli 23,5 litra i zrobilem na tym 297 km! Sie mi podoba!!Paweł J. - 2008-03-18, 10:36 Ale nie ma takiej jakby przepaści miedzy 4 a 5 ?
Czytałem gdzieś, kiedyś na tym forum że ktoś upchnął lub chciał upchnąć całą skrzynie okk diesel-a. Moim zdaniem lepiej byłoby włożyć także 4 bieg od diesel-a bo w tedy samochód przy wyższych prędkościach bedzie stabilniejszy. Bo np jadąc 95-100km/h to na 4 biegu jest juz ponad 3 tys obrotów czyli trochę duzo a na 5 to trochę silnik miałby za mało obrotów.
Ale pomysł godny uwagi. Jak kiedyś w przyszłości bedę do skrzyni zaglądał to na pewno to przemyślę.CichyEska - 2008-03-20, 21:47 Nie ,raczej nie ma,podgonic troche na 4 tak do 3 tysi i smialo 5 nie odczuwa sie w sumie.Grefel - 2008-04-20, 19:13 A ja sie cały czas zastanawiałem nad tym dlaczego przy 3tyś obrotów na 5 biegu mam 130km/h, i nikt nie chciał mi wierzyć że przy spokojnej jeździe na 100km pali około 6,5l benzyny.Jadąc na 5tce przy 100km/h obroty są na poziomie 2300 obrotów.(silnik 1.8 66kw)
A jak u was wygląda sprawa obrotów na 5 biegu przy 100km/h???Paweł J. - 2008-04-20, 20:44 A u nas ta tytuacja przedstawia się tak:
http://forum.vwvento.org/...hlight=140+przyPaweł J. - 2008-06-22, 22:25
Grefel napisał/a:
dlaczego przy 3tyś obrotów na 5 biegu mam 130km/h,
No więc miales coś kombinowane....
Grefel napisał/a:
na 100km pali około 6,5l
Nic dziwnego.....u mnie tez tak jest...nawet przy zwykłej skrzyni... gucio - 2008-06-22, 22:59 szkoda ze nie porobiłeś zdjęć jak i gdzie wie wkłada ta zębatkę , bo może ja tez bym sobie wymienił ? Poprosze o jakies foty jak to sie robi .czarny1981 - 2008-08-06, 21:17 gratuluje pomysłu ale słyszałem ze idzie skrzynie wsadzic od diesla i też nieżle chodzi -ale nie wiem czy to prawda może ktoś próbował z wasCichyEska - 2008-09-12, 16:47 Nie pasuje skrzynia od diesla bo ma inne mocowanie.Nie mam fotek ale bede wyjmowal skrzynie bo chyba mi synchro poszlo na 3 i 4 biegu bo bieg bez sprzegla wchodzi jak silnik odpalony tzn konkretnie zgrzyta i nie ma tego oporu przed wrzuceniem biegu a wczesniej bylajzip - 2009-08-15, 14:46 Witam
Temat stary aczkolwiek bardzo ciekawy. W moim toledo 1.8 ADZ 90KM też miałem krótką skrzynię przy 120km/h miałem coś około 3500 obrotów. Jazda na dalsze odległości nie była przyjemnością. Postanowiłem pomajstrować w tym kierunku. Kupiłem od jakiegoś gościa na telefon koła V biegu niby od TDI 90KM. Po zamontowaniu widać zmianę teraz przy 120km/h mam równe 3000obr. Jak dla mnie ok.
Dla zainteresowanych mam jeszcze przez przypadek V bieg od skrzyni FF oraz do rozbiórki jest skrzynia CHB. Według moich moich informacji skrzynia FF jest skrzynią z najdłuższą V prawdopodobnie od golfa I.
Kontakt Krzysiek 500 756 929, lubuskie.CichyEska - 2009-09-16, 08:25 A i jeszcze jedno.Zeby wyjac tryb od 5 go biegu zdejmujemy dekiel od strony lewego przedniego kola i mamy dostep do trybow.sluga - 2009-10-11, 22:10 witam, mogbys napisac cos wiecej na temtat wymiany tego 5. biegu, z jakiej dokladnie skrzyni(oznaczenie ) i jak z wymiana odkrecam to z lewymkolem i 5 bieg na wieszchu czy bebeszyc konkretnie?FWD350 - 2009-10-11, 22:17
CichyEska napisał/a:
A i jeszcze jedno.Zeby wyjac tryb od 5 go biegu zdejmujemy dekiel od strony lewego przedniego kola i mamy dostep do trybow.
bo raczej od tej strony sie robiera skrzynie dokonujac jakich kolwiek napraw.sluga, kup ksiazke serwisowa vento tam jest wszystko opisane jak masz smykałe i zdolnosci to zrobisz to samemu100P - 2009-10-12, 13:23 wszystko ładnie pięknie, ale z wyprzedzaniem już gorzej silnik w 1.8 90KM zaczyna na dobre brać gdzieś od 2800rpm, poniżej jest zamuł, także bez przełączania biegów z 5/4 przy wyprzedzaniu nie pojedziesz a przy standardzie można na lajcie wyprzedzać bez redukcji biegów. fakt, pomysł jest niekiepski i warty przemyślenia ale niestety coś kosztem czegoś (spalanie vs. przyspieszenie). silniki TDi mają większe momenty obrotowe i daja sobie spokojnie rade z tym V biegiem ale benzyna już nie FWD350 - 2009-10-12, 13:40 tak bo masz wiekszy moment obrotowy przy mmiejszej predkosci obrotowej silnika dal tego trzeba wajchowac w benzyniaku a co daje ze wchodzisz na wieksze obr i skacze spalanie
sumujac:
KUP TDI Paweł J. - 2009-10-12, 17:43 Nic tylko złomowac te wstrętne benzyniaki sluga - 2009-10-13, 00:00
Paweł J. napisał/a:
Nic tylko złomowac te wstrętne benzyniaki
Mam autko i w dieslu(audi 80 b4 1.9 td) i Ventke w benzynce i szczerze wiecej zabawy i frajdy daje mi vento, ale w audi wygodniej mnie sie siedziPaweł J. - 2009-10-13, 08:24 Żartowałem jeśli chodzi o złomowanie
Ogólnie chodzi o to iż każdy silnik, bez wyjątku ma swoje plusy i minusy.
No ale o przełożeniach miała byc mowa mauypit - 2009-10-21, 10:45 to wam powiem ze pomysl niezly ale co jest jak mam 3000 obrotów a blat pokazuje 135 km/h moze juz jest to zrobione ale watpie . aaaa i 5 nie jest taka slaba jak z tych 3 tys. depne do konca to wywija do 170 w moment. aaa i jest to 1.8 90 KM w dowodzie pisze 54 KW czyli 75 KM a na swiatlach robi civic 99 90 KM 16 v aaa co najlepsze nowego swifta 96 KM 16v . chyba czas pojechac na hamownie . cos mi sie wydaje ze jest tam pogmerane przy nim i to duzo .czekam na opinie co wy o tym myslicie ?Lwomati - 2009-10-21, 10:50 porób zdjęcia silnika, skrzyni, nakręć filmik przyspieszenia. Możliwe, że jest coś podłubane, ale programem nie uzyskasz dużego przyrostu mocy w wolnossącym 1.8.
Pojedź na hamownie to też sporo wyjaśni.Paweł J. - 2009-10-21, 11:01
mauypit napisał/a:
3000 obrotów a blat pokazuje 135 km/h
No to Ci powiem że nieźlę...bardzo długie przełożenie.
mauypit napisał/a:
aaa i jest to 1.8 90 KM w dowodzie pisze 54 KW czyli 75 KM
No tak...to w końcu 75KM czy 90KM
mauypit, lepiej idzie niz to coś:
lukasz_lwo - 2009-10-21, 20:21 Jeśli można także chciałbym się dowiedzieć jak wymienić to koło V biegu. Jakieś ściągacze, zabezpieczenia, synchronizator zostaje stary? co z kołem na drugim wałku? także do wymiany?