Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
Pozostałe - Nasze najwyższe zawieszki
Paweł J. - 2008-06-07, 13:22 Temat postu: Nasze najwyższe zawieszkiTak jak w temacie...w tym temacie prezentujemy swoje wysokie prześwity pod autkiem....
Więc ja zacznę:
Koła standard czyli 185/60R14....zawieszka podnoszona o 4cm bo byl tył opadnięty i z deka utwardzone sprężyny na tyle....teraz to taka trochę wyższa seria....
krzeszak - 2008-06-07, 13:26 a to mój kros!!! zawieszenie standard,kola 16" opona 205\50\16
Szpiker - 2008-06-07, 13:34 normalne terenówki takimi ventylami to wszedzie bym wjechałsebastian - 2008-06-07, 14:12 No i moje Vento
Zawieszenie standardowe, koła o rozmiarze: 195/50/15 - Żadnych modyfikacji.
Paweł J. - 2008-06-07, 14:14 Panowie....ten pomiar na środku progu jest do samego progu czy tego rantu?? bo ja do rantu robiłem...tego co sie lewarek podstawia... sebastian - 2008-06-07, 14:19 Ja do progu, bo te ranty mam częściowo zjechane, trochę od lewearków, a trochę od krawężników. Ale oczywiście w woli wyjaśnienie, aby pomiary były prawdziwe to mierzymy na prostym, równym terenie z nieobciążonym samochodem i prawidłowo napompowanymi oponami krzeszak - 2008-06-07, 14:21 no ja mierzyłem do rata, ale jeszcze raz mierzylem wszystko to na przodzie ma byc 23,5 a nie 22sebastian - 2008-06-07, 14:25 Ale nie mierzyłeś tak, jak furka stoi na tym parkungu, lekko w dole i tył podniesiony dlatego? Bo tak to pomiar nie ma sensu, zeby prawidłowo wyszedł. Na równym terenie powinien stać.krzeszak - 2008-06-07, 14:29 mierzylem i na tym parkingu on nie jest pochylony tak zdjecie tylko wyglada i na inym i jest to samotheority - 2008-06-07, 23:35
Ten żarcik mi się kiedyś udał, aż Gavel się zaniepokoił o pierwsze miejsce sebastian - 2008-06-07, 23:38 Nie żartuj w ten sposób, bo chłopak jeszcze zawału dostanie...
Też zmierz i się pochwal theority - 2008-06-08, 00:23
sebastian napisał/a:
Też zmierz i się pochwal
Jak znajde chwilkę spyro - 2008-06-08, 00:28 no ja muszę swoja zmierzyć jak nie zapomnę jutro po robocie to zmierzę.cinek82 - 2008-06-08, 00:33 Poczekajcie, niech się kovval zaprezentuje na psss.... spyro - 2008-06-08, 08:50
cinek82 napisał/a:
Poczekajcie, niech się kovval zaprezentuje na psss....
Chyba Gavel'a nie pokona...piru - 2008-06-12, 13:44
krzeszak napisał/a:
a to mój kros!!! zawieszenie standard,kola 16" opona 205\50\16
Obrazek
U mnie odpowiednio od tyłu mierząc jest 34,5 cm środek 23,5 cm przód 24 cm fela 15-sta opona 195/50 .
Paweł J. - 2008-06-12, 15:37 No ja zaktualizowałem swoje pomiary bo jak się okazało tamte były ciutkę niedokładne...
Aktualizacja oczywiście w pierwszym poście tego tematu...kovval - 2008-06-12, 15:53 Zboczence Zboczence Zboczence .......w ofensywie
sebastian napisał/a:
o te ranty mam częściowo zjechane, trochę od lewearków, a trochę od krawężników
....
od kraweznikow ! ?? ty, z taka zawiecha.... ale sie usmialem. To musilay bys guliwerowe krawezniki
Na pyssycie zobaczym, z tylu ze dwie piesci moge wsadzic. ale chyba do was to mi brakujePaweł J. - 2008-06-12, 16:14 A o to wcielenie mojego venciaczka jako glebogryzarka ...nawet ciekawie wygląda:
Takie małe OT....
Kovval: a to co pokazałeś w swoim temacie na filmiku, to jak działa Twoje psssss...to była maxymalna i minimalna zawieszka....czy da się tam jeszcze w górę pójśc?kovval - 2008-06-13, 11:11 to chyba raczej ventoLOT, a nie gleboglyzarka bo zamiast karoserie na ziemie to zes kolka do gory podniosl
najnizej nie bylo, bo rant troche wadzil. najwyzej nie bylo.....i nie bedzie.... bo bym musial za duzo atmosfer do poduszki napompowac, a nie bede tego robil, bo ona ma swoja wytrzymalosc.spyro - 2008-06-13, 11:23 No właśnie, fajnie wyszło jak by Ventek w powietrzu wisiał Paweł J. - 2008-06-13, 11:32
Cytat:
jak by Ventek w powietrzu wisiał
a widzicie...jeszcze lepszy bajer niż psssss...sebastian - 2008-06-14, 20:03
Tygrysisko napisał/a:
A o to wcielenie mojego venciaczka jako glebogryzarka ...
Nie glebogryzarka, a Ventogryzarka
Wizualnie fajnie wygląda, ale gorzej już z praktyką...
kovval napisał/a:
To musilay bys guliwerowe krawezniki
Żebyś wiedział, że u nas takie są... Aczkolwiek ja pod takie nie podjeżdżam, bo raz, że właśnie szkoda auta, a dwa, ze łatwo przy tym uszkodzić sobie felgi. A cześto wadziłem, jakjeździłem z pełnym obciążeniem, to nie raz zdażyło mi się przychaczyć, czy przytrzeć o jakiś krawężnik..
U nas niedawno odremontowali deptak, i taka mamy uliczkę, że początkowo był tam zakaz parkowania, teraz już parkować można, ale jest postój płatny, i... krawężniki prawie 20-centymetrowe na całej długości... No nikt nie myślał początkowo, że w tym miejscu będzie parking, dopiero z czasem tak zrobili, ale już po fakcie, jak postawili tak wysokie krawężniki... I było nawet w gazecie, że jedna babka podjeżdżając na parking, wjeżdżająć na ten owy krawężnik rozwaliła sobie najpierw zderzak, a później felgę. Było to zdarzenie opisane, ale nie wiem, jak się to dalej potoczyło, czy dostanie jakiś zwrot czy jak, bo już z prasa na bieżąco nie jestem. A co najważniejsze, że to nie było żadne sportowo-obniżone auto, ale marka też podana nie była, tylko zdjecia tego zderzaka rozwalonego i felgi, i w dodatki czarno-białe.krzeszak - 2008-06-17, 19:06 piru, - ale patrząc na foto twojego auta nie widać tej wysokości krzeszak - 2008-07-25, 16:04 no dziś pomierzyłem jeszcze raz zawieche ,bo po wymianie amorów zaszły zmiany wprawdzie nie za wielkie ale zawsze coś, i tak przód nieznacznie ale jednak w dol obecnie 21cm, środek bez zmian czyli 21cm, tyl poszedł w gore i obecnie mierzy 35cm Paweł J. - 2008-07-25, 18:25
krzeszak napisał/a:
obecnie mierzy 35cm
spyro - 2008-07-25, 22:09 Kurcze, znowu zapomniałem spyro - 2008-07-27, 20:51 No to ja wcale nie mam takiej wysokiej zawieszki przy Was chłopaki:
Przód:
z hokejem: 16.5 cm
bez hokeja: 27.5 cm
Bok:
tylne nadkole: 67 cm
próg: 23 cm
przednie nadkole: 65.5 cm
Tył: 33, 5 cm
krzeszak - 2008-07-27, 21:40 no ale spyro, ty masz szerszy hokej,i nie wiem gdzie mierzyłeś trzeba na środku na łączeniu hokejów,środek my mierzyliśmy nie do progu a do oranta od lewarka tez na środku miedzy dziwami a tył na środku do spodu zderzakaspyro - 2008-07-27, 21:50 Tył mierzyłem od końca hokeja do podłoża, bok od rantu na progu do podłoża, a przód dwie miary jak widać z hokejem i bez niego.krzeszak - 2008-07-27, 21:56 no to git fest zawiecha,tak trzymać spyro - 2008-07-27, 22:06 no jeszcze niech Gavel zmierzy b jego zawiecha to bije nas wszystkich No i nie miarodajnie troszkę, bo np ja mierze na 16stkach a Tygrys na 14stkach czyli u mnie będzie ciut wyżej przez same koła...Paweł J. - 2008-07-27, 22:13 No to Wam powiem , że jakbym miał koła typu 205/50R16 no to byście chłopaki szans nie mieli....i tak na 14-stkach w niektórych parametrach prowadzę... no ale pomiar to pomiar...koła to już inna sprawa... spyro - 2008-07-27, 22:16 dokłądnie moje 16atki jednak tez podnoszą furaczka do góry.
No ciekaw jestem jakie dane poda Gavel, ale on jak narazie świeży żonkoś nie ma głowy do takich rzeczy krzeszak - 2008-07-27, 22:26 no tez jestem ciekawy tych wymiarów od Gavel
Tygrysisko, -jak przyjdzie zima i zmienię kołka na zimówki orginalna 14''to tez wrzucę wymiary ,aż sam zastanawiam sie ile nalatuje na samym kole 16''spyro - 2008-07-28, 10:36
krzeszak napisał/a:
aż sam zastanawiam sie ile nalatuje na samym kole 16''
Nie musisz czekać do zimy, wystarczy że zmierzysz średnicę koła zimowego na felach 14stkach i podobnie zmierzysz średnicę 16stek na aucie i wyjdzie różnica.Paweł J. - 2008-07-28, 18:02 Czyli trzeba zmierzyć średnicę koła...podzielić ją na dwa i wyjdzie nam promień koła...a różnica promienia między kołem 16" a 14" będzie różnicą w wysokościach...spyro - 2008-07-28, 18:08
Tygrysisko napisał/a:
Czyli trzeba zmierzyć średnicę koła...podzielić ją na dwa i wyjdzie nam promień koła...a różnica promienia między kołem 16" a 14" będzie różnicą w wysokościach...
dokładnie tak.Gavel - 2008-08-05, 22:22 krzeszak piszę wedle prośby:
zmierzę jak będę miał chwilkę choć na daną chwilę to i tak lipnie to u mnie wygląda
przedni zderzak popękany i z jednej strony odchodzi, cała dupa lekko opadła i coś ostatnio w zawieszce zaczęło stukać na nierównościach więc najpierw trzeba zrobić wszystko na tip top a potem mierzyć
a na razie muszą Wam wystarczyć fotki ze zlotu w Krzeczowie - porównanie Ventki Spyra i mojej:
krzeszak - 2008-08-05, 22:28 zdjęcie super ,wygląda jakby twoje Gavel, ciut wyżej stało ,ale prześwit miedzy kołem a nadkolem powala spyro, zapewne na 16''kolach a ty Gavel, na 15''?Paweł J. - 2008-08-05, 22:36 Widać Gavel, ma wyższą zawieszkę...jeszcze jakby miał koła Spyra....
krzeszak napisał/a:
spyro, zapewne na 16''kolach a ty Gavel, na 15''?
Z tego co wiem to tak.Gavel - 2008-08-05, 22:48 dokładnie - Spyro 205/50/16 a ja 195/15/50 czyli u mnie i mniejsze koło i mniejsza opona
Ale jak ostatnio przyglądałem się Ventce to jakoś tak niżej ta dupa opadła - pewnie przez to że z braku czasu i nerwów zamiast stać grzecznie w korkach to jeżdżę objazdami oprzez pola i lasy Paweł J. - 2008-08-05, 22:52
Gavel napisał/a:
jeżdżę objazdami oprzez pola i lasy
Taka zawieszka Ci na to pozwala.....
Gavel napisał/a:
Ale jak ostatnio przyglądałem się Ventce to jakoś tak niżej ta dupa opadła
Możliwe że sprężyna straciła na mocy... spyro - 2008-08-06, 09:25 Miło popatrzeć na ta fotkę, notabene ona była w arcie w trendsach o naszym Klubie No i moja bordo Ventka i te wsiurskie ciemne światełka tylne
Co do zawieszenia to ja mam sporo niżej niż ma Gavel, no i jeszcze mu wpakować 16stki i wymiecie wszystkich Paweł J. - 2008-08-06, 09:30 Ach.....piękne to bordo było.... spyro - 2008-08-06, 09:35
Tygrysisko napisał/a:
Ach.....piękne to bordo było....
ale groszek ładniejszy Choć nadal bordową uważam za jeden z fajniejszych kolorów na Ventkach.krzeszak - 2008-09-05, 22:14 piru podałeś najpierw takie oto pomiary w tym temacie:
,,U mnie odpowiednio od tyłu mierząc jest 34,5 cm środek 23,5 cm przód 24 cm fela 15-sta opona 195/50 .''
a na zlocie poddałeś sie kolejnemu pomiarowi i jest rozbieżność:
,,Z pomiarów dokonanych na zlocie przód/bok/tył moja wentka stoi na 18,5/18/34 cm ''
piru-który pomiar prawdziwy????Paweł J. - 2008-09-05, 22:28 he he he ...już niedługo ja się pochwalę nowymi wymiarami.... krzeszak - 2008-09-05, 22:53
Tygrysisko napisał/a:
już niedługo ja się pochwalę nowymi wymiaram
....już sie doczekać nie mogę Paweł J. - 2008-09-05, 22:55
krzeszak napisał/a:
już sie doczekać nie mogę
Ja też Dzolo - 2008-09-05, 23:38
spyro napisał/a:
bordową uważam za jeden z fajniejszych kolorów na Ventkach.
najfajniejszy! piru - 2008-09-06, 07:23
krzeszak napisał/a:
piru podałeś najpierw takie oto pomiary w tym temacie:
,,U mnie odpowiednio od tyłu mierząc jest 34,5 cm środek 23,5 cm przód 24 cm fela 15-sta opona 195/50 .''
a na zlocie poddałeś sie kolejnemu pomiarowi i jest rozbieżność:
,,Z pomiarów dokonanych na zlocie przód/bok/tył moja wentka stoi na 18,5/18/34 cm ''
piru-który pomiar prawdziwy????
Właśnie krzeszak powiem że sam nie mam pojęcia skąd takie rozbieżności specjalnie na zlocie podjechałem do mierzenia aby mieć odniesienie do glebozgryzarek. Przyjmuję że pomiary dokonane na zlocie jest właściwy i tak jest bardzo wysoko Szkoda że spyro nie dał się namówić na pomiar przemolas4 - 2008-09-06, 10:53
Dzolo napisał/a:
najfajniejszy!
a w profilu pod tekstem masz czarna .... przemolas4 - 2008-09-06, 10:56
piru napisał/a:
nie dał się namówić na pomiar
chcial , ale cosik nie wyszlo .............SCAND - 2008-09-07, 14:16 A to moja zawiecha przed glebą
dla porównania: bradley - 2008-10-18, 00:37 Tygrysisko, przebijesz mnie w tarpanie?
Paweł J. - 2008-10-18, 09:26
bradley napisał/a:
przebijesz mnie w tarpanie?
Pewnie tak spyro - 2008-10-19, 00:31 bradley, za małe masz te fele do takiej zawiechy, weź załóż coś większego, nadal bezie praktycznie a nie bezie takich dziur wielkich.bradley - 2008-10-19, 10:56 Ale to sa 15ki... A poza tym dostalem je w komplecie. Ciekawe co bedzie jak zaloze 14`` zaimowki Paweł J. - 2008-10-19, 12:13 Zelu zaraz wpadnie i nas opierniczy za OT.
bradley, zapraszam do działu Inne i tam jest temat Nasze najwyższe zawieszki(na drugiej stronie tego działu)...tam śmiało możemy kontynuować ten wątek spyro - 2008-10-19, 13:29 Przeniosłem tych pare naszych wypowiedzi w odpowiednie miejsce czyli temat o wysokich zawieszkach.Paweł J. - 2008-10-19, 16:15
spyro napisał/a:
Przeniosłem tych pare naszych wypowiedzi w odpowiednie miejsce
bradley, rób pomiary i się chwal.bradley - 2008-10-19, 20:25 Nawet nie wiedzialem, ze jest taki temat. Dobry pomysl Zrobie pomiary tylko musze tez zdjecie miec takie z profilu zeby bylo widac.
W Nexii moj najwiekszy tarpan to:
No i co jest do wygrania w konkursie? Paweł J. - 2008-10-19, 20:41 bradley, coś Ty zrobił z tą nexią bo zdaje się że tak nie jeździłeś ...bradley - 2008-10-19, 20:59 Jestem mistrzem tarpanow Tak naprawde to jest to zawiecha podniesiona maksymalnie do gory z odkreconymi amortyzatorami. Tak wyglada operacja wymiany tylnych sprezyn. Akurat w tym przypadku rozbieralem Nexie na czesci pierwsze
A tak wyglada maksymalna gleba:
Paweł J. - 2008-10-21, 11:21
bradley napisał/a:
W Nexii moj najwiekszy tarpan to:
No to skoro tak hardcorowo jedziemy to i ja coś wrzucę:
sebastian - 2008-10-21, 20:26 Chciało by się, nie? Paweł J. - 2008-10-21, 20:29 No co Ty....teraz doszedłem do ideału sebastian - 2008-10-21, 20:31 No to idealnie bradley - 2008-10-21, 20:34 Najgorosze jest to, ze nie widze roznicy pomiedzy miniaturka zdjecia w poscie i zdjecia w podpisie Paweł J. - 2008-10-21, 20:39 He he he ...bez przesady...przecież w podpisie przód mam niżej....
A na poważnie to bez podnośnika jest niżej...znacznie niżej....
i co najlepsze....zaskoczę tu wszystkich...
Przeprowadzałem testy przyczepności w zakrętach,
wynik mnie zaskoczył,
super się trzyma z tą mocniejszą sprężyną z tyłu,
lepiej niż wcześniej.
Także niech inni sobie mówią co chcą, ja wiem swoje-taka zawieszka nie ma żadnego negatywnego wpływu na bezpieczeństwo.sebastian - 2008-10-21, 20:46
Tygrysisko napisał/a:
bez podnośnika jest niżej...znacznie niżej
Można by żec... gleba spyro - 2008-10-21, 22:44
Tygrysisko napisał/a:
Także niech inni sobie mówią co chcą, ja wiem swoje-taka zawieszka nie ma żadnego negatywnego wpływu na bezpieczeństwo.
to sa historyjki opwiadany z ust do ust jak to gleba pomaga w trzymaniu na zakrętach. jasne pomoga, jak fabryka wymyśli cały ukłąd do tego, nie tylko spręzyny i amory ale reszta bebechów jak wachacze itp. Samo obniżenie zawiechy z wykłym Vento nie da prawie że nic, odczucia prawie że nie odczuwalne, to tylko psychika działa.zelu - 2008-10-21, 23:28 ja musze teraz mojego zmierzyc bo teraz to ja sie kwalifikuje do tego tematu spyro - 2008-10-21, 23:48 no to zmierz i zapodaj wyniki, może doączysz do elitarnego grona wysokich zawieszek w Ventkach.Dzolo - 2008-10-21, 23:50
spyro napisał/a:
Samo obniżenie zawiechy z wykłym Vento nie da prawie że nic, odczucia prawie że nie odczuwalne, to tylko psychika działa.
Taa , nic nie daje...
Spyro no co Ty? Jak wsadziłem gwint do Venta to na pierwszej jeździe
byłem w szoku , auto totalnie przyklejone. Wiadomo że na seryjnym
zawieszeniu Vento dobrze pokonuje zakręty i nie jest to niebezpieczne
bo przeciez ktoś nad tym kiedyś siedział.
Jazda w zakrętach na gwincie to nibo a ziemia w porównaniu z wysokim zawiasem,
co innego nierównosci ale to inny temat.spyro - 2008-10-22, 08:15
Dzolo napisał/a:
Jazda w zakrętach na gwincie to nibo a ziemia w porównaniu z wysokim zawiasem
nie sprzeczam się bo nie jeżdżę na tym, ale gdzies tam ostatnio w tv był o tym właśnie program i wypowiadał się gościu z jakiejś dużej firmy tuningowej (nie wspomnę jakiej bo nie pamętam) że to musi iśc kompleksowo, jak z wymianą wydechu, bo sam gwint mało daje.
No ale skoro Ty miałeś takie wrażenia to rzeczywiście coś w tym musi być.Paweł J. - 2008-11-03, 14:56 A dziś u mnie było tak:
A wszystko dlatego, że przewoziłem 154 cegły klinkierowe i dwa wkłady kominowe
Każda cegła waży 3,1 kg
wkładu kominowego nie ważyłem ale (na oko) na bank waży 20 kg
wkłady kominowe....20kgx2=40kg
cegły klinkierowe.... 154x3,1kg=477,4kg
czyli razem 517,4 kg
i co najlepsze na nierównościach koło niejednokrotnie chowało się pod błotnik i nawet na moment nic nie przytarło theority - 2008-11-03, 15:30 ja najwięcej przewiozłem 700kg na odległość 120 km Paweł J. - 2008-11-03, 15:37
theority napisał/a:
na odległość 120 km
W moim przypadku było to 8 km i niczym nie przytarłem po asfalcie. sebastian - 2008-11-03, 15:39 łagna glebogryzarka, ihihhiii
Ja też podobną glebę miałem, jak cement woziłem - z resztą fotki widzieliście spyro - 2008-11-04, 00:30 no no kolejny co wozi ciężary Ventylem I co by nie mwić to nieźle sobie dała rada maszyna Chciałbym zobaczyć tych fanów gleby jak wiozą taki łąduneczek. Jak to łądnie Przemolas napisał, że wiózł na tylnej kanapie Ciocię i auto usiadło na full A co dopiero cegiełki.SCAND - 2008-11-04, 00:36
spyro napisał/a:
Chciałbym zobaczyć tych fanów gleby jak wiozą taki łąduneczek.
To się z transportem gratis takie rzeczy kupuje bradley - 2008-11-04, 00:45 Venta bym nie okaleczyl:P Ale po terapii odchudzajacej kadetta, zostal sam fotel kierowcy i przewiozlem w kilku kursach drzwi z mieszkania, klepki w workach, a na sam koniec zwir w workach Dzolo - 2008-11-04, 00:55
SCAND napisał/a:
To się z transportem gratis takie rzeczy kupuje
Zazwyczaj , ale jak kto woli .
spyro napisał/a:
Chciałbym zobaczyć tych fanów gleby jak wiozą taki łąduneczek.
Spyro , o co Ci chodzi ? Na każdym kroku coś o tym niskim zawieszeniu musisz dodać.
Wiadomo że nikt na gwincie po cegły nie pojedzie ale tak własnie wybrał.Stary ja
Cie w pełni rozumiem że z roznych przyczyn gleba Ci nie odpowiada ale są tacy co
lubia tak jezdzić badz nie latają duzo autem na codzien.U Przemka w temacie napisałem czy gleba wroci bo jak wiemy długo miał takie zawieszenie a napisałeś
że poszedł po rozum do głowy hmm to że niby co jest z moim rozumem skoro
poprostu Ventem mało latam i moge je mieć nisko? Dla mnie nie ważne czy ma ktos autko wysokie czy niskie wazne że jest Ziomal z forum i proste.Paweł J. - 2008-11-04, 07:58
SCAND napisał/a:
To się z transportem gratis takie rzeczy kupuje
Transport gratis byłby dopiero na dzisiejsze popołudnie....a majster lada chwila przyjdzie...więc jak mus to mus.
Dzolo napisał/a:
Na każdym kroku coś o tym niskim zawieszeniu musisz dodać.
Powiem tak....swoje niedawno widziałem i mam pewne zdanie na niektóre zagadnienia.
Dzolo napisał/a:
Dla mnie nie ważne czy ma ktos autko wysokie czy niskie wazne że jest Ziomal z forum i proste.
Pewnie....każdy ma to co chce lub to co musi...ja w sumie łącze jedno i drugie.
Jako ciekawostkę dodam, że u mnie jest spora przebudowa dróg (Euro 2012) i są objazdy i właśnie dzięki tej zawieszce mam jeszcze progi.
Nie wiem kto odpowiada za budowę tych dróg fiDELL - 2008-11-04, 10:38 Co do cie3zarow, to od dluzszego czasu zastanawialem sie gdzie ta fotke wrzucic.
Popatrzcie sobie i podziwiajcie Morfeusz142 - 2008-11-04, 17:59 Tygrys, nie szkoda Ci tak zadbanego auta do wożenia cegieł? Ta fota to czysta profanacja, ale to chyba w stanach?sebastian - 2008-11-04, 18:06
Morfeusz142 napisał/a:
Tygrys, nie szkoda Ci tak zadbanego auta do wożenia cegieł?
No przecież na codzień nie wozi, a raz, to przecież można
Ja też woziłem ciężary, jak podwórko robiliśmy - cement, żelastwa różne itp. Co prawda dobiłem tym chyba do końca moje amorki z tyłu, które i tak już na wykończeniu były.Paweł J. - 2008-11-04, 18:10
Morfeusz142 napisał/a:
Tygrys, nie szkoda Ci tak zadbanego auta do wożenia cegieł?
Pewnie, że szkoda....ale dodam, że niczym w najmniejeszym stopniu o nic nie przytarłem a w środeczki...bagażnik był wyścielony narzutą....tylne siedzenia były rozłożone i tez wszystko było przykryte...sam cegły ładowałem...o nic nie uderzyłem....troszkę mi się cegła na wycieraczkę pokruszyła ale zaraz cały środek wysprzątałem....tazkże furka na tym nie ucierpiała.
Morfeusz142 napisał/a:
Ta fota to czysta profanacja, ale to chyba w stanach?
Jak dla mnie to fotomontaż. Nie idzie tym jechać.sebastian - 2008-11-04, 18:15
Tygrysisko napisał/a:
ale dodam, że niczym w najmniejeszym stopniu o nic nie przytarłem
Tu nie chodzi o przycieranie. Bo przy standardzie na prawdę trzeba ostro się wysilić, by coś przytarło - graniczy to z cudem, co jest wręcz niemożliwością Ale... Ja też niczym nie obcierałem, jak jeździłęm załadowany po wierch prawie, ale amorki się wykańczają przy tym. Mi zaraz, jak skońćzyłem "jeździć" to padły. Ale i tak ich dni były policzone.Paweł J. - 2008-11-04, 18:22
sebastian napisał/a:
Bo przy standardzie na prawdę trzeba ostro się wysilić, by coś przytarło
Jakbyś miał taki zawias jak mój zaraz po kupnie furki to przytarcie nie było takie strasznie trudne.
sebastian napisał/a:
ale amorki się wykańczają przy tym. Mi zaraz, jak skońćzyłem "jeździć" to padły. Ale i tak ich dni były policzone.
To tak samo jak ktoś zakłada glebę do seryjnych amorków lecą szybko...no ale jedną 8-mio kilkometrową przejażdżką ich nie zajadę.
sebastian napisał/a:
No przecież na codzień nie wozi
Dokładnie, nigdy bym na to nie pozwolił...a poza tym męczy mnie takie strasznie powolne jechanie i ciągłe wyczajanie jakiejkolwiek dziury...to nie dla mnie spyro - 2008-11-04, 21:24
Cytat:
Spyro , o co Ci chodzi ? Na każdym kroku coś o tym niskim zawieszeniu musisz dodać.
Wiadomo że nikt na gwincie po cegły nie pojedzie ale tak właśnie wybrał.Stary ja
Cie w pełni rozumiem że z różnych przyczyn gleba Ci nie odpowiada ale są tacy co
lubia tak jeździć bądź nie latają dużo autem na codzien.U Przemka w temacie napisałem czy gleba wróci bo jak wiemy długo miał takie zawieszenie a napisałeś
że poszedł po rozum do głowy hmm to że niby co jest z moim rozumem skoro
poprostu Ventem mało latam i moge je mieć nisko? Dla mnie nie ważne czy ma ktos autko wysokie czy niskie wazne że jest Ziomal z forum i proste.
Oj Dzolo Dzolo... przecież to odwieczna walka, i bardziej jaja niż przysrywanie. Mnie tam naprawdę wszystko jedno jakie kto ma zawieszenie. Ale słysząc wiecznie w moim wątku czy innych kolegów z wysokimi zawieszeniami przytyki gleba gleba człowiek ma ochotę w innych wątkach pisać odwrotnie. Więc nie stresuj się bo złość piękności szkodzi
Ja nie jestem przeciwnikiem gleby, ale niestety nie sprawdza się to na polskich drogach gdy ktoś jeździ na codzień i używa auta nie tylko do jazdy do kościoła i z powrotem, zresztą Dzolo, nie pamiętasz już jak wracają ze Zlotu urwałeś to i owo przez zawieszenie? Niestety takie mamy w Polsce realia, że drogi sa straszne...sebastian - 2008-11-04, 21:26
spyro napisał/a:
takie mamy w Polsce realia, że drogi sa straszne...
a gleba jeszcze straszniejsza Dzolo - 2008-11-04, 21:57
spyro napisał/a:
Dzolo, nie pamiętasz już jak wracają ze Zlotu urwałeś to i owo przez zawieszenie?
Eee tam cos przytarło lekko hehe
spyro napisał/a:
nie stresuj się bo złość piękności szkodzi
Nie stresuję się , koniec tematu gleby CINO - 2008-11-05, 22:56 Siemano...
Jutro zrobię zdjęcia w jakim jest stanie moje vento mowa o zawieszeniu... pewnie nie których zadziwi jak pojechałem na przegląd to w jednym kole miałem 15 % przyczepności koła . Ale już w piątek nowe zawieszenie będę zakładał:) Może mi ktoś podpowie lepiej założyć zwykłe sprężyny monroe czy do golfa combi spyro - 2008-11-05, 23:49
CINO napisał/a:
zwykłe sprężyny monroe czy do golfa combi
żadne z nich. Ktos tam ipsał o sprężynach od VW Santany jak dobrze pamiętam bodajże. Ja u siebie mam wzmacniane, nie do zajechania - ale drogie w porównaniu z innymi.
Ogólnie poszukaj bo na forum mocno się rozpisywaliśmy an temat sprężyn na tył.SCAND - 2008-11-06, 00:36 Ja bym proponował -60/-40
To jakoś by autko wyglądało
i przyczepność by była lepsza
Paweł J. - 2008-11-06, 09:21
SCAND napisał/a:
i przyczepność by była lepsza
przecież już gdzieś to na forum opisywałem czyli moje testu na gazowym amorku i lepszej sprężynie.
Cytat:
Przeprowadzałem testy przyczepności w zakrętach,
wynik mnie zaskoczył,
super się trzyma z tą mocniejszą sprężyną z tyłu,
lepiej niż wcześniej.
Także niech inni sobie mówią co chcą, ja wiem swoje-taka zawieszka nie ma żadnego negatywnego wpływu na bezpieczeństwo.
CINO napisał/a:
Może mi ktoś podpowie lepiej założyć zwykłe sprężyny monroe czy do golfa combi
Przemek tez założył od golfa combi i jest coś takiego mniej więcej jak u mnie...no ale to tylko w teorii...ni widziałem fot.
CINO, a jakie chcesz mieć zawieszenie ciutkę niższe wyższe zadarty kuferek
SCAND napisał/a:
Ja bym proponował -60/-40
To jakoś by autko wyglądało
Powiem tak: (na swoim przykładzie) to nie jest tak, że kupiłem furkę z takim zawiasem i już tak zostało bo nie chcę mi się tego zmieniać, boję się tego, szkoda mi kasy itp....okazuje się, że kupiłem vento na niskim zawiasie...z tyłu było bardzo nisko i niestety nie podobało mi się to, drażniło mnie ciągłe wypatrywanie przeszkód do ominięcia, i w cale nie było stabilniej w zakrętach wbrew niektórym opiniom. Teraz jest znacznie wyżej i znacznie stabilniej w zakrętach. Decyzja o moim zawieszeniu jest przemyślana i wynikająca z moich potrzeb. Nie wiem, kto jakie ma priorytety odnośnie furki, ale dla mnie liczy uniwersalność i to że furka nadaje się do wszystkiego...nie boję się załadować jej na maxa...nie boję się kompletu osób na pokładzie, przynajmniej mam jeden zawias na cały rok i walą mnie polskie drogi, koleiny, krawężniki, przebudowy dróg, zaspy śnieżne, śnieżyce itp
Wsiadam i jadę gdzie chcę i nie muszę ciągle zerkać czy tu dam radę podjechać i czy niczym nie zaczepię itp... i dla mnie jest to priorytetem...
Co mi po glebie skoro w ciągu ostatnich trzech tygodni rozwaliłbym progi, urwał wydech i zapewne uszkodził przednie błotniki i Bóg wie co jeszcze....wiec chyba w moim przypadku warto, prawda Co nie zmienia faktu, ze lubię się na glebę popatrzeć, ale jeśli chodzi o mnie to za dużo z tym zachodu.
Jeśli ktoś lubi glebę proszę bardzo, mi to nie przeszkadza, natomiast ja mam to co chcę i to co jest mi potrzebne, a jeśli ktoś ma takie zdanie
SCAND napisał/a:
Ja bym proponował -60/-40
To jakoś by autko wyglądało
to jest mi jakoś nijak...no ale cóż...nijaki zawias...nijakie auto i nijakie samopoczucie.
Reasumując: zawieszenie jak i inne modyfikacje związane z autem to indywidualna sprawa wynikająca z potrzeb i oczekiwań każdego z nas. Dzięki temu mamy różnorodność i możemy powiedzieć że łączy nas pasja do jednego auta CINO - 2008-11-06, 11:49 juz kupiłem oryginalne do venta... tak mi zaproponowali w sklepie... Ogolnie wolałbym gdyby ventko stało normlanie nie nisko i nie wysoko a zwłaszcza żeby nie stało nisko po załadunku. Teraz to mam tak że jak założe alufelgi 17" BBS i oponki niskoprofilówki to przy troszke nie rownym asfalcie przyciera mi koło o nadkole. Dlatego jezdze teraz na zwykłych felgach... Paweł J. - 2008-11-06, 11:51
CINO napisał/a:
juz kupiłem oryginalne do venta... tak mi zaproponowali w sklepie...
Ajajaj...tez kiedyś kupiłem oryginalne od vento i niestety nic nie podniosły furki...tył leżał na ziemi a jak dwie osoby siadło to już tragedia była.
CINO napisał/a:
Teraz to mam tak że jak założe alufelgi 17" BBS i oponki niskoprofilówki to przy troszke nie rownym asfalcie przyciera mi koło o nadkole. Dlatego jezdze teraz na zwykłych felgach...
No niestety...przy takim kole to trzeba jeździć zapewne bez nadkoli i wyklepać ranty błotników bo to już kawał koła.CINO - 2008-11-06, 12:01 To co proponujesz chcialbym spokojnie jechać z 4 osobami i bagarzami bez obawy że będzie mi coś przycierać. To lepiej od combi czy zwykłe??Paweł J. - 2008-11-06, 12:56 Zobacz jak to u mnie było....
Po lewej stronie jest sprężyna na której moje vento z zachodu przyjechało a po prawej jest nowa sprężyna, która miała podnieśc furkę...po jej założeniu nic się nie działo...było tak jak wcześniej...czyli żadnych efektów.
Ta po prawej to firma Topran (lipa na maxa) po roku śmigania w furce nieźle podrdzewiała.
Ta po lewej (oryginał) ma dwie plamki żółte i jedną zieloną.
Natomiast niedawno kupiłem oryginalne sprężyny od vento (używki od kolegi z forum) i na tych sprężynach vento już równo stoi, i owe sprężyny mają tylko żółte plamki, więc sa mocniejsze....niestety nie mam fot.
Moje poprzednie miały 34cm długości....nowe niecałe 37cm....także jest różnica.
zmierz i zobacz jak to jest u Ciebie, a potem pomyślimy. tylko zmierz całą długośc sprężyny tak jak ja to robiłem, dzięki temu będzie punkt odniesienia. no i najważniejsze....jaką masz oponę na tej 17stce
A ja mam tak:
czyli ta mocniejsza sprężyna i dodatkowo 4cm podkładki pod kielich na amortyzatorze
a ogólny efekt jest taki:
CINO - 2008-11-06, 16:17 Słuchaj właśnie zmierzyłem, nowe sprężyny mam w kolorze niebieskim, firma JAMEX Numer katalogowy 615003. Wysokość jaką mają to 34 cm.Paweł J. - 2008-11-06, 16:23
CINO napisał/a:
Wysokość jaką mają to 34 cm.
Tygrysisko napisał/a:
Moje poprzednie miały 34cm długości
nie chcę Cię martwić, ale u mnie właśnie sprężyna o tej długości była totalną lipą, zresztą na fotach ładnie to widać.
Miejmy tylko nadzieję, że te Twoje sprężyny są twardsze i może dzięki temu będzie się lepiej trzymać.SCAND - 2008-11-07, 00:25 Tygrysisko bo to trzeba poczuć ten klimat
Ja jeżdziłem na wysokim zawieszeniu prawie dwa lata i na pewno do tego nie wróce
Moja zawiecha ulega ciągłym modyfikacją, ale już mam to czego szukałem. Na lato weitec, na zime h&r. Nie mam problemu z przewozem 4 osób, a jezdzi mi się na "glebie" o niebo lepiej.
Drażnią mnie niektóre wypowiedzi na temat niskiego zawieszenia, postrzegania tego jako "szpanerstwa"
Lubie to, fajnie mi się na tym jeżdzi. Kilometrów troche venciakiem trzepie i nic nie urwałem, hokej vr mam cały, vento daje rade.
Moja dziewczyna jeżdzi do pracy codziennie i jakoś to jej nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Drogi w Polsce są jakie są, ale jak się chce to można Paweł J. - 2008-11-07, 08:47 SCAND, no i super...Ty lubisz glebę...ja lubię wyżej...czyli każdy ma to co lubi.SCAND - 2008-11-07, 18:10 I jest git Paweł J. - 2008-11-07, 18:11
SCAND napisał/a:
I jest git
CINO - 2008-11-08, 02:50 Oto moje zawieszenie
Co o tym myślicie
Z samego rana jadę montować nowe zawieszenie zobaczymy co z tego wyjdzie.Paweł J. - 2008-11-08, 08:39 CINO, przypomniałeś mi że nie podałeś swoich aktualnych pomiarów.
CINO napisał/a:
Co o tym myślicie
Niezłe wyniku...chodź np u mnie jest duuuuużo wyżej (przynajmniej z tyłu) no ale zobaczymy co przyniesie nowa zawiecha.
Jeśli możesz to pstryknij fotkę w dzień to będzie można lepiej oceni wyprofilowanie furki...no i koniecznie zamelduj jak furka stoi na nowych amorkach i sprężynach. CINO - 2008-11-09, 23:45 Niestety już nie zrobię zdjęcia w dzień bo już wszystko wymieniłem Stoi o wiele wyżej a dokładnie z tyłu 4cm. Na którymś tylnym kole była nawet pęknięta sprężyna. Ładnie się wystraszyłem jak to zobaczyłem. Ale już po wszystkim. Cały weekend roboty ale w końcu jazda nim to sama przyjemność merc czy bmw się chowa
Jutro wgram fotki jak porobię bo dziś już za późnokrzeszak - 2008-12-06, 14:36 ,,jak przyjdzie zima i zmienię kołka na zimówki orginalna 14''to tez wrzucę wymiary''
jako ze zima zawitała i pojawiły sie zimówki ,to mogę wam powiedzieć jak sie sytuacja ma teraz a wiec przód,17cm, środek 18,5cm , tył 32cm, do rantu nadkola 65,5cmPaweł J. - 2008-12-06, 17:29 No i moje pomiary po wymianie sprężyn na mocniejsze...co prawda dawno były wymienione ale jakoś nie było okazji.
ogólnie to samo z tym że tył 2.5cm do góry poszedł.
Pomiary dokonane na praktycznie do pełna zatankowanym samochodzie.
ogólnie na mocniejszych sprężynach z tyłu jest lepiej,
ciężar rozchodzi się na całej furce i całość ładnie przysiada,
oczywiście tył bardziej, ale samochód ciągle trzyma linię,
nawet z kompletem pasażerów. Gavel - 2009-05-14, 10:28 Moi drodzy wracam do gry bradley - 2009-05-14, 10:48 Tak na szybko zmierzylem.
Od podloza do nadkola z tylu: 63cm
Od podloza do nadkola z przodu: 63cmPaweł J. - 2009-05-14, 11:10 Gavel, ale wynik...jeszcze jak koła nowe zapodasz to nie będziesz miał konkurencji
P.S.nie pomagałeś sobie lewarkiem spyro - 2009-05-14, 14:40 Widziałem na własne oczy w tą niedzielę wóz Gavel'a, robi wrażenie, sprężynki nieźle go podniosły do góry.Paweł J. - 2009-05-14, 14:42
spyro napisał/a:
sprężynki nieźle go podniosły do góry.
Hmmmm....nowy nabytek
Od czego te sprężyny czarnysauber - 2009-05-14, 16:26 ja tez mam nowa zawieche ha ha
Gavel - 2009-05-14, 23:06
Tygrysisko napisał/a:
P.S.nie pomagałeś sobie lewarkiem
nic nie pomagałem - teraz tak stoi
Nie mam także żadnych dodatkowych podkładek, talerzyków, tulejek i innych magicznych "podwyższaczy" - po prostu założyłem nowe sprężyny, bo stare nie wytrzymały chyba moich terenowych rajdów Paweł J. - 2009-05-14, 23:12
Gavel napisał/a:
po prostu założyłem nowe sprężyny
I to takie proste Swego czasu wydałem sporo kasy na sprężyny (kilka kompletów), ale żadne nie podniosły furki nawet o mm dopiero używane oryginały od Respect-a podniosły furkę o 25 mm na samej sprężynie Gavel - 2009-05-14, 23:14
Tygrysisko napisał/a:
I to takie proste
bardzo proste
tylko nie można szukać na półce z napisem Vento Paweł J. - 2009-05-14, 23:17
Gavel napisał/a:
tylko nie można szukać na półce z napisem Vento
Teraz to i ja to wiem...ale kiedyś błądziłem
Czyli jaka to półka....golf 3 kombi....passat b3/b4 kombi bradley - 2009-05-15, 00:10 Z takim tarpanem to balbym sie jezdzic. Przeciez to sie buja gorzej niz lajba podczas sztormu w skali 5Morfeusz142 - 2009-05-15, 10:35
Tygrysisko napisał/a:
Czyli jaka to półka....golf 3 kombi....passat b3/b4 kombi
Z placu zabaw, od bujanych zabawek . Ja mam seryjne sprężyny, auto stoi równo. Po załadowaniu i zatankowaniu do pełna nie ma żadnego problemu. Jest jeden warunek , gumowe odboje nie mogą być zbytnio zużyte. Tak wysoki tył może być niestabilny na zakrętach, zwłaszcza jadąc bez obciążenia.idgray - 2009-05-15, 10:48 hehe ja dziś zakładam na tył nowy zawias ciekawe czy wam dorównam piru - 2009-05-15, 11:33
idgray napisał/a:
hehe ja dziś zakładam na tył nowy zawias ciekawe czy wam dorównam
tylko Ty będziesz miał albo wysoooko albo nisko zależy jak będziesz chciał Paweł J. - 2009-05-15, 14:11
Morfeusz142 napisał/a:
seryjne sprężyny
Seria serii nie równa
Moja seria tak wyglądała po zakupie:
Jak doszły dwie osoby na tył-robiła się lipa z jazdą.Morfeusz142 - 2009-05-16, 08:42 Faktycznie, Twój siadział tak jak mój teraz z dwiema osobami.idgray - 2009-05-18, 10:48 no i lipa nie mam nawet co konkurować bo się okazało jednak nisko Paweł J. - 2009-06-26, 20:20 A ja dziś takiego Mesia upolowałem:
Lwomati - 2009-06-26, 21:13 i tak przemolasa nikt nie przebije krzeszak - 2009-06-26, 21:18
lwomati napisał/a:
i tak przemolasa nikt nie przebije
oj coś mi sie wydaje ze Gavel przeskoczył wszystkich o dwa pietra i to jest najwyższe vento w RP Lwomati - 2009-06-26, 21:25 a to chyba, że Gavel można polemizować krzeszak - 2009-06-26, 21:27 wszystko sie wyjaśni na zlocie Paweł J. - 2009-06-26, 21:33
krzeszak napisał/a:
wszystko sie wyjaśni na zlocie
Hmmmm.....gdyby traktować zlot jak swoistego rodzaju wyścig szczurów (niestety niektórzy tak robią) to przecież można by furkę podlewarować i napchać czegoś w sprężyny a potem opuścić....ale komu by się chciało tak kombinować i harować przy aucie w czasie zlotu kiedy wszyscy balują Lwomati - 2009-06-27, 00:26 wiadomo.spyro - 2009-06-28, 00:02 Pięknie napisane Tygrysisko Gavel - 2009-06-28, 15:11 nie wiem jak Wy ale ja tam mam w planie ze 3,5 bara w koła nawalić przed zlotem żeby się jeszcze podniósł mlody1803 - 2009-06-28, 21:58 We wtorek będę zmieniał amortyzatory , odbojniki i sprężyny.
Jakie byście polecili mi sprężynki ?
Chcę żeby autko trochę wyżej stało. Słyszałem że od passata B3 podejdą , kombi czy sedan ? Może golf3 kombi ?
Foto przed wymianą :
Hormon - 2009-06-28, 22:06 Golf III kombi, od tego chyba będą najlepsze, a jak nie to jakieś wzmacniane, ale nie z tych tańszych.duzy616 - 2009-07-01, 14:19 Witam
Jakie w końcu założyłeś amory i sprężyny. Efekt pozytywny. Ja też mam zamiar wyminić tylko nie wiem na jakie.Paweł J. - 2009-07-01, 14:28
mlody1803 napisał/a:
Jakie byście polecili mi sprężynki ?
Teoretycznie to od passata i golfa kombi podejdą...ale jakie to daje efekty tego nie wiem...nikt chyba jeszcze fot nie zamieszczał...Przemolas ma od golfa kombi ale on coś jeszcze dodatkowo podnosił....więc ciężko powiedzieć...oczywiscie takowe sprężyny podniosą auta ale chyba nikt nie da gwarancji na to że sie nie przesadzi z podniesieniem kuferka Wydym - 2009-07-01, 17:25 Ja miałem od passata b3 kombi kufer uniósł mi sie na około 30 cm od opony do nadkola ponieważ sprężyna nie usiadła wcale pod ciężarem auta... uciąłem chyba 4zwoje...duzy616 - 2009-07-01, 18:24 Po ucięciu tych 4 zwoi to jaką masz wysokość od opony.mlody1803 - 2009-07-01, 18:35 Brak funduszy zadecydował, że wymieniłem tylko amortyzatory (najtańsze) i odbojniki.
Po starych odbojnikach praktycznie śladu nie było. Autko podniosło się parę cm i jest dużo twardsze z tyłu. Czekam na kasę i będę wstawiał te od passata B3 kombi.Wydym - 2009-07-01, 18:45 Ja już opuściłem mojego ale było około 10cm ...duzy616 - 2009-07-01, 19:11 widi a nie lepiej by było założyć od passata sedanWydym - 2009-07-01, 19:28 Ale ja już nie mam tamtych sprężyn one były przejściowe teraz obniżyłem auto na sprężynach Fksebastian - 2009-07-01, 21:03 sprężyny z przodu od dużego fiata daj na tył - będzie wysoko i sztywnawo
poważnie mówię duzy616 - 2009-07-01, 22:25 Sebastian widziałeś samochód z takimi sprężynami. Ja nie chcę też mieć tył wyżej niż 10cm. od opony do nadkola.Paweł J. - 2009-07-02, 07:13 duzy616, a twardość Twojej sprężyny na tyle Ci odpowiada Gavel - 2009-07-02, 07:55
widi napisał/a:
uciąłem chyba 4zwoje...
samobójca.....idgray - 2009-07-02, 08:55
widi napisał/a:
uciąłem chyba 4zwoje...
o ja cie pie.... jednak są tacy ludzie duzy616 - 2009-07-02, 10:09 Tygrysisko chciałbym twardsze bo jak jadę obciążony to dobija czasami.
Spyro ma się dzisiaj dowiedziec czy jest możliwosć kupienia takich jak on ma.Paweł J. - 2009-07-02, 11:45
duzy616 napisał/a:
Tygrysisko chciałbym twardsze
No to dystans odpada.
Swego czasu jak miałem problemy ze zbyt niskim zawieszeniem to rozglądałem się tu i ówdzie...na lubelszczyźnie była firma która hartuje seryjne sprężyny przez co robią się twardsze, ale nie wybrałem tego rozwiązania.Hormon - 2009-07-02, 12:01
Tygrysisko napisał/a:
duzy616 napisał/a:
Tygrysisko chciałbym twardsze
No to dystans odpada.
Swego czasu jak miałem problemy ze zbyt niskim zawieszeniem to rozglądałem się tu i ówdzie...na lubelszczyźnie była firma która hartuje seryjne sprężyny przez co robią się twardsze, ale nie wybrałem tego rozwiązania.
Ale jeśli zrobią się twardsze, to czy one będą dalej miały taką samą wytrzymałość jak przed hartowaniem. Bał bym się jeździć na takiej sprężynie. Chyba lepiej zainwestować w jakieś droższe a sprawdzone rozwiązanie.
Dobrze że nie hartowałeś.Paweł J. - 2009-07-02, 12:10
Hormon napisał/a:
czy one będą dalej miały taką samą wytrzymałość jak przed hartowaniem
Tego to chyba nikt nie wie....po prostu było za dużo ale...więc odpuściłem.duzy616 - 2009-07-04, 09:48 Czy spręzyny od golfa III kombi pasują na 100% do vento. Chodzi mi teraz o montaż.krzeszak - 2009-07-04, 10:09
Cytat:
Czy spręzyny od golfa III kombi pasują na 100% do vento. Chodzi mi teraz o montaż.
Sprężyna to sprężyna będzie ciut dłuższa i sztywniejsza ...wiec zdanego problemu z montażem nie powinno być duzy616 - 2009-07-04, 10:19 A jakiej firmy sprężyny polecaciePaweł J. - 2010-06-14, 19:12 Dziś ustrzeliłem vento z mojej okolicy
Nawet moje autko jest nizsze
piechu43 - 2010-06-14, 19:23 to chyba nawet nie trzeba się schylać przy wsiadaniu Wydym - 2010-06-14, 19:27 Sprężyny od passata ma wiem bo mój tak stał kiedyś na zwykłym zawiasie zanim zwoje uciąłem..... bradley - 2010-06-14, 19:57 Przebil mnie zdecydowanie krzeszak - 2010-06-14, 19:58 no faktycznie wysoko stoi az nie naturalnie wygląda do tego niezle spałachane Paweł J. - 2010-06-14, 20:11
krzeszak napisał/a:
do tego niezle spałachane
Trudno się dziwić, skoro
Ale i tak szacun dla auto że ciągle śmiga mimo takiego traktowania krzeszak - 2010-06-14, 20:17
Paweł J. napisał/a:
Trudno się dziwić, skoro
Paweł J. - 2010-06-14, 21:44 1.8 to wytrzymałe bestie....ten filmik kręciłem w Wielkanoc 2007 lub 2006 roku....w tedy i tak to auto było po zzerowaniu motoru i chyba miało coś koło 20.000km bez Totalu.....dziś to pewnie mu z 500.000 stuknęło przy takim katowaniu.....ale śmiga nadal....skrzynia trzeszczy...zawias stuka, ale jest do przodu mateusz_vento - 2010-06-24, 11:11 A u mnie leży tak po wymianie amorków
krzeszak z tyłu mamy taj samo 33 cm, równo z słupkiem środkowym jest 16.5 cm, a z przodu 17.5 cm
WAFEL - 2010-06-25, 16:32 chyba mojego nie widzieliscie jak gleby nie mialem z tylu springi od passata i moglem glowe wlozyc miedzy kolo a blotnik czarnysauber - 2011-01-19, 00:56 pozwolilem sobie odkopać temat
sebastian - 2011-01-19, 16:25
Cytat:
pozwolilem sobie odkopać temat
a pomiary to gdzie?
sami mamy się domyślać? czarnysauber - 2011-01-19, 16:43
sebastian napisał/a:
a pomiary to gdzie?
spoko ,spoko bez nerwow
narazie dam pomiary ze zlotu
od mocowania wachacza przód - 14,5 cm
od błotnika tył - 66,2 cm
koła 15" opony 50
jutro zrobie dokladniejsze pomiary na 14" 65szym29 - 2011-01-19, 17:29 czarny-przyznaj sie ze miales 2 miejsce na zlocie ,a ja trzecie w "kto ma glowe w chmurach" ale..... ja wam jeszcze pokaże... sebastian - 2011-01-19, 19:31 Kiedyś cieplej się zrobi to i swoją borkę zwymiaruję, bo teraz zimno mi się nie chce, a sam ciekaw jestem jak się ma do ex. Vento. Ale powiedzieć muszę, ze na pewno wyżej stoi, bo chociażby po moim lewarku stwierdzam, że mogę go normalnie pod auto podłożyć, gdzie w ventce było rzeczą nierealną.Krzysiek9042 - 2011-01-29, 20:19 a moj to jest tak z tylu niski ze nawet jak przejezdzam przez progi zwalniajace to ty wadzi jak szybciej przejade. I trzeba wolniutko zeby nie przytrzec.
A i mam takie pytanie czy trudno jest wlozyc sprezyny??
Bo te co mam to widze ze na srodku sa albo pekniete albo przeciete i jedna w druga jest troche wkrecona.Rafik - 2011-01-29, 20:57 Krzysiek9042, nie jest to trudna sprawa tylko trzeba miec odpowiednie klucze i sciagacze ale to nie temat do dyskusji na temat wyjmowania sprezyn luknij w dziale mam problem tam jest kilka tematów jak to sie robi Krzysiek9042 - 2011-01-29, 21:54 ok ok wiem wiem tam lukne napewo
a Z kluczami itp. raczej nie bedzie problemow bo nie jestem jakims tam mieszczuchem
Naprawia sie rozne maszyny wiec cos sie znajdzie