|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - uszczelka pod głowicą
silverek - 2008-04-29, 10:28 Temat postu: uszczelka pod głowicą mam takie pytanie nie dawno jak miesiąc serwis robił mi uszczelkę po głowicą tezaz zobaczyłem ze na uszczelce robi sie nalot taki zielony jak mam płyn pojechalem do nich zlozyc reklamacje a oni powiedzieli ze wystarczy ja dokrecic czy to pomoze Narazie nie widac w płynie oleju ani oleju mi nie przybywa czy to dociągniecie uszczelki cos pomoze czy bedą musieli wymienic nową
Paweł J. - 2008-04-29, 10:43
Możliwe, ze pomoże.....ale skoro masz gwarancję (bo pisałeś o reklamacji) to nie powinieneś się martwić...jak nie pomoże to jeszcze raz podjedziesz do serwisu, aż Ci to zrobia....
Ale zastaniawiamnie jedno...skoro trzeba ją tylko dokręcić...to jacy z tych serwisantów fachowcy??...skoro nie umieją dokręcić uszczelki....
sebastian - 2008-04-29, 10:53
Jakby porządnie ją dokręcili to by tego nie było. Widocznie, albo nie mieli klucza dynamometrycznego, albo nie wiedzieli z jakim momentem podokręcać śruby. A bez tego ani rusz przy takiej robocie.
silverek - 2008-04-29, 12:11
jest gwarancja musi byc skoro miesiac temu robili jest nie mozliwe wymieniac co miesiac uszczelki skoro jak wkladali to glowica byla w dobrym stanie chodzi o rownosc powierzchni i nie miala wżerów
[ Dodano: 2008-04-29, 12:17 ]
zreszto nie sposób jest wydawac co miesiac 300 za wymiane
Morfeusz142 - 2008-04-29, 12:22
Przy dokręcaniu głowicy jest wazny nie tylko moment dokręcenia śrub, ale też bardzo istotna jest kolejność przykręcania. No cóż, moto-szrot zrobił swoje.
silverek - 2008-04-29, 12:24
zrobił tylko ze ja tam go nie stawialem tylko poprzedni wlasciciel bo mam go od nie dawna
Morfeusz142 - 2008-04-29, 12:26
No to masz problem, bo nie wiem,czy dokręcenie takie sobie coś pomoże, może puszczać w innym miejscu. Ważna jest kolejność.
sebastian - 2008-04-29, 12:49
Dokładnie, kolejność bardzo ważna jest. Widziałem, jak składają uszczelkę w typowym warsztacie "U Pana Henia", czyli po prostu pokolei każda śróbka przykręcona zwykłym kluczem, a jak to robią specjaliści. Tylko, ze jedni wzięli jakoś ze 150 zł za wymianę, no bo ogłaszają się jako tani warsztat, a ci drudzy ze 300 zł czy może i więcej. Ale za to solidna firma. I mija się z celem zrobić tanio i z powrotem za jakiś czas przyjechać, bo znów to samo...
marmarmarek - 2008-04-29, 15:24
ale sam fakt, ze taka uszczelka zalorzona, przykrecona i po jakims czasie dokrecona jeszcze bedzie trwalsza... tak siepowinno robic i kieys tak robiono. ale kto by dzisiaj czas tracil na ponowne jej dokrecanie. co nie zmienia faktu, ze w tym przypadku robota mogla byc spartolona.
Mariusz - 2008-04-29, 18:47
narazie nie panikuj niech mechaniory dokręcą i zobaczysz co będzie się działo
egos - 2008-04-29, 20:13
skoro wywala płyn spod głowicy to dokręcanie na niewiele się da-widziałem już blok silnika w którym własnie tak dokręcano głowice aby zlikwidowac minimalny wyciek-kolesie tak się przyłozyli ze popekał blok wokół otworów na śruby-moim zdaniem albo dokręcili na pałe za słabo co raczej małoprawdopodobe lub kiepsko doczyszczony blok lub niesplanowali głowicy-sprawdzanie równosci głowicy jakimiś liniałami to o d... rozbić zawsze po sciągnięciu należy szlifowac-spytaj czy szlifowali jeśli nie to masz przyczyne
sebastian - 2008-04-29, 20:19
A nawet jeśli nie, to myślisz, że powiedzą Ci prawdę? Wątpię. Będą bronić swojej racji i zawsze jakiś bzdur nagadają, które potencjalny klient łyknie.
pilot - 2008-04-29, 20:32 Temat postu: uszczelka słuchaj ważna jest kolejność dokręcania czesto jes schemat przy uszczelce,ale po przejechaniu 1500km trzeba dokręcic głowicę
egos - 2008-04-29, 20:36
sprawa prosta-walisz do nich wyciek mają usunąc-uszczelki pod głowicą nie oszukasz robota musi być wykonana ksiażkowo bo inaczej wszystko do ok miesiąca wyjdzie-poobserwuj sobie płyn w układzie chłodzenia bo skoro wywala na zewnatrz to być moze idzie takze w cylindry-rano gdy silnik zimny i termostat zamkniety najlepiej na postoju odpal i nagrzewaj silnik gdy termostat zacznie się otwierac tak przy temp ok 75-80 st powinien nastąpic gwałtowny skok temp do ok 100 st bedzie to trwało ok 5-15sek i spadnie zpowrotem do 80st -jesli tak się dzieje to na bank wali kompreche w układ a to oznaka ze spartolili robote
[ Dodano: 2008-04-29, 20:38 ]
zalezy jaką dali mu uszczelkę jesli metalową to tej sie nie dokreca
[ Dodano: 2008-04-29, 20:40 ]
a kolejnosc dokręcania chyba zachowali-no już chyba nie sa az takimi amatorami
marmarmarek - 2008-04-29, 22:49
pilot napisał/a: | a kolejnosc dokręcania chyba zachowali-no już chyba nie sa az takimi amatorami | o tym, ze zadnej rzeczy przykrecanej z srubami w symetrii-jakiejs nie przykreca sie pokolei, to nawet amatorzy wiedza...
egos - 2008-04-30, 07:01
Cytat: | o tym, ze zadnej rzeczy przykrecanej z srubami w symetrii-jakiejs nie przykreca sie pokolei, to nawet amatorzy wiedza... | -nawiązałes to do mojej wypowiedzii nie czaje oco Ci w tym chodzi i co to ma wspólnego z kolejnoscią dokręcania srub głowicy
[ Dodano: 2008-04-30, 07:30 ]
czy może nie zgadzasz się ze mna w jakiejś kwesti???
silverek - 2008-04-30, 18:18
głowica nie była planowana bo mowili mi
[ Dodano: 2008-04-30, 18:19 ]
i jestem umówiny na piątek tylko ze płyn nie leci do takiego stopnia zeby był zaciek na silniku tylko lekko widac na uszczelce nalot zielony jak płyn
[ Dodano: 2008-04-30, 18:43 ]
a i temperatura mi nie skacze wzrasta normalnie
egos - 2008-04-30, 18:51
no to panowie troszeczke skopali nie planujac jej-teraz to już twoja sprawa co z tym poczniesz-wyciagnij od nich chociaż gwarancje na pismie przynajmniej na rok
silverek - 2008-04-30, 19:02
nic nie bede wyciągał maja porawic i tylke ma byc czysto a jak oni to zrobią to mnie nie obchodzi moga nawet i z diadłem to robic ale ma byc zrobione zapłaciłem raz i wiecej nie myśle napewno zaden z was tez by nie zapłacił drugi raz za spierniczoną robote
egos - 2008-04-30, 19:11
no tak masz racje tylko z doświadczenia wiem ze bez szlifu i tak ją wydmucha kwestia kilku miesięcy ale tak czy inaczej pwodzonka Ci życze
silverek - 2008-04-30, 19:17
teraz nie maja wyjcia beda musieli zrobic szlif bo inaczej im caly asfalt do bagaznika zwine
egos - 2008-04-30, 19:21
no i tak trzymaj- chociaż to kolesie po moim fachu- to czasami trzeba z takimi krótko bo inaczej ciężko
silverek - 2008-04-30, 19:51
zrobili cos zle to niech teraz poprawią bo zaden z nich tez by nie chciał ja jestem stolarzem zebym ktoremus z nich zrobił mebel z nie domykanymi dzwiami albo zachodzacymi na siebie
[ Dodano: 2008-04-30, 19:53 ]
to jest ich błąd mogli szlif zrobic nie duzy ale zawsze cos bo glowicy tez nie mozna ciągle szlifowac bo bedzie do wywalenia jeszcze maja sprobowac dociagnac nie wiem da to cos nie ktozy mowia ze powinno sie takie cos robi po ilus tam km
marmarmarek - 2008-05-01, 19:12
egos napisał/a: | czy może nie zgadzasz się ze mna w jakiejś kwesti??? | chodzi mi o to, ze gdyby tego nie wiedzieli, to sa na poziomie nizszym od amatorów...
|
|