Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - jakie felgi??

zemhu1 - 2008-11-05, 11:12
Temat postu: jakie felgi??
witam!szukalem odpowiedzi na moje pyatnie ale niestety albo jej nie ma albo poprostu nie znalazlem:(:(:( chodzi mi o to czy felgi od innych aut pasuja do ventyla jezeli tak to od jakich??bo oststnio widzialem ventka na alufelgach od jakiejs skody i bylem lekko w szoku:D:D:D musze kupic jakies felgi na zime ale chcialem jakies uzywane bo troche krucho z kasa a typowych od golfa troche ciezka trafic wiec pomyslalem o felgach od innych aut:):) z gory dzieki za odpowiedzi
radobom - 2008-11-05, 13:00

Pasują od daewoo hondy opla no i wszystkich które maja rozstaw 4x100
Paweł J. - 2008-11-05, 13:50

Pasują wszystkie o rozstawie śrub 4x100
otwór centrujący to 57,1 mm (jeśli dobrze pamiętam)

bradley - 2008-11-05, 13:59

radobom napisał/a:
Pasują od daewoo hondy opla no i wszystkich które maja rozstaw 4x100

ale DU i Opel maja 56.6mm otwor centrujacy

sferavw - 2008-11-05, 18:34

od opla mogą nie podejść sprawdż przed kupnem odsadzenie felgi ET bo może chaczyć ci o zacisk hamulcowy
sebastian - 2008-11-05, 19:03

sferavw napisał/a:
od opla mogą nie podejść

jeśli nawet, to stosują ludzie tzw. pierścienie dystansowe...

bradley - 2008-11-05, 19:27

sferavw, a co ma piernik do wiatraka? Ventka z tego co wiem ma seryjnie zacisk na tarze 256mm, czyli minimalna wielkosc felgi to 14``. ET na to nie wplywa. Z reszta to nie DU gdzie ET 38 powoduje strach w oczach bo trzeba rozpychac tylne nadkole bo opona ociera o rant nadkola.
Cytat:
jeśli nawet, to stosują ludzie tzw. pierścienie dystansowe...

Wytlumacz jak mozesz zlozyc pierscien dystansowy do felgi opla, ktora ma mniejszy otwor centrujacy niz vento? ;) W druga strone, owszem.

Paweł J. - 2008-11-05, 19:52

bradley napisał/a:
czyli minimalna wielkosc felgi to 14``

na 13-tkach ludzie tez jeżdżą.

bradley - 2008-11-05, 20:02

Tygrysisko, przy 256mm tarczy 14`` to minimum. 13`` kolo fizycznie nie wejdzie na zacisk z taka tarcza.
sebastian - 2008-11-05, 20:06

Jeżdzą ludzie na 13-tkach, jeździłem i ja przez ponad rok czasu i będę jeździł, gdyż mam zimówki na 13-tkach. I jakoś problemu nie było nigdy. A mam felgę w standardzie: 5 1/2 -ET38
bradley - 2008-11-05, 20:09

sebastian, a jakie masz tarcze hamulcowe? 239mm?
sebastian - 2008-11-05, 20:15

A tego, to nie wiem... Ale z katalogu wynika, ze 239.
Paweł J. - 2008-11-05, 20:33

Trzeba by zerknąć pod wlew paliwa i zobaczyć co tam na naklejce jest napisane.
sebastian - 2008-11-05, 20:35

Tam napisane jest, jakie ciśnienie w oponach ma być, na obciążonym i nieobciążonym. Więcej nie ma nic już napisane. A co do tarczy 256 - występuje ona jedynie w przypadku wersji z automatyczną skrzynia biegów. Manualne mają 239.

Oczywiście patrzone pod kątem silnika 1.8

Paweł J. - 2008-11-05, 20:41

sebastian napisał/a:
Tam napisane jest, jakie ciśnienie w oponach ma być, na obciążonym i nieobciążonym

I tu się mylisz, kolego...są tez koła jakie producent zaleca:


a z tego wynika, że mogę śmigać na 13-stach

sebastian - 2008-11-05, 20:45

Nooo, ale o wymiarach tarcz nie ma nic napisane, a tak Cie zrozumiałem, że chyba o to Ci chodziło, że napisałeś zaraz pod moim postem. To, to ja mam to samo.
Paweł J. - 2008-11-05, 20:48

No tak...a wymiarach tarcz nic nie ma....no ale skoro 13-stka wchodzi, to pewnie tarcza ma takie wymiary że nie przeszkadza feldze 13-sto calowej. Tak mi się przynajmniej wydaje...bo przecież nie na darmo jest tam ta wlepa.
sebastian - 2008-11-05, 20:53

Wszystko jest tak dobrane, że nie ma prawa nic ocierać, haczyć, szorować itp. A skoro tak się dzieje, to winę ponosi za to sam użytkownik samochodu, stosując nieodpowiednie koła, zawieszenie itp. Krótko na ten temat.
Tygrysisko napisał/a:
bo przecież nie na darmo jest tam ta wlepa.

Na 99% ja mam trochę inne parametry ciśnienia podane - z przody 2.0, z tyłu 1.8 - na nieobciążonym. Więc coś tu jest nie tak, może ja mam klapkę od innego wozu, albo inacvzej to się ma do wersju 90 km i 75 km ? ...

Paweł J. - 2008-11-05, 21:00

sebastian napisał/a:
Wszystko jest tak dobrane, że nie ma prawa nic ocierać, haczyć, szorować itp.

Dokładnie....sam się o tym niedawno przekonałem (cegły itp) ;)

sebastian napisał/a:
może ja mam klapkę od innego wozu

jeśli by tak było to pewnie już nie były by tej wlepy.

sebastian napisał/a:
albo inacvzej to się ma do wersju 90 km i 75 km ? ...

Pewnie właśnie o to chodzi, ale co to ma do rzeczy to nie wiem.

sebastian - 2008-11-05, 21:05

Tygrysisko napisał/a:
jeśli by tak było to pewnie już nie były by tej wlepy.

Dlaczego?
Idziesz na szrot, wyrywasz jakąś klapkę od VR-ka np. i czemu ma tam nie być tej wlepki? No chyba, że właścicielowi by się nie podobała, czy jak...

sebastian - 2008-11-05, 21:07

Tygrysisko napisał/a:
Pewnie właśnie o to chodzi, ale co to ma do rzeczy to nie wiem.
Ano, kolego, jednak jest różnica - zerknij, chociażby na naszą stronkę, parametry->koła - inne ciśnienie jest dla 55kW, a inne dla 90KM - Ot, i w tym tkwił cały szkopół!
bradley - 2008-11-05, 21:33

Tygrysisko napisał/a:
no ale skoro 13-stka wchodzi, to pewnie tarcza ma takie wymiary że nie przeszkadza feldze 13-sto calowej.

Chodzi o zacisk. Im tarcza wieksza tym zacisk musi bardziej wystawiac i to on obciera o felge a nie tarcza ;)

radobom - 2008-11-06, 08:23

co do otwóru centrującego to przetaczanie 4 felg kosztuje 60zł
Paweł J. - 2008-11-06, 11:05

bradley napisał/a:
Chodzi o zacisk. Im tarcza wieksza tym zacisk musi bardziej wystawiac i to on obciera o felge a nie tarcza ;)

Tak...ja wiem o tym...no ale chyba nie myślisz że producent zaleciłby dane koło, które by nie wchodziło przez zaciski. ;)

sebastian napisał/a:
Dlaczego?
Idziesz na szrot, wyrywasz jakąś klapkę od VR-ka np. i czemu ma tam nie być tej wlepki? No chyba, że właścicielowi by się nie podobała, czy jak...

Chodzi mi o to, że jeśli wyrwałbyś ze szrotu to musiałbyś idealnie trafić w kolor, jeśli klapka byłaby malowana od zewnątrz to zapewne byłyby widoczne kolorystyczne różnice, a wnioskuje, że u Ciebie Sebastian, jest wszystko ok.

sebastian napisał/a:
erknij, chociażby na naszą stronkę, parametry->koła - inne ciśnienie jest dla 55kW, a inne dla 90KM - Ot, i w tym tkwił cały szkopół!

i sprawa wyjaśniona.

piotrek_inf - 2008-11-08, 10:10

Witam.
Nie chcę tworzyć nowego tematu i zaśmiecać forum, więc moje pytanie dołącze tutaj.

Czy do Vento podejdą felgi z Hondy Civic
Rozmiar 14”
Szerokość 5,5'
Rozstaw 4x100
Et 45
Mam tylko takie informacje o tych felgach. Z tego co wyczytałem na forum to tylko szerokość się nie zgadza w Vento 6 cali a tu 5,5 czy to będzie jakaś wielka różnica?

pablomed - 2008-11-08, 11:59

Spore ET, będą troszkę schowane, a otwór centralny? Jaka średnica? Masz mieć 57 albo 57,1mm o ile pamiętam.
Paweł J. - 2008-11-08, 12:27

Pasować bedą na bank
ET 45miały te najbardziej schowane oryginalne felgi.
No tylko jeszcze pozostaje otwór centrujący....obty nie był mniejszy od danych jakie podał pablomed,

piotrek_inf - 2008-11-08, 15:36

No to lipa, felgi w civicu mają otwór o średnicy 56mm
krzeszak - 2008-11-08, 18:12

szukaj od toyoty corolly podejdą na bank trzeba tylko pierścienie centru jace bo ona ma otwór 61mm, wiem bo sam takie kupilem ;)
KAISER - 2008-11-29, 12:02
Temat postu: Felgi
Możecie objaśnić co dokładnie oznaczają poszczególne parametry felg?

Osobiście trzymam się instrukcji...
Letnie mam: 6 J x 15, ET:45 a zimowe: 6 J x 14, ET:45.

Rozumiem, że rozstawu śrób nie ma w tym opisie?

Drugie pytanie jest takie na co poszczególny parametr wpływa w czasie jazdy?

Paweł J. - 2008-11-29, 12:11

KAISER napisał/a:
6 J

szerokość felgi

KAISER napisał/a:
x 15

wielkość felgi

KAISER napisał/a:
ET:45

ET-czyli ogólnie to ile felga wystaje lub chowa się do środka, im mniejsze ET to koło bardziej wystaje.

KAISER napisał/a:
Drugie pytanie jest takie na co poszczególny parametr wpływa w czasie jazdy?


zależy jaki kapeć założysz.

sebastian - 2008-11-29, 12:14

6J to szerokość felgi, w calach. Czyli w tym wypadku felga ma 6 cali szerokości.
15, to oczywiście średnica - 15 cali - wiadomo :)
ET45 to osadzenie felgi, czyli jak ma felga być schowana, czy wysunięta z nadkola itd. Im większe ET, tym felga bardziej się chowa do środka, a im mniejsze, tym wychodzi na zawnątrz.
Ja na zimowych kółeczkach mam: 5.5J13ET38. I widać, że bardziej wychodzi na zewnątrz, a na 45 chowa się w nadkolu. Osobiście spotkałem się jeszcze z 14" co mają ET 38.
KAISER napisał/a:
Drugie pytanie jest takie na co poszczególny parametr wpływa w czasie jazdy?

Powiem tak: Jeśli masz książkowo założone, tak, jak byćpowinno, to zapomnij o czymś takim, jak obcieranie, przycieranie, szorowanie kołem o cokolwiek. Chyba, że masz zmodyfikowaną zawiechę, a kółeczka masz te same, to może... Mi przy serujnym zawiasie z seryjnymi kółeczkami nigdy jeszcze nic ani troszeczkę nigdzie nie przytarło, pomimo obciążenia, z jakim jechałem, czyli prawie 900 kg :D Siadło, ale nic nie obcierało.

piotrek_inf - 2008-11-29, 12:16

dołączę się do pytań. parametr 6J jak wspominasz to szerokość felgi, w przyszłym roku planuje zakup nowych alusów i podobają mi się takie felgi te mają szerokość 7", a moje pytanie jest następujące jaka szerokość opony będzie najlepsza? Czy standardowe opony 195/50/15 będą wyglądać ok czy trzeba coś szerszego? A i jeszcze jedno czy ET nie będzie za małe?
krzeszak - 2008-11-29, 12:19

z tego co widzę to te fela maja ET 30 wiec chyba bez podginania rantów sie nie obędzie a dętego jeszcze jak dasz oponkę 205 na bank tył będzie przycierał, wiec 195 to max chyba
sebastian - 2008-11-29, 12:20

piotrek_inf napisał/a:
jaka szerokość opony będzie najlepsza?

Pozwolisz, jeśli można :D

Paweł J. - 2008-11-29, 12:25

piotrek_inf napisał/a:
te mają szerokość 7"

piotrek_inf napisał/a:
opony 195/50/15

Będzie ok :OK: no tylko to ET 30 mnie niepokoi

sebastian napisał/a:
czyli prawie 900 kg :D Siadło, ale nic nie obcierało.

U mnie też...mam 185/60R14-seria....nigdy nić nie przytarło nawet pod ciężarem ponad pół tony na samym tyle czyli masa spotęgowana i było tak



Ostatnio tez ostro zawiechą przydzwoniłem w złączenie asfaltu i powiedziałem ze już profilu opony nie zmniejszę...wygląda to jak wygląda ale na Polskie realia jest stworzone.

piotrek_inf - 2008-11-29, 12:26

krzeszak napisał/a:
z tego co widzę to te fela maja ET 30 wiec chyba bez podginania rantów sie nie obędzie a dętego jeszcze jak dasz oponkę 205 na bank tył będzie przycierał, wiec 195 to max chyba


Z tego co gość w aukcji pisze to pasują do Golfa III, a możesz dokładnie powiedzieć o podginanie jakich rantów chodzi i jakie minimalne ET można założyć?

Paweł J. - 2008-11-29, 12:30

piotrek_inf, powiedz mi jaką Ty masz zawieszkę...niższa, wyższa...twardsza, miększa ??

Troszkę o podginaniu rantów :diabeł:








:diabeł: :diabeł: :diabeł:

krzeszak - 2008-11-29, 12:32

piotrek_inf napisał/a:
Z tego co gość w aukcji pisze to pasują do Golfa III,

pasować pasują ja tego nie neguje ale to ET 30 jest za małe jakby było ET 35 nie było by problemu a tak może przycierać o rant nadkola tym bardziej jeśli planujesz szersza oponę np.205

piotrek_inf - 2008-11-29, 12:36

Zawieszka raczej miękka, może nie za miękka ale na pewno nie twarda, a wysokość jak na zdjęciu, w wyginanie rantów raczej bawić się nie będę :) lepiej kupić felgi z większym ET chociaż te mi się podobają.


Paweł J. - 2008-11-29, 12:42

piotrek_inf napisał/a:
w wyginanie rantów raczej bawić się nie będę

:oklaski: :oklaski: :oklaski:

piotrek_inf napisał/a:
lepiej kupić felgi z większym ET chociaż te mi się podobają.

Dokładnie tak...kup ET 35-38...do tego kapeć 195/50R15 i nie będzie problemów.

Róznie to bywa jak kilka osób na tył siądzie...a tak na bank będzie bezproblemowo.

KAISER - 2008-11-29, 12:42
Temat postu: felgi i opony
Dzięki za info.

A wiecie może z czego wynika fakt, że w zimie instrukcja każe jeździć na mniejszej średnicy i mniejszej szerokości felg i opon?

Paweł J. - 2008-11-29, 12:46

KAISER napisał/a:
że w zimie instrukcja każe jeździć na mniejszej średnicy i mniejszej szerokości felg i opon?

Węższa opona lepiej wbija się w śnieg i lepiej dociera do podłoża...ale w miejskich warunkach lepiej na takiej wąziutkiej nie śmigać.

krzeszak - 2008-11-29, 12:48

KAISER napisał/a:
A wiecie może z czego wynika fakt, że w zimie instrukcja każe jeździć na mniejszej średnicy i mniejszej szerokości felg i opon

rzecz prosta węższa opona stawia mniejsze opory ,co w zimie wskazane szczególnie jak dużo śniegu albo błota pośniegowego do tego wyższy profil o 1-2 rozmiary i śmiga sie jak ta lala

KAISER - 2008-11-29, 13:02

Kumam :) thx
szwagier - 2008-12-04, 21:36



fele do cięcia kostki brukowej :D :D :D :D :P :P :P :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group