|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Gaz/Benzyna - LPG-silnik krokowy 
						
												 torek73 - 2008-06-18, 10:45 Temat postu: LPG-silnik krokowy Wswoim vento 1.8AAM mam instalację ze sterownikiem STAG50 i problem tkwi w tym ,iż silnik krokowy nie działa przy rozruchu na benzynie i przełączeniu na gaz.odzywa się dopiero przy temp.ok.50-60st.Aktualnie mam wstawiony korek z reg. ręczną i kiedy podpinam krokowca,żeby sprawdzić jak on działa to tak się właśnie dzieje.Zaznaczam,że nie mam możliwości sprawdzenia parametrów sterownika na kompie .
												 egos - 2008-06-19, 16:59
  silnik nie pracuje gdyz brak sterowania z komp.gazowego a dlatego ze brak sygnału z sondy-twoj przypadek to typowy objaw padającej sondy która dopiero po dobrym nagrzaniu zaczyna pracowac i wtedy przekazuje sygnał na komp gazowy a ten daje sterowanie na silniczek i wtedy go zaczyna ruszac
												 torek73 - 2008-06-19, 19:47
  Dzięki Ci za odpowiedź,ale nie gra mi jedna rzecz,otóż na benzynie sonda lambda podaje sygnały po jakimś czasie od uruchomienia,gdy osiągnie odpowiednią temperaturę pracy a silnik do tej chwili pracuje na parametrach stałych z komputera to dlaczego w kilka sekund po uruchomieniu na automacie przełączę na gaz i nie chce pracować-sterownik STAG50 powinien to uwzględniać.Później ok,jeśli sonda fiksuje po rozgrzaniu to może tak być jak sugerujesz.Może się mylę-jeśli tak to mnie popraw.Jeszcze raz dzięki za podjęcie tematu!
												 silverek - 2008-06-19, 20:04
  powinien działac sonda zaczyna pracowac dopiero po osiągnieciu 300 stopni o ile dobrze wiem mi sie wydaje ze cos z silniczkiem jest
												 pablomed - 2008-06-19, 20:06
 
  	  | torek73 napisał/a: | 	 		  | Może się mylę- | 	   masz rację prawie na pewno, ale nie obejdzie się bez odłączenia do interfejsu i korekty ustawień. Krokowiec ma być w pewnej pozycji wystarczającej do pracy silnika od razu, a jak sonda zaczyna działać to zaczyna chodzić. Co nie pasuje to to, że sonda z grzałką powinna dużo szybciej zaczać działać, max 5 minut, a nie dopiero po takim rozgrzaniu auta, więc opcja z padakją sony lub jej grzałki również jest możliwa.
												 torek73 - 2008-06-19, 22:28
  Jest to problem o tyle złożony,że tak jak pisałem,wszystko złe dzieje się jak motor jest zimny i kiedy pojechałem do fachowca gazownika/5km;silnik złapał temp/ i podłączył aparaturę to wychodziło,że wszystko jest ok.Jeżeli mógłby ktoś podpowiedzieć jaki to parametr w ustawieniach Staga50 odpowiada za początkowe uchylenie krokowego i ile powinien wynosić to byłbym wdzięczny.Szepnąłbym dla majstra...
												 egos - 2008-06-20, 06:04
  torek-w jakiej pozycji znajduje sie tłoczek silniczka w czasie gdy nie pracuje?całkowicie zamkniętej czy ok połowy otwarcia?mozesz zrobić tak-na zimnym sil podpiąc sil. gaz. przełącz na gaz [jak nie masz zabezpieczenia temperaturą] i kręć registrem  po dwa obroty w jedną i drugą strone-jesli i w tym przypadku będzie sie tak samo zachowywał to na bank sonda- a 300stopni to sonda osiągnie po kilkudziesięciu sek po odpaleniu a nie po kilkunastu min. po południu napisze Ci odnosnie parametru początkowego uchylenia krokowego 
 
 
[ Dodano: 2008-06-20, 07:19 ]
 
a odnosnie silniczka krokowego to albo:
 
1.działa płynnie
 
2.działa z przycięciami-wyrobiony gwint na ślimaku
 
3.działa nie działając-czyli nie działa
 
w jego przypadku nie ma zadnych anomali typu działanie po jakims tam czasie-on jest tylko elementem wykonawczym
												 torek73 - 2008-06-20, 11:06
  W czasie gdy nie pracuje,jest oczywiście całkiem zamknięty.Jeżeli byłby uchylony to pewnie by motor jakoś tam chodził.A za ten parametr to z góry dla Ciebie wielkie...!
												 egos - 2008-06-20, 17:54
  więc jest zakładka- "sonda zimna"-tam ustawiamy zwłoke dla komp gazowego  na czas potrzebny do nagrzania sondy wtedy komp gaz ignoruje odczyty i steruje na podstawie swojej mapy na zadany czas-jednak z tego wynika ze nawet na zimnym silnik krok powinien pracowac lub chociaz byc otwarty w pozycji usrednionej w twoim przypadku jest  zamkniety-wiec najprawdopodobniej komp gaz odrazu zczytuje z sondy a ze sonda nie hula do nagrzania więc stąd ten manewr-chociaz przyczyn moze byc jeszcze kilka ale ta jest najprawdopodobniejsza-mozesz zasugerowac gaziazowi aby ustawil jak najdłuzsza zwłoke w tej zakładce
												 
					 | 
				 
			 
		 |