|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - odpalanie tdi
tomek86 - 2008-04-06, 16:10 Temat postu: odpalanie tdi witam na forum, mam powazny problem z vento silnik 1.9 tdi, a mianowicie: rozrusznik kreci dobrze, silnik zaskakuje i po paru sekundach gasnie, kiedy zgasnie to slychac przez chwile dziwny szum, jakby sie jakis pasek slizgal, dodam ze kostke od stacyjki juz wymienialem...
marmarmarek - 2008-04-06, 23:04
a idzie go wogole odpalic? ( mam namysli przy odpalaniu dadaj gazu, zeby wskoczyl na obroty w okolicy ok 2000 i sprawdz, czy nie zgasnie.
tomek86 - 2008-04-07, 18:21
on odpala na kilka sekund i potem zaraz sam gasnie, jak dodam gazu to na sekunde dluzej zalapuje...
spyro - 2008-04-07, 20:53
pompa paliwa?
tomek86 - 2008-04-11, 15:26
chyba to bedzie immobilaiser... wie ktos moze ile kosztuje jego ominiecie?
BANDERAS_RR - 2008-04-11, 21:58
zawor zwrotny paliwa nie trzyma i cofa sie paliwo wiec zapala na tym co ma w pompie i zanim napompuje paliwo to zgasnie dlatego po ponownym rozruchu zapala i chodzi radzil bym ci to sprawdzic i usunac usterke po pompa przez chwile przacuje bez paliwa a to zabojstwo dla pompy
Mike88 - 2008-04-25, 12:44
Ja mam taki sam problem w passacie B5 FL. rocznik 2001 1.9 tdi 130 KM. Dzialo sie to tylko ja byly mrozy, teraz jak jest cieplo pali bez problemu. Zapalalem i nie mogl wejsc na obroty, gaz nie reagowal. I tak trzeba bylo go odpalac z 5-10 razy i wkoncu zapalil i potem caly dzien bez problemu jezdzil az do nastepnego dnia. Byla wymieniana pompa paliwowa (nowa VW) jakies uszczelki od glowicy i dalej to samo. Nikt nie potrafi tego zdiagnozowac. Wiecie moze co to moze byc?? Wiem ze to forum o vento, ale znalazlem akurat tutaj jak szukalem czegos ciekaweo o swoim Vento. Ten passat to wujka. Ja odkad kupilem vento to jeszcze nic nie bylo wymieniane i wszystko dziala bez problemu. Tylko teraz tak mysle ze chyba cos jednak jest nie tak jak czytalem jakie vmax niektorzy osiagali. Moj max pojedzie 150. z gorki go rozpedzilem do 170. silnik 1.9 tdi 90 KM. Wiecie moze czemu tak?? dodam ze przy predkosci 140 wyraznie czuc jakby samochod zmulal. przy 150 jeszcze duzo luzu na pedale i wiecej nie jedzie. Kolega mowi ze moze trzeba by filtry powymieniac. Wczesniej jeszcze mialem taki problem ze samochod wogole mocy nie mial dopoki 3 tysiecy obrotow nie przekroczylem to potem juz normalnie jezdzil dopoki silnika nie zgasilem. ale potem wymienialem akumulator i restartowalem komputer i normalnie jezdzi.
Cybul - 2008-04-26, 10:36
to masz cos nie tak 150 to ja bez problemu wyciagam a tez mam tdi 90km moze turbina?? u mnie przy 1700obr zaczyna ciagnac juz turbo a jak ty piszesz ze dopiero przy 3000 to widocznie cos nie tak z turbo
tomek87 - 2008-04-26, 13:57
ja bym stawiał na przepływomierz powietrza, najlepiej podpiąć go pod kompa i sprawdzić, chyba ze masz kogoś kto ma taki sam silnik i podmienić do testów
Mike88 - 2008-04-26, 14:44
no wlasnie po restartowaniu komputera to problem z ta turbina zniknal. teraz normalnie jezdzi. Tylko ze vmax jest mala. na piatym biegu juz powyzej 3000 obrotow nie wejdzie. jedynie z gorki mi sie udalo na 3200 jak go do 170 rozpedzilem. ten przeplywomierz to moze byc powodem tego??
tomek87 - 2008-04-26, 17:07
Mike88 napisał/a: | ten przeplywomierz to moze byc powodem tego?? |
jak najbardziej bo podaje błędna wartość zasysanego powietrza i komp nie pozwoli podać więcej paliwa
Gavel - 2008-04-27, 23:03
Mike88 na początku to poczytaj na forum bo nie raz już pisaliśmy o problemie Vmaxa w TDI
a potem jedź i podepnij auto pod kompa
mlodyk - 2008-04-30, 21:41
Też tak miałem ostatnio odpalał i gasł.Mechanicy magicy różnie mówili,od pompy po immobilajzer.Ostatecznie pojechałem do elektryka zeby odcioł immobilajzer.A on do mnie że stacyjka uszkodzona i miał rację
Mike88 - 2008-05-01, 14:12
mlodyk napisał/a: | Też tak miałem ostatnio odpalał i gasł.Mechanicy magicy różnie mówili,od pompy po immobilajzer.Ostatecznie pojechałem do elektryka zeby odcioł immobilajzer.A on do mnie że stacyjka uszkodzona i miał rację |
Działo Ci sie tak tylko przy ujemnej temperaturze czy przy dodatniej tez?? u mnie jak jest cieplo nie ma problemu z zapaleniem.
tomek86 - 2008-05-01, 16:15
po podlaczeniu do komputera okazalo sie ze to jednak immobilaizer, a nie zadna pompa, nie wiem tylko czy da sie to jakos ominac, czy szukac drugiego immo gdzies na zlomach...
|
|