Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - olej

andrewb25 - 2008-05-06, 16:44
Temat postu: olej
witam czy można wlać już minerał do 2.0 115 KM ?
auto ma prawie 290 000 km , no i na razie jeżdżę na półsyntetyku 10w40 mobila
na 3,5 tys dolałem 1 L oleju

Paweł J. - 2008-05-06, 16:50

Wlać zawsze można, ale ja bym nie liczył na cud.

Silniczek puszcza dymek po odpalenie??

Bo sama wymiana uszczelniaczy zaworowych często pomaga....uszczelniacze są tanie i prawdziwy mechanik zrobi to bez ściagania głowicy.

Zalanie mineralnym pewnie ograniczy jego spalanie, ale w jakim stopniu tego Ci nie powiem...

Dawno masz vento?? Zawsze tyle oleju brało?? Branie się nasila??

andrewb25 - 2008-05-06, 16:53

Tygrysisko napisał/a:

Silniczek puszcza dymek po odpalenie??


właśnie nie puszcza , czasami ale to tak naprawdę minimalnie

[ Dodano: 2008-05-06, 16:54 ]
Tygrysisko napisał/a:

Dawno masz vento?? Zawsze tyle oleju brało?? Branie się nasila??


jakieś niecałe 2 miesiące :D zrobiłem 3,5 tys. km dopiero, na benzynie naprawdę ładnie się zbiera , (z lpg trochę gorzej ale myślę że wina regulacji i wymiany filtra lpg)

z tym braniem to wydaje mi się że z czasem większego przebiegu bierze coraz więcej

klepie któraś szklanka na dodatek ale to chyba nie przez to?

Paweł J. - 2008-05-06, 16:55

Ale kiedy puszcza?? Jak odpalasz zimny silnik??
andrewb25 - 2008-05-06, 16:58

hmm ciężko powiedzieć raz zauważyłem na ciepłym po kilkuminutowym postoju a raz na zimnym , różnie to jest

jeżdżę tak normalnie do 3-3,5 tys obr , bez katowania

Paweł J. - 2008-05-06, 17:03

To Ci powiem tak....widać że z silnikiem jest coś nie tak....prawdopodobnie uszczelniacze, drogo to nie wyjdzie...w gorszym przypadku pierścienie olejowe na tłokach...

Więc tak przejście na mineralny powinno coś pomóc bo wiadomo mineralny olej jest gęstszy i tak sie nie spali, ale jak mówisz że dymek puszcza to ja bym się za silniczek wziął, najpierw za uszczelniacze bo coś mi właśnie na te uszczelniacze wygląda...

Spyrowi kiedyś strasznie dużo oleju się spalało i po wymianie uszczelniaczy problem zniknął...

andrewb25 napisał/a:
z lpg trochę gorzej ale myślę że wina regulacji i wymiany filtra lpg

Dobra regulacja to podstawa, nie powinienes czuć różnicy w dynamice między jednym a drugim paliwem...

No ale poczekaj na opinie innych, dziś ktoś napewno się jeszcze wypowie... :]

marmarmarek - 2008-05-07, 17:35

na lpg zawsze bedzie wyzsze spalanie i slabszy ( no chyba, ze kosztem o wiele wyzszego spalania wyrownasz moc :) ) no albo jesli bedziesz mial sekwencje...
Paweł J. - 2008-05-07, 17:41

marmarmarek napisał/a:
no chyba, ze kosztem o wiele wyzszego spalania wyrownasz moc

Niekoniecznie, mi pali tyle co na śrubie i jedzie super...

marmarmarek - 2008-05-07, 19:03

Tygrysisko napisał/a:
Niekoniecznie, mi pali tyle co na śrubie i jedzie super...
tak samo jak na benzynie? ja mam teraz tez na srubie, ale nie narzekam, moc prawie jak na benzynie, spalanie wyzsze oczywiscie (po rozkreceniu, bo byl zbyt mulowaty) pali jakies 10 na sto, czyli z 2 wiecej jak na benzynie...
Paweł J. - 2008-05-07, 19:06

marmarmarek napisał/a:
tak samo jak na benzynie?

Tak.....a spalanie jak u Ciebie...

spyro - 2008-05-07, 19:55

wracają do tematu oleju. Nie zmieniaj na mineral skoro nie musisz a to że CI bierze olej to wina sztywnych uszczelniaczy zaworów. Wymień uszczelniacze i będzie OK. Póki auto nie świruje to bezsens zmieniać na mineral, który jest gęstszy i gorzej smaruje.
marmarmarek - 2008-05-08, 01:05

Tygrysisko napisał/a:
Tak.....a spalanie jak u Ciebie...
no ja odczuwam spadek mocy (nie jest znowu nie wiem jaki straszny) ale plusikiem jest to, ze jakbym nie butowal-ostatnio z wrocka czesto trojka przy wyprzedzaniu i 140, 160... to spalanie co najwyzej do 11 podskoczy-wiecej nie jest w stanie spalic

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group