Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - KŁOPOTY Z ZAPALANIEM 1.9TD

bobas - 2008-12-11, 12:48
Temat postu: KŁOPOTY Z ZAPALANIEM 1.9TD
czytałem niektóre posty związane z zapalaniem disla w niskiej temperaturze.
mój przypadek nie będzie inny ale postaram się wyjaśnić o co chodzi a więc.
codziennie rano po kilku krotnym podgrzaniu świec żarowych i pzekreceniu kluczyka silnik muszę chechłać kilkanaście razy zanim zaskoczy a jak zaskoczy to smuga czarnego dymu objawy przy zapalaniu jak przy zapowietrzeniu zapowietrzony nie jest sprawdzałem. co to może być

Sadzik - 2008-12-11, 16:17

sprawdzic swiece zarowe moze juz sa na wykonczeniu a kilkukrotne grzanie nic nie da ... ja tez musze wymienic ale jeszcze zapala co najwyzej dlugo sie grzeja
bradley - 2008-12-11, 17:03

Swiece, kat wtrysku, kompresja. Sprawdzac w tej kolejnosci :)
bobas - 2008-12-12, 10:05

wszystkie te kłopoty tylko przy zimnym silniku
tomala2301 - 2008-12-13, 16:58

Ja stawiam na świece żarowe. :dresik:
bobas - 2008-12-16, 00:30

OSTATNIO ZAUWAZYŁEM ŻE SMIERDZI ROPĄ W SILNIKU I KAPIE NA ZIEMIE OBJAWY PRZY ZAPALANIU JAKBY BYŁ ZAPOWIETRZONY ZAPALI POCHODZI CHWILE I GAŚNIE A POTEM TO DOPIERO KŁOPOT Z ZAPALENIEM CHECHŁAM I CHECHŁAM.
szwagier - 2008-12-16, 06:51

a czy wężyk doprowadzający paliwo z baku nie jest gdzieś przetarty ??
Paweł J. - 2008-12-16, 07:57

no i oby z pompy nie ciekło.
bradley - 2008-12-16, 11:50

bobas, sprawdz wezyki przelewowe. Guma parcieje, czesto sie tam saczy.
bobas - 2008-12-16, 19:58

wężyki z nadmiaru wymieniłem niedawno a przewody z baku do filtra a następnie do pąpy są całe a paliwo gdzieś cieknie z pod albo między pompą a blokiem aż widać na drodze plamy a po dłuższej jeździe jak otworze maskę to aż paruje
FWD350 - 2008-12-16, 22:20

a sprawdzałes czy ciz wtyrskiwacza nie cieknie bo miałem podobny przypadek ze z wtryskiwacza mi ciekło...sprawdz to...pompa mechaniczna czy elektryczna
Junior_86 - 2008-12-17, 23:39

mi ostatnio tez zaczal zozstawiac slady ropy na postoju, Pompa byla zapocona od conajmniej roku i dalem do regeneracji facet powiedzial ze wyglada zle ale uszczelni ja z gory bez wyjmowania. i pomoglo przestala ciec. pompa jest elektryczna. po zabiegu facet podlaczyl kompa i zmienil mi dawke paliwa na mniejsza wg niego taka jaka powinna byc. Teraz Vento (1.9 TDI) nie jedzie szybciej niz 120 km/h pojechalem zeby to sprawdzil i po podlaczeniu kompa okazalo sie ze turbina sie skonczyla. doladowanie mam 2.3 a powinno byc 8 bara czy kbara bo nie wiem... i wyswietlal blad. zobacze na jakim poziomie mam spalanie teraz i bede sie zastanawiac co dalej. turbine mozna regenerowac czy trzeba kupywac druga??
bradley - 2008-12-18, 00:23

Junior_86 napisał/a:
mam 2.3 a powinno byc 8 bara czy kbara bo nie wiem... i


:OOOO ILE????!?!

cisnienie w grupie 11 pokazywane jest jako atmosferyczne + to co pompuje turbina czyli mozna przyjac zalozenie 1bar+to co turbina pompuje. 1Z dla przykladu powinien pompac 1+0.85 razem 1.85bar i tyle powinno pokazac sie w grupie 11.
Jak nie jedzie powyzej 120km/h (granica plynna i wcale tyle nie musi byc) oznacza klasyczny notlauf (tryb awaryjny) i moze byc spowodowane wieloma czynnikami.


Lepiej pokaz logi dynamiczne z grup 03 08 011

Junior_86 - 2008-12-26, 11:13

Masz racje to samo mi powiedzial moj mechanik ze facet co mi to opowiadal albo mial jakies inne jednostki albo chcial mnie naciagac. mowil wlasnie ze kolo 2 powinno byc. Jutro jesli sie wyrobi do 14 z wyjeciem turbiny to leci do mielca na regeneracje 600 zl podobno taka przyjemnosc +robocizna. Nie wiem co to jest tryb awaryjny i nie wiem jak CI pokazac logi bo nie czaje o co chodzi. Napisz cos wiecej. A samochod to przymulony jest. Rano tez ma ostatnio problem z rozruchem chyba filtr paliwa do wymiany
bradley - 2008-12-26, 12:57

Musialbys miec komputer z kablem obd i programem vagcom lub podobnym.
100P - 2008-12-26, 13:42

co do lecącej ropy to nic nie pomoge ;) ale co do zapalania to tak jak przedmówcy- wymiana świec żarowych bo to podstawa odpalania w ogóle czy w zime czy w lato. oczywiście w zimę prędzej to zauważyć. nie wiem, czy przy venylach jesttaki patent ale w transicie mam na kolektorze dolotowym świece "płomieniową" która nie potrzebuje się rozgrzewać jak żarowa- startujemy wtedy bez podgrzewania. ma ona za zadanie zapalic rope ;) jesli ona nie działa- to juz napewno się nie odpali silnika ;) co do czarnego dymu tuż po odpaleniu diesla to chyba normalne przy dieslu, który "chechłał" przez jakiś czas zanim odpalił ;)
Junior_86 - 2008-12-27, 11:59

dzieki za odp. mechanior nawalil bo zapil i cala sprawe przenosimy na za tydzien :) on ma komputer napewno go skatuje zeby podlaczyc i niech popatrzy jak to wyglada. rozrzad ustawial mi w czerwcu ale jeszcze nie mial kompa to teraz doprecyzuje komputerem
Co do swiec to w tamtym roku wymienilem wszyskie 4 na NGK okazalao sie ze poprzedniczka jedna robila spiecie az iskrzylo i spalilo jakis kabel po drodze czujnik i kontrolka pokazywaly ze grzeja a tak naprawde nie :) to chyba rok czasu powinny wytzymac . fakt ze duzo jezdze bo po miescie codziennie 100-150km robi jako taryfa ale to raczej nie swiece. moze filtr bo tankowalem sie na roznych stacjach i woda tam sie mogla zebrac.

bradley - 2008-12-27, 12:13

Junior_86, powiedz mi jeszcze czy masz 1Z/AHU czy 110KM AFN?
Junior_86 - 2008-12-28, 13:21

mam 90 konny motor czyli 1z

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group