Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - cewka zapłonowa-zamiennik czy oryginał.

Morfeusz142 - 2008-04-19, 23:12
Temat postu: cewka zapłonowa-zamiennik czy oryginał.
Witam
Dzisiaj wróciłem z miasta na holu, po prostu nie odpalił. Moja diagnoza na 95% cewka zapłonowa. Nie ma iskry na swiecach. Sprawdziłem, że do cewki dochodzi prąd, ale przy kręceniu wałem ze zdjęty przewodem łaczacym kopułke z rozdzielaczem również nie zaobserwowałem iskry. Pytanie, kupić tą na internecie niby oryginał
http://www.motoallegro.pl...al_germany.html

czy szukać gdzieś na szrocie oryginału. A swoja drogą ktoś wie ile taka cewka kosztuje w ASO.
Czekam na jakieś sugestie.

Sir_Kamil - 2008-04-20, 00:01

http://sklep.intercars.com.pl/

Tu jeszcze zerknij :)

mikusw - 2008-04-20, 05:20

u widzę że kolega ma ten sam problem co ja w wakacje zeszłego roku
no wiesz oryginał mhym czy ja wiem - na zdjęciu wszystko ładnie wygląda, kupowałem w auto landzie bosch kosztowała 240 zetów bez zniżek a ja kupiłem coś tańszego chyba beru nie pamiętam dokładnie, dałem coś koło 160 zetów po zniżkach

egos - 2008-04-20, 07:22

kolego mozesz smiało sobie kupic ceweczke beru nie sa takie złe i moja rada-nic tak cewek nie wykancza jak palec rozdzielacza ktory ciągnie łukiem czyli dbamy przedewszystkim o swiece i kopułke zeby nie miała nalotu
Morfeusz142 - 2008-04-20, 07:23

mikusw napisał/a:
no wiesz oryginał mhym czy ja wiem - na zdjęciu wszystko ładnie wygląda,

Własnie tak myslałem, oryginał z Chin. Zapytam w auto landzie, mam tam kolegę moze coś mi urwie. A z tym beru nie mażadnych problemów?

[ Dodano: 2008-04-20, 07:26 ]
egos napisał/a:
nic tak cewek nie wykancza jak palec rozdzielacza

Czyli sugerujesz wymianę palca rozdzielacza zapłonu? Troszke nalotu to on ma.

egos - 2008-04-20, 07:27

beru jest niemiecka firma nie jest zła -wiele juz takich cewek wsadziłem i spoko nadal jezdza beru ma tez spoczko swiece

[ Dodano: 2008-04-20, 07:30 ]
palec jak nie ma duzy ch nadpalen to mozesz papierem zjechac ale kopułka juz nie moze mieć duzych wzerów

spyro - 2008-04-20, 22:39

a jesteś pewien że to to cewka? U nie w ten sam sposób, po tamtym zlocie padł aparat zapłonowy. Objawy identyko jak u ciebie.
mikusw - 2008-04-21, 00:20

Cytat:
a jesteś pewien że to to cewka? U nie w ten sam sposób, po tamtym zlocie padł aparat zapłonowy. Objawy identyko jak u ciebie.
pewnie myślisz o czujniku hala
no to prawda objawy identyczne też brak iskry ponieważ sygnał idzie najpierw na aparat - czujnik hala a później do cewki. jest na to jedna rada wyjąć cewkę i podłączyć w inny autku sprawnym - z tym nie ma dużo zachodu - a w sprawnym autku wtyczka i przyłożyć do masy

spyro - 2008-04-21, 01:08

mikusw napisał/a:
pewnie myślisz o czujniku hala

nie o samym aparacie zapłonowym. U mnie okazało sie że palec latał w środku, a nie widać tego było jak się kopułkę zdjęło, bo to sprawdzałem parę razy. Dopiero elektryk jak rozłożył wszystko to zobaczył pęknięcie. U mnie problem był z tym że ta iskra czasem była, słaba ale była bo zapłon zaskakiwał czasem od święta. Pokazywał mi mój aparat zapłonowy, bo wiadomo, że ja póki nie zobaczę nie uwierzę :D

mikusw - 2008-04-21, 02:15

nie no takiej rzeczy to ja nie spotkałem ale cóż wszystko może się zdarzyć
Morfeusz142 - 2008-04-22, 17:16

Moja diagnoza okazała się błędna, to jednak nie cewka. Szukamy dalej. Może ma ktoś opis przekażników, który za co odpowiada.
Mariusz - 2008-04-22, 20:04

przekażnik nr 67 odpowiada za pompe paliwa

[ Dodano: 2008-04-22, 20:19 ]
napisz jak zrobisz mam podobny problem który powoli się wykluwa

mikusw - 2008-04-22, 23:22

w sumie jakby się tak trochę zastanowić też mam wrażenie jakby nie zawsze po przekręcenia kluczyka się pompa załączała :( :(
pablomed - 2008-04-23, 21:35

jeśli wskazówka obrotka nie ruszy przy zapalaniu z miejsca to może być winien czujnik halla. Sprawdzić przy włączonym zapłonie czy dostaje napięcie na bocznych kablach, potem wbić szpileczkę w środkowy kabel, podłączyć ją pod voltomierz i do klemy aku i patrzeć czy sa skoki napięcia. jeśli jest napięcie zasilające i brak skoków napięcia to hall do wymiany (lub używka cały aparat zapłonowy za tą samą cenę mniej więcej)
Morfeusz142 - 2008-04-24, 22:54

Samochód na chodzie. Przyjechał Ojczulek złota rączka swoim vento GT i po dwóch godzinach moje auto odpaliło. Winny, czujnik Halla, aparat zapłonowy wymieniony. Znam sposób na sprawdzenie Halla bez wbijania szpilek w kable. Dzięki za podpowiedzi.
pablomed - 2008-04-25, 16:34

Morfeusz142 napisał/a:
Znam sposób na sprawdzenie Halla bez wbijania szpilek w kable.
musisz go zostawić dla siebie ? :)
Morfeusz142 - 2008-04-25, 18:56

Nie zostawię, tylko wczoaj juz nie chciało mi się rozpisywać. A więc tak: Wykręcamy świecę i podpinamy ją po przewód wysokiego napiecia wychodzący z cewki zapłonowej. Wyciagamy wtyczkę Halla i w srodkowy pin wkładamy kontrolkę, kabelek kontrolki podpinamy do masy. Kręcimy wałem, jesli na świecy pojawi się iskra to znaczy,że cewka jest OK, a trzba wymienić czujnik Halla lub cały aparat zapłonowy.
Mariusz - 2008-04-25, 19:18

Dobra metoda :

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group