|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - wysoka temperatura
zemhu1 - 2008-07-28, 10:48 Temat postu: wysoka temperatura mam pytanie odnosnie temperaturu "wody" bo moim zdaniem jest cos nie tak:(a mianowicie podczas normalnej miejskiej jazdy w takie upaly temp waha sie od 90 do 95 st C i to wg mnie jest chyba wporzo gorzej jak juz stane w korku bo temperatura dochodzi wtedy nawet do ponad 100 st C wiec mysle ze to juz jest cos nie tak i mam wrazenie ze wiatrak chlodzacy zalacza sie wlasnie dopiero przy temp ok 105 st C.w czym jest problem bo nie chcial bym wymieniac czegos czego nie potrzeba....
marmarmarek - 2008-07-28, 11:22
a jaki problem odpalic auto, podniesc maske, patrzec na wiatrak i wskaznik temp i dokladnie zobaczyc kiedy sie zalacza? wtedy "wrazenie" zamieni sie w pewnik i bedzie wiadomo co dal z tym robic... gdyby ta, byl, ze lapie pozniej, to prawdopodobnie czujnik temp.
sferavw - 2008-07-28, 11:32
zemhu1 napisał/a: | mam pytanie odnosnie temperaturu "wody" bo moim zdaniem jest cos nie tak:(a mianowicie podczas normalnej miejskiej jazdy w takie upaly temp waha sie od 90 do 95 st C i to wg mnie jest chyba wporzo gorzej jak juz stane w korku bo temperatura dochodzi wtedy nawet do ponad 100 st C wiec mysle ze to juz jest cos nie tak i mam wrazenie ze wiatrak chlodzacy zalacza sie wlasnie dopiero przy temp ok 105 st C.w czym jest problem bo nie chcial bym wymieniac czegos czego nie potrzeba.... |
Jakiś przewrażliwiony jesteś-układ chłodzenia jest ciśnieniowy ciecz zaczyna wrzeć powyżej 120 stC,chociaż włącznik termiczny przy chłodnicy powinien załączać 1 stopień wentylatora przy 95 stc a 2 stopień(większe obroty) przy 105 stC.Sprawdż czujnik przy chłodnicy
Paweł J. - 2008-07-28, 13:29
Temat był juz opisywany na forum...baaaa...był wielokrotnie dublowany...kłania się funkcja szukaj gdybyś jej użył a w wyszukiwarce wpisał temperatura to wyskoczyły by Ci takie tematy:
http://forum.vwvento.org/search.php?mode=results
czyli całe 3 strony tematów o tej tematyce....może nie wszystkie dokładnie opisują to co Cię zemhu1, interesuje, ale warto poszukać.
marmarmarek, sferavw, dobrze prawią...możesz tak zrobić....
Dodam od siebie że u mnie w zasadzie temperatura w upal w korku może złapie z raz 96-97stopni ale to rzadkość...na co dzień w zasadzie w skrajnych warunkach 95 nie przekracza....mozliwe że czujnik troszkę świruje i trzeba pomyśleć i jego wymianie...na szczęście zdaje się że wentylator ma swój oddzielny czujnik....
sebastian - 2008-07-28, 14:51
Typowa wina niespawnego czujnika - to samo przechodziłem kilkakrotnie wymieniając jeden za drugim. Kupiłem oryginalny czujnik i nawet dając silnikowy wycisk w mieście w tych upałach, temperaturka dochodzi do max. ok. 95 stopnii i basta. Poza tym, jak przedmówca napisał, jak podniesiesz maskę, to będziesz widział, czy coś się dzieje z cieczą, bo jak zaczyna wrzeć, to nie dobrze, ale jak nic się z nią nie dzieje, to jak najbardziej wporządku. A podczas włączenia wentylatora jej poziom nieznacznie wzrośnie w zbiorniczku.
Paweł J. - 2008-07-28, 14:53
Na początku przeczyść styki na obu czujnikach bo ostatnio taka operacja jednemu z forumowiczów pomogła...
spyro - 2008-07-28, 18:13
Następny któremu nie chciało się użyć opcji SZUKAj, co?
Czujnik temp jest winny za błędne dane na zegarach.
Następnym razem zanim napiszesz cokolwiek użyj SZUKAj bo na pewno było to już opisywane przez nas wcześniej.
|
|