|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - wielki problem z dieslem
Fable - 2008-10-21, 19:36 Temat postu: wielki problem z dieslem jest taki problem. koles ma tez Ventke 93r. 1.9td. wczoraj z rana zaprowadzil autko, no i zobaczyl po 5min kaluze pod samochodem. pociekl mu olej napedowy (diesel) z pompy paliwa. z dolu samej pompki. zdjal te pompke no i okazalo sie ze zostala przebita jakas memranka czy cos w tym rodzaju. zamontowal inna pomke, pozyczona od znajomego (tylko na jakis czas) ale tam byla od golfa III i od silnika 1.9 D czyli bez turbiny. teraz ma brak mocy czyli samochod nie ciagnie, ma male przyspieszenie ale pracuje rownolegle i cichutko.
chce zapytac czy on moze jezdzic z taka pompa od bezturbinowego silnika? czy ta pompa nieposzkodzi mu turbine? a stara pompke powiezie specjalistom na naprawe ale mu powiedzieli ze to potrwa...
theority - 2008-10-21, 20:19
Ciężka sprawa, bo chyba jeszcze nikt tak nie kombinował. Myślę że narazie tak doraźnie może jeździć ale nałożył bym ograniczenie na niego 80-85 km/h czyli do jakiś 2000-2200 obrotów z wiadomych względów
bradley - 2008-10-21, 20:25
Dlatego ma mula poniewaz pompa TD posiada takiego "grzybka", ktory zmienia charakterystyke dawkowania paliwa gdy pojawia sie doladowanie. Na zwyklej pompie z D bedzie mial normalny dol, a slaba gore obrotow.
P.S. Diesel ma pompe wtryskowa a nie paliwowa
bradley - 2008-10-21, 20:27
Turbinie mu sie nic nie stanie, co najwyzej wypali mu zawory jesli bedzie katowal silnik na wysokich obrotach. Raczej ten silnik jest idiotoodporny i jak bedzie duzo powietrza a malo paliwa w gornej partii obrotow to silnik bedzie sie dlawil no i powinienes zobaczyc za soba biala chmurke. A jak bedzie za duzo paliwa a malo powietrza to czarnego baka.
Moja propozycja: jezdzic spokojnie na czas wymiany i nic nie powinno sie stac.
Fable - 2008-10-28, 15:08
no bylismy dzisiai u mechaniorow no co rozebrali oni to zepsute pompe wtryskowa i okazalo sie ze pekla taka no niewiem jak objasnic taki jak "paluszek" czyli najwazniejsza czesc pompki. powiedzieli ze nieoplaca sie jej repperowac bo bedzie to kosztowala kolo 900zl. (zdjac i postawic spowrotem u nich 200zl) to jezdzi on dalej na tej swojej pozyczonej pompce ale autko tragicznie jedzie, ladnie pracuje owszem i paliwa malo "pije" ale ... ciagnie tak slabo ze poprostyu straszne... na piatym biegu przy 80km/h to do setki to gdzies za minute nabiera tylko
szukalismy na szrotach kozystanej i nic.... w iekszosci autek jej niebylo, albo byla prosta D albo versji TDI lecz TD nigdzie nieznalezlismy. pozniej szukalismy w ogloszeniach w gazecie i nic.... nie ma ventek z td... czyli sa ale pompki niema. to znlezlismy golfa z TD pomka i oddaje za 300zl ja to wieczorkiem pojedziemy patrzec co i jak tam wyglada no i w jakim stanie ona jest.
strasznie jak unas na litwie cos potrzebnego jest trudno kupic.....
bradley - 2008-10-28, 15:20
According to this: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193061
Szukaj pompki 1.6TD i uwaga.... dzieki innemu pinowi bedzie wiecej niz 75koniow
Fable - 2008-10-28, 16:28
ale to tylko sama pomke trzeba bedzie wymienic i juz bedzie wiecej koni?
bradley - 2008-10-28, 17:01
Wszystko przez LDA (grzybek na pompie). W 1.9 pin sterujacy jest walcem, w 1.6 jest stozkiem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547 milej lektury
adbaca - 2008-10-28, 19:20
nom piękna sprawa ta lektura, polecam też mam 1.9TD i 75 KM, czyli według opisu wynika że jeśli zamieni sie walec na stożek to poczujemy znaczną różnice w kucykach??
Fable - 2008-10-28, 19:26
no tak wynika z lektury ale trzeba spoczatku go dostac
adbaca - 2008-10-28, 19:30
ja tam jestem bardzo zaciekawiony co z tego wyjdzie bo to interesujące dość bardzo bo Fable też masz taki dieselek jak ja
Fable - 2008-10-28, 19:33
widzisz jezeli tam cos nie tak zrobic jak trzeba to mysle ze moze nawalic cala pomka i wtedy to juz bedzie.... z tym trzeba ostroznie przeciez tam cos zmiescic na jaki 1mm i juz autko moze pracowac gorzej... to trzeba przerabiac z kims kto juz to zrobil lub widzial jak to trzeba robic... a fotki sa fotkami...
Paweł J. - 2008-10-28, 19:41
A ja tam sceptycznie podchodzę do tematu kręcenia silników....
Zastanawiam się dlaczego producent tych modyfikacji nie stosował...
No i jeśli pokombinujemy z pompą to zastanawiam się jak to zniosą wtryski i turbo, bo przeciez i te elementy trzeba jakoś zestroić z nowymi ustawieniami pompy.
No z resztą sam nie wiem...życze Wam powodzenia w modach ale obawiam się o żywotność Waszych silniczków.
adbaca - 2008-10-28, 19:44
nom właśnie i tu macie niestety racje panowie, zmienić coś nie jest sztuką, sztuką jest zmienić i nie utracić żywotności silnika
bradley - 2008-10-28, 19:47
W pewnym sensie macie fajnie. Bo "procesami zyciowymi" silnika nie steruje komputer a srubeczki na pompie
Gdyby podpiac jakis miernik doladowania, moznaby sie bawic w krecenie silnika. Lekko dygnac dawke paliwa i dmuchnac wiecej turbina. Wszystko oczywiscie ma swoje granice (wytrzymalosciowe i ekonomiczne).
Na ostatniej stronie tematu o LDA jest link do aukcji gdzie ktos sprzedaje piny. Pytanie czy te piny sa dobrze zrobione (material + wymiary)
Fable - 2008-10-28, 21:38
podkrecilem ja raz srobeczke na pompie wtryskowej... autko ciagnelo lepiej ...ale... i ze zbiornika paliwa tez bardzo nawet bardzo dobrze ssalo paliwo. wiec wrocilem na uztawienia oryginalne i jestem zadowolony z tych 75km ktore mam a ten kto chce wiecej mocy radzilbym Vr6
p.s przeciez diesel nie jest stwozony do predkosci a tylko do ekonomicznosci ja tak mysle
bradley - 2008-10-28, 22:27
Diesel jest stworzony do puszczania czarnych bakow i objezdzania VR6
slaw71 - 2008-10-29, 17:57
bradley napisał/a: | Diesel jest stworzony do puszczania czarnych bakow i objezdzania VR6 |
dobrze powiedziane, TDI jest właśnie do tego stworzone
|
|