|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Gaz/Benzyna - Sam jedzie!! 
						
												 my_kel - 2008-06-25, 14:05 Temat postu: Sam jedzie!! Szukam, szukam i na razie nic nie mogę konkretnego znaleźć.
 
Problem polega na tym, że jadąc z jakąś określoną prędkością zdejmuję nogę z gazu np. dojeżdżając do skrzyżowania a ten pieron sam dodaje gazu i ujmuje i dodaje i ujmuje.
 
I szlag mnie trafia bo zaliczę jeszcze przez to dzwona.
 
Poza tym na niskich obrotach trzęsie silnikiem, co jest wyczuwalne w środku.
 
Wymieniłem świece, przewody, silnik krokowy i nadal to samo.
 
Ma ktoś jakieś pojęcie co można by jeszcze w tym temacie zadziałać?
												 Paweł J. - 2008-06-25, 14:17
  A jak powiedzmy że jedziesz i wrzucisz na luz to obroty spadają czy pozostają na swoim miejscu?
												 spyro - 2008-06-25, 14:18
  przeciez to normalne, że jak nie zdejmiesz biegu to auto samo będzie posuwać się do przodu, bardzo powoli ale jedzie.
												 my_kel - 2008-06-25, 15:37
  ale nie ma efektu hamowania silnikiem. Sam dodaje gazu a jak trzymasz delikatnie nogę na pedale gazu to czujesz jak sama się wciska.
 
Mówimy tu o prędkości powiedzmy 80km/h, sam ją utrzymuje mimo, że ja nie trzymam nogi na gazie.
 
Jak tempomat
												 pablomed - 2008-06-25, 15:40
 
  	  | my_kel napisał/a: | 	 		  Problem polega na tym, że jadąc z jakąś określoną prędkością zdejmuję nogę z gazu np. dojeżdżając do skrzyżowania a ten pieron sam dodaje gazu i ujmuje i dodaje i ujmuje. 
 
I szlag mnie trafia bo zaliczę jeszcze przez to dzwona. 
 
Poza tym na niskich obrotach trzęsie silnikiem, co jest wyczuwalne w środku. 
 
Wymieniłem świece, przewody, silnik krokowy i nadal to samo. | 	  
 
ma dodawać sobie gazu sam ale dopiero po spadku obrotów poniżej zadanych w ECU (poniżej 700-800). Ale nie może to być odczuwalne jako szarpanie. Szarpanie oznacza że silniczek krokowy działa i podnosi przepusnicę, ale jest niewłasciwie sterowany przez ECU (błąd TPS, błąd ECU od lpg na przykład, błąd lambdy itp. ). Spróbuj najpierw resetu kompa a jak nie pomoże diagnozuj Vagiem.
												 my_kel - 2008-06-25, 15:50
  Reset kompa robiłem. VAG nic nie wykazuje poza :Zwarcie sondy lambda - błąd sporadyczny.
 
A on swoje. Jadę 2000obr/min zdejmuję nogę z gazu a on trzyma uparcie 2000.
 
Dodam, że nie dzieję się to cały czas, ale co jakiś czas (10 razy na 5km jazdy miejskiej)
												 egos - 2008-06-25, 17:04
  sprawdzic wszelkiej masci podcisnienia a w szczególności podstawe wtrysku-wez srodek łatwopalny w sprayu np do czyszczenia gazników nawet głupi dezodorant  i na  zapalonym nagrzanym i na wolnych obrotach walnij dawke na podstawe wtrysku i zwróc uwage czy nie  zmieni chwilowo obrotów a jak nie to potraktuj sprayem po kolektorze ssącym-jak nawet minimalnie podniesie obroty to masz przyczyne
												 my_kel - 2008-06-25, 18:38
  W silnik krokowy wchodzi 6 przewodów. W przeciwieństwie do tych z 4 przewodami.
 
Poczytałem że:
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Należy wypiąć tylko jeden przewód z sześciu. Ten który jest odpowiedzialny za sygnał z hallotrona. Autko pracuje dobrze. Jak tylko krokowiec stracił sygnał z czujnika hallotronowego to jest OK.  | 	  
 
 
bo:
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Poza tym z tego co wiem istnieją "4-pinowe" silniczki krokowe bez czujnika w podobnych modelach silników i działają, więc wydaje się, że skoro silnik pracuje a komputer mu na to pozwala, czujnik halla w krokowcu do strategicznych nie należy.  | 	  
 
 
No i już mi nie przyspiesza, ale pojawił się za to błąd:
 
670 - Czujnik zepołu przepustnicy G127 - brak sygnału.
 
 
No i usterka nie usunięta, tylko pominięta.
 
A na wolnych obrotach nadal szarpie.
												 AndrzejJ - 2008-06-25, 20:51
 
  	  | my_kel napisał/a: | 	 		  ale nie ma efektu hamowania silnikiem. Sam dodaje gazu a jak trzymasz delikatnie nogę na pedale gazu to czujesz jak sama się wciska.
 
Mówimy tu o prędkości powiedzmy 80km/h, sam ją utrzymuje mimo, że ja nie trzymam nogi na gazie.
 
Jak tempomat | 	  
 
U mnie też tak jest. Jak jadę np na 3 lub 2 lub rzadziej na 4 biegu z określoną szybkością i dodam gazu, a następnie zdejmę nogę z gazu to później sam mi dodaje gazu (pedał gazu sam się wciska), ale tylko jeden raz, nie ma szarpania. Jest tak na benzynie i LPG.
												 andrewb25 - 2008-06-26, 07:02
  a może po prostu linka gazu Ci się zacina?
												 sebastian - 2008-06-26, 11:31
  Jeżeli na niskich obrotach szarpie, to albo sprzęgło już się wyrobiło, albo któraś z poduszek pod silnikiem kwalifikuje się do wymiany.
 
 
...a co do tego dodawania gazu... filtr powietrza wymieniałeś?
												 AndrzejJ - 2008-06-26, 19:38
  jeżeli chodzi o mnie to było tak od kiedy sprowadziłem samochód, filtr powietrza był wymieniany i nic to nie zmieniło. Nie jest to aż tak uciążliwe, więc nie zwracam na to uwagi.
												 Paweł J. - 2008-06-27, 20:22
  Ale, Panowie...jak wrzucicie na luz to obroty Wam spadają normalnie czy jakoś powoli lub spadają tylko do pewnego momentu, czy może w ogóle nie spadają?
												 AndrzejJ - 2008-06-28, 20:49
  Tygrysisko: jeśli włączę na luz to obroty spadają normalnie.
												 
					 | 
				 
			 
		 |