Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Jak wyczyścić silniczek krokowy?

kroczki - 2006-07-15, 21:54
Temat postu: Jak wyczyścić silniczek krokowy?
Mechanik stwierdził wadę silniczka krokowego. Wymieniłem na drugi ale mam problem z odpaleniem silnika po jeździe na gazie. Dowiedziałem sie że może być przyczyną brud w silniczku, jak go wyczyścić i czy się go reguluje jakoś?
silnik 2.0 pełny wtrysk
numer silniczka:037 906 457 C

marecki2R - 2006-07-16, 00:45

kroczki napisał/a:
jak go wyczyścić i czy się go reguluje jakoś?

Poprostu rozkręcasz i czyscisz osad na silniczku i w gnieździe , taki zabieg napewno pomoże , czyściłem już u siebie i pomogło . Nie silniczka krokowego się nie rególuje .

spyro - 2006-07-16, 08:38

A ja już mam nakręcone 230 tys i jak narazie (tfu tfu odpukać) nie dotykałem silniczka krokowego... Czyli miałem farta...

A tak wogóle to gdzie to jest w silniku?

Stopa - 2006-07-16, 10:21

Spyro, to jest takie ustrojstwo prostokątnego kształtu, do którego idą przewody podłączone kostką, blisko przepustnicy. Jeśli popatrzysz na zespół przepustnicy od tyłu, schylając się, zwrócisz na pewno uwagę na urządzenie, które po dodaniu gazu i odjęciu przejmuje rolę nogi i samodzielnie wychyla przepustnicę, tak, by silnik uzyskał porządanie obroty. To zwykły silnik elektryczny, wysuwający lub chowający okrągły trzpień za pomocą przekładni ślimakowej.
Kroczki, przyczyna nie musi leżeć w silniczku. Problem z odpaleniem na benzynie po gazie? Podaj więcej szczegółów- jaka iinstalacja? Mi to wygląda na łapanie błędów na benzynie wskutek złej emulacji sondy lambda. Spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut i potem odpalić - jeśli będzie OK, to raczej komputer łapie błędy wskutek złej emulacji sondy lambda.

spyro - 2006-07-16, 11:58

Kroczki, wciśnij Stopie POMÓGŁ bo ja nie mogę a teraz już wiem wszystko :-)

Stopa, dzięki za jak zawsze fachową pomoc.

Pzdr.

MAPET - 2006-07-16, 23:19

czesto jednak czyszczenie nei pomoze i trzeba wymianic :(
marmarmarek - 2006-07-17, 00:40

szczerze-tez nie wiedzialem, gdzie ten silniczek krokowy sie miesci -bo tak jak u Spyro (tfu tfu ;) ) nei miaelm z tym jeszcze odczynienia...
kroczki - 2006-07-17, 09:00

Stopa, u mnie ,tzn. w silniku 2.0l 2E DIGIFANT, ten "niby" silniczek krokowy, bo juz wiem że to powinno się nazywać zawór biegu jałowego, inaczej wygląda niż ty opisujesz. Jest walcowaty i ma dwa piny. Moje pytanie czy ktoś to już rozbierał i prubował czyścic? Jest tam śruba, która nic nie rozkręca a się wykręca, więc kolejne pytanie czy ona może coś reguluje?

[ Dodano: 2006-07-17, 10:03 ]
Powiem więcej, jak podpiąłem do komputera to wynik był taki, że "nie znalazł żadnych błędów". I co z tym zrobić? :(

MAPET - 2006-07-17, 10:25

kroczki napisał/a:
Stopa, u mnie ,tzn. w silniku 2.0l 2E DIGIFANT, ten "niby" silniczek krokowy, bo juz wiem że to powinno się nazywać zawór biegu jałowego, inaczej wygląda niż ty opisujesz. Jest walcowaty i ma dwa piny. Moje pytanie czy ktoś to już rozbierał i prubował czyścic? Jest tam śruba, która nic nie rozkręca a się wykręca, więc kolejne pytanie czy ona może coś reguluje?

[ Dodano: 2006-07-17, 10:03 ]
Powiem więcej, jak podpiąłem do komputera to wynik był taki, że "nie znalazł żadnych błędów". I co z tym zrobić? :(


to masz taki jak ja w mk2 1.8 Digifant...

to faktycznie nie powinno sie na to mowic krokowy a tak jak napisales czy regulator wolnych obrotów /stablizator w.o. itp

ma 2 piny i wezyk idacy przed przepustnice... srubka reguluesz na jakich obrotach ma trzymac .. wkrec i wykrecaj srubke i przegazuj obtory albo spadna nizsko albo beda wyzej itp...

Gunship - 2006-07-17, 20:21

Co do nazewnictwa to chyba pod względem mechaniczno-technicznym zwie się "silniczkiem krokowym" ze względu na zasadę działania i konstrukcję a fachowo regulator biegu jałowego :) - ze względu na pełnioną funkcję.
Też mam problem z "krokówką". Zaczęły fiksować mi obroty. Okazało się że sliniczek przerywa i nie chce się regularnie przesuwać. Rozebrałem go - po czym okazało się że posypała się osłonka ktora zabezpiecza żeby szczotki nie wpadły do środka wirniczka. Jej odłamki blokowały jego ruch. Wyczyściłem to i jest już lepiej, ale obroty ciągle stoją w granicach 1000-1100. Niestety ale chyba będę musiał przymierzyć się do zakupu nowego, chyba że mechanik stwierdzi kwestię regulacji... Zobaczymy do przyszłego tygodnia :)
Dobrą metodą jest rozruszanie krokówki - trzeba sciągnąc kabel łącza podpiąc napięcie i biegunami regulować ruch silniczka. Poruszać nim w obie strony i powinno zadziałać. Wszystko jest opisane w instrukcji do Vento i Golfa.

MAPET - 2006-07-17, 20:26

a wlasnie nie.. silnik krokowy jest od mk3 dopiero i dzial podbnie aczkolwiek to inne rozwaizanie... lekko.. a w modelach PF toi nei silnik krokowy a wlasnie ten regulator.. keiedys to bylo wyjasniane ale eni wiem gdzie ;)
Stopa - 2006-07-18, 13:06

Się zgadza, silnik krokowy to nie jest, jest to tzw. twornik, reguluje przepływ powietrza przez obejście właśnie tym wężykiem. Powinieneś sprawdzić napięcie na pinach, oraz rozebrać i sprawdzić czy trzpień, który porusza się regulując przepływ powietrza może się swobodnie przesuwać, w razie czego wyczyścić. Odłączony twornik ustawia się w średniej pozycji i utrzymuje obroty na dość wysokim poziomie, ale da się jeździć :? . ważna jest też drożność wężyków oraz ich szczelność - sprawdź.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group