Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - kontrolka akumulatora i luxne paski

mckano - 2008-04-21, 08:20
Temat postu: kontrolka akumulatora i luxne paski
heya mobile, wracając wczoraj z meczu, poczułem że ciężko chodzi mi kierownica, zauwazylem na desce swiecaca sie kontrolke akumulatora i temp na 90 stopni, bylo cos nie tak, bo mam walniety termostat i zawsze mam ok 50 stopni. Jadac za kilka km mialem juz ponad 100 stopni wodę więc zjechałem na cpn, otworzylem machę, okazało się, że oba paski w tym ten od wspomagania sa totalnie luźne i mam poruszona obudowę od rozrządu, czyli największa rolka jest bardziej w środku niż na zewnątrz, przypominam, motor 1.9 TDI, mial juz ktos cos takiego kiedys albo spotkał się z tym? scholował mnie mechanik i dziś ma się spokojnie za to zabrać ale nie wiem co się dzieje z ventylem :(
piru - 2008-04-22, 12:02

Oj mckano a kiedy Ty te paski i rolki wymieniałeś ? Jak są zużyte paski to co się dziwisz ? Dojdzie Ci jeszcze rozklekotana rolka to też pasek się wyciągnie. Jak dobry mechanior to powymienia rolki i paski i powinna być gitara. Byle się nie okazało że coś poważnego. :(
mckano - 2008-04-22, 13:41

no własnie, dziś ma się zabrać za to, najgorsze jest to, że rozrzad wymieniał poprzedniemu właścicielowi bo się znali, dziś mam wiedzieć co i jak :(
piru - 2008-04-23, 09:48

mckano napisał/a:
no własnie, dziś ma się zabrać za to, najgorsze jest to, że rozrzad wymieniał poprzedniemu właścicielowi bo się znali, dziś mam wiedzieć co i jak :(


Napisz co się zwaliło i ile Cię mechanior skasował :D

mckano - 2008-04-23, 13:15

z tego co wiem wstępnie pękła śruba na wale korbowym :( wszystko co wiem
Kingu - 2010-09-22, 23:06

mckano napisał/a:
z tego co wiem wstępnie pękła śruba na wale korbowym :( wszystko co wiem

Właśnie przytrafiło mi się to samo :mur:
Wstępna diagnoza awarii pompy okazała się nietrafna.
Spadły obydwa paski klinowe (nowe), a pod autem mokro.
Część śruby została w środku, jeśli jutro jej nie wyciągną, to czeka spory demontaż i kosmiczne koszty (Szwajcaria) :[

Interesują mnie dwie sprawy
Czy w takim przypadku mogły ulec uszkodzeniu inne części silnika (1.9 TDI 1Z), np. jeśli spadł także pasek rozrządu? Mam tylko nadzieję, że Ventka nie pójdzie przez to na części :zšb:
Czy próba odkręcenia / niewłaściwego zakręcenia tej śruby przez mechanika, np. przy wymianie pasków rozrządu (o ile to konieczne), mogła być przyczyną jej urwania?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group