Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - przerywanie podczas przyśpieszania

marekwaw007 - 2008-09-30, 12:56
Temat postu: przerywanie podczas przyśpieszania
Mam problem z Vento 1.9 TDI 1Z. Kiedy silnik jest już nagrzany, wtedy podczas tzw. "ostrej jazdy" kiedy naciskam pedał gazu po końca czasami samochód zaczyna przerywać, tak jakby na ułamek sekundy tracił dopływ paliwa. Czy może ktoś z Was spotkał się z takim samym problemem i wie jak sobie z tym poradzić. Z tego co wiem to takie zjawisko dość często pojawia się w tych silnikach ale żaden z moich znajomych nie wiem jak sobie z tym poradzić.
sebastian - 2008-09-30, 15:05

Zobacz, czy nie łapie gdzies lewego powietrza.
marekwaw007 - 2008-09-30, 21:15

Wymieniłem filtr paliwa i odpowietrznik na filtrze również no nowy. Sprawdzałem autko pod testerem diagnostycznym i nic nie pokazało. Zastanawia mnie czy to nie będzie czasem nastawnik od pompy wtryskowej, bo to w końcu on reguluję dawka paliwa. jedynym sposobem żeby to sprawdzić jest chyba przełożenie go od innego samochodu
babyy82 - 2008-10-01, 21:02

Nastawnik to nie bedzie raczej bo ja mialem to samo i padl mi nastawnik i po wymianie jest dalej to samo.
Z tego co sie dowiadywalem to jest to wtrysk sterujacy albo ogolnie wtryski. Ale nie robilem ich bo stwierdzilem ze az tak bardzo mi to nie przeszkadza bo wystepuje sporadycznie zeby pakowac kolejny 1000 ze wtryski. Jak sie mocno pogorszy to wtedy to bede robil a tak jezdze i sie nie przejmuje.

marekwaw007 - 2008-10-02, 22:02

Kolega golfem też już z tym jeździ trzeci rok i się nie przejmuje. Ja też ale czasem to bywa drażniące, zwłaszcza przy wyprzedzaniu.
Cybul - 2008-10-03, 16:58

kolego mam to samo ale jak zaleje kiepskie paliwo ;/ przy ostrej jezdzie potrafi szarpnac jak by paliwo odcielo ale jak zaleje dobre paliwo to jest okej :) )
marekwaw007 - 2008-10-07, 15:55

Cały czas leje na Orlenie :)
adbaca - 2008-10-08, 21:40

zobacz co bedzie jesli dasz mu gazu ale nie wciskaj pedału do końca??
marekwaw007 - 2008-10-09, 09:35

właśnie powiem Ci kolego że jak wcisne pedał do spodu to jest ok, to dzieje się jak daje ostro ale nie wciskam pedału do końca samego :tazz:
bradley - 2008-10-09, 11:01

Tu pomoglby VAG i tzw. logi dynamiczne. Tak to sobie mozesz wrozyc z fusow na odleglosc.
adbaca - 2008-10-09, 21:41

no to kurde dziwne no bo jakbyś mu depatał do spodu i tak by sie zachowywał byłoby bardziej zrozumiałe a tak :tazz: a może cos z dolotem paliwa ?? a może problem z przepływem paliwa przez filtr ??
marekwaw007 - 2008-10-13, 20:58

filtr to nie, ponieważ wymieniłem filtr na naprawdę porządny i odpowietrznik też wiec wszystko jest ok. dziś byłem u "magika"i sprawdziłem auto testerem diagnostycznym. Kazałem mu pokazac wykresy doloty zasysanego powietrza do turbiny i ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Paliwo wyszło dobrze ale powietrza zasysa o połowę za mało. A więc na 99,9% to przepływomierz powietrze. A u mnie niestety jest przepływka firmy Pierburg czyli najdroższa z możliwych. Ale coż. Pracuje w sklepie motoryzacyjnym więc z doświadczenia wiem że na takich rzeczach nie warto oszczędzać. jutro założe nową przypływkę i zobczymy co będzie się działo
leszek166 - 2008-12-30, 16:28
Temat postu: silnik przerywa
Panowie a tak propo pokazuje mi niekiedy błędy zwiazane z doladowaniem i nieszczelnościa -gdzie szukać (nastawnik czyszczony)
FWD350 - 2008-12-31, 10:28

ja ma podobny problem ale to sie dzieje pry obr mnie wiecej 2800 i powyrzej i u mnie jest to przeplywomierz powietrza a u ciebie to przy kazdych obrotach wystepuje???
marekwaw007 - 2009-01-04, 22:37

u mnie to też występuje na wysokich obrotach ale to nie jest wina przepływomierza bo dla sprawdzenia założyłem inny i było dalej to samo
FWD350 - 2009-01-23, 08:18

to moze N75
Showtek - 2009-01-24, 17:38

Ja rownież mam podobny problem :( przy 3000 obr/min samochod traci moc i tak jakby cos go przydusiło. Znajomy mechanik powiedział mi ze to mogą być wtryski albo przepływomierz ale w tym tygodniu mam do niego jechać i stwierdzi co dokładnie mu dolega... mi wszystko sie zaczeło dziać po wymianie pska rozrządu wiec mozliwe ze mogł sie zapłon przestawić ale jus sam niewiem jest tysiac możliwości :P
FWD350 - 2009-01-24, 19:13

Showtek, to masz ten sam problem co aj to jest przepływomierz nie wiem ja bede próbował go wyczyscic moze to cos da a jak nie to nowy a vagiem kasował mo kolega bład ale to nic nie dało
rolz - 2009-01-25, 00:19

Witam,
podpinam się pod temat bo również i moja ventka (1z) cierpi z tego powodu i czekam z niecierpliwością na informacje - u mnie vag nie wykazuje problemów z przepływką - czyżby jednak wtryski ??

Showtek - 2009-01-25, 09:41

FWD350 mam pytanko Tobie tez ciezko pali i jak po odpaleniu dasz mu powyzej 3000 to ci kopci?? wiesz ja tes bylem na komputerze podobno miał 3 błedy ale po usunieciu mam tez dalej to samo :(
bradley - 2009-01-25, 12:03

FWD350, rolz, Showtek, zamiast kasowac bledy i liczyc na cuda wezcie los w swoje rece.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 <-- klik, download, do it

Showtek - 2009-01-25, 13:17

no dobrze ale od czegos tzreba zaczać! bo ja nie mam pojecia co to może byc bo mechanikiem to ja nie jestem :]
babyy82 - 2009-01-25, 14:23

zacznijcie od sprawdzenia bledow. Ale nie czy sa i kasowac je tylko sprawdzic co to za bledy.
mi molilo od 3000 i mialem blad 00575 jesli dobrze pamietam i to byl zawor N-75.
Poczytajcie sobie w archiwum bo sporo o tym pisalem.
Jesli chodzi o wtryski to watpie moze przeplywka ale co to lub gdzie zaczac szukac to powiedza wam kody bledow a potem bedziemu myslec.

Showtek - 2009-01-25, 15:31

oki dzieki :D jutro jade do mechanika to sie dowiem jakie te błędy;p
Showtek - 2009-01-27, 23:16

byłem u mechanika i stwierdził ze jest pompa oleju walnieta i jest za małe ciśnienie oleju i to moze powodować brak przyspieszenia zobaczymy czy po wymianie sie to poprawi bo podobno w tych silnikach tak sie dzieje :]
rolz - 2009-01-28, 23:21

Showtek napisał/a:
stwierdził ze jest pompa oleju walnieta i jest za małe ciśnienie oleju

imho, olej nie ma nic wspólnego z problemem.

bradley - 2009-01-28, 23:27

Showtek, miales tak tylko na zimnym silniku? Jak sie dalo powyzej 3tys obr to silnik dostawal drgawek, kopcilo na bialo, brak reakcji na wcisniecie gazu?
Showtek - 2009-01-29, 16:07

nom dokładnie tak a czemu pytasz?? :] czyżbyś znał inna przyczyne?? to sie dzieje na zimnym silniku jak jus jest nagrzany dostaje drgawek tylko na chwile
bradley - 2009-01-29, 16:22

Bo spotkalem sie u siebie 2x z takim przypadkiem. Raz stanalem pod gorke a silnik byl jeszcze zimny, chcialem szybko ruszyc i uslizg kol (wiec zamiast 2tys poszlo na 3) bo bylo slisko, zmiana na 2 bieg i kaplica bo brak reakcji na gaz. Myslalem, ze zaciagnal powietrze bo mialem malo paliwa w baku, a drugi raz to kiedy chcialem przejechac jeszcze na zielonym swietle skrzyzowanie i potem byl zakret w prawo (mozna go pokonac na 3 biegu) i po wyjsciu z zakretu tez brak reakcji ale mozna bylo jechac tylko ze predkoscia jednostajna i trzeci raz tez przy ruszaniu (nigdy nie do deski tylko przez uslizg kol obroty wedruja do gory, odpuszczenie gazu oczywiscie nie pomaga). Nigdy nie dzieje sie to na cieplym silniku, 3x tylko na wzglednie zimnym. Przeczytalem gdzies, ze to moze byc zawieszajacy sie zawor. Cos wlasnie z pompa olejowa i sitem w odpowietrzniku skrzyni korbowej.
Na zimnym go nigdy nie katuje, ale sytuacja jest niebezpieczna gdy nagle potrzebowalbym gdzies uciec a silnik jest jeszcze zimny, ucieczka skonczyla by sie po 10m bo silnik dostalby drgawek, telepawek i jak sie zatrzymamy to ruszyc sie juz nie da (tylko restart silnika), a jak sie toczymy to z taka predkoscia toczyc sie bedziemy przez jakis czas.
Jestem ciekaw czy wymiana pompy olejowej pomoze. Zastrzegam, ze kontrolka oleju nie miga w czasie jazdy (gasnie odrazu po odpaleniu), poziom oleju w normie.

Showtek - 2009-01-29, 17:26

gdzieś za tydzien jade z tym do mechanika i jesli pomoze to dokładnie opisze co trezba zrobić bo widze mamy ten sam problem :] wiem ze koszt nowej pompy waha sie w granicach do 100 do 200 zł wiec nie sa to zbyt duze pieniadze ale nic zrobie bedzie dobrze to sie pochwale jesli nie bedziemy dalej szukac usterki :P
Showtek - 2009-01-30, 13:55

bradley sluchaj a masz szczelna rure która wychodzi od turba na tłumnik?? bo od wczorak zdarzył się cud że tak powiem :D samochód nagle nabrał mocy i przestał dymić a wszystko dlatego ze po 1 miałem oberwana lekko rure wydechowa ta przy silniku a 2 to rura od intercoolera była zle dokręcona :P dziś samochód chodził jak głupi :D
bradley - 2009-01-30, 15:23

Musialbys jakas fotke poslac. Generalnie moje turbo pompuje 0,7 bara (caly czas tak samo) zamiast tego co jest w komputerze czyli ok 0,85bar i nie gdyby byla jakas nieszczelnosc to bym to slyszal raczej a dwa bylyby inne wskazania na vagu. Ogolnie jest to ciekawa zagadka. Wyglada na nieszczelnosc ale nigdzie jej nie widac. Teraz prowadzone sa zapisy na grupowe czipowanie u compsportow to oni musza znalezc przyczyne dlaczego turbo slabo dmucha a jak do tego dojda to dojda tez nowe patataje pod maska ;P
Rozumiem, ze masz absolutna serie silnik, tak? Gdybys mogl zmierzyc (nawet stoperem) choc lepszy bylby film przyspieszenia od 0-100, od 60-100 na 3 biegu i 80-120 na 4 biegu bo takie pomiary robilem. Wiedzialbym po tym jak ma jezdzic seryjny silnik.

No i tak jak pisalem wczesniej, moje auto nie dymi ani na bialo ani na czarno podczas przyspieszania nawet z butem w podlodze (oczywiscie to juz na rozgrzanym silniku), a powyzsze 3 sytuacje kiedy tak nim trzeslo i kopcil na bialo jakby zaciagnal powietrze zdarzyly sie tylko na zimnym silniku i w odstepie ok 2 miesiecy.

bradley - 2009-01-30, 15:26

Showtek, btw. nie pamietam czy to sie zaczelo po wymianie wtryskiwaczy. Jesli tak to obstawiam, ze to wina zbyt opoznionego kata wtrysku (aktualnie mam 19) i ciagle czekam na jego przestawienie, ale potrzebuje brata do pomocy:) U Ciebie zaczelo sie dziac to po wymianie rozrzadu co tez wiarze, sie ze zmiana kata wtrysku. Gdybys jeszcze sprawdzil jaki on jest na rozgrzanym silniku, basic settings, grupa 000, drugie okienko.
Kat wtrysku jest w funkcji temp. paliwa, byc moze kiedy silnik jest zimny, paliwo tez, komputer nie radzi sobie z przestawieniem kata (bo jest bardzo maly zakres), w ten oto sposob samochod zaczyna kopcic na bialo i nie ma absolutnie mocy.
Tylko tak sobie gdybam ;)

Showtek - 2009-01-30, 15:49

0ki sprawdze go na zagrzanym co i jak :P narazie jedzie jakby dostał jakiegos kopa :D normanlie z dnia na dzień tak sie stało :D wiesz mnie koles tak załatwił z tym rozrządem ze mi odwrotnie rokle napinającą założył :młotek: możliwe ze to ten kąt co mówisz nic sprawdze go na nagrzanym akurat dziś mam trase do przebycia zobacze jak sie bd zachowywał :D
Showtek - 2009-01-30, 15:52

a jak coś to napisze CI jesio jutro te winiki pomarów co i jak przyspiesza na ktorym biegu :D
FWD350 - 2009-02-02, 09:21

Showtek napisał/a:
mam pytanko Tobie tez ciezko pali i jak po odpaleniu dasz mu powyzej 3000 to ci kopci??
tz tak pali swietnie a 3 tys to dopiero jak mi sie nagrzeje silnik to mu tak daje i nie raz jak mam na 2 i dam do oporu to łapie 3200przerywa z tyłu dym i zaraaz jedzie na 4 tys obr a potem jak daje mu na kkazdym biegu to juz tak nie jest ale za to na 5 biegu nie łapie mi wiekszych obr jak 3200-3100
bradley - 2009-02-02, 10:53

Showtek napisał/a:
a jak coś to napisze CI jesio jutro te winiki pomarów co i jak przyspiesza na ktorym biegu :D

Gdzie te pomiary? :P

Showtek - 2009-02-02, 19:38

nie miałem jak ich zrobić bo w piatek mialem mała trase do zrobienia i ze tak powiem było slisko i mi Abs nie pomógł i moje Ventko lekko wgniotło :( ale w srode jak bd go odbierał od mechanika to jus przycisne mu i zobacze ile czasu potrzebuje :D
Showtek - 2009-02-02, 19:46

FWD350 napisał/a:
Showtek napisał/a:
mam pytanko Tobie tez ciezko pali i jak po odpaleniu dasz mu powyzej 3000 to ci kopci??
tz tak pali swietnie a 3 tys to dopiero jak mi sie nagrzeje silnik to mu tak daje i nie raz jak mam na 2 i dam do oporu to łapie 3200przerywa z tyłu dym i zaraaz jedzie na 4 tys obr a potem jak daje mu na kkazdym biegu to juz tak nie jest ale za to na 5 biegu nie łapie mi wiekszych obr jak 3200-3100
widziszz mi łapał do 3000 max sprawdz sobie czy masz szczelne rury ta co idzie od intercoolera i wydech od silnika bo ja to porokrecałem i wsjo wrociło do normy :] ale sprawdz od niczego jakie masz cisnienie oleju bo moze byc zbyt małe ;)
FWD350 - 2009-02-03, 14:09

rury mama szczelne bo jak bym nie mial to by mi walił cały czas dymem z komina bo tak miałm w pasacie.a wiesz jak mio to zaczeło dziac to na poczatku mi przerywał trafiłem na znajomego ipodpielismy vaga i pokazało przepływomierz usunoł bład ale to nic nie dało a nawet zjeb bardziej sprawe bo od tamtej pory włsnie 3100 i wiecej nic albo nie ma gdzie.a wczesniej przerywał ale jescze czasem złapał 200.pod koniec tyg pojade na logi dynamiczne.sprawdzimy turbo i przepływke
Showtek - 2009-02-03, 14:34

Bradley masz pomiary;p robilem na zimnym silniku;p na III od 40 do 80 km/h jakies 8 sek. a na IV od 80 do 120 jakies 13 sek. wiec ocen swoi fachowym okiem jak Ci sie to widzi :D
bradley - 2009-02-03, 16:11

Showtek napisał/a:
a na IV od 80 do 120 jakies 13 sek

To mialem taki sam czas. Po wymianie wtryskiwaczy spadlo do 9. Tylko, ze w obu przypadkach turbo dmucha 0,7 bara a to o prawie 0,15bara za malo w stosunku do serii ;)

Paweł J. - 2009-02-03, 16:12

Showtek napisał/a:
a na IV od 80 do 120 jakies 13 sek.

:mysli:

Showtek, sorki że się wtrącam... a to przyspieszenie od 80-120km/h to przy jakich obrotach było....tzn chodzi mi od...do.....no i przy jakich obrotach diesel ma max moc.

sam niedawno kręciłem podobny filmik i coś mi tu nie pasuje :mysli:

bradley - 2009-02-03, 16:16

Tygrysisko, tu masz moje:

Zamulona seria:

Zamulona seria + 216tki:


A 1Z moc maksymalna bedzie mial gdzies ciut przed 4tys (tych obrotow nie osiaga przy tym pomiarze) ;)

Paweł J. - 2009-02-03, 16:41

no i właśnie to jest dla mnie dziwne bo u mnie jest identyczne, jak to bradley ładnie nazwałeś,czyli:
bradley napisał/a:
Zamulona seria + 216tki:

i to mnie zastanawia :mysli:
no nic....już nie robię OT...sorki :]

bradley - 2009-02-03, 18:54

Tygrysisko, pochwal sie swoimi filmami :]
Showtek - 2009-02-03, 21:06

wiesz moze bym zeszedł poniżej tej 13 ale wiesz mam ładna trase koło domq i w ta strone co jechalem było troche pod górke wiec jutro jak bd jechał juz na rownym napisze dokłądnie i zobacze jak sie bd zachowywyał na ciepłym silniku :D ale jest tak jak u Ciebie :D nom max moc may gdzieś ok 4000 ale nie ma to jak cie tyrbinka załacza :D własnie na jakiech obrotach u CIebie sie włacza turbina??
Paweł J. - 2009-02-03, 22:02

bradley napisał/a:
Tygrysisko, pochwal sie swoimi filmami :]

czyli od 80-120 w 10s i to na znienawidzonym przez wielu paliwie jakim jest LPG


marekwaw007 - 2009-02-26, 22:20
Temat postu: Znalazłem usterkę
Ja w swoim ventylu znalazłem usterkę. Zawziąłem się i powiedziałem że muszę znaleźć tą usterkę choćby nie wiem co. Zacząłem od przepływomierza, zaworów EGR (recyrkulacji spalin), innych czujników i nic. Zdecydowałem się już na wymianę pompy wtryskowej. Miałem drugą pompą na przekładkę. Po przełożeniu pompy i przejechaniu kilkunastu kilometrów okazało się że nic to nie dało. Już w sumie byłem zrezygnowany i po wkładaniu mojej starej pompy postanowiłem jeszcze sprawdzić ciśnienie wtryskiwaczy. Trzy były ok a jeden (sterujący który posiada elektroniczną iglicę) puszczał przy ciśnieniu 170 barów a powinien przy 190. Niby niewiele ale okazało się, że to była wina całego zamieszania. Jak narazie zrobiłem 300 km, wciskając pedał w podłogę prawie cały czas i autko nawet raz się nie zacięło. Także jeśli ktoś ma podobny problem polecam sprawdzić wtryskiwacze.
rolz - 2009-02-27, 13:44

marekwaw007 napisał/a:
Trzy były ok a jeden (sterujący który posiada elektroniczną iglicę) puszczał przy ciśnieniu 170 barów a powinien przy 190.

:oklaski: Super, że udało Ci się rozwikłać ten problem :)
Możesz napisać ile wyniosło Cię sprawdzenie wtryskiwaczy oraz wymiana tego jednego ??
Dużo z tym roboty ?? Pozdr.

Showtek - 2009-03-03, 22:03

mam nadzieje ze u mnie bedzie to samo bo jus mnie denerwuje to przerywanie :]
Cybul - 2009-03-05, 16:33

wymieniłeś ten wtryskiwacz czy co z tym zrobiłeś?? napisz coś wiecej
Grzesiek_21 - 2009-03-06, 07:44

Ja mialem ten sam problem i uważam ze jest temu winny przepływomierz powietrza w moim wypadku wymiana go poskutkowała.
FWD350 - 2009-03-09, 20:00

a wiec panowie ja dzis zdiagnozowałem tą usterke u ciebuie vagiem i wynika na to brak cisnienian w dolocie a wiec jutro sprawdzamy rury od IC i wezyki od n75 :D
bradley - 2009-03-09, 22:03

FWD350, jak wyglada grupa 11?
Jesli w ostatniej kolumnie masz wartosci rzedu 20-40% i male doladowanie to na dobry poczatek dnia wymien niebieski przewod idacy od n75 do gruchy waste gatu. U mnie byl zawalony olejem.

marekwaw007 - 2009-03-10, 21:24

Sprawdzenie wtryskiwaczy, i wymiana kosztowała mnie 400zł, ale założyłem używany wtryskiwacz bo nowy to wydatek około 1200zł.
bradley - 2009-03-10, 21:32

marekwaw007, jakby co to mam komplet wtryskiwaczy z 1Zta :P
FWD350 - 2009-03-12, 17:40

bradley, ok sprawdze jescze raz bo nie pamietam dokładnie co i jak ale ten wexzyk to sprawdze a zrobie loga jescze raz jutro to napize co i jak
Showtek - 2009-04-04, 11:06

wracam do tego tematu poniewaz ostatnio ze bylem u znajomego i podpielismy ventko pod kompa i ruszylismy w trase... mialem 3 bledy ktore skasowalismy ale po dynamiczniejszej jezdzie spowrotem bledy sie pojawiały o to ich nr i co one moga oznaczac 1117, 65535, 550 oczuwiscie samochod nadal mi przerywa :P
Lwomati - 2009-04-04, 11:15

1117 - Sygnał obciążenia z zacisku alternatora DF
550 - Regulacja kąta wyprzedzania wtrysku

Ale to jest podane z listy kodów VAG, ale nie wiem co to za numerki.

65535 - tego w ogóle nie ma??

Showtek - 2009-04-05, 09:58

tzn ten 65535 tes mi sie pojawił i niewiem co oznacza właśnie.... i niewiem jaka moze byc dokładnie usterka i co mam zrobić zeby aj usunać :(
PrusaX - 2009-04-05, 16:29

u kolegi w golfie z 1zem problem dalej jest, a wymieniane było wszystko oprócz pompy wtryskowej, wtryski na 215ki, komputery, przepływka, szukane nieszczelności itp. po prostu czasami się nie da tego znależć
PrusaX - 2009-04-05, 16:32

błąd 65535 to błąd abs,asr czy występuje cały czas czy po skasowaniu pojawia się od razu czy po jakimś przejechanym odcinku?
Showtek - 2009-04-07, 20:49

pokazuje sie po dynamiczniejszej jezdze :diabełek:
rolz - 2009-04-09, 07:29

PrusaX napisał/a:
u kolegi w golfie z 1zem problem dalej jest, a wymieniane było wszystko oprócz pompy wtryskowej, wtryski na 215ki, komputery, przepływka, szukane nieszczelności itp. po prostu czasami się nie da tego znależć

Panowie, a bawił się już ktoś w czyszczenie nastawnika pompy wtryskowej ?
Może tam leży przyczyna przerywania ? Czytając te wszystkie posty to już w zasadzie nie wiem co wymienić bo rzadko kiedy przynosi to jakieś rezultaty :evil:

bradley - 2009-04-09, 08:58

Odlacza sie wtyczke impulsatora i jesli nie sarpie to nastawnik ;)
PrusaX - 2009-04-09, 22:47

jasne że było sprawdzane, wszystko oprócz wymiany pompy było robione, komp grzebany (program seria, i po grzebaniu) i nic
FWD350 - 2009-04-16, 20:50

bradley, a wic turbo pompujje ładnie a w tym niebieskim wezyku jest tak jak prubuje zasac to tak jak by cos w nim hlupało wymienic go czy mozna czyscic??
bradley - 2009-04-16, 21:10

FWD350, jesli pompuje ladnie czyli actual zgadza sie z zadanym to zostaw. Z doswiadczenia wiem, ze zeby wymienic ten niebieski przewod przy gruszce wastegatu to jest katorga. Chodzi o zdjecie tej metalowej opaski zaciskowej, ktora jest tam oryginalnie. Probowalem z gory, probowalem z dolu, posilkowalem sie srubokretem, robilem dzwignie, poharatalem rece ale w koncu zszedl. Jest tam bardzo malo miejsca a ja mam chude rece ;P

To w koncu co dolega dokladnie twojemu samochodowi?

FWD350 - 2009-04-18, 08:51

przay obr 2800 zaczyna przerywac jak wyłacze radio to słychac jak turbo pompuje i zprzestaje na sekunde i zaroaz pompuje ale dochodzi do 3100 i stoi w miejscu ale jak wciskam i poszczam gaz to przyspiesza ale strasznie opornie naj gorzej jest na 5 biegu na innych idzie do konca ale przerywa i potrafi puscic dyma z komina wmomencie gdy przerwał
bradley - 2009-04-19, 12:51

FWD350, nastawnik juz wykluczyles? Choc raczej on dotyczy jazdy ze stala predkoscia i poszarpywaniem. Lepiej wklej loga jak on tak poszapruje :P
MustangGT - 2009-04-20, 13:58
Temat postu: Re: przerywanie podczas przyśpieszania
marekwaw007 napisał/a:
Mam problem z Vento 1.9 TDI 1Z. Kiedy silnik jest już nagrzany, wtedy podczas tzw. "ostrej jazdy" kiedy naciskam pedał gazu po końca czasami samochód zaczyna przerywać, tak jakby na ułamek sekundy tracił dopływ paliwa. Czy może ktoś z Was spotkał się z takim samym problemem i wie jak sobie z tym poradzić. Z tego co wiem to takie zjawisko dość często pojawia się w tych silnikach ale żaden z moich znajomych nie wiem jak sobie z tym poradzić.



Witam :) moze wyda ci sie to banalne ale odkrec korek wlewu paliwa (moze bak sie nie odpowietrza) pozdro powodzenia. :)

FWD350 - 2009-05-13, 23:30

zaczołem walke z turbo i całym tym przerywaniem rozpiete n75 i kolejna kontrola wezyków i co w niebieskim jest oliwka która sobie hlupie wiec pod silnik i zdziwko jak to zdjac pólos odkrecac nie chce sie meczyłem z 2.5 godz i co i nic nie da rady do tego dojsc bede musiał pół os odkreic i sie do tego dobiore dopiero czy pomoze zobaczymy
bradley - 2009-05-13, 23:38

Hi hi hi hi :D Zdjecie niebieskiego zasranca tuz przy gruszcze wastegate u mnie bylo okupione godzina mordegi, poharatanymi dlonami, i ponad 100x kur..mi na niemiecka technologie.
Byloby latwiej gdyby opaska metalowa schodzila po ludzku. W koncu pociagnalem na chama za przewod, pekl, a reszte ktora zostala z opaska po kawalku od spodu z kanalu ruszalem i odginalem za pomoca srubokreta. Pozniej od gory (polecam zdjecie weza ktory idzie od przyplywki do turbiny. I tak na zmiane, gora dol gora dol, w koncu zasrana opaska zeszla.
Powodzenia :]

rolz - 2009-07-14, 08:25

Po wielu nieudanych próbach rozwiązania problemu zamulania mojego 1z w końcu udało mi się znaleźć przyczynę... wcześniej auto zamulało przy przyśpieszaniu ale zaraz ciągnęło... ostatnio auto zamuliło permanentnie czego nie mogłem już zdzierżyć ;) Vag cały czas nie pokazywał błędów, sprawdzałem N75, EGR, lagę turbo, przepływomierz, wtrysk sterujący etc... Aż w końcu po entej analizie (robiłem je kilka ładnych razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy) pojawił się błąd zaworu N108 (początek kąta wtrysku). Błąd po skasowaniu powracał więc miałem pewność, że to w nim leży problem. A teraz najlepsze... jeżeli jesteś posiadaczem 1.9 tdi 1z i wymieniałeś napinacz paska wielorowkowego na zamiennik (ma ciut inne wymiary niż oryginał) to koniecznie sprawdź to miejsce na zdjęciu !!



Przyczyną problemu okazał się przecinany przez drgający napinacz przewód biegnący do N108 !! Przewód był przecięty w jakiś 40% (nie widać tego na foto) !! Wystarczyło go odizolować od napinacza a vento zaczęło jeździć jak szatan :diabełek:

Ceny za nowy zawór są przykre... 500zł w górę (3 city) ... warto sprawdzić kabelek przed zakupem i asekuracyjnie !!

Pozdr.

MustangGT - 2009-07-14, 18:19

Hejka jak ciogniemy temat to ciagniemy :) umnie tez czasem przerywa niema reguły kiedy ale bardzo zadko. Jak juz zacznie to zapala sie kontrolka swiec zarowych (nie zawsze tylko jak bardzo przerywa) ze jest błond i gdy podłaczam komputer pojawia sie błond głuwnego sterownika wtrysku kasuje go wtedy i jezdze dalej bez przerywania :) . Zaś odbiegajac troche od tematu ale bendzie propo przerywania bo opisze jak wygladł muj wtrysk sterujacy :) wczoraj cały dzien badałem co jest ze moje auto ma zamuła wymieniałem ze znajomym wszystko i do niczego nie doszlismy turbina jak nuwka zero oleju w srodku luz jak na nowej (prawie zaden), intercoler czysciutki zatkalismy LRG, sprawdzilismy tą taka gruche na turbinie(regulator turbiny) czy chodzi w pełnym zakresie, zmienialismy zaworki podcisnienia n75 i ten drugi, przepływomiez, wtrysk sterujacy (wtedy zobaczyłem ze na moim jest taka mała kuleczka białego nagaru o srednicy mniejszej niz 1mm po za tym muj wtrysk wygladał prawidłowo) przejechałem sie na przełozonym wtrysku z inego motoru i niebyło zadnej ruznicy wiec włozyłem spowrotem swuj.Wszystkie weze idoce od turbiny do interculera jak i sam interculer sa ok ale gdy wczoraj przygazowałem mu na 4,5 obr nagle gdzies w okolicy inter kulera zaczeło byc słychac strasznie głosny swist (uciekanie powietrza) (co nigdy wczesnie sie nie działo) nie moglismy tego znales :( potem znikło po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika a muj wąz idacy do interculera wczesniej sam siebie jak wszystko sprawdzalismy zacza sie mocniej napinac a po tym swiscie (uciecze powietrza) znuw zacza słabiej i po przestaniu uciekania powietrza zostało tak słabojak było. Przerywanie az tak mi nie przezkadza ale auto sie zbierac musi :D powodzonka pozdro
babyy82 - 2009-07-14, 19:28

Cytat:
Hejka jak ciogniemy temat to ciagniemy umnie tez czasem przerywa niema reguły kiedy ale bardzo zadko. Jak juz zacznie to zapala sie kontrolka swiec zarowych (nie zawsze tylko jak bardzo przerywa) ze jest błond i gdy podłaczam komputer pojawia sie błond głuwnego sterownika wtrysku kasuje go wtedy i jezdze dalej bez przerywania . Zaś odbiegajac troche od tematu ale bendzie propo przerywania bo opisze jak wygladł muj wtrysk sterujacy wczoraj cały dzien badałem co jest ze moje auto ma zamuła wymieniałem ze znajomym wszystko i do niczego nie doszlismy turbina jak nuwka zero oleju w srodku luz jak na nowej (prawie zaden), intercoler czysciutki zatkalismy LRG, sprawdzilismy tą taka gruche na turbinie(regulator turbiny) czy chodzi w pełnym zakresie, zmienialismy zaworki podcisnienia n75 i ten drugi, przepływomiez, wtrysk sterujacy (wtedy zobaczyłem ze na moim jest taka mała kuleczka białego nagaru o srednicy mniejszej niz 1mm po za tym muj wtrysk wygladał prawidłowo) przejechałem sie na przełozonym wtrysku z inego motoru i niebyło zadnej ruznicy wiec włozyłem spowrotem swuj.Wszystkie weze idoce od turbiny do interculera jak i sam interculer sa ok ale gdy wczoraj przygazowałem mu na 4,5 obr nagle gdzies w okolicy inter kulera zaczeło byc słychac strasznie głosny swist (uciekanie powietrza) (co nigdy wczesnie sie nie działo) nie moglismy tego znales potem znikło po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika a muj wąz idacy do interculera wczesniej sam siebie jak wszystko sprawdzalismy zacza sie mocniej napinac a po tym swiscie (uciecze powietrza) znuw zacza słabiej i po przestaniu uciekania powietrza zostało tak słabojak było. Przerywanie az tak mi nie przezkadza ale auto sie zbierac musi powodzonka pozdro


Nie zebym sie czepial. Pewnie jstem zmeczony ale nic z tego nie zrozumialem :/

rolz - 2009-07-14, 21:40

kawasaki79 z tego co zrozumiałem to chyba masz jakąś nieszczelność na przewodach biegnących do IC albo sam IC może gdzieś puszcza ?? Gumowe przewody "puchną" jak dasz gazu co znaczy, że turbo dmucha ;)
FWD350 - 2009-07-28, 17:44

a wiec pany problem powraca i u mnie robiłem loga i przy granicy 3 tys obr turbo ładuje ponad 2000 milibarów i za chwilke spada do 1800 i tak w kólko błod wyswietla cisnienie w kolektorze dolotowym róznica do rególowania bład sporadyczny a wyglada.badne to było vag 4.9
i ja sam stwierdzam ze turbo mi przeładowuje ale niech wypowiedza sie koledzy nie wiem jak wkleic z vag loga


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group