Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Filtr Stożkowy

Pasik - 2008-12-29, 11:21
Temat postu: Filtr Stożkowy
Witam Wszystkich Jestem nowy na forum wiec jesli umiściłem temat w nieodpowiednim dziale to prosze poprawcie mnie
Nalezało by wiec porzejśc do sedna sprawy :d Wiec chciałbym załozyc filtr stożkowy i filtr na odme do mojego Wentylka 1.9 TD Nie chodzi mi o zwiekszenie mocy czy cos tylko zeby to działąło tak jak z seryjnym filtrem i przy okazji fajnie wyglądało :D I moje bytanie brzmi
Czy przez cos takiego nie uszkodze turbiny albo silnika ?? ????
Czy nie zwiekszy sie spalanie ?? ????????

cinek82 - 2008-12-29, 11:35

Witamy na forum :hejka: Do przywitania można też użyć wątku http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
Powiem tak, leśny ma stożek w dieslu ale na zimę ściągnął go i założył normalną puchę bo coś nie tak odpalał czy chodził już po odpaleniu. Jak zajrzy to się wypowie w temacie.

lesny1982 - 2009-01-02, 13:42

jak zrobisz z rur jak oryginal wyglada to bedzie si ale jak zrobisz jak ja mam ze odma idzie na bok to bedzie Ci ciezej zapalal troszke ;) oczwiscie chodzi mi tylko o zime w lato nie ma najmniejszych problemow z odpalaniem ;)
Pasik - 2009-01-02, 17:17

lesny1982 napisał/a:
jak zrobisz z rur jak oryginal wyglada to bedzie si ale jak zrobisz jak ja mam ze odma idzie na bok to bedzie Ci ciezej zapalal troszke ;) oczwiscie chodzi mi tylko o zime w lato nie ma najmniejszych problemow z odpalaniem ;)

A jak zostawie fabryczny filtr powietrza tylko wywale odne i założe na nia filterek to bedzie jakas ruznica ?? ????????

lesny1982 - 2009-01-02, 18:15

nie bedzie zadnej roznicy tylko ze turbina nie bedzie zasyfiona ;) a filterek pewnie bedzie sie zawalal syfem z silnika czesto ;)
Pasik - 2009-01-04, 12:06

To jest sens cos takiego montowac czy nie ?? ???????
lesny1982 - 2009-01-05, 20:18

dla ladnego wygladu jest sens ;)
CINO - 2009-01-06, 01:23

Ja za to słyszałem że zakładając filtr stożkowy trzeba liczyć się z tym że skraca się żywotność silnika... ponieważ cały czas jeździ na zimnym powietrzy... Trzeba liczyć się z tym że więcej pali :P Patrząc logicznie

zimne powietrze = więcej paliwo potrzeba żeby zaszła reakcja = większa moc
ciepłe powietrze = zapłon następuje szybciej czyli mniej paliwa = mniejsza moc

przemolas4 - 2009-01-06, 07:03

CINO napisał/a:
zimne powietrze = więcej paliwo potrzeba żeby zaszła reakcja = większa moc
ciepłe powietrze = zapłon następuje szybciej czyli mniej paliwa = mniejsza moc


cos w kosciole dzwoni ale .......
ja bym to ujal tak
zimne powietrze - zageszczone czasteczki tlenu w powietrzu - wiecej paliwa - wielsza para .
ogolnie po to sie stosuje intercoolery i wszelkiego rodzaju aqua spryskiwacze na intercoolery , by tlenu bylo wiecej bracie.
wiec mniejsza zywotnosc moze troszke , ale za pomoca ciezkiej ( jak zwykle ) nogi . pozdrawiam .
:faja: :faja: :faja:

Respect - 2009-01-06, 09:17

spalania też większego nie zauważysz
lesny1982 - 2009-01-06, 10:38

mi spalanie zeszlo na trasie mialem 4,60 a zjechalo na 4,40 :D
Grucha85 - 2009-02-22, 11:48

panowie dobrze zamontowalem filtr??? bo nie wiem dolem idzie jakas jeszcze rurka od odmy i jakies tam kable


Paweł J. - 2009-02-22, 11:52

czy dobrze to niestety nie powiem bo nie mam pojęcia.

Grucha85, i jak sie teraz śmiga ?? czuć różnicę ??

Pasik - 2009-02-22, 11:57

Powiem Ci tak Jak masz przepływonierz to musisz go wmontowac za filtrem A na odme to mozesz załozyc filterek i bedzie git :brawa:
Grucha85 - 2009-02-22, 15:06

cos tam daje glos jest inny bardziej buczy a przeplywoierz to zostawilem wszystko tak jak bylo
Paweł J. - 2009-02-22, 15:17

Grucha85 napisał/a:
a przeplywoierz to zostawilem wszystko tak jak bylo

W 1.8 nie ma przepływki-jedna rzecz mnie do psucia się ;)

Respect - 2009-02-22, 15:22

Grucha85, osłoń go od silnika żeby Ci ciepłego powietrza nie zasysał, widze że zachowałes długośc dolotu więc niepowinno sie pogorszyć nic, abyś nie robił wlotu że zderzaka bezpośrednio na filtr bo się będzie mulił
Zbleś - 2009-05-29, 22:52

Witam chce założyć w silniku 2.0 2E filtr stożkowy ale na obudowie filtra jest przepływomierz powietrza czy można go wyrzucić bez żadnych problemów w dalszej eksploatacji czy trzeba jakoś to inaczej rozwiązać
Lwomati - 2009-05-29, 22:57

przepływomierz musi zostać. Jeżeli go wyrzucisz silnik będzie nierówno pracował i przygasał, albo poprostu będzie zaraz po odpaleniu gasł. Nie wiem jak to się rozwiązuje w 2.0 niech znawcy się wypowiedzą.
Zbleś - 2009-05-29, 23:03

dzięki za pomoc jak ktoś wie jak to rozwiązać to chętnie skorzystam z jego rady
Gavel - 2009-06-05, 11:46

No po coś chyba jest tam ten przepływomierz więc wywalenie go to nie jest dobry pomysł wg mnie.
Jak chcesz stożek to go zamontuj w miejsce oryginalnego filtra czyli przed przepływką.
Nie jestem pewny ale chyba Przemolas miał tak kiedyś zrobione.
Aaaa i Jaca na bank miał stożek w 2E.

andrew19_86 - 2009-06-05, 13:21

na alledrogo są adaptery do przepływki pod stożek :faja:
Zbleś - 2009-06-05, 20:43

ok dzięki jak byście mi jeszcze jakieś linki podesłali to był bym wdzięczny

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group