Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - CB RADIO - gdzie upchać lub zabudowa

Yeti - 2008-07-19, 21:28
Temat postu: CB RADIO - gdzie upchać lub zabudowa
Witam serdecznie zastanawiam sie jak mozna zabudować radyjko
znalazłem ciekawa opcje

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=148275

ale jak to bywa moje radio jest znacznie większych rozmiarów 156x176x51 mm
a mianowicie posiadam sprzęt TTI TCB 880

moze ktoś z was wymyślił ciekawa miejsce na radyjko mile widziana zabudowa oraz jakies foto :)

Szerokości

Paweł J. - 2008-07-19, 23:27

Witam....i to serdecznie witam bo widzę, że kolega z moich stron....

U mnie jest tak, iż radyjko jest w tym samym miejscu gdzie kolego przedstawiłes na linkach...no z tym, że odwrotnie....a mianowicie radyjko na dole a wolna przestrzeń na górze....w ten sposób nie trzeba kombinować z zabudową....bo najnormalniej w świecie lezy sobie u mnie radyjko a na radyjku segregator z płytkami...więc w sumie na to samo wychodzi...zapraszam na spocik to zobaczysz na żywca jak to wygląda....

Inna sprawa jeśli zostawiasz autko pod blokiem w jakiejś nieciekawej dzielnicy i zalezy Ci na kamuflażu....to już inna sprawa i ja Ci nie pomogę bo ja na noc nawet autka nie zasuwam....

Szerokości kolego....

P.S. Beny serdecznie zapraszam na moje gg 5399885...czekam...

spyro - 2008-07-20, 01:27

Tygrysisko napisał/a:
Inna sprawa jeśli zostawiasz autko pod blokiem w jakiejś nieciekawej dzielnicy

w każdej dzielnicy niestety... Ja parkuję autko pod domem w zamykanym podwórku a itak parokrotnie były włamy, także u mnie CB musi byc demontowalne. Ja podobnie do Tygrysiska, albo kłade w tej kieszeni a na dłuższe trasy wsadzam między konsolę środkową a fotel pasażera z przodu. Jako że moje radyjko jest małe to bez problemu tam się mieści i trzyma jak nalezy...

Paweł J. - 2008-07-20, 11:21

spyro napisał/a:
wsadzam między konsolę środkową a fotel pasażera z przodu

Wiele osób tak ma....

Ja natomiast odkryłem dobry patent na mocowania mikrofonu...a mianowicie wyciągam plastikową zaślepkę i tam przykładam zaczep na mikrofon....a następnie wciskam z powrotem ową zaślepkę...i zaczep wraz z mikrofonem pieknie się trzyma...mikrofon pod ręką no i co najważniejsze nie trzeba wiercić dziur żeby go zamocować...poniżej czerwonym strzałkami pokazałem o jaką zaślepke mi chodzi...tak trochę metoda bezinwazyjna... ;) no i oczywiście zaczep przyczepiony od góry tam gdzie jest płaskie zakończenie zaślepki



sebastian - 2008-07-20, 11:25

Polak potrafi :]
spyro - 2008-07-20, 12:14

No ja ciągle myślę gdzie to CB umieścić tak żeby to wyglądało też spox.
Paweł J. - 2008-07-20, 12:18

spyro, ale jak isałeś że na noc demontujesz...tzn że co noc wyciągasz radyjko z venciaczka??

Chcesz to jakoś na stałe zrobić czy żeby można łatwo w każdej chwili zrobić??

spyro - 2008-07-20, 12:44

nawet nie na nioc, tylko za każdym razem jak z auta wysiadam. W Łodzi nie można nic zostawiać w aucie w środku bo szybko ktoś się tym zajmie wywalając szybę albo drzwi łomem.

U mnie myślę to zrobić w ten sposób, żeby wszystkie kabelki zamaskować, zrobić osobne wejście na zapalniczkę gdzieś z boku, żeby nie dyndał mi ten kabel w zapalniczce, bo strasznie mnie to irytuje, poza tym u mnie to CB robi jakieś sprzężenia, elektryk mi pokazał, że w zapalniczce mam za słabe kabelki, a do tego jeszcze pod nie podłączałem oświetlenie nóg. Podpiął mi CB bezpośrednio za skrzynką z bezpiecznikami i problemu nie ma. Także przy okazji jak będzie nowe gniazdo to chciałbym je jakoś tak schować żeby nie było nic widać. Czyli samo CB demontowalne, ale wszystkie kabelki niewidoczne.

Paweł J. - 2008-07-20, 12:58

no to chyba musisz gdzie tam pod kierownicą-o okolicach środkowej konsolety,albo po bokach tego schowka, w którym u mnie Cb siedzi ....no ale skoro i tak za każdym razem będziesz wyjmowal to moze być w widocznym miejscu....przynajmniej żeby był dobry dostęp do pokręteł...

spyro napisał/a:
Podpiął mi CB bezpośrednio za skrzynką z bezpiecznikami i problemu nie ma

Tak jest najlepiej bo jak pod zapalniczkę podepniesz to są większe zakłucenia, nawet przy włączaniu wycieraczek słyszę lekki trzask...Cb przy małej redukcji szumu, nawet mi trzeszczy w rytm pracy basu w bagazniku...no ale jak się Cb słucha to już trzeba z muzyczki zrezygnowac....

spyro - 2008-07-20, 13:46

Tygrysisko napisał/a:
Tak jest najlepiej bo jak pod zapalniczkę podepniesz to są większe zakłucenia, nawet przy włączaniu wycieraczek słyszę lekki trzask...Cb przy małej redukcji szumu, nawet mi trzeszczy w rytm pracy basu w bagazniku...no ale jak się Cb słucha to już trzeba z muzyczki zrezygnowac....

no właśnie elektryk mi powiedział, że co poniektórzy to pod sam aku montują CB ale to już przesada. Trzeba poprostu tam za puchą z bezpiecznikami go podłączyć grubym porządnym kablem i będzie GIT.

Ja to powoli myślę o zmianie akumulatora bo mój niedługo to chyba zdechnie :D OStatnio na spociku łózkim wytrzymał 40 minut muzy i padł bidulek, totalnie się rozładował. I tu jeszcze CB pod niego idzie, chyba 45 AH to już za mało.

sebastian - 2008-07-20, 19:36

spyro napisał/a:
chyba 45 AH to już za mało.

Ale większego to też bezsens wstawiać, bo będzie i tak ciągle niedoładowany. Mój ma już sporo czasu, to ja jeżdżę swoim już dwa lata, a cholera wie, kiedy poprzedni właściciel wstawiał go, i na razie póki co, działa. Też mam gdzieś tylu amperowy,c zy może 50 AH, ale ma jeszcze te moce :)

spyro - 2008-07-20, 20:11

Mój aku jest OK i działa bez zażutu ale tweraz odkąd mam sporo sprzęciora w bagażniku to tak jak pisałem, po 40 minutach grania muzy na wyłączonym silniku akumulator pad.
Kumpel z pracy mi doradził (tak zrobił kiedyś w swoim G3) żeby załozyc alternator z VRki i do tego większy akumulator i po problemie. Tyle że szkoda mi bo mój alternator dopiero co był regenerowany i kupa kasy w to poszła, więc mi go poprostu szkoda...

sebastian - 2008-07-20, 20:12

A ilu amperowy masz alternator? Mój ma 60 Amperów, a jego naprawy to potrzeba wymienić łożyska alternatora
spyro - 2008-07-20, 20:14

nie mam zielonego pojęcia... Taki był od nowości, a że padł ostatnio to poszedł do regeneracji, elektryk wymienił wszyściusieńko w środku na Boschowskich częściach i śmiga jak nówka sztuka, nawet inny dźwięk przy zapalaniu jest nż był na poprzednim.
sebastian - 2008-07-20, 20:20

Bo ja potrzebuję łożyska, a ciężko mi je dostać bez jego uprzedniego rozebrania, a tak zrobić nie mogę, bo auta codziennie potrzebuję, a co, jak rozbiorę, nie będzie tego na miejscu i dupa zbita później. Może, jakbyś miał taki sam, to, jak nie wyrzuciłeś opakowania, czy paragonu, to zerknąłbyś na numer boschowski?
spyro - 2008-07-20, 21:23

Mój alternator elektryk zrobił w jeden dzień. Najdroższe były części - w sumie koło 20 PLN - wszystko oryg. bpschowskie, bo są włoskie 4 razy tańsze. Dostępność od ręki z tego co mi mówił to jeden z najpopularniejszych alternatorów i nigdy nie miał problemu z dostępnością części.
sebastian - 2008-07-20, 21:29

spyro napisał/a:
Najdroższe były części - w sumie koło 20 PLN

To fest drogie :)
A na poważnie, jeden dzień robił, ale czasowo jak długo mu to zajęło? Godzinka, dwie?
I ile za robote skasował?

tomek87 - 2008-07-20, 21:30

dokładnie, naprawa trwa kilka godzin, wiec to zazwyczaj poświecenie auta na jeden dzień, ja ostatnio miałem okazje kilka regenerować i wiem ze z częściami nie powinno być problemu, a najlepiej je kupować mając ze sobą oryginał ;)
spyro, chyba Ci jedno zero uciekło bo tyle to łożysko kosztuje :D

sebastian - 2008-07-20, 21:33

A naprawa ile może kosztować?
i czy przy okazji warto wymienić szczotkotrzymacz?

tomek87 - 2008-07-20, 21:39

u mnie w firmie koszt to 150 robocizna plus części, najczęściej wymienia się łożyska, regulator napięcia i komutator jak jest wydarty ;)
sebastian - 2008-07-20, 21:57

tomek87 napisał/a:
najczęściej wymienia się łożyska, regulator napięcia i komutator jak jest wydarty

Tego się właśnie obawiałem...
Ciezko dostać kompletem wszystkie te części u nas, wszystko, jak już, to na następny dzień, a kupować od razu wszystko, później okazując się, ze 3/4 z tych rzeczy nie będzie potrzebna, bądź pasowac nie będzie, i później bujać się z tym można... Bo bez rozebrania i z częścią ową najlepiej przyjść do sklepu, a to potrzeba czasu właśnie, jeżeli tego nie ma na miejscu, i jak już wspomniałem, auto mi codziennie potrzebne i musze to mieć zrobione, jak już, w ciągu jednego dnia, a wymienić łożysko, złożyć, za parę dni ponownie rozkładać i wymieniac jakąś inną pierdołę, to też nei robota. Nie mogę nigdzie znaleźć w żadnym katalogu, konkretnie, numer części, co i jak... Na Allegro nie ma nic, a każdy każe, jak już, to przyjść z ta daną częścią.-to i tak, czy siak trzeba rozebrać, a ja na takie coś sobie pozwolić nie mogę :(

spyro - 2008-07-20, 23:09

Cytat:
spyro, chyba Ci jedno zero uciekło bo tyle to łożysko kosztuje :D

no jasne, miało być 200 PLN :D Właśnie to było dobijające, że same części 200 PLN o robociźnie nie wspomnę...

spyro - 2008-07-20, 23:12

sebastian napisał/a:
a kupować od razu wszystko

najlepiej tak zrobić, skoro spec mam rozebrany alternator niech Ci wymieni wszystko. Mój elektryk podchodzi do tego podobnie jak ja, jak już robić to całościowo a nie na pól gwizdka, ze za pół roku nastepne Ci walnie.

przemolas4 - 2008-07-20, 23:49

podeslij do mnie i za 160 masz nowy po regeneracji heheheheh .
Paweł J. - 2008-07-21, 18:16

Wracając do CB...

Beny napisał/a:
mile widziana zabudowa oraz jakies foto :)

tak to u mnie jest:





a tu bezinwazyjne mocowanie uchwytu na mikrofon:


sebastian - 2008-07-21, 18:16

Trzebabyło zaadoptowac pozostałości po klameczce od schowka - teraz taka sama ta bidulka jest... :D
Yeti - 2008-07-21, 19:36

witam ponownie wpadłem na podobny pomysł jak kolega Tygrysisko tylko ze ja zrobiłem na stałe prąd (obejście zapalniczki) a kabelek antenowy puściłem w tunelu

Jak jest radyjko



Brak radyjka



moze ktoś ma jeszcze inne propozycje??

PS. Na przyszłość trzymajcie sie temetu a nie robicie Off-topica

bradley - 2008-09-16, 00:23

Z tego co widze to montujecie cb radia w tym takim schowku pod popielniczka. Czy jest ktos kto ma inaczej zamontowane radio? Chodzi mi o jakies cichociemnie miejsce gdzie nikt by tego nie widzial. Ktos probowal pod klapka bezpiecznikow? O tak:

Pytam poniewaz obawiam sie, ze moj Herbert nie zmiesci sie do schowka z racji jego "filigranowych" wymiarow :P

spyro - 2008-09-16, 11:26

bradley napisał/a:
Ktos probowal pod klapka bezpiecznikow? O tak:

Robert-Air ma tak zamontowane radyjko.

Dobrym patentem jest schowanie radia w którymś ze schowków, ale ja narazie nie ma czasu na pobawienie ię z tym i poprostu kładę radyjko między tunel środkowy a fotel pasażera.

Paweł J. - 2008-09-16, 13:44

No trzeba tez pamiętac żeby był jako taki dostęp do radyjka co by się można guziczkami bawić ...
No ale myślę że tam pod kierownicą dałoby radę...no tylko szkoda dziurawić dechę....

spyro - 2008-09-16, 13:56

Tygrysisko napisał/a:
No ale myślę że tam pod kierownicą dałoby radę...no tylko szkoda dziurawić dechę....
no i widać go niestety... Zabudowa na stałe to trzeba by go mocno schować co by nie kusiło złodziei...
Paweł J. - 2008-09-16, 14:30

Dobrze by było jakby wywalić popielniczkę i zapalniczkę i tam radyjko upchnąć...a kable od tyłu poprowadzić....chodzi mi o to miejsce zaznaczone czerwoną ramka:

gdyż tam jest takie ładne zaokrąglenie(taka jakby wnęka) i z punktu widzenia potencjalnego złodzieja tam nic nie ma:

bradley - 2008-09-16, 14:48

Opcja rozwazana ale tez niemozliwa raczej ze wzgledu na to ze nad popielniczka mam zlacze diagnostyczne (taka zaslepka jest wysuwana po wyjeciu popielniczki).
Paweł J. - 2008-09-16, 15:31

No w sumie wielkośc radia tez ma znaczenie.
spyro - 2008-09-16, 15:49

bradley napisał/a:
mam zlacze diagnostyczne

dla chcącego nic trudnego :D A na poważnie przecież bez problemu możesz przenieść to złącze gdzie indziej.

bradley - 2008-09-16, 17:42

I tak jak podejrzewalem. Herbert wpasowuje sie idealnie na samej gorze schowka. Szkoda tylko, ze wchodzi 2cm na glebokosc :P (schowek zweza sie ku srodkowi).
Pozostaje opcja popielniczka + zapalniczka. Popielniczka widze ze jest przykrecana na 2 srubki krzyzaki, a zapalniczka jest na zatrzask i sama wyskoczy po wykreceniu popielniczki?

bradley - 2008-09-19, 18:23

I jestem po rozkrecaniu. Zeby wyciagnacpplastik popielniczki, ktory jest polaczony razem z zapalniczka, kostka vaga oraz gorna obudowa panelu sterowania ogrzewania trzeba odkrecic w sumie 6 srubek. Po wyciagnieciu calej obudowy za nia widac jakas metalowa blache oslaniajaca wiazke elektryczna. Nie ma tam miejsca na glebokosc zeby cos upchac.
Jedyna opcja to powyzej klapki bezpiecznikow wkrecic w deske katownik i tak przymocowac do niego cb.

sebastian - 2008-09-19, 20:01

Jak kupisz sobie taki oto podłokietnik, to z pewnościa CB wejdzie :)
http://allegro.pl/item437...o_promocja.html

bradley - 2008-09-19, 20:57

sebastian, nie wejdzie :)

http://www.cbmania.eu/thr...316.html#pid316
Ani na szerokosc, ani na glebokosc :P

Chyba pobawie sie w rozprowanie schowka kolo lewarka skrzyni biegow. Troche naciac i wejdzie na szerokosc.

spyro - 2008-09-19, 23:35

bradley napisał/a:
Troche naciac
nie szkoda CI? CB nie jest wieczne... Ja bym aż tak drastycznych krokó nie robił. Masz schowek ten dolny pod airbagiem(lub miejscem na poduchę)? Jeśli tak to tam zamontuj sobie CB na stałem, będzie schowane w schowku i nikt nie będzie widział.
Bucus - 2008-09-19, 23:41

spyro, ale jeżeli teraz coś się potnie, to później można tą część wymienić i nie będzie śladu.
spyro - 2008-09-19, 23:43

ano można, ale łatwiej kombinować inne miejsce bez cięcia, bo jak to będzie wyglądać... ALe to twoja furka, więc oczywiście rób jak chcesz, ja tylko swoje zdanie napisałem ;)
bradley - 2008-09-20, 09:21

spyro, nie wejdzie ani do tego podlokietnika, ani do schowka chocbym nie wiem co robil. To radio jest DUZE! :)
A jak bedzie brzydko pociety schowek to kupie blache 3mm z kwasowki i wiecie co.... :diabełek:

Paweł J. - 2008-09-20, 09:22

bradley napisał/a:
To radio jest DUZE!

To co to za radio ?? zapodaj jakąś foteczkę/w mirę możliwości oczywiście ;)

bradley - 2008-09-20, 09:27

Podalem przeciez link do radia gdzie napisane sa jego wymiary: http://www.cbmania.eu/thr...316.html#pid316

:tygrysek:

Paweł J. - 2008-09-20, 09:30

A no przeciez tak... :głupek2: ...widac jeszcze dobrze się nie przebudziłem....

No fakt...niezła cegła....a powiedz mi kolego...do czego te pokrętła ?? ...to musi być chyba jakiś wypas... :D

bradley - 2008-09-20, 09:35

Pokretla to pikus, sa jeszcze guziczki :D

pokretla: volume, squelch, rf gain, tone (do zmieniana tonu odbieranego sygnalu, bardziej sopranowy lub basowy), przelacznik kanalow
guziki: przelacznik am/fm, szybka 19, szybka 9, filtr anl, filtr nb, hi cut(obcinanie wysokich czestotliwosci), papuga, swr

Taki mercedes wsrod cb ;)

Paweł J. - 2008-09-20, 10:04

bradley napisał/a:
filtr anl, filtr nb

Możesz coś więcej o tym napisac...ja to działa i w ogóle ??

bradley napisał/a:
Taki mercedes wsrod cb ;)

No własnie widzę że full opcja.

bradley - 2008-09-20, 10:24

Filtr ANL ma nawet 520XL unidena. To taki filtr przeciwzakloceniowy, przed zakloceniami z instalacji pojazdu. A NB do konca nie rozgryzlem ;) Nie uzywam bo malo daje. Jak ojciec kiedys kosil kolo samochodu podkaszarka spalinowa to w momencie zwiekszenia obrotow silnika podkaszarki antena zbierala odglos obrotow i w radiu slyszalem. Filtr NB blokowal to.
Paweł J. - 2008-09-20, 10:29

bradley, a jak masz poprowadzone zasilanie do radyjka...z zapalniczki ?? bo własnie ponoć gdy od zapalniczki idzie prąd to sa zakłócenia...ja mam za zapalniczki i właśnie słyszę leciutki trzask w momencie włączenia wycieraczek...wczoraj stałem na światłach przed tirem czyli przed jego silnikiem-tragedia była...same trzaski...wystarczyło odjechać od tira na jakieś 4-5 metrów i problem zniknął.

P.S. bradley, tamten temat z kablem od wzmaka już jest usunięty ;)

bradley - 2008-09-20, 10:38

W Kadziu mialem poprowadzone bezposrednio z akumulatora. Tutaj chcialem poprowadzic ze skrzynki bezpiecznikow bo np. w octavi sa takie srubeczki pod ktore mozna podlaczyc rozne rzeczy, vento jeszcze tego nie ma. Narazie musze zajac sie ulokowaniem cb w schowku dlatego zaraz bede go wyjmowal ;) Pozniej kabel antenowy poprowadzic przez srodek a nie jak jest teraz progiem i na koniec zasilanie (albo znajde jakis wolny obwod w skrzynce bezpiecznikow albo bezposrednio z aku).
Paweł J. - 2008-09-20, 10:39

bradley napisał/a:
Narazie musze zajac sie ulokowaniem cb w schowku dlatego zaraz bede go wyjmowal

Ale to wygodne będzie ?? dobrze będzie Ci operować radyjkiem..??

bradley - 2008-09-20, 14:39

Tygrysisko napisał/a:
bradley napisał/a:
Narazie musze zajac sie ulokowaniem cb w schowku dlatego zaraz bede go wyjmowal

Ale to wygodne będzie ?? dobrze będzie Ci operować radyjkiem..??

Zle mnie zrozumiales. Mowiac schowek mialem na mysli schowek pod panelami nawiewow.
Oczywiscie zeby go wyjac nie obylo sie bez wyjmowania fotela pasazera bo plastik ten jest jako calosc i nie da sie go inaczej wyjac :boks:
Po wyjeciu schowka, zostaly naciete dwie scianki z gory oraz wyciety otwor na koncu schowka aby radio weszlo do konca. Niestety tutaj zablokowalo mnie VW i radio nie schowa sie do konca bo tam jest juz obudowa nagrzewnicy.
Pozniej meczylem sie 20min dlaczego SWR jest taaaaaki wysoki i na mierniku z radia i na reflektometrze zewnetrznym. W koncu wpadlem na pomysl ze dokrece mocniej srubki na uchwycie bagaznikowym SF-40. Jak chwycilo mase to normalnie szok :) Jest chyba jeszce lepiej niz w Kadziu (bo maska nie jest tak pordzewiala, hehe) 1-20-40 to wahania 1,25-1,1 max.
Antena Lemm Eagle







I zdjecie felgi, ze to oryginal VW :P

Paweł J. - 2008-09-20, 15:46

No faktycznie sporawe to radyjko....u mnie na sam dół opada....
Ja to myślałem że Ty chcesz to tak zbunkrować żeby to nie było widoczne dla nikogo...
A tak ogólnie to uważam że to najlepsze miejsce w venciaczku na CB....

bradley, a jak podnosisz klapę od bagażnika to nie rysujesz anteną dachu ??

bradley - 2008-09-20, 15:54

Tygrysisko napisał/a:
Ja to myślałem że Ty chcesz to tak zbunkrować żeby to nie było widoczne dla nikogo...

I wlasnie tak chcialem, radio weszloby glebiej ale obudowa nagrzewnicy przeszkadza.
Cytat:
bradley, a jak podnosisz klapę od bagażnika to nie rysujesz anteną dachu ??

Tutaj akurat musze poluzowac na uchwycie, antene ustawic pod katem ok 20stopni wzgledem jezdni i jak podniose klape to antena jest wtedy prosto a uchwyt do mocowania cewki jest jakis centymetr od szyby.

spyro - 2008-09-20, 18:01

Cytat:
Tutaj akurat musze poluzowac na uchwycie, antene ustawic pod katem ok 20stopni wzgledem jezdni i jak podniose klape to antena jest wtedy prosto a uchwyt do mocowania cewki jest jakis centymetr od szyby.

jezusicku ile kombinacji. Ja tam wole na magnes, pyk na dach i już, pote, pyk z dachu i po zabawie :D

bradley - 2008-09-20, 18:10

I kabel zwisa mi kolo glowy albo pasazerom? Nie, dziekuje :)
Magnes mialem i wkurzalo mnie, ze co chwile musialem skrecac i rozkrecac beczke i przepychac caly kabel. Tutaj wystarczy poluzowac to "ramie" dziala tak samo jak w rowerze pelikan i innych skladakach i antena zdjeta.

Paweł J. - 2008-09-20, 18:29

A ja teraz się wycwaniłem...poprowadziłem kabel do bagażnika...antenę mam na klapie...mało kiedy ją zdejmuje...a jeśli zdejmuję to do bagażnika i nic nikomu nie zwisa i nie przeszkadza... :P i nawet po karoserii nie widać nie widać że jest CB
spyro - 2008-09-20, 18:32

bradley napisał/a:
I kabel zwisa mi kolo glowy albo pasazerom?
widac tak sobie podłączyłeś :D U mnie kabelek wszędzie jest schowany, jedyne co wystaje to kawałek co by można było antenę na dach przyczepić i nie przeszkadza nikomu żaden kabel bo go nie widać po prostu nigdzie. 2 tygodnie temu do Wawki w pełnym komplecie pasażerów jechaliśmy i nikt nie wiedział nawet o tym że gdzieś kabel idzie :D
Paweł J. - 2008-09-20, 18:34

spyro napisał/a:
U mnie kabelek wszędzie jest schowany

Aaaaaa.....bo u Ciebie to idzie pod plastikami ?? ...coś chyba kiedyś na forum wspominałeś :mysli:

spyro - 2008-09-20, 18:44

Ano, przysiadłem godzinkę któregoś dnia i schowałem, także nie widać go prawie w ogóle.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group