Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Problem z kierunkowsakazami

wasil1 - 2008-11-15, 19:34
Temat postu: Problem z kierunkowsakazami
Rano po rozpoczęciu jazdy przy włączaniu kierunkowskazu, obojętnie prawego czy lewego prawie zawsze muszę lekko dopchnąć dźwignię do góry lub dołu, w przeciwnym razie kierunkowskazy nie działają lub działają tak, jakby nie było wszystkich żarówek. Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy. Macie koledzy jakieś sugestie?
Paweł J. - 2008-11-15, 19:48

wasil1 napisał/a:
jakby nie było wszystkich żarówek.

czyli niektóre kierunki są a niektóre nie ??

szwagier - 2008-11-15, 19:52

sprawdzić styki, to że po kilku min wszystko działa może być efektem nagrzania się autka
w firmowej lanci miałem podobny problem ale z prawym kierunkiem, ty byś musiał sprawdzić styki również przy statyjce

wasil1 - 2008-11-15, 19:58

Tygrysisko, chodzi mi o to, że dźwięk przerywacza zmienia częstotliwość na szybszy (to typowy objaw przepalenia się jakiejś żarówki). Styki przeczyścić, ale które? A może po prostu wymienić dźwignię wycieraczek lub przerywacz?
Paweł J. - 2008-11-15, 20:02

wasil1 napisał/a:
Tygrysisko, chodzi mi o to, że dźwięk przerywacza zmienia częstotliwość na szybszy (to typowy objaw przepalenia się jakiejś żarówki)

A o tym to powiem szczerze że nie słyszałem.

wasil1 napisał/a:
zawsze muszę lekko dopchnąć dźwignię do góry lub dołu, w przeciwnym razie kierunkowskazy nie działają

Coś mi się wydaje że problem tkwi w tym ustrojstwie:
http://moto.allegro.pl/it...golf_vento.html
bo skoro dociskanie przełącznika pomaga to chyba to... :mysli:

szwagier - 2008-11-15, 20:11

Tygrysisko napisał/a:
A o tym to powiem szczerze że nie słyszałem.

po tym wiesz że sie żarówka przepaliła bo kierunek klika przynajmniej 2x szybciej
a co do
Tygrysisko napisał/a:
http://moto.allegro.pl/it...golf_vento.html

spróbuj na początek przeczyścić kontaktem w spreju( wpakuj go tam i poruszaj przełącznikiem to go przeczyści )

wasil1 - 2008-11-15, 20:14

Czyli nie obejdzie się bez zdejmowania koła kierownicy, niestety.
szwagier - 2008-11-15, 20:17

Cytat:
Czyli nie obejdzie się bez zdejmowania koła kierownicy, niestety.

to zależy
kontakt jest płynem przeczyszczającym jak kupisz w spreju to go wprowadzisz przez szczeliny bez problemu

wasil1 - 2008-11-15, 21:02

I przy okazji wypłucze mi całą wazelinę w przełączniku. Coś mi się ten sposób mało podoba.
bradley - 2008-11-15, 21:11

A po co kierownice zdejmowac? Wystarczy zdjac plastiki na okolo kolumny kierowniczej.
pablomed - 2008-11-15, 22:21

wasil1, chyba masz łączoną awarię.
Najpierw kwestia szybkiego migania - winny jest najczęściej brak masy do tylnej lewej lampy, upalony kabel brążowy lub jkego końcówki idące od lewej lampy do blachy koło nadkola. Najpierw to zrób, jeśli nie ustąpi problem z dopychaniem manetek - są do wymiany lub rozbiórki i czyszczenia styków. I bez zdejmowania kiery nie obejdzie się jeśli chcesz to zrobić porządnie

wasil1 - 2008-11-15, 23:07

ok, zrobie to w poniedzalek. Ventylka mam na warsztacie, wymieniam blotniki, progi i wstawiam blache przy progach. Przy okazji odnowie lakier na masce. I odkrylem dziury w pokrywie bagaznika w miejscu mocowania lampek oswietlenia tablicy rejestracyjnej wiec tez ja pomaluje.
slaw71 - 2008-11-15, 23:39

to jest niestety bolączka ventek w tym miejscu robią się ogniska rdzy :P
wasil1 - 2008-11-16, 10:40

Ładne mi ogniska, to wielkie dziury. W podłodze winne są te otwory zamaskowane zaślepkami. W błotniku natomiast wada konstrukcyjna - na dole zbiera się błoto, które praktycznie nie wysycha. Przednie błotniki od listy ozdobnej w górę zawsze są całe. Do listwy i mocowania błotników zawsze skorodowane. Teraz sam zabezpieczyłem przed zamontowaniem powierzchnię wewnętrzną błotników: podkład epoksydowy antykorozyjny z utwardzaczem + podkład akrylowy + środek do zabezpieczenia przed uderzeniami kamieni + szara masa pod pędzel. Na koniec po montażu dam środek do profili zamkniętych M+S. Tak samo z progami. Progi zgrzewam, blachę wspawuję migomatem. W blachach zostawiam po 2 otwory ok. 10mm średnicy do wprowadzenia środków zabezpieczających, potem je zaślepię.
spyro - 2008-11-16, 18:41

Klasyczny objaw padającego przełącznika kierunkowskazów. Po jakimś czasie nie będziesz mógł włączyć kierunkowskazu w ogóle...

http://allegro.pl/item479...kierunkows.html

wasil1 - 2008-11-18, 10:32

I już po kłopocie. Wymieniłem manetkę kierunkowskazów za całe 35PLN (topran). Ze SWAGA kosztowała by mnie ok. 200PLN a używki nie brałem nawet pod uwagę (kupowanie kota w worku).
spyro - 2008-11-18, 21:56

wasil1, zmartwię CIe bo zrobiłeś źle. Ta podróbka pochodzi Ci parę miesięcy. Przechodziłem to u siebie. Tyle, że to było parę lat temu i za podróbę zapłaciłem coś koło stówy. Skubana padła chwilę po gwarancji. Kupiłem używkę na allegro (oryginał) i do tej pory mam święty spokój)
Paweł J. - 2008-11-19, 09:31

wasil1 napisał/a:
topran

Ogólnie ta firma nie cieszy się wielkim uznaniem....
Wcześniej miałem spręzyny na tyle owej firmy...
po połtora roku eksploatacji były ładnie podrdzewiałe...
a moje oryginały z zachodu praktycznie w idealnym stanie po 15 latach.

Ale miejmy nadzieję że ta manetka pochodzi trochę :D

wasil1 - 2008-11-21, 15:22

Heh, czas pokaże. W międzyczasie poszukam na spokojnie jakiegoś oryginału z używki za rozsądne pieniądze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group