Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - kontrolka oleju

silverek - 2008-04-19, 12:26
Temat postu: kontrolka oleju
Witam mam pytanie podczas jazdy zaczeła mrugac mi kontrolka i piszczec od oleju stało sie tak dwa razy . Myslalem ze zgubił cisnienie ale pojechałem mu sprawdzić cisnienie i na obrotach 900 miał 1,5bar a na obrotach 3000 miał 4,5 bar to cisnienie moim zdaniem jest dobre to dlaczego zapiszczał i mrugała kontrolka czy to od czujnika moze byc czy co innego WV VENTO 1,8 BENZYNA
Paweł J. - 2008-04-19, 12:27

A poziom oleju jest wystarczający??
Peewbie czujnik się kończy

[ Dodano: 2008-04-19, 12:31 ]
Bo tak tabele przeglądałem z ciśnieniem w cylindrze i praktycznie wszędzie gdzie zajrzałem (chodzi o rodzaj silnika) jest 2 bary prz 2000obrotów, czyli czyba ok.

Możliwe też, że pompa olejowa szwankuje...

silverek - 2008-04-19, 13:20

POZIOM OLEJU JEST OK
mikusw - 2008-04-19, 16:01

miałem podobny objaw w mk2 jak trochę poszalałem to na chwilę zapalała mi się kontrolka oleju i gasła. przyczyny dokładnej nie znałem ale w swoim chciałem wymieniać pompę olejową wszystko tak by wyglądało (kiedyś jak rozebrałem silnik pompę miałem na wierzchu, to miała lekki luz), czujniki kilka razy zmieniałem ale nic nie pomagało - raz sobie wymień więcej nie ma potrzeby.
silverek - 2008-04-19, 21:40

TZN ZE MAM ZŁĄ POMPE BO JEDEN MECHANIK POWIEDZIAŁ ZE TO COS ROBI SIE POD ZEGARAMI I KOMPUTER DOSTAJE BŁĘDNE INFORMACJE
mikusw - 2008-04-20, 05:04

niestety jest to bardzo śliski temat ponieważ jest więcej niewiadomych niż się wydaje
wiem że masz ciśnienie okij - zacznij od czujnika najmniejszy koszt i nie duża robota - niestety jedynie eliminacja może to usunąć

pyza_snk - 2008-04-25, 09:59

Kolego a obrotomierz działa? jak nie to prawdopodobnie padł regulator napięcia na alternatorze. Wymiana ok. 100 zł.
silverek - 2008-04-26, 19:32

dziala
pyza_snk - 2008-04-27, 11:37

No to ja się poddaję.
silverek - 2008-04-27, 16:30

ale wykreciłem czujniki i przeciscilem styki i narazie nic sie nie dzieje nie mruga
silverek - 2008-08-02, 15:42

koledzy mam spory problem podczas jazdy zapaliła mi sie kątrolka oleju po jakims czasie zgasł i i tak co jakis czas postawiłem auto na parking i chodził na wolnych obrotach i kątrolka zowu sie zapaliła i zaczeły klekotać zawory tzn że brak cisnienia jak jest tego przyczyna co wysiadło POMPA ZAWÓR PRZELEWOWY CZY PANEWKI CZY WAŁ KORBOWY PROSZĘ O POMOC MUSZĘ RATOWAC SWOJEGO VENTYLKA


JEST STAN OLEJU


MUSZĘ JESZCZE DODAĆ ZE JAK AUTO OSTYGŁO TROCHĘ TO SMAROWANIE WROCIŁO PRZESTAŁY KLEKOTAĆ ZAWORY CO TO MOŻE BYĆ

sebastian - 2008-08-02, 17:41

Mi wydaje się na pompę oleju...
silverek - 2008-08-02, 19:26

czy jeszcze moze ktos cos doradzić
Paweł J. - 2008-08-02, 20:00

Tak to Ci nikt nie doradzi...jedź do tych leszczy co uszczelke wymieniali i bierz ich za gardło bo widac że coś spitolili....a jak nie chcą tego robić to niech kasę oddaja za fuszerkę bo jak widac silniczek długo nie pociągnął... :głaszcze:
silverek - 2008-08-02, 20:03

a co ma uszczelka do smarowania
Paweł J. - 2008-08-02, 23:32

nie koniecznie uszczelka, chodzi mi o złożenie silnika itp....
silverek - 2008-08-02, 23:44

ale to tylko glowica była sciągana
Paweł J. - 2008-08-03, 09:17

Ja tylko swoje zdanie wyraziłem...skoro uważasz że jest inaczej to ok...ja to bym przycisnął mechanika, a jak Ty zrobisz to już Twoja sprawa...
silverek - 2008-08-03, 12:24

postawie go gdzie indziej moze lepiej zrobią
silverek - 2008-08-03, 19:14

czy na forum nie ma zadnego mechanika co by moze przygotował mnie jaki moze byc wydatek
silverek - 2008-08-03, 19:31

czy warto to kupic czy zrobic swoje
http://moto.allegro.pl/it...gwarancja_.html

Paweł J. - 2008-08-03, 19:53

Więcej za naprawę swojego zabulisz...a ten z allegro jak dobry to ja bym brał...
silverek - 2008-08-03, 20:23

jeszcze nie wiem co sie mi siadło a widomo co to za motor z tego allegro moze to inne zdjecie jest
Paweł J. - 2008-08-03, 20:39

silverek napisał/a:
a widomo co to za motor z tego allegro moze to inne zdjecie jest

no i dlatego masz na allegro takie coś jak pozytywy i negatywy

sebastian - 2008-08-03, 20:48

Zdjęcie, jak zdjęcie, a jak się okaże, że np. będzie to samo? że ten silnik z allego, mio, ze sprzedawca zapewnie, iż z nim wszystko wporzxo, to za jakiś czas to samo się może stać? Może pochodzić tydzień i padnie coś, a może i 5 lat i dłużej i będzie ook. Totakie własnie kupowanie w ciemno, poza tym to tylko część mechaniczna, która ma prawo się popsuć.
spyro - 2008-08-03, 21:20

Ja za remont silnika zapłaciłem koło 2 tysi, więc odpowiedź chyba sama się nasuwa... Tyle, że ja mam spokój na kolejne 300 tys km jak nic a kupując używkę nie wiesz nic...
silverek - 2008-08-04, 06:49

spyro chyba masz racje lepiej robic swoje i jedzic dalej i wiesz ze pewne bedzie chodzic
ale to 2 tys zaplaciłeś z wymianą sprzegła i tam cos jeszcze robiłeś

a ja nie wiem co jest moze to tylko pompa i bedzie ok i mały wydatek

spyro - 2008-08-04, 08:11

Normalnie, pełny remont silnika kosztuje w tym warsztacie 3 tysie, ja dałem koło dwójki bo pierwsze i najważniejsze: bez faktury czyli gościowi odpadł VAT i podatek dochodowy, do tego z polecenia od kumpla, więc tez spuścił troszkę. A ogólnie remont silnika w dzisiejszych czasach, gdy cały silnik można wyrwać za 500 PLN jest nieopłacalny.

Poza tym zazwyczaj jak wyciągną silnik i skrzynię to bezsens ładować stare sprzęgło, tylko się już nowe zakłada.

silverek - 2008-08-04, 09:47

ja juz odstawilem mojego Ventyla sprawdzali go przy mnie mechanik a było widać ze facet sie zna powiedział nawet dał 100% gwarancje ze nie są to panewki bo jak i na zimnym i mocno rozgrzanym silniku nie było ich słychać czyli nie stukały a powinny jakby było cos nie tak z nimi przy dodawaniu gwałtownego gazu i jakby schodził z obrotów powinien być stukot
Auto zostało rozgrzane do dużej temperatury i facet trzymał mu obroty co najmniej przez piec minut w przedziale od 5000 do 6000 i smarowanie sie nie zapaliło oraz nie zaczeła grac klawiatura

prawdopodobnie moze to byc zawór w pompie albo jest cos w oleju i zapycha sie filtr olejowy dobrze by było jak by to była pompa lub zawór


nowa pompa oleju kosztuje 450 zł


nie byłby to duży koszt naprawy

Paweł J. - 2008-08-04, 09:48

czyli przy okazji i tą nieszczęsną uszczelke wymienisz ??
spyro - 2008-08-04, 09:49

silverek napisał/a:
nawet dał 100% gwarancje ze nie są to panewki bo jak i na zimnym i mocno rozgrzanym silniku nie było ich słychać czyli nie stukały a powinny jakby było cos nie tak z nimi przy dodawaniu gwałtownego gazu i jakby schodził z obrotów powinien być stukot

u mnie panewki padły i było dokładnie jak piszesz, czyli stukały na wyższych obrotach, im więcej gazu tym bardziej stukały.

silverek - 2008-08-04, 09:50

uszczelka tez bedzie do wymiany
Paweł J. - 2008-08-04, 09:52

spyro napisał/a:
czyli stukały na wyższych obrotach

A pamiętam tą sytuacje....niezbyt miła dla każdego kierowcy :głaszcze:

silverek - 2008-08-04, 09:56

jeszcze jedno powiedział mi ze podobno wał w VW jest tak twardy ze jak nie został zatarty to nie trzeba dawac go do szlifu tylko musi być warunek ze nie ma na nim rys

wyciągniecie silnika 600 zł panewki koszt 200 zł ale jak juz pisalem nie bedzie tego trzeba robić CHYBA

spyro - 2008-08-04, 09:57

nie chcę Cię martwić ale i wałek niestety może być do wywalenia, u mnie tak było, bo był nie do zrobienia już.
silverek - 2008-08-04, 10:00

mozliwe ale nie mam stuków na panewkach czyli musi być dobrze chyba facet sie zna
Paweł J. - 2008-08-04, 10:01

spyro napisał/a:
wałek niestety może być do wywalenia

Był przetarty czy przegrzany ??

spyro - 2008-08-04, 10:10

nie pamiętam już co z nim było ale nie dało się z nim nic zrobić i szukaliśmy nowego.
silverek - 2008-08-04, 10:20

jutro bedzie wiadomo co nie tak jest
spyro - 2008-08-04, 11:28

No to czekamy na info i trzymamy kciuki co być nie musiał za dużo kasy wydać.
silverek - 2008-08-04, 12:13

dzieki
Paweł J. - 2008-08-04, 13:03

Jakby naprawa była baaardzo droga to rób swap-a :>
sebastian - 2008-08-04, 13:19

Pare kucy więcej tak o galopem nie chodzi :>
Paweł J. - 2008-08-04, 14:36

Z tym, że nie wiem czy u Silverka jest sens robić swap..bo z tego co do mnie dziś pisał to jego motor ma 105KM... :dresik:
sebastian - 2008-08-04, 17:31

Tygrysisko napisał/a:
bo z tego co do mnie dziś pisał to jego motor ma 105KM...

jak 105, skoro on ma 75 - taki sam, jak mój - AAM

Paweł J. - 2008-08-04, 17:44

no tego to nie wiem...tak mi napisał...no chyba że mu się cyferki pomyliły...
sebastian - 2008-08-04, 17:49

najwidoczniej... Zobacz nawet w jego opisie pod avatem - AAM
silverek - 2008-08-05, 18:13

nie napisalem ze ma 105km tylko auto ztym 105km nie miało szans z moim 75km

dobrze czytaj

Paweł J. - 2008-08-05, 18:18

silverek napisał/a:
dobrze czytaj

To nie gub liter....

silverek - 2008-08-05, 18:19

niech bedzie na twoim
silverek - 2008-08-05, 18:30

sprawa wygląda tak nie znalezli przyczyny gubienia smarowania wymienili mi olej i sprawdzali cisnienie na zimnym silniku jak i na gorącym na 2000 obrotów było 2,4 atmosfer na na wiekszych obrotach 8 atmosfer czy na zimnym czy na gorącym tak samo czyli dobrze

myslą ze to moze byc zawór w pompie ale podczas testów jakie wykonywali pracował dobrze normalnie katowali mi silnik jak to robili i nic sie nie stało wszystko pracowało normalnie jeszcze ten facet mowił ze moglo byc cos w oleju silikon jak założyli uszczelke pod pokrywą zaworów Albo on nie był pewny czy czasami jeszcze nie ma zaworu tam gdzie przykręca sie filtr olejowy

Paweł J. - 2008-08-05, 23:16

silverek, ale o czym piszesz...o ciśnieniu w cylindrze czy ciśnieniu oleju ??

bo jak o ciśnieniu w cylindrze to powinieneś mieć 9-12 bara
a jeśli o ciśnieniu oleju to powinieneś mieć 2 bary przy 2000 obrotów...

tak podaje literatura....

silverek - 2008-08-06, 10:07

cały czas mowa o smarowaniu
silverek - 2008-08-06, 10:08

jak mozna sprawdzic cisnienie w cylindrach na 2000 obrotów rozrusznik nie daje takiej predkosci bynajmniej mój chyba ze ty masz inny
Paweł J. - 2008-08-06, 11:31

silverek napisał/a:
rozrusznik

Rozrusznik jest używany do uruchamiania silnika....a nie wiem co on ma do obrotów silnika...

silverek - 2008-08-06, 11:51

Tygrysisko napisał/a:
silverek, ale o czym piszesz...o ciśnieniu w cylindrze czy ciśnieniu oleju



co rozrusznik zadales takie pytanie skoro wiesz do czego sluzy rozrusznik to chyba wiesz ze cisnienia w cylindrach nie sprawdza sie na takich obrotach

Paweł J. - 2008-08-06, 12:00

silverek napisał/a:
co rozrusznik

A no właśnie...co rozrusznik ?? co rozrusznik ma do obrotów silnika w trakcie pomiarów ciśnienia w cylindrach ??

silverek napisał/a:
skoro wiesz do czego sluzy rozrusznik to chyba wiesz ze cisnienia w cylindrach nie sprawdza sie na takich obrotach

Cytuję tylko książkę "Sam naprawiam..." i program z opisami i diagnozami "eTech"

Ok..już się nie wypowiadam w tym temacie.

silverek - 2008-08-06, 12:08

nie gniewaj sie ale było to dziwne pytanie sprawdzano ci kiedy cisnienie w cylindrach to napewno wiesz jak sie to robi a jezeli chcesz juz wiedziec jakie mam cisnienie w cylindrach to juz ci mowie po 12 barów w kazdym
silverek - 2008-08-07, 12:01

KOLEDZY mam pytanie moze to nie do tematu ale stoi Ventyl do sprzedania 2,0 GTI sprowadzony z Holandii przebieg ma 230 tyś rok 1995 szyby elk cztery sztuki i cztery boczne oraz tylna przeciemiane kolor srebny metalik plastki na blotnikach i progach i fajne aluchy szerokie i obniżony bo to wersja GTI czyli sportowa
sebastian - 2008-08-07, 15:19

silverek napisał/a:
bo to wersja GTI

Nie było czegoś takiego, jak GTI w Ventach
jaka cena, przede wszystkim?

silverek - 2008-08-08, 05:40

musiała byc skoro pisze na bocznej listwie cena 9000
silverek - 2008-08-08, 05:41

i raz juz diesla widzialem z tym samym napisem na bocznj listwie dzwi
spyro - 2008-08-08, 08:11

bo listwy to możesz sobie z golfa załozyć, ot cała filozofia. Poza tym może to było GT a nie GTI, bo rzeczywiście nie było wersji GTI w Vento, tylko Golfy 3 takie wychodziły.
silverek - 2008-08-08, 10:30

no nie bede sie spierał bo nie wiem ale czy warto zamienic tego mojego na tamtego
jaca - 2008-08-08, 10:36

Nie wiem czy na 100% ale wydaje mi się że były wersje gti z silnikiem 2 l 16 v 130 ps
jeden koleś miał w vencie taki silnik i nie robił przekładki

krzeszak - 2008-08-08, 10:44

silverek, - wrzuć jakieś foty tamtego ;) ,biorąc pod uwagę ze u ciebie dzieje sie coś dziwnego z motorem wiec może warto zastanowić sie nad podmianka :D
silverek - 2008-08-08, 11:20

nie mam fot bo stoi w komosie jak znajde go na stronie komisu to podam linka wlasnie dziwna sprawa z motorem teraz jest ok nic sie nie dzieje mozliwe ze był silikon w oleju bo pokrywe zaworów założyli w innym warsztacie na silikon i uszczelke
silverek - 2008-08-08, 11:23

http://moto.gratka.pl/tre...2926aed4b4d&s=1


TO TEN

sebastian - 2008-08-08, 16:13

Może i się opłaca, bo aż tak cena nie jest wygórowana jak za takie auto. Ale jako już doświadczony użytkownik vento, jakbys nawet miał się zdecydować na taki zakup, to wiesz już, gdzie i jak patrzeć na każdy szczegół. Bo może być tak, ze na zewnątrz lala, a w środku zakamuflowane jakieś jego bolączki...
Paweł J. - 2008-08-08, 16:34

Panowie...pamiętajcie, że to jest temat pt: "kontrolka oleju" ;)
silverek - 2009-01-13, 17:31

napisze wam cos ciekawego odnosnie piszczenia i mrugajacej kontrolki oleju nie jest to spowodowane brakiem niskiego cisnienia tylko za dużego cisnienia bynajmniej ja tak miałem zmieniono mi filtr cisnienie spadło przestało piszczeć
silverek - 2009-01-13, 18:37

ma jeszcze jedno pytanie czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienic na półsyntetyk bo na mineralnym mam za duże cisnienie co szkodzi wypłukaniem panewek tylko jak juz wczesniej pisalem po wymianie filtra cisnienie spadło
KAISER - 2009-01-13, 19:03

Podepnę się trochę pod temat...

Mi z kolei kontrolka oleju miga - wtedy gdy z trudem auto odpala, kiedy są problemy z rozruchem.

Miga 2-3 razy i potem jest już OK.

A czasem świeci się również przy ponownym rozruchu i muszę chwilę poczekać.
Dopiero potem jest znowu OK.

Odpalam z gazem bo padło ssanie i bez tego nie idzie jak są mrozy...

Pytanie: Z czego to wynika i czy ma jakieś znaczenie?

Pozdr

Paweł J. - 2009-01-13, 19:27

silverek napisał/a:
czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym

po pierwsze to już dawno ten olej powinieneś wymienić....ja na półsyntetyku wymianę robię co 12-13 tys km.

silverek napisał/a:
na półsyntetyk

wydaje mi się, że to za dużo km jest już nastukane...możliwe że rozszczelnić silnik.

Osobiście wątpię żeby wymiana oleju miała wpływ na ciśnienie.

KAISER napisał/a:
Z czego to wynika i czy ma jakieś znaczenie?

albo czujnik albo pompa....byc moze gdy odpalasz z wielkim trudem to w tedy silnika nie ma odpowiednich obrotów a co za tym idzie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i przez chwilę mignie kontrolka-ale to moje domysły

KAISER, mam nadzieję ze poziom oleju sprawdzałeś ?? ;)

silverek - 2009-01-13, 19:35

Tygrysisko napisał/a:
po pierwsze to już dawno ten olej powinieneś wymienić


JA NAPISAŁEM OGÓŁEM ZE JEST TYLE ZROBIONE NA OLELU MINERALNYM CZYLI NA JEDNYM ZROBILEM 10000 A NA DRUGIM 4000 KM

KAISER - 2009-01-13, 19:39

Tygrysisko napisał/a:

albo czujnik albo pompa....byc moze gdy odpalasz z wielkim trudem to w tedy silnika nie ma odpowiednich obrotów a co za tym idzie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i przez chwilę mignie kontrolka-ale to moje domysły

Brzmi sensownie... pytanie: Czy takie odpalanie szkodzi w sposób istotny silnikowi?
Tygrysisko napisał/a:

mam nadzieję ze poziom oleju sprawdzałeś ?? ;)

:) Sprawdzam regularnie.

Mruga tylko przy takim rozruchu i jednocześnie zawsze przy takim rozruchu.
Czyli generalnie odkąd przyszła zima to obserwuję takie mruganie codziennie...

A tak w ogóle to olej zmieniałem jakieś 2 miesiące / 3000 km temu

Paweł J. - 2009-01-13, 19:39

silverek napisał/a:
JA NAPISAŁEM OGÓŁEM ZE JEST TYLE ZROBIONE NA OLELU MINERALNYM CZYLI NA JEDNYM ZROBILEM 10000 A NA DRUGIM 4000 KM

A to przepraszam :kwiatek:

KAISER napisał/a:
Mruga tylko przy takim rozruchu i jednocześnie zawsze przy takim rozruchu.

Olej jest gęstszy przez to gorzej (czyt. wolniej) rozprowadza sie po silniku....ale tak czy siak ja bym to sprawdził.

KAISER, a na jakim oleju śmigasz ??

Przydałoby się żebyś naładował dobrze akumulator i na noc zabrał do domu żeby był w stu procentach sprawny i w tedy zobacz co się będzie dziać....jeśli przy prawidłowym rozruchu mignie to trzeba temat dokładniej przejrzeć

silverek - 2009-01-13, 19:39

KAISER napisał/a:
Mi z kolei kontrolka oleju miga - wtedy gdy z trudem auto odpala, kiedy są problemy z rozruchem.
[b]

TZN JAK MIGA JAK PRACUJE AUTO CZY JAK ZGASNIE TO MIGA


WŁAŚNIE I TU JEST TEN JEDEN DYLEMAT CZY PÓŁSYNTETYK NIE ROZSZCZELNI SILNIKA

adam-358 - 2009-01-13, 19:40

moim zdaniem to normalne , podczas rozruchu zimnego silnika gęsty olej zostaje zassany przez pompe i wyrzucony w górę silnika nim spłynie na nowo na dół (jest gęsty więc trwa to dłużej) do miski przez tą chwilę jest jego mniej wiec kontrolka miga , a jak już spłynie poziom się wyrówna i jest ok . Jak jest ciepło nie ma tego problemu bo olej szybciej spływa . Taka sytuacja jest w każdym aucie stojącym na dworze bez względu na markę i rocznik . Ale tylko jak jest troszkę zimniej na dworze :faja:


chodzi o to ze auto po pierwszym zakręceniu nie odpali to tak jest ! bo jak odpali i wtedy mruga to już nie dobrze

KAISER - 2009-01-13, 19:57

Tylko wtedy gdy jest poniżej zera to jest problem z rozruchem.

Olej Mobil-1. Mruga 2-3 razy jak już odpali ale na nierównej pracy - zanim się nie ustabilizuje. Trwa to max 2 sekundy. Takie krótkie, szybkie mignięcia.

Aku nie biorę bo waży 17,5kg (ważyłem!) a ja mieszkam na 4 piętrze. Raz tylko wziąłem - jak nie odpalił przy -20 C i wiem, że będę brał tylko jak naprawdę będę musiał :P

Tak czy inaczej jutro sprawdzę ten olej jeszcze raz dla pewności.

...adam-358 to na fotce w Twoim profilu... to Ty i Twoja ventka? :faja:

silverek - 2009-01-13, 20:22

no to jak mozna jeszcze wymienić na ten półsyntetyk czy co zrobić
KAISER - 2009-01-13, 20:24

silverek napisał/a:
no to jak mozna jeszcze wymienić na ten półsyntetyk czy co zrobić

Ale przed zrobieniem 14 000 km na mineralu to co było lane?

Paweł J. - 2009-01-13, 20:32

silverek napisał/a:
no to jak mozna jeszcze wymienić na ten półsyntetyk czy co zrobić

Ja to bym nie przechodził...to za duży przebieg....zreszta poczytaj do końca ten temat

http://forum.vwvento.org/...p?t=707&start=0

marek03 - 2009-01-13, 20:44

Ja jak kupiłem w Berlinie Vento to się nawet nie zastanawiałem i wlałem półsyntetyk, chciałem nalać syntetyk. Jedno powiem, do Golfa II wlałem minerał i czym prędzej wymieniłem bo więcej palił. Trzeba może na wszelki wypadek wziąć półsyntetyk o jak najmniejszej liczbie TBN o ile nie przekręciłem skrótu. To liczba (zasadowa) mówiąca o możliwościach płuczących oleju. Ja bym ryzykował i zalał półsyntetyk. Moje Vento ma 200tys.przebiegu.
spyro - 2009-01-13, 21:48

silverek napisał/a:
po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienić na półsyntetyk
stary ty samobójca jesteś. Na mineralnym zrobić 14 tys km. mineralny to max 10 tys a lepiej częściej. Na półsyntetyku ja robię 10 tys i wymiana, to nie są silniki nowe, tylko wiekowe i trzeba o nie dbać.

Silniki VW 8V sa nie przystosowane do olei mineralnych, słyszałem ta opinie wielokrotnie i po remoncie silnika zalewam półsyntetykiem.

sebastian - 2009-01-13, 21:54

spyro,
silverek napisał/a:
czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienic na półsyntetyk
Tygrysisko napisał/a:
silverek napisał/a:
JA NAPISAŁEM OGÓŁEM ZE JEST TYLE ZROBIONE NA OLELU MINERALNYM CZYLI NA JEDNYM ZROBILEM 10000 A NA DRUGIM 4000 KM

A to przepraszam

KAISER - 2009-01-14, 09:45

KAISER napisał/a:

Mruga tylko przy takim rozruchu i jednocześnie zawsze przy takim rozruchu.

No przesadziłem... nie zawsze :) Dzisiaj nie było. A kręciłem w sumie 3 razy.
Ważne, że odpalił :)

Olej sprawdziłem i jest OK

babyy82 - 2009-01-14, 12:46

Cytat:
ma jeszcze jedno pytanie czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienic na półsyntetyk


Mi sie wydaje ze nie powinno byc problemu.
Gdzies czytalem kiedys ze wspolczesne oleje maja bardzo zblizone wlasciwosci myjace czy to syntetyk, polsyntetyk czy mineral.
Aczkolwiek decyzja nalezy do ciebie bo jak pisalem tylko czytalem a nikt ci nie powie ze napewno nic sie nie stanie bo nikt nie jest w stanie ci tego zagwarantowac.Decyzja i ryzyko nalezy do ciebie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group