Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
Pozostałe - Bezpieczne obroty
piotrek_inf - 2008-11-08, 23:14 Temat postu: Bezpieczne obrotyWitam.
Jakie są bezpieczne tzn maksymalne obroty silnika w trasie. Staram nie wychodzić poza 3000 obrotów na 5 biegu a na pozostałych to już przy 2000 zmieniam bieg. Czy to nie za nisko? Przy 2500 obrotów na 5 biegu autko leci 90 - 100km/h. Z tego co wyczytałem na forum z tym silnikiem można dużo szybciej, nikt jednak nie pisał przy jakich obrotach, nie chcę katować silnika, dlatego pytam ile można max mu dać?spyro - 2008-11-08, 23:42 Bezpieczne są każde, ale tobie chyba chodzi o najoszczędniejsze?
Stosuj się do zasad Ecodrivingu (większości, bo niektóre są debilne, jak np. wyłączanie silnika na każdych światłach) i na pewno autko będzie palić mało.bradley - 2008-11-09, 00:20
piotrek_inf napisał/a:
Przy 2500 obrotów na 5 biegu autko leci 90 - 100km/h
Masakryczna skrzynia.
U mnie przy 3tys obr/min jest ok 150-155km/hPaweł J. - 2008-11-09, 08:18
bradley napisał/a:
U mnie przy 3tys obr/min jest ok 150-155km/h
A ile masz przy 2500 obrotów
piotrek_inf napisał/a:
Przy 2500 obrotów na 5 biegu autko leci 90 - 100km/h.
Ja tam wszędzie setką śmigam (tzn na trasie)....co prawda ja mam obrotomierz do 7 tys i nie ma sensu żebym tu obroty podał bo nie ma punktu odniesienia....ogólnie rzecz biorąc niech obrotomierz nie wchodzi za bardzo na prawą część zegara na dłuższej trasie.piotrek_inf - 2008-11-09, 08:43
bradley napisał/a:
Masakryczna skrzynia.
U mnie przy 3tys obr/min jest ok 150-155km/h
To chyba raczej nie ma szans na taką prędkość, przydałby się 6 bieg. Są różne odmiany skrzyni biegów?
spyro napisał/a:
Stosuj się do zasad Ecodrivingu (większości, bo niektóre są debilne, jak np. wyłączanie silnika na każdych światłach) i na pewno autko będzie palić mało.
A mógłbyś przybliżyć mi te zasady?sebastian - 2008-11-09, 10:27
piotrek_inf napisał/a:
A mógłbyś przybliżyć mi te zasady?
Jak wiesz, że będziesz musiał niedługo hamować, to hamujesz silnikiem, redukując biegi, z 5 na 4, później na 3 itd. Aby jak najmniej mieć wciśnięte sprzęgło. Jak zjeżdżasz z górki, to nie hamujesz silnikiem, tylko tak samo, zredukuj sobie bieg do mniejszego, by utrzymac mniej więcej taką samą prędkość. Nie jeździj "na luzie". Jest to i niebezpieczne, jak i nieekonomiczne. Puść po prostu nogę z gazu i niech sobie samo autko jedzie, jak droga jest róna, lub z górki nawet. Gdy postój trwa dłuzej to wyłączaj silnik. Nie mówię tu o postoju na światłach czy na skrzyżowaniu. To jest debilny pomysł. Ale np. jak czekasz na kogoś pod domem, minuta, dwie... i wyłączaj silnik. Po odpaleniu auta, szczególnie z rana nie gazuj, bo wtedy niedosyć, że silnik chodzi na ssaniu, więcej paliwa spala, to każde niepotrzebne gazowanie jeszcze bardziej mu zwiększa dawkowanie. Unikaj w trasie wysokich obrotów. Optymalne, to 2500 obr. na 5 biegu.
I wiele innych jeszcze pkartycznych i pożytecznych instrukcji... bradley - 2008-11-09, 11:31
sebastian napisał/a:
ak zjeżdżasz z górki, to nie hamujesz silnikiem, tylko tak samo, zredukuj sobie bieg do mniejszego, by utrzymac mniej więcej taką samą prędkość.
Ale to jest wlasnie hamowanie silnikiem....
Tygrysisko napisał/a:
A ile masz przy 2500 obrotów
Nie pamietam bo nie zwracam na to uwagi, ale przy 2tys na 5 biegu jest cos kolo 90-100km/h
piotrek_inf napisał/a:
Są różne odmiany skrzyni biegów?
Tak, sa. Ja mam ASD, ponoc najdluzsza z mozliwych. Jeszcze tylko 150KM i mozna zamykac licznik sebastian - 2008-11-09, 11:34
bradley napisał/a:
Ale to jest wlasnie hamowanie silnikiem....
No i nic innego, jak EcoDriving marmarmarek - 2008-11-09, 13:13 teraz tez staram sie 100, do 120 po trasie jezdzic, ale kiedys w poprzednim Ventylu to obrotomierz non stop na prawej stronie stal -4 tys obr... no ale ja w gazie.
Moim zdaniem bezpieczene sa wszystki i nic silnikowi nie zrobi, ze bedzie wskazowka po prawej (tu w koncu chodzi o bicie nie do konca wywazonych mas w ruchu kolowym-skoro konstruktor czerwone kreski zrobil od np 6,5 tys dla benzyny, to wtedy robi sie niebezpiecznie, a tak to spkojnie
Pozdrawiam!spyro - 2008-11-09, 13:18
piotrek_inf napisał/a:
A mógłbyś przybliżyć mi te zasady?
http://moto.money.pl/go/3...1928583083.htmlsebastian - 2010-06-18, 21:52 odkopując temat chciałem się spytać właścicieli klekotów, szczególnie użytkowników TDI, jakie macie obroty silnika na 5-biegu przy 90, 100 i 120? I przy jakich obrotach, ruszając od zera najlepiej zmieniać biegi aby jak najekonomiczniej jeździć i korzystać z właściwego momentu obrotowego i z załączającego się turbo?
U mnie przy 90 jest ok. 1900, przy 100 mam 2100 a dalej nie pamiętam...bradley - 2010-06-19, 00:22 Przy 4tys mam 195, przy 3tys mam 145 przy 2tys mam 95
Jak mi sie nie spiesz to ustawiam na tempomacie ~105km/h to jakies 2150obr wtedy pali najmniej ;pmiki9a - 2010-06-19, 07:59 ja mam dokładnie tak samo jak bradley,
tylko tempomatu brakArcaj - 2010-06-19, 11:52 można powiedzieć że tak ciągle śmigam. Biegi zianiem co 20KM/H lub jak silnik zaczyna trykotac czyli tak w połowie 20-30 obrotów
gdy jest zimny nie przekraczam 20-stki
silnik był zimny nagrane z większymi obrotami dla potrzeb filmu
vwkrzysio - 2010-06-19, 12:16 a ja się nie pochwale jak jest u mnie gdyż mój licznik nie dział bradley - 2010-06-19, 12:31 Arcaj, masakra. Takie zamulanie to nic dobrego dla panewek i sprzegla
Mozna spokojnie dociagnac do 2,5tys tylko nie z noga w podlodze tylko spokojnie muskajac gaz.Arcaj - 2010-06-19, 13:49 bradley raz w tygodniu kręcę go ponad 3 tys obrotów. Wjazd na autostradę to cisne 150-160. Wiec spokojnie bradley - 2010-06-19, 14:39 Ale ten silnik sie meczy. Myslisz, ze to dla niego dobrze a wcale nie bo on pracuje pod wiekszym obciazeniem niz mialbys go ciagnac do 3tys.
Biegi nalezy tak zmieniac aby po zmianie biegu wskakiwalo na 2tys gdzie masz maksymalny moment i silnik najmniej sie meczy.
od tej zasady odchodze tylko przy 1 biegu, ktory sluzy do ruszenia.Arcaj - 2010-06-19, 14:52 a to widzisz gadałem z gościem który zna się na dieslach i mówił żebym mniej więcej ja tak jechał. Może źle go zrozumiałembradley - 2010-06-19, 14:55 Arcaj, 1Z wybaczy, wszystkie inne na zmiennej geometrii nie Na pewno domyslasz sie dlaczego Arcaj - 2010-06-19, 14:58 chyba się domyślam
dzięki bradley za wskazówkę Zawsze to wiem trochę więcej miki9a - 2010-06-19, 16:01 o proszę czego to ja sie dowiaduje tutaj a ja ostatnio czesto jeżdżę nie przekraczając 2 tys nawet na 5bieguArcaj - 2010-06-19, 16:49 no to lipnie jeździsz sebastian - 2010-06-20, 22:17 90 km/h, 1900 RPM, tempomat non stop - 4,2/100 zlotykamil - 2010-06-20, 23:17 ja tam mam benzynke i żeby pogonic to trzeba w granicach 4 tys jezdzić inaczej nie ma czym dusić - ale tak oszczednie to 3 -3.5 tyś - nie w trasie oczywiście
jeżdze troche dieslami i ja nie wiem mozna auto tak zamulać - moim zdaniem klekota trzeba przeciagać - przy takiej kaszlacej jeżdzie to olej w końcu zastygnie a że tak zapytama - turbina hodzi cały czas przy tej niby ekonomiczn jeżdzie?
Arcaj, obudowe kierownicy byś wytarł z tego kurzu Arcaj - 2010-06-21, 10:34
zlotykamil napisał/a:
Arcaj, obudowe kierownicy byś wytarł z tego kurzu
osz Ty niedobry sebastian - 2010-06-21, 21:25
zlotykamil napisał/a:
turbina hodzi cały czas przy tej niby ekonomiczn jeżdzie?
turbo cały czas pracuje, ale maksymalnie pompuje ciśnienie przy swoich roboczych obrotach od ok. 1500 wzwyżwojtaszlodziejowka - 2010-06-21, 21:48
Arcaj napisał/a:
można powiedzieć że tak ciągle śmigam. Biegi zianiem co 20KM/H lub jak silnik zaczyna trykotac czyli tak w połowie 20-30 obrotów
gdy jest zimny nie przekraczam 20-stki
silnik był zimny nagrane z większymi obrotami dla potrzeb filmu
hehe widze ze kolega ma tyle co ja paliwa przewaznie :D:DArcaj - 2010-06-21, 22:05 ja niestety tak miałem bo miałem skręconą kostkę i wyjeździli mi wszystko wojtaszlodziejowka - 2010-06-21, 22:17
Arcaj napisał/a:
ja niestety tak miałem bo miałem skręconą kostkę i wyjeździli mi wszystko
kolego sorki ale przedchilka zamiast cytuj przez przypadek wziolem ignoru wiec jak Ci cos takiego wyskoczylo to wilkie sorki ale naprawde niechcacy heh a mój ventylek w czwartek doczeka sie calego baku kolega ma rope po 3,5 zl wiec sie oplaca;p Arcaj - 2010-06-21, 22:19
wojtaszlodziejowka napisał/a:
kolego sorki ale przedchilka zamiast cytuj przez przypadek wziolem ignoru wiec jak Ci cos takiego wyskoczylo to wilkie sorki ale naprawde niechcacy
obstawisz
wojtaszlodziejowka napisał/a:
calego baku
to się gniewać nie będziemy wojtaszlodziejowka - 2010-06-21, 22:21 VWpiter6 - 2010-06-22, 00:06 ja oczywyiście jeszcze nie jeżdżę po drodzę. za 2 lata robie prawko i śmigam
ale nie cierpię jak ojciec dusi go na czwórce pod górę. aż mnie korci żeby zredukował i wcisnął 3000-3500 żeby coś poczuć w fotelach. mój brat już jeździ na mój styl więc nie narzekam.
w najblizszym czasie dodam fotki vetka
(Moje marzenie. Zarobić, kupić VR-ke, german style i jazda)WAFEL - 2010-06-25, 16:35
VWpiter6 napisał/a:
(Moje marzenie. Zarobić, kupić VR-ke, german style i jazda)
zarobic na vra to nie problem problem to zarobic na paliwo do niego zycze powodzeniasebastian - 2010-07-06, 21:54 3.8 l/100km
przy 90 km/h Buli - 2010-07-07, 01:29 fajnie macie 2 tys obr i 90 u mnie przy 3 tys jest całe 80km/h