|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - co to za wężyk?
andrewb25 - 2008-03-28, 17:08 Temat postu: co to za wężyk? Witam do czego to ma być podpięte? bo chyba nie powinno tak być? tak mi sięprzynajmniej wydaje.
Ten wężyk wychodzi z obudowy filtra powietrza na dole.
jaca - 2008-03-28, 19:17
Ten wężyk to podciśnieniowy który służy do otwierania klapy od ssania i powinna być podłączony do trójnika z tylu silnika
ale że masz założony gaz jest to specjalnie odłączone bo by ci się zduszał przy zmianie biegów przy większej prędkości
masz wszystko w porządku
Hemi77 - 2008-03-29, 09:35
no nie wiem czy w porzadku , zajrze do swojego 2,0 na gazie i zobacze gdzie moj jest podpiety bo na pewno jest ,. i nic sie nie dusi i jedzie jak malina..
jaca - 2008-03-29, 09:52
Hemi77, Żeby to sprawdzić czy masz podłączone to wyjmij filtr powietrza
jest tam taka klapka pod spodem
i zobacz czy jest zblokowana
jak jest to po prostu ci nie odłączyli i to wszystko nie musieli
a z tego co wiem to przeważnie odłączają tą rurkę i blokują klapkę a na trójniku dają zaślepkę
zduszać się ma prawo ale nie powiedziane jest że musi zawsze
co warsztat to inaczej robią
andrewb25 - 2008-03-29, 12:18
To Hemi napisz jak jest u Ciebie , ja mam problem z zapaleniem na benzynie , i szukam przyczyny , niewiem czy to pompka paliwa , wtryski czy coś z elektryką , niby ciśnienie zmierzyłem i jest OK i niewiem co jest grane.
Hemi77 - 2008-03-29, 13:46
a wiec sprawa wyglada tak ze tam gdzie masz ten bialy przewod do filltra podlaczony to ja mam tam ten czarny , a tuz nad nim bialy .jeden nad drugim
.... a drugi koniec czarnego jest z tylu filtra wtykniety w obudowe i tam sobie jest.
poza tym nie mam nic pozatykane ,dziala bez zarzutu.
andrewb25 - 2008-03-29, 15:11
OK a czy możesz mi powiedzieć jeszcze jedno bo ja mam w tym białym wężyku benzynę, czy np. możesz sprawdzić czy też w tym dolnym masz benzynę? bo niewiem czy tak ma być?
A schodzi bez problemu w palcach ten wężyk.
W sumie kolory wężyków to chyba nie grają roli, a to co przez nie przechodzi to tak.
Acha a który rocznik auta masz ?
Hemi77 - 2008-03-29, 16:09
benzyny na pewno nie mam., a te wezyki nie moga byc zamieniane bo funcji swojej nie spelniaja, rocznik 93
[ Dodano: 2008-03-29, 16:10 ]
to sa wezyki podcisnieniowe wiec paliwa tam byc nie powinno , moze masz cos tam namieszane z tymi wezykami i cuda sie dzieja
andrewb25 - 2008-03-29, 16:35
czyli w tych dwóch wężykach jest powietrze?
EDIT: Sprawdzałem w tym na dole było jednak parę kropli benzyny.
Ale to i tak bez znaczenia bo...
Teraz to juz mi coś chyba całkiem padło bo nie chce zapalić na benzynie
Były problemy ale coraz gorzej palił aż w końcu teraz praktycznie nie ma możliwości odpalenia.
Tzn. może i odpali ale po 15 minutach kręcenia, szkoda mi baterii, rozrusznika i innych...
rano po kilku godz. postoju jest lepiej tzn. zapali za 2-3 razem
Orientuje się ktoś jakie mogą być ewentualne przyczyny?
W poniedziałek dopiero jadę na sprawdzenie pompki paliwa-jak zapali.
Kable WN OK, świece nowe, rozrząd też OK nowy, ciśnienie na garach jest po 12,5 na każdym- dziś sprawdziłem, mechanik powiedział że w sumie jest nieźle.
I o ile się nie mylę jest wszystko w normie bo w książce sam naprawiam jest od 10-13 dla 2.0 2E
Troche któryś zawór klepie, ale to raczej chyba nie przez to nie chce zapalić??
Hemi77 - 2008-03-29, 17:09
jedz na kompa sie podlaczyc , bo w ciemno to mozna pol auta wymienic...
jaca - 2008-03-29, 17:21
Problemy możesz mieć z odpalaniem jeżeli nie masz otwartego ssania
Dolegliwość najczęściej występuje jak jest zimno
tak jak na zdjęciu powinno być
I wtedy nie potrzebujesz mieć podłączonych tych rurek
Czarna rurka powinna iść do tylu obudowy filtra
Biały do tej rurki ale tu już nie ma trójnika bo było no nie potrzebne jest pominięte
andrewb25 - 2008-03-29, 17:28
a ja właśnie jak jest ciepły to ciężko pali.
podejżewam jeszcze pompkę paliwa że siada bo raz ją słychać a raz nie jak przekręcę zapłon
zauważyłem że pali lepiej jak kilka razy przekręcę zapłon, prawdopodobnie pompka zrobi sobie większe ciśnienie i wtedy zapala.
czy orientuje się ktoś ile może kosztować nowa pompka ?
http://moto.allegro.pl/it...seat_3_bar.html
ta będzie dobra? czy kupić BOSHA??? wie ktoś ile kosztuje pompa Bosha
jaca - 2008-03-29, 18:19
Zanim kupisz pompkę to zdejmij tą rurę co idzie od kolektora z ciepłym powietrzem do filtra
rozgrzej auto i sprawdź bo widzę na zdjęciu że masz założona
i stąd może być twój problem
spyro - 2008-03-29, 19:44
andrewb25 napisał/a: | wie ktoś ile kosztuje pompa Bosha | oryginalna koło 700 PLN więc zapomnij... Kup chińszczyznę, przynajmniej nie będzie szkoda jak sie spali...
andrewb25 - 2008-03-30, 13:27
jaca napisał/a: | Zanim kupisz pompkę to zdejmij tą rurę co idzie od kolektora z ciepłym powietrzem do filtra
rozgrzej auto i sprawdź bo widzę na zdjęciu że masz założona
i stąd może być twój problem |
tzn którą dokładnie?
P.S. jutro jadę na sprawdzenie pompki, pod jakim powinna podawać ciśnieniem paliwo ? 3 Bar?
I jeszcze pytanie gdzie pompka ma przekaźnik? jak przekręcę kluczyk to też coś tak pyka pod maską? co to może być ? czy tak ma być?
jaca - 2008-03-30, 14:11
Masz tam 2 rury 1 ta u góry co przepływomierz jest podłączony
i 2 pod spodem co zasysa cieple powietrze jak jest ssanie włączone
a jest dokładnie pod ta dużą rurą zdejmij opaskę i ściągnij ją rozgrzej auto i sprawdź ponownie
podejrzewam że to jest ta przyczyna
andrewb25 napisał/a: | jak przekręcę kluczyk to też coś tak pyka pod maską? co to może być ? czy tak ma być? |
Te pstrykanie może to być elektrozawór gazowy
u mnie tak samo jest
andrewb25 napisał/a: | P.S. jutro jadę na sprawdzenie pompki, pod jakim powinna podawać ciśnieniem paliwo ? 3 Bar? |
Pompkę ja bym odpuścił skoro pali na zimnym a na ciepłym nie
andrewb25 - 2008-03-30, 14:43
tzn wiesz na zimnym zapali lepiej za 2-3 razem, czasami za 1-wszym , pompkę i tak sprawdzę - niezaszkodzi sprawdzić.
a ten przewód też sprawdzę.
jaca - 2008-03-30, 15:51
andrewb25 napisał/a: | niezaszkodzi sprawdzić.
a ten przewód też sprawdzę. |
No pewnie że nie zaszkodzi
daj znać czy jest jakaś różnica
andrewb25 - 2008-04-02, 20:30
a więc tak: okazało się że kostka pod stacyjką jest do wymiany , kosteczkę wymieniłem na dobry niemiecki zamiennik firmy MEYLE, stary i tak był zmieniany w 2005 roku (FEBI), oryginału nie brałem bo kosztował 75 zl a ten MEYLE byl identyczny jak VW ale kosztowal 25 a roznil się tylko brakiem znaczka VW
-Ciśnienie paliwa było sprawdzone i jest OK,
-był podpięty pod kompa i też żadnych błędów,
teraz już jest różnica jak ręką odjął ale czasami jednak nie odpali za 1-2 razem , i ma prawdopodobnie za dużą dawkę paliwa czyli go poprostu zalewa . jak jest zimny to pali od strzala, natomiast na ciepłym ma dalej problem z paleniem - ale tylko czasami . czuć też przy okazja benzynę.
Świece są nowe no i jak wykrecilem to są takie czarne, czyli ewidentnie ma za duza dawke paliwa.
Bedziemy z tym walczyc na pocz. nastepnego tygodnia
silnik jest w dobrym stanie tzn. moc jest, zapłon też ustawiony poprawnie
A może Wy coś podpowiecie????jakieś sugestie???
jaca - 2008-04-02, 22:01
To dobrze że ci lepiej pali choć dla mnie jest dziwne że ta kostka ma coś do zimnego czy ciepłego silnika
andrewb25 - 2008-04-02, 22:57
hmm w zasadzie to sam niewiem poprostu ciężko go było zapalić na benzynie
teraz jest praktycznie po problemie
kwestia jeszcze tej za dużej dawki paliwa,
i venciacho będzie chodziło jak przecinak myślę
pablomed - 2008-04-02, 23:18
kolego masz dziurę w regulatorze ciśnienia paliwa, (stąd paliwo w wężyku i smród benzyny) przy listwie wtryskowej, wymieniaj jak najszybciej bo będzie pożar. regulator w 2e jest przylistwie wtryskowej po sronie pasażera, na zawleczkę, wyjmuj go na zimnym bo tryśnie trochę beny na wydech. Używka 8 dych, nówka od 160.
[ Dodano: 2008-04-02, 23:29 ]
i stąd za bogata mieszanka, bo dziurą przez wężyk paliwko leci do obudowy wtrysku i do dolotu, wymień, problemy znikną na 90 procent. Regulator mimo że ma dziurkę nadal może dobrze utrzymywać ciśnienia paliwa.
andrewb25 - 2008-04-03, 07:28
dzięki kolego, to trzeba będzie pewnie wymienić
[ Dodano: 2008-04-03, 17:08 ]
okazało się że jest benzyna w dolocie na przepustnicy aż mokro
na razie nie ma jazdy bo może się zapalić
widać jak na dole jest mokro od benzyny
a oto powód problemów
[ Dodano: 2008-04-03, 17:56 ]
Czy ten regulator jest po prostu wyciągany czy się go odkręca bo jak wyciągnąłem zawleczkę to ciężko wychodzi.
pablomed - 2008-04-03, 20:59
ciągnij mocno, pokiwaj nan boki, początkowo ciężko idzie a potem wystrzeli jak korek od szampana i wytryśnie trochę benzyny która jest w listwie poid ciśnieniem ponad 2 atmosfery. Nowy wejdzie łatwo, ale dociśnij go do końca i przytrzymaj dociśnięty tak żeby zawleczka lekko weszła, sprawdź stan oringu na regulatorze.
andrewb25 - 2008-04-05, 09:28
Usterka usunięta w 100%, pali na dotyk zarówno na ciepłym jak i na zimnym.
Do wymiany były 2 części:
-regulator ciśnienia paliwa (był dziurawy)
-kostka pod stacyjką
|
|