Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - KLIMATYZACJA

rabenshwarz - 2008-04-10, 13:51
Temat postu: KLIMATYZACJA
witam wszystkich...mam pytanie do posiadaczy klimatyzacji w swoich ventkach...u mnie jest automatyczna klimatyzacja..po 1-po zalaczeniu sprezarka pracuje caly czas i nie wiem czy to jest normalne...po-2-sprężarka moim zdaniem pracuje glosno czy to jest normalne czy raczej sprezarki nie słychać???? pomimo wszystko klima chlodzi ok??
MAPET - 2008-04-11, 23:24

czy glsono ciezko mi powiedziec bo bym musial slyszec ogoleni cos wiecej niz normlanei slychac bo wentylator chodzi itd ale nie zeby jakos glosno
Morfeusz142 - 2008-04-13, 08:33

rabenshwarz napisał/a:
sprezarka pracuje caly czas i


Powinna pracować z przerwami, w zalezności od temperatury na zewnatrz i w srodku pojazdu.

pablomed - 2008-04-13, 13:00

najczęstsza przyczyna ciągłej pracy to mało czynnika chłodzącego i trzeba jeśli potrzeba uzupełnić, inne przyczyny są rzadsze i dla ich znalezienie najłatwiej będzie VAGA użyć
Andrzej. - 2008-04-13, 13:01

łożysko prawdopodobnie sie zaciera w agregacie inne opcje odpadają miałem to samo wymienilem i jest git
przemolas4 - 2008-04-13, 13:14

sprezarki u mnie prawie nie slychac . ostatnio odpalalem na sucho (brak czynnika chlodzacego po wypadku ) i rowniez wszystko cichudko smiga .
tak jak kolega pisal lozyska sie koncza .

Morfeusz142 - 2008-04-13, 17:26

przemolas4 napisał/a:
ostatnio odpalalem na sucho (brak czynnika chlodzacego po wypadku


Z tego co mi wiadomo to razem z czynnikiem krąży olej smarujacy pompę, więc jak odpaliłeś na sucho nie niszcząć pompy. No chyba, że nie włączyłeś sprężarki.

MAPET - 2008-04-13, 18:21

no jak wlaczal to sprezarka sie wlancza ... pompa to przeciez chyba = sprezarka? i fakt ze zabojstwao dla nei j bo je nic nei sparuje
Morfeusz142 - 2008-04-13, 19:31

MAPET napisał/a:
pompa to przeciez chyba = sprezarka?


Przejęzyczyłem się, miałem cały czas na myśli sprężarkę.

rabenshwarz - 2008-04-13, 20:37

gadalem z gosciem co zajmuje sie klimami samochodowymi..powiedzial ze sprezarka do roboty..tylko jedno mnie zdziwilo...zrobienie sprezarki i napelnienie gazem+olej= ok500zł..
czy u was tez sa takie ceny..troche duzo??????????????

MAPET - 2008-04-13, 21:40

duzo??? mysle ze malo..
sebastian - 2014-04-07, 18:43

Takie pytanie, do znawców raczej...
Skończył się sezon zimowy, zaczęła się wiosna, ciepłe dni. Oczywiście z klimatyzacją włączoną jeździłem cały czas, czy to zimą (pomimo tego, że przy niskich temp. automatycznie mi sprężarkę wyłączało - czujnik), czy nawet teraz. Ale wcześniej jakoś tego nie odczuwałem, do czasu, kiedy zrobiło się dość ciepło, samochód nagrzany, a tu nic nie chłodzi.

Dotyczy to MK4, climatronik.

Ogólnie dziwna sprawa, ponieważ w momencie, kiedy klima się załącza, uruchamiają się wentylatory i tak to ma działać. I u mnie też tak jest - kiedy klimę odpalę - włączają się oba wentylatory, kiedy wyłączę - wyłączają się. Podjechałem, żeby mi może nabili czynnik, ale co się okazało - bardzo dziwnie zachowuje się sprzęgło od sprężarki. Albo ono w ogóle nie obraca się, albo próbuje się obrócić - ze dwa0trzy obroty zrobi i staje i tak w kółko. Powiedziano mi, że najprawdopodobniej jest za mało czynnika i sprężarka nie chce wystartować. Ale żeby to sprawdzić, trzeba dobić, a co za tym idzie - kasa. 150 zł, a jeśli to nie to?

Nie miałem kiedyś czynnika w układzie, bo miałem nieszczelność. To klima, rzecz jasna, nie chodziła, ale za to na wyświetlaczu od climatronika mrugały wszystkie ikonki, co właśnie świadczyło o tym, że jest niskie ciśnienie/brak czynnika. I nawet wtedy wentylatory nie chciały wystartować. Został wymieniony nowy skraplacz, usterka naprawiona i układ był już szczelny. Chociaż od tamtego czasu minęło jakieś 3 lata, może i więcej, jak nie była dobijana klima. No ale cały czas chodziła, problemów nie było. A teraz wentylatory się załączają, ale sprzęgiełko nie chce coś ruszyć.

Sprawdziłem kostkę zasilającą sprężarkę, kable, jak i sama kostka wygląda ok, po wyciągnięciu i ponownym włożeniu nic to nie daje.

Ma ktoś na to jakiś pomysł? Może to być faktycznie wina niskiego poziomu czynnika w układzie? No bo jeśli mi spróbują napełnić, a okaże się, że to jednak nie było to, więc sprężarkę trzeba będzie wyciągnąć na stół, a co za tym idzie, trzeba będzie spuścić czynnik, w związku z tym - kasa pójdzie wówczas w plecy.

Poczytałem trochę w necie o tym, ale w większości przypadków powodem było zasilanie - no u mnie prąd jakby dochodził, wiec to raczej nie będzie to powodem, żadnych stuków, hałasów, szumów nie słychać.

Hormon - 2014-04-07, 20:12

Nie koniecznie musi to być problem z elektryką, u mnie sprzęgiełko się nie załączało bo samo w sobie było uszkodzone.

Co do czynnika, to przecież mogą dobić na full, na miejscu sprawdzisz czy jest poprawa, jesli nie ma, to mogą spuścić czynnik. Robiłem tak, bo inaczej nie byłem w stanie dojść jaka jest usterka.

sebastian - 2014-04-07, 20:50

Hormon napisał/a:
przecież mogą dobić na full, na miejscu sprawdzisz czy jest poprawa, jesli nie ma, to mogą spuścić czynnik

No jasne, że tak, ale kasę wezmą za "nabicie"

Hormon - 2014-04-07, 22:29

Daj im na flaszkę i da się wszystko załatwić.
hotdriver - 2014-04-08, 06:55

Mysle kwestia dogadania w warsztacie powiesz ze pod fajrant podjedziesz i bedziesz chcial nabic na sprawdzenie i ze w razie czego zaraz moga spuscic dasz gora 50 dyszek w lape jak cos bedzie nie dzialalo a jak wszystko bedzie si to dasz calosc
sebastian - 2014-04-09, 19:12

Okazało się, że ciśnienie i poziom czynnika jest w normie, a powodem jest padnięty elektromagnes. Tylko teraz kwestia, czy do mojego silnika wychodził jeden typ sprężarki, czy było kilka rodzai, bo to już loteria w takim razie będzie. Trzeba będzie szukać w takim razie.
Hormon - 2014-04-09, 20:46

Znając zycie, to jest kilka modeli sprężarek.
hotdriver - 2014-04-09, 23:46

sebastian, zobacz w etce może będzie numer wtedy bedziesz wiedzial jaka

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group