Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Temperatura p³ynu ch³odz±cego.

sebastian - 2006-11-28, 22:07
Temat postu: Temperatura p³ynu ch³odz±cego.
witam. jaka powinna byc normalna i optymalna temperatura? przed wymian± plynu w chlodnicy mialem tak ok. 100 stopnii, po wymianie na nowy mam tyle samo. wydaje mnie sie, ze chyba za duzo... (a uzywam petrygo - Orlen).
wojtek - 2006-11-28, 22:22

100 to stanowczo za du¿o,powinno byc ko³o 90 lub troszke mniej ja mam podczas jazdy 85.
Sprawdz czujnik pokazuj±cy na deske,termostat,oraz czujke w³±czajca wentylator bo na pewno co¶ masz nie tak.

spyro - 2006-11-28, 23:54

100 stopni to miewam bardzo rzadko, np jak by³y te masakryczne upa³y i sta³em wkorku wtedy jest ko³o 100 stopni.

Powtórzê siê po raz tysiêczny na forum nt czujnika temperatury, czy on ci nie szwankuje i przek³amuje podaj±c zawy¿on± temperaturê, je¶li nie on to ju¿ powa¿niejsza zabawa mo¿e byæ...

pikus - 2006-11-29, 16:54

Po wymianie czujnika w chlodnicy na nowy u mnie pokazuje przy normalnej jezdzie 1oo stopni a przedtem 110. To wszystko chyba zalezy od czujnika, od jakiego producenta
mellow - 2007-05-17, 20:28

u mnie od jakiegos tygodnia te¿ zauwqa¿y³em ze samochód bardzo szybko osi±g mi 100 stopni i zaraz za³±cza siê wentylator poczym temp spada do 90 ale dos³ownie jak stanê na chwilê na ¶wiat³ach znowu 100 co to mo¿e byæ kiedy¶ tego nie mia³em :beczy:
Polibo - 2007-05-17, 20:30

czujnik temperatury lub mo¿e za ma³o p³ynu ch³odniczego :lol:
mellow - 2007-05-17, 20:39

p³yn ch³odniczy ok co do czujnika temperatury no nie pomy¶la³em ale mam z drugiej strony wra¿enie ,¿e chyba jednak jest taka temperatura a nie mo¿e to byæ termostat ??
Szycha... - 2007-05-17, 20:48

Witam
w mojej ventce temperatura szybko osi±ga 90stopni ale nigdy nie przekracza 100 nawet gdy stojê , z moich doswiadczeñ wydaje mi siê ze bêdzie to termostat,
Szycha...

Sprinter - 2007-05-18, 08:54
Temat postu: Rozwazan o temperaturze cieczy chlodzacej ciag dalszy...
Panowie jako ze macie juz pewnie doswiadczenie w tym temacie wiec licze na pomoc.
Mozecie mi powiedziec dlaczego moj Venciak lapie temperature ponad 100 stopni.
Uszczelke pod glowica mam w porzadku,nie ma zadnego bulgotania w zbiorniku wyrownaczym,plyn jest czysciutki,olej w silniku rowniez.Myslalem ze to moze wina termostatu wiec go chwilowo usunalem ale problem pozostaje (rozgrzewa sie dluzej ale i tak grzeje wode).Pytanie drugie czy wentylator chlodnicy ma dwa biegi (dwie predkosci pracy?) poniewaz naliczylem 3 kable biegnace z czujnika w chlodnicy do silnika wentylatora.
Zauwazylem to bo chwilowo podpinam wentylator na stale (podciagnalem prad z akumulatora) jezdze tym autem do pracy i nie chcialem go przegrzac.
Gdy podpinam wentylator na stale na ten wolniejszy bieg (poniewaz na drugim kablu wentylator chodzi duzo szybciej) problem temperatury znika-silnik lapie jakies 70-80 stopni.Pomozcie -licze na Was bo tu w Anglii ciezko o fachowa pomoc w takich sprawach.Pozdrawiam wszystkich z poludniowego wybrzeza Anglii.

spyro - 2007-05-18, 10:18

Sprinter, czujnik temperatury zapewne ¶wiruje, tak jest w 99% przypadków...
Sprinter - 2007-05-18, 18:19

Spyro ale chodzi Ci ten czujnik w chlodnicy? (nie o ten przy silniku na wezu?).
Czy moze masz na mysli czujnik od wskaznika temperatury.Mam wrazenie ze jednak silnik sie grzeje za bardzo chociaz moge sie mylic.Zaczne od tego ze wymienie obydwa czujniki-ten w chlodnicy i ten na przewodzie przy silniku.Jesli nie pomoze to co mozna zrobic jako kolejny krok?

OrzeL - 2007-05-19, 00:47

A ja mam taki problem ¿e mi nie kce z³apaæ temperatury :( Ostatnio zauwa¿y³em jak jecha³em do Polski to na trasie wskazówka by³a nieco ponad kreseczkami czyli przed 70 stopni wtedy ogrzewanie musia³em przekreciæ prawie do koñca ¿eby by³o ciep³o w samochodzie ( na zewn±trz by³o do¶æ zimno co¶ ko³o 0 ) ,jak sta³em w korku to by³o ok bo wskazówka ¿e tak powiem sta³a pionowo,mam diesla wiec chyba wolniej ³apie temperature ale ¿eby na trasie by³ taki zimny ? p³yn mam ok bo sprawdzam,nieraz musze troche dolaæ bo ubywa ale nie duzo i nie czêsto,zale¿y od kilometrów... Co Wy na to .. ?? :hmmm:
Szycha... - 2007-05-19, 09:40

W twoim przypadku napewno bêdzie termostat , je¿eli nie dogrzewa silnika nie jest istotne czy to trasa czy miasto temperatura powinna wynosiæ ok 90 stopni
Szycha...

spyro - 2007-05-20, 22:35

czujnik temp poprostu podaje z³± temp na zegary, i w jedn± i w druga mo¿e byæ, tak¿e pierwsze co bym to sprawdzi³. No i wazne nie kupuj podróbki, ASO SKoda do Felicji. Pisa³em juz o tym wielokrotnie, poszukaj na frum. Chodzi o ten czujnik, któy jest na króæcu.
OrzeL - 2007-05-23, 00:20

Szycha... napisa³/a:
W twoim przypadku napewno bêdzie termostat , je¿eli nie dogrzewa silnika nie jest istotne czy to trasa czy miasto temperatura powinna wynosiæ ok 90 stopni

Czy to ¼le dla silnika ¿e jest niedogrzany ??

Gavel - 2007-05-23, 00:36

¼le
OrzeL - 2007-05-23, 01:26

Cytat:
¼le

jak bardzo ?

spyro - 2007-05-23, 10:27

OrzeL napisa³/a:
jak bardzo ?

no bardzo. Na pocz±tku nic sie nie stanie ale na d³u¿sz± metê rozwalisz silnik. W lato jeszcze pó³ biedy ale w zimê to mêczarnia dla silnika...

rav - 2007-05-23, 12:11

Sprinter napisa³/a:
Zaczne od tego ze wymienie obydwa czujniki-ten w chlodnicy i ten na przewodzie przy silniku

Wed³ug mnie to najpierw sprawd¼ czujnik ten przy silniku, a potem przy ch³odnicy. Przy ch³odnicy to w³a¶ciwie nie jest czujnik, a termostat kontaktowy dwustopniowy, bo wentylator jak ju¿ zauwa¿y³e¶ ma dwie prêdko¶ci. Je¿eli teraz mia³by¶ temperaturê 100 stopni, a masz wyjêty termostat, to zak³adaj±c ¿e czujnik temperatury jest sprawny, znaczy, ¿e co¶ jest nie tak z silnikiem, bo w czasie normalnej jazdy ch³odzenie jest na tyle dobre, ¿e wentylator nie za³±cza siê. Obstawiam wiêc czujnik cieczy ch³odz±cej przy silniku. Z reszta z³ap rêk± za w±¿ cieczy ch³odz±cej wylotowy z silnika i sam oceñ. Powinien byæ gor±cy, ale nie a¿ tak ¿eby poparzyæ.

kamilos - 2007-05-23, 17:16

uruchom zimny silnik i kontroluj temperature na wskazniku, oraz zwracaj uwage na chlodnice jezeli silnik nie zlapie ok 80-90 stopni chlodnica powinna byc zimna jezeli grzeje sie od startu to termostat
jazda na zimnym silniku powinna byc jak najkrotsza poniewaz zuzycie silnika jest w tym momencie najwyzsze, a takze wiaze sie z duzym zuzyciem paliwa

OrzeL - 2007-05-23, 17:54

Za miesi±c bede w Polsce( nie bedzie wtedy jakiego¶ spotu ? :> :) ) to wymienie termostat bo to nie du¿e koszty i wtedy zobacze, jak co¶ bedzie nadal nie tak to ju¿ niech fachowcy sie tym zajm± ...
Pzdr

Gavel - 2007-05-23, 23:35

OrzeL napisa³/a:
Za miesi±c bede w Polsce( nie bedzie wtedy jakiego¶ spotu ? :> :) )

a na jak d³ugo bêdziesz w Polsce?
napisz kiedy bêdziesz a mo¿e siê co¶ zorganizuje ;)

OrzeL - 2007-05-23, 23:50

Gavel napisa³/a:
a na jak d³ugo bêdziesz w Polsce?

NO ja bede w dniach 20-27 czerwca wiêc jeden weekend wchodzi ... Niestesty na d³uzej nie moge :(

Gavel - 2007-05-24, 00:07

no to krótko :(
w ten weekend w którym bêdziesz jest Vag Treffen wiêc ¿aden inny spocik raczej nie wypali

ale mam nadziejê ¿e masz ju¿ za³atwione wolne na wrze¶niowy zlot w Krzeczowie :OK:

OrzeL - 2007-05-24, 00:49

Gavel napisa³/a:
ale mam nadziejê ¿e masz ju¿ za³atwione wolne na wrze¶niowy zlot w Krzeczowie

No mo¿e jeszcze nie mo¿na powiedzieæ ¿e za³atwione ale mo¿na powiedzieæ ¿e jestem w trakcie za³atwiania :D ... Wpisa³bym sie na listê ale to jeszcze nic pewnego, bede wiedzia³ bli¿ej wrzesnia czyli koniec sierpnia... Ale bardzo bym kcia³ tam byæ :) Z tego co widzia³em na fotkach jakie imprezki odchodz± ... A imprezki to jest to co tygryski lubi± najbardziej ... :lol2: :lol:

Gavel - 2007-05-24, 15:47

no to siê staraj - naprawdê warto :tygrysek:
pampam - 2007-05-25, 11:32

wszyscy co pisza ze to zalezy od producenta czujnika maja racje,ja przed wymiana czujnuka mialem max 95 stopni teraz mam max 100 i tez jest wszystko ok......
OrzeL - 2007-05-25, 13:04

Ale jak to 100 stopni?? Przecie¿ woda przy temperaturze 100 stopni sie gotuje...
Pawe³ J. - 2007-05-25, 21:11

U mnie wentylator przy ok 93 stopni siê w³±cza i praktycznie nie przekracza mi tej temp , przynajmniej tego nie zauwa¿y³em....
OrzeL napisa³/a:
Przecie¿ woda przy temperaturze 100 stopni sie gotuje...

ale w uk³adzie ch³odzenia nie powinno byc wody tytlko p³yn który zabezpiecza przed korozj±, a parametry p³ynu s± inne ni¿ wody.

OrzeL - 2007-05-26, 00:11

To mi jak ubedzie,a co jakis czas dolewam to dolewam wody :boisiê:
Pawe³ J. - 2007-05-26, 02:56

A nie powinno ubywaæ, musisz mieæ wyciek, a jê¶li dolewasz wody to musisz sie liczyc z tym ¿e w zimiê podczas mrozów mo¿e rozsadzic Ci g³owicê...tak¿e spu¶c to co masz usuñ nieszczelno¶ci i zalej dobrym p³ynem..tylko zrób to przed zim± bo bêdzie kicha...
OrzeL - 2007-05-27, 01:37

Tygrysisko napisa³/a:
tylko zrób to przed zim± bo bêdzie kicha...

Obiecuje ¿e na zime bedzie glanc :) A jakim p³ynem najlepiej zalaæ ?? A gdzie to mo¿e ubywaæ ?Tak na 10 ty¶ to pó³ litra dolewam wody :( Widzê ¿e teraz jak bêdê w Polsce to Ventylek postoi i mechanika ...

Pawe³ J. - 2007-05-27, 19:48

Ubywaæ mo¿e w zasadzie wszêdzie, poszukaj takich zaschniêtych osadów ko³o jakis z³±czeñ, trójników itp. Ja ¶migam na petrygo

[ Dodano: 2007-05-27, 19:53 ]
Zdaje siê ¿e na forum by³o co¶ pisane o wyciekach

[ Dodano: 2007-05-27, 20:58 ]
http://forum.vwvento.org/...ghlight=wycieki
http://forum.vwvento.org/...ghlight=wycieki
tu s± linki do tematów o wyciekach p³ynu....

Waldek - 2007-07-19, 09:40

Przy tych ostatnich upa³ach zacz±³em mieæ w±tpliwo¶ci co do ch³odzenia mojego 1.8. Strasznie szybko ³apie 100 st - wystarczy 3-4 min na ¶wiat³ach i ju¿ ro¶nie. Sprawdzi³em jak zachowuje siê wentylator i stwierdzi³em ¿e za pó¿no siê za³±cza (ok 96 st) wiêc wnioski s± dwa:
1) z³e wskazania temp na desce
2) z³y odczyt przez czujnik wentylatora i zbyt pó¿na "informacja" do silniczka napêdzaj±cego

Jako ¿e zgodnie z setkami postów na ten temat obstawiam "bramkê nr 1" ;) zadzwoni³em do salonu/serwisu Skody i pytam o czujnik do Felicji z ¿ó³tym pier¶cieniem (bo taki mam).
A facet mi mówi ¿e maj± z niebieskim i ¿e to nie ma znaczenia a koszt 30 z³.

Jak to w koñcu jest z tymi kolorami - bo o ile pamiêtam Spyro gdzie¶ pisa³ ¿e kolor ma byæ ten sam.........

Porad¼cie.........

spyro - 2007-07-19, 13:06

Kolor ma znaczenie a koszt tylko 30 z³ociszy... Chyba ¿e tak strasznie stania³y na wakacje, bo do tej pory to by³o ko³o stówki i zawsze pytali o kolor obwódki...
Waldek - 2007-07-20, 09:50

No wiêc przeprowadzi³em ma³e ¶ledztwo (czyt. kilka tel do ró¿nych ASO Skody) i jak siê okaza³o -
Obecnie mamy czujniki temp:
1) z zielonym pier¶cieniem - do diesel'a
2) z ¿ó³tym i niebieskim pier¶cieniem - do benzyny
Wszêdzie powiedziano mi ¿e nie ma znaczenia jaki kolor kupiê poniewa¿ kiedy¶ w obiegu by³y tylko ¿ó³te, a obecnie wprowadzili te¿ nieb. i st±d jedyna ró¿nica.
Wiêc je¶li chodzi³o o kolor to mo¿e apropo rodzaju zasilania (rodzaju paliwa)??

Natomiast to co mnie zaskoczy³o to rozbie¿no¶æ cenowa - w zale¿no¶ci od salonu od 30...40 do nawet 80 PLNów!!!! :wow:

spyro - 2007-07-20, 23:25

No to bardzo stania³y te czujniki, wiêc braæ ile siê da :-) A na powa¿nie we¼ gdzie taniej, choæ sprawd¼ najpierw czy maj± identyko nr seryjny.
pampam - 2007-07-26, 17:03

panowie----niech w koncu ktos zakonczy ten temt....kazdy z nas ma podobne objawy z tym czujnikiem....ja mialem 85-90 i wlaczal sie wentylator po wymianie mam 100-110... ---(czujnik wymienilem tylko dlatego ze:pokazywal zle wartosci parametrow oporu na zimnym silniku co bylo przyczyna nieprzelaczania sie na gaz przy zimnym silniku po wymianie problem znikl)
REASUMUJAC---w zaleznosci od producenta czujnik pokazuje inne wartosci ale to i tak wiatrak wlacza ten drugi czujnik ktory jest w chlodnicy wiec uwazam ze czujnik jest DOBRY.
W pewnej instrukcji z niemiec mam wyraznie napisane pierwszy stopien wlaczenia wentylatora 95-98 stopni C---drugi stopien wlaczenia wentylatora 103-105 stopni C...

[ Dodano: 2007-09-03, 12:01 ]
panowie ponoc VW ma dwa czujniki tegoz plynu jeden na zime drugi na okres letni.....?????jeden z nich ma wieksza rezystancje czy cos takiego i specjalnie tak pokazuje zeby silnik sie szybciej nagrzewal wtedy i wtedy ida inne dane do komputera??????

filip0985 - 2008-12-15, 18:37

Sorki, ¿e poruszam oklepany temat temp. ale ostatni post z tego tematu nie jest potwierdzony. Wiêc mam pytanie czy wszystkie Vento na benzynie maj± 2 stopnie prêdko¶ci wiatraka? Je¿eli tak to oko³o przy jakiej temp. za³±cza siê 1 a przy jakiej 2 stopieñ?

Po wymianie na orginalny czujnik temp. w trasie mam oko³o 90-92C, a w mie¶cie na ¶wiat³ach do¶æ szybko ³apie 100C i dopiero w³±cza siê wentylator, nie zauwa¿y³em ¿eby mia³ 2 prêdko¶ci. Teraz jest zima, bojê siê co bêdzie gdy przyjd± upa³y. Co jest nie tak, czujnik wentylatora do wymiany? Porad¼cie co¶.

PS
O¶wiadczam, ¿e przeczyta³em wszystkie pokrewne tematy i nie znalaz³em jasnej odpowiedzi :nauka:

piotrek_inf - 2008-12-15, 19:05

Ja szczerze pisz±c nie zauwa¿y³em ¿eby siê u mnie w³±czy³ wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, my¶la³em ¿e pad³ mi termostat, ale dzisiaj zrobi³em kilka kilometrów i sprawdzi³em dolny przewód od ch³odnicy i ledwo ciep³y, górny gor±cy.
Pawe³ J. - 2008-12-15, 19:48

filip0985 napisa³/a:
w trasie mam oko³o 90-92C, a w mie¶cie na ¶wiat³ach do¶æ szybko ³apie 100C i dopiero w³±cza si

Za du¿o....u mnie tylko gdy lekko przekroczy 90 to ju¿ siê w³±cza....ponoæ jest ten drugi bieg ale mi siê nigdy nie w³±czy³....zawsze 1 bieg wystarcza....w najwiêksze upa³y to max do 95stopni mi dochodzi i to w korkach, oraz oczywi¶cie ta temperatura od razu jest zbijana poni¿ej 90 stopni.

Gdy wymienia³em termostat to by³o na nim zaznaczone 87 stopni i chyba tyle powinno trzymac.

filip0985 - 2008-12-15, 19:50

piotrek_inf napisa³/a:
Ja szczerze pisz±c nie zauwa¿y³em ¿eby siê u mnie w³±czy³ wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, my¶la³em ¿e pad³ mi termostat, ale dzisiaj zrobi³em kilka kilometrów i sprawdzi³em dolny przewód od ch³odnicy i ledwo ciep³y, górny gor±cy.


To masz pewnie nie sprawny czujnik temperatury, nie pokazuje rzeczywistej temp. jak± masz.
A to, ¿e nigdy nie zauwa¿y³e¶, ¿eby w³±czy³ ci siê wentylator to albo nie sta³e¶ nigdy w korku, albo s³abo uwa¿a³e¶ albo masz co¶ walniête.

piotrek_inf - 2008-12-15, 19:57

W korku sta³em nie raz, przyjedz do Rzeszowa w godzinach szczytu to zobaczysz o czym mówiê, ale wtedy temperatura max jak± zaobserwowa³em to 90 góra 95 stopni.
filip0985 - 2008-12-15, 19:57

Cytat:
Za du¿o....u mnie tylko gdy lekko przekroczy 90 to ju¿ siê w³±cza....ponoæ jest ten drugi bieg ale mi siê nigdy nie w³±czy³....zawsze 1 bieg wystarcza....w najwiêksze upa³y to max do 95stopni mi dochodzi i to w korkach, oraz oczywi¶cie ta temperatura od razu jest zbijana poni¿ej 90 stopni.

Gdy wymienia³em termostat to by³o na nim zaznaczone 87 stopni i chyba tyle powinno trzymac.


Tylko, ¿e tak jak kto¶ kiedy¶ pisa³, ¿e zegary mog± przek³amywaæ, ale tego to nigdy nie bêdê pewny. Co radzicie, spróbowaæ wymieniæ jeszcze termostat na orginalny? Co prawda nie dawno wymienia³em ale na podróbê. Powietrze elegancko ciep³e leci.

Pawe³ J. - 2008-12-15, 20:09

filip0985 napisa³/a:
Tylko, ¿e tak jak kto¶ kiedy¶ pisa³, ¿e zegary mog± przek³amywaæ

zegary raczej nie...jak juz to czujnik temp.

Morfeusz142 - 2008-12-15, 20:15

U mnie wentylator odpala jak tylko przekroczy 90 stopni, tylko mój motor 1.6 ABU bardzo szybko sie nagrzewa, zw³aszcza w miescie. Przy szybkiej je¿dzie i duzym upale + du¿e obci±¿enie wentylator chodzi non stop a temperatura blisko 100 stopni.
filip0985 - 2008-12-15, 20:15

Tygrysisko napisa³/a:

zegary raczej nie...jak juz to czujnik temp.


Znaczy chodzi mi o to, ¿e czujnik podaje temp. 100C na zegary, a w rzeczywisto¶ci jest 95C.

Ale jak ju¿ pisa³em czujnik jest nówka sztuka z ASO VW.

Pawe³ J. - 2008-12-15, 20:19

Morfeusz142 napisa³/a:
1.6 ABU

widzia³em jak ten silniczek ³apie temperaturê na duuuu¿ym mrozie...co¶ piêknego...mój tak szybko siê nie nagrzewa.

filip0985, a styki na czujniku masz czyste ??
co siê dzia³o ze czujnik wymienia³e¶ ??

filip0985 - 2008-12-15, 20:23

Cytat:
co siê dzia³o ze czujnik wymienia³e¶ ??


Wymienia³em bo tak mi radzono, gdy obroty mi wariowa³y na zimnym silniku, ale w sumie to niewiele pomog³o. [/quote]

filip0985 - 2008-12-15, 20:25

nie zauwa¿y³em postu Morfeusza

Ja mam taki sam silnik jak ty 1.6 ABU. Fakt, szybko siê nagrzewa i wtedy w korku co chwile w³±cza siê wentylator, tyle, ¿e w³±cza siê przy 100C i to mnie niepokoi.

babyy82 - 2008-12-15, 20:40

Cytat:
Ja szczerze pisz±c nie zauwa¿y³em ¿eby siê u mnie w³±czy³ wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, my¶la³em ¿e pad³ mi termostat, ale dzisiaj zrobi³em kilka kilometrów i sprawdzi³em dolny przewód od ch³odnicy i ledwo ciep³y, górny gor±cy.


w takim razie napewno masz termostat do wymiany. Jesli jest dobry to nie puszcza obiegu na chlodnice i gorny przewod moze byc cieply ale napewno nie gorocy. Jesli jest gorocy to znaczy ze obwod idzie przez chlodnice a jej sprawnosc wystarcza zeby schlodzic plyn na tyle ze dolny jest juz zimny. Sprawdz czy chlodnica nie jest coraz chlodniejsza przykladajac reke od gory do dolu.
Polecam wymiane na orginal. Ja tez mialem maks 70 a jak sprawdzalem termostat to otwieral sie dopiero jak woda juz dobreze sie gotowala. Kupilem jakis tani i to samo a sprawdzany tak jak stary. Wymienilem czojnik na podrobe to na wskazniku temp 100 pokazywal. Dopiero jak zalozylem stary czojnik spowrotem i zmienilem termostat na orginal to jest dobrze i temp okolo 85 stopni utrzymuje.

Pawe³ J. - 2008-12-15, 20:40

A przed wymian± czujnika kiedy w³±cza³ siê wentylator...tzn przy jakiej temperaturze ??
piotrek_inf - 2008-12-15, 20:48

babyy82 napisa³/a:
w takim razie napewno masz termostat do wymiany.


A gdzie takowy nabyæ, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje orygina³?

krzeszak - 2008-12-15, 20:56

piotrek_inf napisa³/a:
A gdzie takowy nabyæ, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje orygina³?

w ASO ,koszt co¶ ok 80zl jak dobrze pamiêtam

Pawe³ J. - 2008-12-15, 21:05

piotrek_inf napisa³/a:
A gdzie takowy nabyæ, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje orygina³?

piotrek_inf, ale u Ciebie jest ok skoro:

piotrek_inf napisa³/a:
temperatura max jak± zaobserwowa³em to 90 góra 95 stopni.

piotrek_inf - 2008-12-15, 21:11

Mo te¿ mi siê tak wydaje, po prostu ja mam lekk± nog± i mo¿e dlatego siê nie grzeje, 2ty¶ i zmiana biegu
Pawe³ J. - 2008-12-15, 21:15

piotrek_inf, a na trasie ile Ci trzyma stopni ??
krzeszak - 2008-12-15, 21:19

piotrek_inf napisa³/a:
W korku sta³em nie raz, przyjedz do Rzeszowa w godzinach szczytu to zobaczysz o czym mówiê, ale wtedy temperatura max jak± zaobserwowa³em to 90 góra 95 stopni.

identyko jak u mnie :D , a w trasie 80-85 to wszystko ;)

piotrek_inf - 2008-12-15, 21:22

Tygrysisko napisa³/a:
piotrek_inf, a na trasie ile Ci trzyma stopni ??


Na trasie 70 stopni przy 100km/h przy 2.5ty¶ obrotów

Pawe³ J. - 2008-12-15, 21:26

piotrek_inf napisa³/a:
Na trasie 70 stopni przy 100km/h przy 2.5ty¶ obrotów

trochê ma³o......mi to tak do 80 czasami spada....nie jest to dobrze ale te 7 stopni to pewnie wielkiej ró¿nicy nie robi.

mam ju¿ 3 termostat...wszystkie zamienniki za 30z³ czyli 90z³ + wymiana p³ynu 3 razy....a orygina³ w ASO z 8 dyszek....wiêc nie warto oszczêdzaæ.

filip0985 - 2008-12-15, 22:34

Tygrysisko napisa³/a:
A przed wymian± czujnika kiedy w³±cza³ siê wentylator...tzn przy jakiej temperaturze ??


Przed wymian± w³±cza³ siê oko³o 95C, ale na trasie trzyma³ oko³o 80C
Nowy trzyma ok 90C, wentylator w³±cza siê przy 100C.

Ale czy ten czujnik ma co¶ wspólnego z w³±czaniem wentylatora, czy tylko odpowiada za po³o¿enie wskazówki na zegarze??

Pawe³ J. - 2008-12-15, 22:41

filip0985 napisa³/a:
Ale czy ten czujnik ma co¶ wspólnego z w³±czaniem wentylatora, czy tylko odpowiada za po³o¿enie wskazówki na zegarze??

ten czujnik przy g³owicy odpowiada tylko za po³o¿enie wskazówki na zegarze.

filip0985 - 2008-12-15, 23:01

Tygrysisko napisa³/a:

ten czujnik przy g³owicy odpowiada tylko za po³o¿enie wskazówki na zegarze.

No w³a¶nie, czyli nie ma siê nigdy pewno¶ci jaka jest faktyczna temp. silnika, bo czujnik mo¿e dawaæ 90C, a faktycznie jest 100C i odwrotnie. I b±d¼ tu m±dry czy jest OK czy nie.

argo - 2008-12-16, 12:44
Temat postu: temeperatura ....
chcialbym zapytac klubowiczow jaka maja temperature podczas jazdy, nie pytam o miasto tylko o trase. ja podczas trasy mam ciagle 70 stopni za zegarze, auto zaczelo mi wiecej palic niz w lecie. temperatura ciagle taka sama na wskazniku. czy 70 stopni to nie troche za malo?? czy do wymiany bedzie termostat bo silnik jest teraz nie dogrzany i wiecej pali??
cinek82 - 2008-12-16, 12:55

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=762
http://forum.vwvento.org/...eratura+silnika
i oprócz tego jeszcze spójrz najpierw na to
http://forum.vwvento.org/search.php ;)
:tygrysek: jak spojrzysz to scal w jedno :faja:

Pawe³ J. - 2008-12-16, 14:05

argo, wcali³em Twój temat z innym o tej samej tematyce, zreszt± wczoraj jest ostatni post z tego tematu wiêc jest na czasie.

argo napisa³/a:
ja podczas trasy mam ciagle 70 stopni za zegarze,

Za ma³o.

argo napisa³/a:
auto zaczelo mi wiecej palic niz w lecie

to normalka ¿e przy ni¿szych temperaturach wiêcej pali.

argo napisa³/a:
czy do wymiany bedzie termostat bo silnik jest teraz nie dogrzany i wiecej pali??

Raczej do wymiany termostat, ale nie wiem czy zauwa¿ysz jak±¶ wiêksz± ró¿nicê w spalaniu.

cinek82, dziêki ;) :OK: :oklaski:

cinek82 - 2008-12-16, 14:29

Ale za co?
Po wczorajszym uszczelnianiu króæca chyba odpowietrzy³em dzisiaj uk³ad :] Zagrza³em go do w³±czenia wentylatora, i najpierw powrotem do zbiorniczka sz³y b±ble a teraz nie id±. Czy to jest dobrze? Siê nie znam to siê pytam :gafa:

Morfeusz142 - 2008-12-16, 15:46

filip0985 napisa³/a:
w³±cza siê przy 100C i to mnie niepokoi.


W zasadzie u mnie wentylator czêsto odpala bli¿ej 100stopni. Na trasie, przy obecnej aurze 70 stopni. W lato w upale, przy du¿ym obci±¿eniu 100stopni to norma, dobrze ,¿e klima trzyma w ryzach silnik. Myslê,¿e to normalne w tych silnikach, mój jeszcez klimê musi uci±gn±c, a to tylko 75km.

filip0985 - 2008-12-16, 16:01

Morfeusz142 napisa³/a:

W zasadzie u mnie wentylator czêsto odpala bli¿ej 100stopni. Na trasie, przy obecnej aurze 70 stopni. W lato w upale, przy du¿ym obci±¿eniu 100stopni to norma, dobrze ,¿e klima trzyma w ryzach silnik. Myslê,¿e to normalne w tych silnikach, mój jeszcez klimê musi uci±gn±c, a to tylko 75km.


Widzê, ¿e mamy Morfeusz bli¼niacze Vento, bo taki sam silnik i do tego jeszcze z klim± :D
Ja klimy nie u¿ywam bo mam jak±¶ nieszczelno¶æ bo 2 lata temu nabi³em freon, pochodzi³o rok i po zimie znów nie mia³em zimnego powietrza, da³em se spokój. Poza tym wiêcej pali na klimie i takiego mu³a dostaje, ¿e szkoda gadaæ, za s³aby silnik do tej budy+klimy niestety.

Wracaj±c do tematu, to je¿eli masz 70C w trasie to za ma³o, tylko pojawia siê fundamentalne pytanie czy te 70C jest naprawdê czy tylko tak ci pokazuje zegar.

Morfeusz142 - 2008-12-16, 16:05

filip0985 napisa³/a:
mamy Morfeusz bli¼niacze Vento

Powiedz jeszcze, ¿e granatowe :D
Moja klima chodzi jak oszala³a, fakt ale silnika do klimy za s³aby, no ale klima cudna rzecz zw³aszcza latem.

Pawe³ J. - 2008-12-16, 16:15

cinek82 napisa³/a:
Ale za co?

za linki.

cinek82 napisa³/a:
Zagrza³em go do w³±czenia wentylatora, i najpierw powrotem do zbiorniczka sz³y b±ble a teraz nie id±

mo¿liwe, ze uk³ad by³ zapowietrzony i uchodzi³o z niego to "z³e" powietrze.

filip0985 napisa³/a:
Wracaj±c do tematu, to je¿eli masz 70C w trasie to za ma³o, tylko pojawia siê fundamentalne pytanie czy te 70C jest naprawdê czy tylko tak ci pokazuje zegar.

Raczej tak...faktycznie jest te 70 stopni gdy¿ przy wiêkszej prêdko¶ci ch³odnica jest lepiej och³adzana...gdyby to by³ czujnik to by zawsze ¶wirowa³, niezale¿nie od tego czy trasa czy miasto.

Po prostu wygl±da na to ¿e termostat zaci±³ siê na duzym obiegu :g³aszcze:

filip0985 - 2008-12-16, 16:50

Tygrysisko napisa³/a:

Raczej tak...faktycznie jest te 70 stopni gdy¿ przy wiêkszej prêdko¶ci ch³odnica jest lepiej och³adzana...gdyby to by³ czujnik to by zawsze ¶wirowa³, niezale¿nie od tego czy trasa czy miasto.

Po prostu wygl±da na to ¿e termostat zaci±³ siê na duzym obiegu :g³aszcze:


A mi siê wydaje, ¿e to wina niedok³adno¶ci czujników, które daj± temp. na zegary.
Tak jak pisali¶cie czujnik temp. ma TYLKO za zadanie informowaæ kierowce o temp. silnika i nic poza tym.
Ja na starym czujniku mia³em na trasie ok 80C, na nowym ok 90C, czyli nie mo¿e byæ mowy o ch³odzeniu ch³odnicy przep³ywem powietrza.
Po prostu te czujniki s± bardzo niedok³adne, u mnie jak za ostro wejdê w zakrêt to siê wskazówka wychyla mocniej.
Rodzice maj± nowego Passata i tam wskazówka jak wejdzie na 90C to ani drgnie, chyba dlatego jestem przewra¿liwiony jak u mnie w Vento lata miêdzy 85, a 100C.

Pawe³ J. - 2008-12-16, 16:55

filip0985, ale zauwaz ¿e temperatura w kazdym przypadku spada wraz ze wzrostem prêdko¶ci...czyli p³yn jest mocniej ch³odzony przez powietrze na jakie napotyka auto....w takie sytuacji termostat powinien siê przerzuciæ na mniejszy obieg i po sprawie...a ¿e jest niesprawny-tego nie robi....chodzi mi o te przypadki kiedy to na trasie spada temperatura.

filip0985 napisa³/a:
Po prostu te czujniki s± bardzo niedok³adne, u mnie jak za ostro wejdê w zakrêt to siê wskazówka wychyla mocniej.

No, z tym to musze powiedziec ¿e siê nie spotka³em ;)

filip0985 - 2008-12-16, 17:42

Tygrysisko napisa³/a:

ale zauwaz ¿e temperatura w kazdym przypadku spada wraz ze wzrostem prêdko¶ci...czyli p³yn jest mocniej ch³odzony przez powietrze na jakie napotyka auto....w takie sytuacji termostat powinien siê przerzuciæ na mniejszy obieg i po sprawie...a ¿e jest niesprawny-tego nie robi....chodzi mi o te przypadki kiedy to na trasie spada temperatura.


To siê zgadza, jak termostat jest walniêty to czujnik idea³ nie pomo¿e i odwrotnie.

babyy82 - 2008-12-16, 21:48

Cytat:

--------------------------------------------------------------------------------

piotrek_inf napisa³/a:
A gdzie takowy nabyæ, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje orygina³?

piotrek_inf, ale u Ciebie jest ok skoro:

piotrek_inf napisa³/a:
temperatura max jak± zaobserwowa³em to 90 góra 95 stopni.



Wybacz Tygrysie ale tu sie z toba nie zgodze. To ze na trasie ma 70 stopni a na postoju zlapie 90 i sie wlaczy wentylator to potwierdza jeszcze to ze do wymiany termostat jest.
Otoz podczas jazdy termostat moze byc uchtlony i bedzie puszczal obieg na chlodnice i tam plyn jest chlodzony od pedu powietrza i z tad te 70 i zimny przewod na dole a goracy na gorze. Podczas postoju nie ma pedu powietrza czyli chlodzenie jest mniej efektywne i wtedy temp dochodzi do 90 w calym ukladzie czyli i w chlodnicy i uruchamia sie wentylator .
Jezeli by byl czojnik zepsuty to wentylator wlaczalby sie przy 80 albo przy 100 czy 110 stopniach ale i podczas jazdy trzymalby wyzsza lub nizsza temp.
A tak apropo czojnika przy silniku to podaje on jeszcze temp do komputera sterujacego wtryskami i paca silnika.

Piotrek ja na 100% jestem pewny ze to termostat. Przerabialemto u siebie i mialem identycznie. Wymien go na orginalny i sie przekonasz. Tak jak koledzy napisali kupisz go w ASO za okolo 80-90 zeta ale warto.

Pozdrawiam

piotrek_inf - 2008-12-16, 22:49

Wymieniê, ale pewnie dopiero po ¶wiêtach teraz to ju¿ nie mam za bardzo jak. Dziêki za radê.
Pawe³ J. - 2008-12-17, 13:18

babyy82 napisa³/a:
To ze na trasie ma 70 stopni a na postoju zlapie 90 i sie wlaczy wentylator to potwierdza jeszcze to ze do wymiany termostat jest.

Dok³adnie tak...mi te¿ o to chodzi... ;)

bradley - 2008-12-17, 15:41

A ja musze sie zvagowac rano i sprawdzic co pokazuje czujnik temperatury na absolutnie zimnym silniku. Bo podczas bardzo spokojnej jazdy temperatura to 80 stopni, a jak jezdze w miescie to 85 lub 90 jak go ciskam. A w odczytach na vagu gdy na liczniku jest 90 stopni to pokazuje ~81 stopni.
babyy82 - 2008-12-17, 18:16

Cytat:
Dok³adnie tak...mi te¿ o to chodzi...
_________________



a no to sorki chyba cie zle zrozumialem :)

marek03 - 2009-01-10, 11:34

Pod³±czam siê do dyskusji .Mam podobny problem,zim± temperatura na trasie 70st. chcia³em wymieniæ termostat ,wyla³em wodê ale nie mia³em klucza 16 i na tym skoñczy³em. Nie mog³em odkrêciæ pompy wspomagania. Sprawdzi³em jednak czy termostat jest zamkniêty. W tym celu ¶rubokrêtem trochê nacisn±³em na termostat i zacz±³ wyp³ywaæ p³yn, czyli trzyma. Dlaczego wiêc taka niska temp. przy je¼dzie na trasie w zimie ? W lecie wszystko ok. Grzanie auta wewn±trz ok.
bradley - 2009-01-10, 11:50

marek03, mogl sobie byc zamkniety, ale otwiera sie np. przy 75 stopniach i puszcza za wczesnie, wiec taki test niczego nie dowodzi.
marek03 - 2009-01-11, 09:46

Mo¿e i tak, ale jak czyta³em i rozmawia³em z fachowcami, powiedzieli ¿e to jest zwyk³a zasada bimetalu- albo dzia³a, albo nie. Czyli, albo siê zatnie, wtedy p³yn p³ynie ca³y czas, albo zatnie siê zamkniêty i wtedy p³yn p³ynie tylko w ma³ym obiegu. Bimetal nie zmienia swoich w³a¶ciwo¶ci.
Morfeusz142 - 2009-01-11, 10:22

U mnie te¿ 70 stopni, szykujê siê do wymiany termostatu, 70z³ w ASO.
sebastian - 2009-01-11, 11:51

Morfeusz142 napisa³/a:
70z³ w ASO.

o nie tak tragicznie - spodziewa³em siê wiêkszych pieniêdzy, ko³o stówki nawet...

bradley - 2009-01-11, 12:43

marek03 napisa³/a:
Bimetal nie zmienia swoich w³a¶ciwo¶ci.

Ale osadzajacy sie kamien, korozja juz moze miec wplyw na jego wlasciwosci. Sprezynka tez moze ulec mechanicznemu zuzyciu. Termostat moze byc sprawny a plyn puszczac moze przez peknieta uszczelke. Ktos na forum vwgolf pokazywal jak uszczelka byla uszkodzona w 3 miejscach.
Jednak jakos termostaty ulega uszkodzeniu i trzeba je wymieniac. Jednemu trzyma 70 stopni, innemu 80.

piotrekb90 - 2009-02-11, 21:19

Koledzy podlacze sie do tematu. Otó¿ w mojej ventce temperatura nigdy mi nie przekroczyla 70 stopni. W lecie jak byly te upaly to wskazowka stala caly czas na 70 i ani drgnela a i wentylator rzadko kiedy sie wlaczal....W zimie to rzadko kiedy osiaga temp 70 zawsze jest ok 60-65 nawet jak po miescie jezdze...Gorny waz jest cieply ale nie za goracy bo bez problemu moge go dotykac a dolny jest zimny caly czas....co to moze byc??
marek03 - 2009-02-11, 21:45

piotrekb90 99% termostat. Doln± rur± gor±ca woda z silnika przez termostat (otwarty), p³ynie do ch³odnicy. Pó¼niej górn± rur± wraca do silnika.
bradley - 2009-02-11, 21:51

Jutro zabieram sie za wymiane termostatu. Mam nadzieje, ze podolam :) Moze ktos mi powiedziec co napedza pasek, ktory napedza pompe wspomagania? Nie mam klimatyzacji.
Wiem, ze pompa wody napedzana jest paskiem klinowym a nie rozrzadu. Tylko nie wiem wlasnie jak to jest polaczone czy alternator+pompa wody czy pompa wody+wspomagania albo jeszcze inaczej :oklaski:

Po wymianie wtryskiwaczy kat wtrysku sie opoznil, mialem 85 stopni do 90 dochodzilo tylko jak depnalem mocniej w trasie.
Teraz po ustawieniu dobrego kata wtrysku caly czas podczas jazdy jest 80 a nawet ciut ponizej. Jak depne to wejdzie na 85-90 ale jak tylko zwolnie to zaraz spada do 80.

przemolas4 - 2009-02-11, 22:20

bradley napisa³/a:
Jutro zabieram sie za wymiane termostatu. Mam nadzieje, ze podolam

zrob fotorelacje , to sie FAQ jakies zmontuje ......

Buli - 2009-02-11, 22:46

hmmm z tego co pamietam to termostat mam pod pompa wodna wystarczy sciagnac alternator i pompe tak by³o chyba u mnie :)
bradley - 2009-02-11, 23:48

Bede to robil wg tej instrukcji: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
marek03 - 2009-02-12, 09:03

Instrukcja o.k.Przygotuj sobie klucz 16 na "przed³u¿ce " bo nie odkrêcisz pompy. Do tego potrzebna jest 13. U mnie by³y ¶ruby trzy 13 oraz jadna 16. Mi³ej pracy.
lesny1982 - 2009-02-12, 11:58

bardzo prosto sie wymienia ;) :D
bradley - 2009-02-12, 13:46

Jestem mokry od potu, plynu, i wody z sola sciekajacej ze zderzaka ale szczesliwy :D
Zamontowalem termostat, ktory brat kupil mi 2miesiace temu, mowilem Waler ale w sklepie zachwalali Verneta. Poki co (odpukac po stokroc) dziala wysmienicie Vernet. Jade spokojnie 5 bieg, ciut ponizej 2tys obr, tempomat nastawiony, temperatura na maxa w nagrzewnicy, wentylator 1, szyba, ale po kilometrze nie da sie wytrzymac bo jest cieplo jak w saunie. Temperatura 90 pionowo, ciut nawet powyzej, ciut ciut. Jazda 160km/h na tym samym odcinku (powrotnym) sytuacja ta sama, 90 ciut ciut :)

Jakbym mial aparat to bym zrobil zdjecie tego termostatu, ktory wyjalem. Mysle ze on puszczal plyn na tym trzpieniu metalowym, ktory wchodzi w kolnierz termostatu (kolnierz od strony wkladania termostatu i nasadzania na niego krocca plastikowego. Trzpien ten jest osadzony mimosrodowo :lol: :lol: :D zamiast osiowo.... :evil:

btw. brudny tez jestem :D

bradley - 2009-02-12, 15:28

marek03,

W moim 1Z i srubek ile trzeba odkrecic to:
4 - 10tki od oslony plastikowej
1 - 10tka od przewodu olejowego pompy
4 - 13tki od mocowania pompy

Ta 16tke poluzowalem choc dostep byl tragiczny, o wiele latwiej odkrecalo mi sie srube obok na 13tke. Potem jak juz zdjalem pompe i tak na nia popatrzylem to sie zaczalem zastanawiac po cholere trzeba odkrecac srube na 16tke a nawet ja luzowac. Pompa schodzi po odkreceniu 4 srub na 13tke. 16tke zostawilem w spokoju.
Ktos jeszcze potwierdzi, ze 16tki nie trzeba wcale ruszac? ;)

marek03 - 2009-02-12, 16:42

Musia³em t± 16 poluzowaæ bo mi siê nie chcia³a pompa wspomagania obróciæ. 13 mog³o byæ cztery, g³owy bym nie da³. Mnie siê wydawa³o ¿e jedna z przodu z zêbatk± i dwie z ty³u.
bradley - 2009-02-12, 16:47

Tak, jedna z zebatka, dwie z przodu (tzn z przodu patrzac na samochod z przodu), i jedna sruba obok tej 16tki, ta 16tka to moim zdaniem skreca pompe wspomagania ze soba (wspornik do obudowy) ale jest sruba mocujaca cala pompe ze wspornikiem do uchwytu auta. W kazdym badz razie poluzowalem przez przypadek ta 16tke, nie chciala sie do konca wykrecic a po odkreceniu wszystki 13tek i zdjeciu paska, pompa zostala mi w rekach, 16tke dokrecilem trzymajac pompe w rekach a potem jeszcze przy zakladaniu i dokreceniu 13tek to i 16tke dokrecilem. Mam nadzieje, ze pompa nie odpadnie ;)
piotrekb90 - 2009-02-13, 08:33

marek03 ale w tym problem ze dolna rura jest caly czas zimna a gorna goraca....ma ktos jeszcze jakies pomysly??
marek03 - 2009-02-13, 09:08

No i zgadza siê. Termostat siê nie otwiera. W lecie wogóle by¶ nie móg³ je¿dziæ. Rura dolna jest wtedy gor±ca gdy siê termostat siê otworzy.
bradley - 2009-02-13, 11:22

U mnie obydwie rury byly gorace, tylko ze troche za wczesnie ;)
piotrekb90 - 2009-02-13, 11:29

Czyli termostat do wymiany czy wszystko jest ok?? Mial ktos tak przy silniku 2.0 2E??
bradley - 2009-02-13, 12:07

U Ciebie nie otwiera go wcale (za pozno), a u mnie otwieral za wczesniej.
piotrekb90 - 2009-02-13, 16:24

No ale mam wymienic termostat czy nie bo juz sie gubie...
bradley - 2009-02-13, 16:28

Wymieniaj.
bradley - 2009-02-13, 16:31

A zeby miec pewnosc 100% to sprawdz sobie na vagu temperature plynu chlodniczego z tym co pokazuje wskazowka.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group