Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Zimny nie pali

bartek_bartek_ - 2008-11-15, 01:15
Temat postu: Zimny nie pali
Witam
jestem szczesliwym posiadaczem wv vento 1.9 tdi, a dokładnie bylem do ostatniego tygodnia wtedy to pojawil sie problem z odpalaniem.po ostatnich przymrozkach auto odpala z wielkim trudem i dopiero za 5-6 razem wydmuchujac z siebie kłeby dymu.nie mam pojecia jaka jest przyczyna??bylem z tym u mechanika; powiedzial ze to wina podgrzewacza paliwa ktory znajduje sie w pompce paliwa(?).czy taka diagnoza jest mozliwa??
pozdrawaim

Paweł J. - 2008-11-15, 09:45

A to czasem nie wina świec żarowych i tego że kiepsko grzeją lub wcale tego nie robią ??
bradley - 2008-11-15, 11:08

Swiece w TDIku grzeja ponizej 5stopni C.
Sprawdz sobie w Vagu kanal 000BS, drugie okieneczko, kat wtrysku, albo w TDItimingu(TDIgraph), mozesz tez podciagnac w adaptacjach kanal 05 dawke startowa dla zimnego silnika.

Przyczyna slabego zapalania moze byc bardziej prozaiczna i nie trzeba uzywac armaty zeby zabic muchy:) Swiece moga nie grzac (gdy odpalasz ponizej 5C) albo brakuje kompresji.

bartek_bartek_ - 2008-11-15, 16:26

a mogłbys troche jasniej bo jestem laikiem w tych sprawach.mechanik zapytał czy auto bylo sprowadzane i skad, powiedzialem ze z francji, odpowiedzial ze u nic nie ma mrozow i podgrzewanie swiec moze byc wyłączone lub przestawione.mozliwe?
bradley - 2008-11-15, 16:43

Musisz podpiac sie pod tzw. interfejs diagnostyczny. Jak ktos ma laptopa, kabel i vaga to mozna sie podpiac i zdiagnozowac co jest nie halo.

Francja i nie ma u nich mrozow.... ha ha ha ha
Pierwsze co nie jest kosztowne to sprawdzenie swiec zarowych przy pomocy zwyklego kabla. Opisywalem sprawdzanie w temacie Fable Tylko, ze w TDI grzanie wlacza sie dopiero ponizej 5C wiec musi byc mroz.

krzeszak - 2008-11-15, 17:16

bartek_bartek_ napisał/a:
po ostatnich przymrozkach auto odpala z wielkim trudem i dopiero za 5-6 razem

bradley napisał/a:
w TDI grzanie wlacza sie dopiero ponizej 5C wiec musi byc mroz.

Tygrysisko napisał/a:
A to czasem nie wina świec żarowych i tego że kiepsko grzeją lub wcale tego nie robią ??

Tygrysisko, -ma racje to wina świec żarowych ,sprawdź je i po sprawie ;)

szwagier - 2008-11-15, 17:33

powinno być jak w ciągnikach, przekręcasz delikatnie stacyjke i włącza się podgrzewanie świec
Paweł J. - 2008-11-15, 17:35

jocker napisał/a:
powinno być jak w ciągnikach, przekręcasz delikatnie stacyjke i włącza się podgrzewanie świec

A gdzie Ty widziałeś ciągnik, który ma podgrzewanie świec ?? :>

szwagier - 2008-11-15, 17:37

C330M marki ursus przekręcasz stacyjke do momentu zapalenia się kontrolki i przytrzymujesz w tej pozycji chwiłe, w tym czasie nagrzewają się świece żarowe. W lecie się tego nie robi bo jest ciepło :) więc odpalasz odrazu :)
Paweł J. - 2008-11-15, 17:38

jocker napisał/a:
C330M marki ursus

Pierwszy raz słyszę.

szwagier - 2008-11-15, 17:39

Tygrysisko napisał/a:
Pierwsze raz słyszę.

sam tatuś mnie tego uczył jak by były kłopoty z odpalaniem w mróz :D

krzeszak - 2008-11-15, 17:47

grunt jak rodzina se pogada :D :D :D :D
Paweł J. - 2008-11-15, 17:48

krzeszak napisał/a:
grunt jak rodzina se pogada

A no właśnie...
wracamy do tematu...
obstawiam świece żarowe...
z resztą wyżej już o tym pisałem... ;)

bradley - 2008-11-15, 17:49

TDI to nie ursus. Nie ma temperatury ponizej +5C nie bedzie grzania swiec chocbys sie zesr...
Okreslenie "przymrozki" nie bardzo okresla pore rozruchu silnika, a kleby dymu moga oznaczac nieprawidlowy kat wtrysku, na co ma wplyw odpalanie.
Sprawdzasz swiece, jak beda wszystkie grzaly to podpinasz VAGa i jedziesz w kolejnosci jaka napisalem.

babyy82 - 2008-11-15, 18:47

swiece to raczej odpadaja bo TDi bez swiec palil mi do -10 praktycznie bez problemu. Dopiero przy - 15 dawal za wygrana. Albo cos z wtryskiem albo kompresja. To trzeba sprawdzic w pierwszej kolejnosci.
W pompce podgrzewacza nie ma wiec uciekaj od tego "mechanika" szybko. Podgrzewacz jest w filtrze paliwa. Wlasciwie to tzw. podgrzewacz bo dziala on na zasadze ze cieple paliwo z powrotu idzie przez filtr do zbiornika wiec przy odpalaniu nie ma to zadnego znaczenia.

krzeszak - 2008-11-15, 19:49

A czy jak przekręcisz kluczyk to podświetlenie świec żarowych świeci sie czy gaśnie obrazu ?,bo jak gaśnie obrazu to znaczy ze czujnik świec nawala albo ma zła oporność .
bartek_bartek_ - 2008-11-16, 13:24

zapala sie i po 10 s gasnie.
a kłopot z dymieniem pojawil sie dopiero teraz podczas lata bylo wszytsko ok.
wydaje mi sie ze jesli byloby cos nie tak z wtryskiem to wczesniej bylby tez ten problem.

munc - 2008-11-16, 20:43

Witam
Ja bym również sprawdził przepływomierz przy filtrze powietrza

bradley - 2008-11-16, 21:04

bartek_bartek_, sprawdziles swiece?
Jestes z Augustowa, zarejestruj sie na forum vsgolf, ktos z tamtych okolic moze miec laptopa z vagiem, podepniesz sie i bedziesz wiedzial na czym stoisz.

bartek_bartek_ - 2008-11-17, 16:18

a co to ten "vag" i co potrzebne jest do tego oprocz laptop? poradzilbym sobie z tym sam?
sebastian - 2008-11-17, 16:27

bartek_bartek_ napisał/a:
poradzilbym sobie z tym sam?

Potrzeba prócz gołego laptopa kabelki do podłączenia i odpowiednie oprogramowanie. Jeśli masz jakieś pojęcie w tych sprawach to na pewno poradzisz sobie, jeśli nie, to oddaj to w ręce specjalistów.

bradley - 2008-11-17, 16:57

vag-com, taki program, kabel ze zlaczem obd-2 podlaczany na usb, laptop
Odczytanie tego co potrzeba jest latwa i intuicyjna. Gorzej z interpretacja:P (narazie raczkuje w tych sprawach)
W przyszlym tygodniu bede przestawial kat wtrysku bo po wymianie wtryskiwaczy spadl do 20 jednostek i jak teraz sa w nocy przymrozki to przy 1 rozruchu trzeba dluzej przytrzymac kluczyk ale zapali.

sebastian - 2008-11-17, 19:36

bradley napisał/a:
kabel ze zlaczem obd-2
Jeśli koligent ma autko ze starszej daty produkcji, to nie ma złącza OBD2, tylko OBD1. Więc potrzebny będzie inny kabel, lub przejścióka ze starego portu na nowy.
bradley - 2008-11-17, 20:05

sebastian napisał/a:
bradley napisał/a:
kabel ze zlaczem obd-2
Jeśli koligent ma autko ze starszej daty produkcji, to nie ma złącza OBD2, tylko OBD1. Więc potrzebny będzie inny kabel, lub przejścióka ze starego portu na nowy.

Racja. Moje przeoczenie. Musisz sprawdzic jakie masz gniazdo diagnostyczne.
Ale sprawdz te swiece najpierw bo potrzebujesz do tego tylko kawalek kabla (no i niska temperature o ktorej wspominalem:P )
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#63531

Sadzik - 2008-11-17, 22:45

U Mnie Ventyl Tez Słabo PaliłNa Zimnym Ale Wina Była Akumulatora ... :p Dałem Mu Popalić Śprzętem Audio No I Troszeczke Sie Rozładował :(
bartek_bartek_ - 2008-11-21, 17:18

no to mozemy zamknac temat, problem rozwiazany.dzieki bardzo za pomoc
bradley - 2008-11-21, 19:26

bartek_bartek_, to moze nam zdradzisz co bylo przyczyna?
bartek_bartek_ - 2008-11-21, 19:46

rozrząd a dokładnie czujnik połorzenia...teraz autko pali jak marzenie bez zadnych problemów :]
szwagier - 2008-11-21, 19:51

bartek_bartek_ napisał/a:
teraz autko pali jak marzenie bez zadnych problemów :]

no to teraz w jakiś większy wypad w polske :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group