Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Niska Temperatura

kristofer55 - 2008-09-17, 12:59
Temat postu: Niska Temperatura
Witam,

Przeglądałem większość tematów na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

1.Mam problem z rozgrzaniem silnika do temperatury 80-90 stopni w czasie drogi na dłuższy dystans w warunkach zimowych, taki problem miałem w poprzednim sezonie zimowym.
Jechałem na sylwestra do zakopanego i podczas podróży silnik nie chciał się rozgrzać tak jak powinien (90 stopni) co za Ty idzie z nawiewu leciało zimne powietrze, kiedy zatrzymałem się na światłach albo gdziekolwiek zwolniłem to było wszystko w porządku. W sezonie letnim jest wszystko OK, ani temperatura nie jest za mała ani za duża, waha się w okolicach 85-90, 0 problemów. Nie wiem czym to może być spowodowane, fajnie by było wymienić co trzeba żeby w tym roku jechać w ciepłym samochodzie :-) .

2. Drugi mankament który mnie troszkę drażni:
Kiedy rano odpalam samochód po nocnym staniu na dworze słyszę taki dziwny odgłos/zgrzyt nie wiem jak to opisać i po dosłownie 1sekundzie wszystko jest GIT.
Może ktoś już spotkał się z taką sprawą?

spyro - 2008-09-17, 13:27

Temat opisywany setki razy, problemem jest CZUJNIK TEMPERATURY!

Poszuka an forum jak imasz kupić, założysz nowy i po problemie.

jaca - 2008-09-17, 13:31

spyro napisał/a:
Temat opisywany setki razy, problemem jest CZUJNIK TEMPERATURY!


To nie czujnik temperatury
tylko termostat jest otwarty i dlatego auto nie łapie temperatury w zimę
kristofer55, wymień termostat
pozdrawiam

spyro - 2008-09-17, 13:39

Termostat tez może być ale i czujnik może źle pokazywać temp. Sprawdziłbym jedno i drugie + odpowietrzyć układ chłodzenia, a tak w ogóle to kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?
jaca - 2008-09-17, 13:42

kristofer55 napisał/a:
podczas podróży silnik nie chciał się rozgrzać tak jak powinien (90 stopni) co za Ty idzie z nawiewu leciało zimne powietrze



kristofer55 napisał/a:
kiedy zatrzymałem się na światłach albo gdziekolwiek zwolniłem to było wszystko w porządku


To na 100 % termostat nic nie trzeba więcej wymieniać :]

spyro - 2008-09-17, 13:46

W sumie Jaca ty rozkładałeś silnik własnymi łapkami więc się nie odzywam bo ze mnie mechanik żaden :D
kristofer55 - 2008-09-17, 14:37

dzięki panowie za szybką odpowiedź :-) sorki ze zakładałem nowy temat ale jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedzi, pewnie nie umiem szukać :P .

Dobra no to do wymiany mam termostat, ile takie coś będzie mnie kosztować ?

A ma ktoś jakieś pomysły odnośnie 2giego mojego zagadnienia?

spyro - 2008-09-17, 14:42

kristofer55 napisał/a:
Dobra no to do wymiany mam termostat, ile takie coś będzie mnie kosztować ?
nie kupuj podróbek, tylko oryginał, który kosztuje w ASO około stu złotych, podróbki 5 razy mniej ale są gó... warte.
kristofer55 - 2008-09-17, 14:52

Ok dzięki za odpowiedz.

A odnośnie 2 pytania mogę dodać to że te zgrzyty na starcie samochodu zrobiły mi się po 2tygodniowym staniu samochodu na dworze i nie odpalania przez ten okres.

jaca - 2008-09-17, 14:57

kristofer55 napisał/a:
A odnośnie 2 pytania mogę dodać to że te zgrzyty na starcie samochodu zrobiły mi się po 2tygodniowym staniu samochodu na dworze i nie odpalania przez ten okres.


Trudno se wyobrazić te zgrzyty
może coś więcej w którym miejscu są najbardziej słyszane czy ?? sam nie wiem

spyro - 2008-09-17, 14:58

spróbuj bardziej sprecyzować z jakich okolic auta one dobiegają. Może to przestawiony zapłon, u mnie sie podobnie kiedyś objawiał ale autko przy tym było dość mulaste.
kristofer55 - 2008-09-17, 15:02

ten odgłos wychodzi z silnika, takie sekundowe za warkniecie, nie zauważyłem żeby samochód bardziej się mulił, już dość dłuższy czas mam coś takiego, nie wiem czy to w dalszym stopniu może coś uszkodzić...
spyro - 2008-09-17, 15:07

hmmm, nie mam zielonego pojęcia co to może być, może ktoś z kolegów coś poradzi...

co mi przychodzi do głowy to może palec w aparacie zapłonowym, ale w sumie źle założony stukałby ciągle nie przez chwilę. To dziwna sprawa.

egos - 2008-09-17, 20:09

i ja tez z rańca mam takie owe zawarknięcie-liftery na zaworach -zanim dostaną cis oleju przez 1-2 sek-zawory pracują na luzach i stąd ten odgłos-nie przejmuj się
kristofer55 - 2008-09-18, 09:47

dzięki za odpowiedź, nie będę się już przejmował :)
kowal_31 - 2009-01-02, 20:19

Termostat to podstawa spalania zima. W miescie pali mi 17 a na trasie 9 oczywiscie gazu
jutro wymieniam termostat . temp auta na trasie to 70-80 max nie mysle ile w miescie ale jest nie dogrzany
.

Buli - 2009-01-02, 20:31

Z tym zgrzytem mam tak samo :P
Paweł J. - 2009-01-02, 20:32

kowal_31 napisał/a:
W miescie pali mi 17 a na trasie 9 oczywiscie gazu

ciekawe różnice między miastem a trasą.

kowal_31, tylko kup oryginał w ASO...nie baw się w zamienniki.

Ale nie oczekiwałbym cudów po wymianie termostatu...i nie wiem czy tak dużo spadnie CI z tych 17 litrów

A poza tym to witam na forum :hejka:

Buli - 2009-01-02, 21:13

nie to ze jest niedogrzany tylko chodzi cały czas na ssaniu tak mi sie wydaje:)
Paweł J. - 2009-01-02, 21:30

Buli napisał/a:
nie to ze jest niedogrzany tylko chodzi cały czas na ssaniu tak mi sie wydaje:)

Nie zupełnie....ssanie mi się wyłącza w momencie gdy wskazówka od temperatury zaczyna się podnosić....czyli jak na moje oko ok 50stopni

Buli - 2009-01-02, 22:48

mozliwe ze kolega ma inaczej??:)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group