|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - Swap 1.9TD na 1.9TDI 90KM
radobom - 2009-01-17, 15:11 Temat postu: Swap 1.9TD na 1.9TDI 90KM Pytanko jak w temacie czy ktoś robił takiego swapa i jak to wygląda z przerabianiem Dużo tego??
Van Diesel - 2009-06-29, 21:03
tez mnie to interesuje. nawet na 110KM
przemolas4 - 2009-06-29, 21:34
to ja zadam jeszcze lepsze pytanie .......
1.9 d .......czy da rade z tego zrobic tdi??
Arcaj - 2009-06-29, 22:03
chyba tylko wymiana motoru będzie najrozsądniejsze (tak mi się wydaje)
bradley - 2009-06-30, 00:04
przemolas4 napisał/a: | 1.9 d .......czy da rade z tego zrobic tdi?? |
Nie da rady.
andrew19_86 - 2009-07-02, 11:25
radobom napisał/a: | Pytanko jak w temacie czy ktoś robił takiego swapa i jak to wygląda z przerabianiem Dużo tego?? |
a nie lepiej pogrzebać przy TD?stosunkowo niewielkim nakładem finansowym też można wycisnąć te 90-100KM,dla mnie swap silnika na 15 KM mocniejszy mija się z celem,bo wywalasz na silnik 2,5-3 tys.nie wiadomo co kupisz i nie wiadomo co wyjdzie do zrobienia jeszcze po drodze,a mocy tylko 15KM więcej,za to ładując mniejsze fundusze w AAZta,który jest wytrzymałym silnikiem można osiągnąć spokojnie ponad 100KM,pewien wariat z vwgolf.pl z 1,6 TD wyciągnął 170KM i jeździ tak na codzień
ale ogólnie to jest sporo grzebania,potrzebujesz wszystko,od skrzyni poprzez ic,wiązki,ecu po pedały z TDI,mając cały komplet na swap, nie jest to aż takie trudne
devill - 2009-07-23, 20:39
andrew19_86 napisał/a: |
a nie lepiej pogrzebać przy TD?stosunkowo niewielkim nakładem finansowym też można wycisnąć te 90-100KM
pewien wariat z vwgolf.pl z 1,6 TD wyciągnął 170KM i jeździ tak na codzień |
tylko pewnie musi teraz bańki z paliwem wozić w bagażu
moc można podnieść a przy okazji spalanie podskoczy a przy obecnych cenach to napewno nie za ciekawa wiadomość
bradley - 2009-07-23, 22:45
Bez przesady. Podnioslem moc o 35KM i spalanie srednie teraz 5,5-6l
Van Diesel - 2009-07-30, 17:31
A co konkretnie można zrobić z 1.9 TD??? Mam trochę kasy i chętnie te 10-15KM bym se dźwignął bo mułłłłł jak....
piotrek_inf - 2009-07-30, 18:20
to u mnie odwrotnie wiem co należy zrobić ale z kasą krucho
Przede wszystkim boost pin, podnieść trochę ciśnienie doładowania, na wstępie to wystarczy, jak mało to jakiś intercoolerek
wojtekgtd - 2009-07-30, 20:32
devill napisał/a: | spalanie podskoczy |
Nawet jeśli podskoczy to praktycznie niezauważalnie.
W Golfie miałem AAZ i palił mi ok. 6-6,5. Wstawiony pin od 1,6 TD i turbo na 1,8 bara. Pin miałem na średnim wcięciu bo na dużym już mi się zaczynało ślizgać sprzęgło. Nie wiem ile koni przybyło ale po samym pinie wzrost mocy jest zauważalny.
Van Diesel - 2009-07-31, 11:38
Oki, a dostanę gdzieś ten pin, czy tylko w bosch? Bo tam kosztuje 200zł, nie ma problemu ale pytam. I czy to podkręcenie turbiny sam zrobie czy muszę gdzieś u mechanika. A może na zlocie ktoś pomoże?
piotrek_inf - 2009-07-31, 14:51
Pin na allegro, np TU , jeżeli masz turbinę KKK to też nie będzie problem ze zwiększeniem ciśnienia, trochę o tym czytałem i tam tylko trzeba hmm już nie pamiętam dokładnie, kilka wersji tego było:
1:
Kod: | ciśnienie zwiększasz wkręcając śrubę zaznaczoną kółkiem: |
2:
Kod: | A wiec zdejmujesz blaszke ze śrubek , potem kręcisz śrubkami maxymalnie w prawo czyli do końca cięgna , kontrujesz nakrętki i zakładasz blaszke.
Może uzyskasz ze 0.9 bara ja mam prawie do końca i turbo dmucha 0.7 bara |
źródło: http://www.forum.vwgolf.pl
bradley - 2009-07-31, 14:58
wojtekgtd napisał/a: | Wstawiony pin od 1,6 TD i turbo na 1,8 bara |
Po co, po co?
Nie dosc, ze to takie malutkie turbulum, ze sie wysra przy 1,8bara po niedlugim czasiem to po drugie ma kiepski flow.
Lepiej zamontowac cos wiekszego co przy mniejszym cisnieniu doladowania bedzie mialo taka sama a nawet lepsza wydajnosc cisnieniowa.
Pytanie jeszcze na ile byl dokladny ten manometr
wojtekgtd - 2009-07-31, 17:07
bradley napisał/a: | sie wysra przy 1,8bara po niedlugim czasie |
Latałem tak ponad 2 lata i nic się nie wysrało ani nic nie wskazywało na to że ma się wysrać więc...
bradley napisał/a: | Lepiej zamontowac cos wiekszego co przy mniejszym cisnieniu doladowania bedzie mialo taka sama a nawet lepsza wydajnosc cisnieniowa. |
Masz rację. Miałem to w planach ale póki co kombinowałem z tym co miałem a potem przesiadłem się na Vento
bradley napisał/a: | Pytanie jeszcze na ile byl dokladny ten manometr |
Hmm, ciężko powiedzieć bo nie miałem możliwości zamontowania innego dla porównania. Ale biorę też pod uwagę jazdę próbną i reakcje kolegi, który bardzo dobrze ogarnia temat AAZ-ów
vezet22 - 2009-07-31, 23:31
więc swap się nieopłaca jerzeli macie 1,9TD na TDI chyba że planujecie TDI kręcic dużo wyżej a można i to nawet ciekawie tak bez bulu na 150ps
bradley - 2009-08-01, 08:57
vezet22, nikt o zdrowych zmyslach nie zeswapuje TD na 90tke w TDI bo to sie nie oplaca. Szybkie toto nie bedzie a jak zacznie sie ulepszac to wyjdzie lepiej kupic jakiegos pompowtryska 130tke 150tke
devill - 2009-08-02, 13:07
ewidentnie to by się nie opłacało te parę koni wielkiej różnicy raczej nie zrobi....więc trzeba w inny sposób
piotrek_inf, testowałeś ten sposób na własnym aucie albo znasz kogoś kto to robił?
bo chętnie bym się za to zabrał...nie chce ventki wymieniać na coś innego ale prawdę mówiąc kopa to ona ma za małego nie chodzi mi o to żeby zwijała asfalt jak to niektórzy mówią ale jak się jedzie w 5 albo już 4 osoby i ma się pod nogą ledwie trochę mocy to trochę denerwujące i wygląda jakby przy 100 było odcięcie dawki paliwa i nie można było więcej z tego samochodu wyciągnąć
piotrek_inf - 2009-08-02, 14:07
Testować nie testowałem, zamierzam się sam, ale jakoś zebrać się nie mogę, to wszystko wyczytałem z forum golfa, tam ludzie testowali i pisali że sama zmiana pina daje się odczuć. Na naszym forum ktoś też wymieniał pin, może napisze swoje odczucia w tym temacie
Van Diesel - 2009-08-04, 10:23
Kupiłem pin. Czekam jak przyjdzie i jak wymienię to się tu odezwę. To jest 15min roboty. Jak na razie wento u mechaniora, sikał paliwem z pompy jak dawałem gazu. Jak dobrze pójdzie to 260zł nie moje. Mam zamiar jeszcze tą turbinkę podkręcić ale nie wiem czy sam dam radę
shakur - 2009-08-04, 13:47
Ja mam wymieniony pin:) i szczerze mówiąc różnica jest kolosalna;) szczególnie przy wyższych obrotach nie ma już tego tzw odcięcia;) tylko idzie dalej:D ile fabryka dała;P Co jest natomiast bardzo zauważalne przy agresywniejszej jeździe to spalanie;) gdy się jeździ spokojnie;) raczej wszytko w normie;)
Van Diesel - 2009-08-04, 15:22
dobrze wiedzieć a nie kombinowałeś z turbiną? podobno też coś daje
shakur - 2009-08-04, 17:13
najpierw skoncze montowac IC:) wtedy turbina tez idze pod klucz;)
|
|