|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - cewka zapłonowa-zamiennik czy oryginał.
Morfeusz142 - 2008-04-19, 23:12 Temat postu: cewka zapłonowa-zamiennik czy oryginał. Witam
Dzisiaj wróciłem z miasta na holu, po prostu nie odpalił. Moja diagnoza na 95% cewka zapłonowa. Nie ma iskry na swiecach. Sprawdziłem, że do cewki dochodzi prąd, ale przy kręceniu wałem ze zdjęty przewodem łaczacym kopułke z rozdzielaczem również nie zaobserwowałem iskry. Pytanie, kupić tą na internecie niby oryginał
http://www.motoallegro.pl...al_germany.html
czy szukać gdzieś na szrocie oryginału. A swoja drogą ktoś wie ile taka cewka kosztuje w ASO.
Czekam na jakieś sugestie.
Sir_Kamil - 2008-04-20, 00:01
http://sklep.intercars.com.pl/
Tu jeszcze zerknij
mikusw - 2008-04-20, 05:20
u widzę że kolega ma ten sam problem co ja w wakacje zeszłego roku
no wiesz oryginał mhym czy ja wiem - na zdjęciu wszystko ładnie wygląda, kupowałem w auto landzie bosch kosztowała 240 zetów bez zniżek a ja kupiłem coś tańszego chyba beru nie pamiętam dokładnie, dałem coś koło 160 zetów po zniżkach
egos - 2008-04-20, 07:22
kolego mozesz smiało sobie kupic ceweczke beru nie sa takie złe i moja rada-nic tak cewek nie wykancza jak palec rozdzielacza ktory ciągnie łukiem czyli dbamy przedewszystkim o swiece i kopułke zeby nie miała nalotu
Morfeusz142 - 2008-04-20, 07:23
mikusw napisał/a: | no wiesz oryginał mhym czy ja wiem - na zdjęciu wszystko ładnie wygląda, |
Własnie tak myslałem, oryginał z Chin. Zapytam w auto landzie, mam tam kolegę moze coś mi urwie. A z tym beru nie mażadnych problemów?
[ Dodano: 2008-04-20, 07:26 ]
egos napisał/a: | nic tak cewek nie wykancza jak palec rozdzielacza |
Czyli sugerujesz wymianę palca rozdzielacza zapłonu? Troszke nalotu to on ma.
egos - 2008-04-20, 07:27
beru jest niemiecka firma nie jest zła -wiele juz takich cewek wsadziłem i spoko nadal jezdza beru ma tez spoczko swiece
[ Dodano: 2008-04-20, 07:30 ]
palec jak nie ma duzy ch nadpalen to mozesz papierem zjechac ale kopułka juz nie moze mieć duzych wzerów
spyro - 2008-04-20, 22:39
a jesteś pewien że to to cewka? U nie w ten sam sposób, po tamtym zlocie padł aparat zapłonowy. Objawy identyko jak u ciebie.
mikusw - 2008-04-21, 00:20
Cytat: | a jesteś pewien że to to cewka? U nie w ten sam sposób, po tamtym zlocie padł aparat zapłonowy. Objawy identyko jak u ciebie. | pewnie myślisz o czujniku hala
no to prawda objawy identyczne też brak iskry ponieważ sygnał idzie najpierw na aparat - czujnik hala a później do cewki. jest na to jedna rada wyjąć cewkę i podłączyć w inny autku sprawnym - z tym nie ma dużo zachodu - a w sprawnym autku wtyczka i przyłożyć do masy
spyro - 2008-04-21, 01:08
mikusw napisał/a: | pewnie myślisz o czujniku hala |
nie o samym aparacie zapłonowym. U mnie okazało sie że palec latał w środku, a nie widać tego było jak się kopułkę zdjęło, bo to sprawdzałem parę razy. Dopiero elektryk jak rozłożył wszystko to zobaczył pęknięcie. U mnie problem był z tym że ta iskra czasem była, słaba ale była bo zapłon zaskakiwał czasem od święta. Pokazywał mi mój aparat zapłonowy, bo wiadomo, że ja póki nie zobaczę nie uwierzę
mikusw - 2008-04-21, 02:15
nie no takiej rzeczy to ja nie spotkałem ale cóż wszystko może się zdarzyć
Morfeusz142 - 2008-04-22, 17:16
Moja diagnoza okazała się błędna, to jednak nie cewka. Szukamy dalej. Może ma ktoś opis przekażników, który za co odpowiada.
Mariusz - 2008-04-22, 20:04
przekażnik nr 67 odpowiada za pompe paliwa
[ Dodano: 2008-04-22, 20:19 ]
napisz jak zrobisz mam podobny problem który powoli się wykluwa
mikusw - 2008-04-22, 23:22
w sumie jakby się tak trochę zastanowić też mam wrażenie jakby nie zawsze po przekręcenia kluczyka się pompa załączała
pablomed - 2008-04-23, 21:35
jeśli wskazówka obrotka nie ruszy przy zapalaniu z miejsca to może być winien czujnik halla. Sprawdzić przy włączonym zapłonie czy dostaje napięcie na bocznych kablach, potem wbić szpileczkę w środkowy kabel, podłączyć ją pod voltomierz i do klemy aku i patrzeć czy sa skoki napięcia. jeśli jest napięcie zasilające i brak skoków napięcia to hall do wymiany (lub używka cały aparat zapłonowy za tą samą cenę mniej więcej)
Morfeusz142 - 2008-04-24, 22:54
Samochód na chodzie. Przyjechał Ojczulek złota rączka swoim vento GT i po dwóch godzinach moje auto odpaliło. Winny, czujnik Halla, aparat zapłonowy wymieniony. Znam sposób na sprawdzenie Halla bez wbijania szpilek w kable. Dzięki za podpowiedzi.
pablomed - 2008-04-25, 16:34
Morfeusz142 napisał/a: | Znam sposób na sprawdzenie Halla bez wbijania szpilek w kable. | musisz go zostawić dla siebie ?
Morfeusz142 - 2008-04-25, 18:56
Nie zostawię, tylko wczoaj juz nie chciało mi się rozpisywać. A więc tak: Wykręcamy świecę i podpinamy ją po przewód wysokiego napiecia wychodzący z cewki zapłonowej. Wyciagamy wtyczkę Halla i w srodkowy pin wkładamy kontrolkę, kabelek kontrolki podpinamy do masy. Kręcimy wałem, jesli na świecy pojawi się iskra to znaczy,że cewka jest OK, a trzba wymienić czujnik Halla lub cały aparat zapłonowy.
Mariusz - 2008-04-25, 19:18
Dobra metoda :
|
|