|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Zimny nie pali
bartek_bartek_ - 2008-11-15, 01:15 Temat postu: Zimny nie pali Witam
jestem szczesliwym posiadaczem wv vento 1.9 tdi, a dokładnie bylem do ostatniego tygodnia wtedy to pojawil sie problem z odpalaniem.po ostatnich przymrozkach auto odpala z wielkim trudem i dopiero za 5-6 razem wydmuchujac z siebie kłeby dymu.nie mam pojecia jaka jest przyczyna??bylem z tym u mechanika; powiedzial ze to wina podgrzewacza paliwa ktory znajduje sie w pompce paliwa(?).czy taka diagnoza jest mozliwa??
pozdrawaim
Paweł J. - 2008-11-15, 09:45
A to czasem nie wina świec żarowych i tego że kiepsko grzeją lub wcale tego nie robią
bradley - 2008-11-15, 11:08
Swiece w TDIku grzeja ponizej 5stopni C.
Sprawdz sobie w Vagu kanal 000BS, drugie okieneczko, kat wtrysku, albo w TDItimingu(TDIgraph), mozesz tez podciagnac w adaptacjach kanal 05 dawke startowa dla zimnego silnika.
Przyczyna slabego zapalania moze byc bardziej prozaiczna i nie trzeba uzywac armaty zeby zabic muchy:) Swiece moga nie grzac (gdy odpalasz ponizej 5C) albo brakuje kompresji.
bartek_bartek_ - 2008-11-15, 16:26
a mogłbys troche jasniej bo jestem laikiem w tych sprawach.mechanik zapytał czy auto bylo sprowadzane i skad, powiedzialem ze z francji, odpowiedzial ze u nic nie ma mrozow i podgrzewanie swiec moze byc wyłączone lub przestawione.mozliwe?
bradley - 2008-11-15, 16:43
Musisz podpiac sie pod tzw. interfejs diagnostyczny. Jak ktos ma laptopa, kabel i vaga to mozna sie podpiac i zdiagnozowac co jest nie halo.
Francja i nie ma u nich mrozow.... ha ha ha ha
Pierwsze co nie jest kosztowne to sprawdzenie swiec zarowych przy pomocy zwyklego kabla. Opisywalem sprawdzanie w temacie Fable Tylko, ze w TDI grzanie wlacza sie dopiero ponizej 5C wiec musi byc mroz.
krzeszak - 2008-11-15, 17:16
bartek_bartek_ napisał/a: | po ostatnich przymrozkach auto odpala z wielkim trudem i dopiero za 5-6 razem |
bradley napisał/a: | w TDI grzanie wlacza sie dopiero ponizej 5C wiec musi byc mroz. |
Tygrysisko napisał/a: | A to czasem nie wina świec żarowych i tego że kiepsko grzeją lub wcale tego nie robią |
Tygrysisko, -ma racje to wina świec żarowych ,sprawdź je i po sprawie
szwagier - 2008-11-15, 17:33
powinno być jak w ciągnikach, przekręcasz delikatnie stacyjke i włącza się podgrzewanie świec
Paweł J. - 2008-11-15, 17:35
jocker napisał/a: | powinno być jak w ciągnikach, przekręcasz delikatnie stacyjke i włącza się podgrzewanie świec |
A gdzie Ty widziałeś ciągnik, który ma podgrzewanie świec
szwagier - 2008-11-15, 17:37
C330M marki ursus przekręcasz stacyjke do momentu zapalenia się kontrolki i przytrzymujesz w tej pozycji chwiłe, w tym czasie nagrzewają się świece żarowe. W lecie się tego nie robi bo jest ciepło więc odpalasz odrazu
Paweł J. - 2008-11-15, 17:38
jocker napisał/a: | C330M marki ursus |
Pierwszy raz słyszę.
szwagier - 2008-11-15, 17:39
Tygrysisko napisał/a: | Pierwsze raz słyszę. |
sam tatuś mnie tego uczył jak by były kłopoty z odpalaniem w mróz
krzeszak - 2008-11-15, 17:47
grunt jak rodzina se pogada
Paweł J. - 2008-11-15, 17:48
krzeszak napisał/a: | grunt jak rodzina se pogada |
A no właśnie...
wracamy do tematu...
obstawiam świece żarowe...
z resztą wyżej już o tym pisałem...
bradley - 2008-11-15, 17:49
TDI to nie ursus. Nie ma temperatury ponizej +5C nie bedzie grzania swiec chocbys sie zesr...
Okreslenie "przymrozki" nie bardzo okresla pore rozruchu silnika, a kleby dymu moga oznaczac nieprawidlowy kat wtrysku, na co ma wplyw odpalanie.
Sprawdzasz swiece, jak beda wszystkie grzaly to podpinasz VAGa i jedziesz w kolejnosci jaka napisalem.
babyy82 - 2008-11-15, 18:47
swiece to raczej odpadaja bo TDi bez swiec palil mi do -10 praktycznie bez problemu. Dopiero przy - 15 dawal za wygrana. Albo cos z wtryskiem albo kompresja. To trzeba sprawdzic w pierwszej kolejnosci.
W pompce podgrzewacza nie ma wiec uciekaj od tego "mechanika" szybko. Podgrzewacz jest w filtrze paliwa. Wlasciwie to tzw. podgrzewacz bo dziala on na zasadze ze cieple paliwo z powrotu idzie przez filtr do zbiornika wiec przy odpalaniu nie ma to zadnego znaczenia.
krzeszak - 2008-11-15, 19:49
A czy jak przekręcisz kluczyk to podświetlenie świec żarowych świeci sie czy gaśnie obrazu ?,bo jak gaśnie obrazu to znaczy ze czujnik świec nawala albo ma zła oporność .
bartek_bartek_ - 2008-11-16, 13:24
zapala sie i po 10 s gasnie.
a kłopot z dymieniem pojawil sie dopiero teraz podczas lata bylo wszytsko ok.
wydaje mi sie ze jesli byloby cos nie tak z wtryskiem to wczesniej bylby tez ten problem.
munc - 2008-11-16, 20:43
Witam
Ja bym również sprawdził przepływomierz przy filtrze powietrza
bradley - 2008-11-16, 21:04
bartek_bartek_, sprawdziles swiece?
Jestes z Augustowa, zarejestruj sie na forum vsgolf, ktos z tamtych okolic moze miec laptopa z vagiem, podepniesz sie i bedziesz wiedzial na czym stoisz.
bartek_bartek_ - 2008-11-17, 16:18
a co to ten "vag" i co potrzebne jest do tego oprocz laptop? poradzilbym sobie z tym sam?
sebastian - 2008-11-17, 16:27
bartek_bartek_ napisał/a: | poradzilbym sobie z tym sam? |
Potrzeba prócz gołego laptopa kabelki do podłączenia i odpowiednie oprogramowanie. Jeśli masz jakieś pojęcie w tych sprawach to na pewno poradzisz sobie, jeśli nie, to oddaj to w ręce specjalistów.
bradley - 2008-11-17, 16:57
vag-com, taki program, kabel ze zlaczem obd-2 podlaczany na usb, laptop
Odczytanie tego co potrzeba jest latwa i intuicyjna. Gorzej z interpretacja:P (narazie raczkuje w tych sprawach)
W przyszlym tygodniu bede przestawial kat wtrysku bo po wymianie wtryskiwaczy spadl do 20 jednostek i jak teraz sa w nocy przymrozki to przy 1 rozruchu trzeba dluzej przytrzymac kluczyk ale zapali.
sebastian - 2008-11-17, 19:36
bradley napisał/a: | kabel ze zlaczem obd-2 | Jeśli koligent ma autko ze starszej daty produkcji, to nie ma złącza OBD2, tylko OBD1. Więc potrzebny będzie inny kabel, lub przejścióka ze starego portu na nowy.
bradley - 2008-11-17, 20:05
sebastian napisał/a: | bradley napisał/a: | kabel ze zlaczem obd-2 | Jeśli koligent ma autko ze starszej daty produkcji, to nie ma złącza OBD2, tylko OBD1. Więc potrzebny będzie inny kabel, lub przejścióka ze starego portu na nowy. |
Racja. Moje przeoczenie. Musisz sprawdzic jakie masz gniazdo diagnostyczne.
Ale sprawdz te swiece najpierw bo potrzebujesz do tego tylko kawalek kabla (no i niska temperature o ktorej wspominalem:P )
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#63531
Sadzik - 2008-11-17, 22:45
U Mnie Ventyl Tez Słabo PaliłNa Zimnym Ale Wina Była Akumulatora ... :p Dałem Mu Popalić Śprzętem Audio No I Troszeczke Sie Rozładował
bartek_bartek_ - 2008-11-21, 17:18
no to mozemy zamknac temat, problem rozwiazany.dzieki bardzo za pomoc
bradley - 2008-11-21, 19:26
bartek_bartek_, to moze nam zdradzisz co bylo przyczyna?
bartek_bartek_ - 2008-11-21, 19:46
rozrząd a dokładnie czujnik połorzenia...teraz autko pali jak marzenie bez zadnych problemów
szwagier - 2008-11-21, 19:51
bartek_bartek_ napisał/a: | teraz autko pali jak marzenie bez zadnych problemów |
no to teraz w jakiś większy wypad w polske
|
|