Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

KUPIĘ - jaki pasek rozrządu wybrać ?

adam-358 - 2009-01-26, 17:02
Temat postu: jaki pasek rozrządu wybrać ?
Witam przymierzam sie do wymiany paska rozrządu więc chciałbym się najpierw dowiedziec jakiej firmy wybrać najlepiej (tak by jakiegoś bubla nie kupić) jeszcz nie wymieniałem kupiłem auto od sasiada a on wymieniał przed sprzedażą . Proszę o jakieś dobre rady napinacz tez pewnie od razu wymienić ? może znacie jakieś sklepy oferujące dobre komplety. Vento rok 97 silnik 18 GT

Dziękuje

Paweł J. - 2009-01-26, 17:48

adam-358, wiem, że śmigam tylko na jednym paku tzn jednej firmy i to już drugi pasek....niestety nie pamiętam co to za firma bo to było na głowie mojego majstra....w każdym bądź razie rozrząd kosztował mnie niecałą stówkę-rok temu....co prawda były w tedy nawet i za 30 zł, ale tylko szkoda furki.

Jedyne co mogę Ci poradzić to nie kupuj tych najtańszych....co prawda Twoje vento powinno mieć silnik bezkolizyjne, ale lepiej tego nie sprawdzać.

Zapraszam także do tektury tego tematu:
http://forum.vwvento.org/...=rozrz%B1d+jaki

Morfeusz142 - 2009-01-26, 18:19

Ja jeżdżę na pasku Contitech. Dobre są również paski marki GATES.
krzeszak - 2009-01-26, 22:23

Morfeusz142 napisał/a:
Dobre są również paski marki GATES.

Ja śmigam na Gates, narazie bez zarzutu...niektórzy mowie ze to jeden z najlepszych pasków :D

cinek82 - 2009-01-26, 22:59

Morfeusz142 napisał/a:
Ja jeżdżę na pasku Contitech.

Mam tak samo jak Ty.... :muza:
Morfeusz142 napisał/a:
Dobre są również paski marki GATES.

Na alternatorze mam taki i też się ładnie zachowuje :OK: Nie fika... :faja:

wasil1 - 2009-01-27, 07:38

Gates, Contitech, Bosh. Jakość porównywalna. Jeśli wymieniał pasek przed sprzedażą, to po co ty masz zamiar go wymieniać?
przemolas4 - 2009-01-27, 09:32

Morfeusz142 napisał/a:
Contitech

polecam pasek tej firmy . jest bardzo wytrzymaly. wytrzymal w moim silniku sciecie klina kola korbowego rozrzadu .
napinacz paska wymienia sie co druga wymiane .
prosty sposob sprawdzenia napinaacza , to czy przy obrotach nie chuczy lozysko i czy nie posiada minimalnych luzow na swojej osi.
gdybys chcial dokonac wymiany , to napisz jaki silnik ...... jesli benzyna 1.8 - 2.0 to moge sluzyc porada .

adam-358 - 2009-01-27, 18:24

wasil1 napisał/a:
Gates, Contitech, Bosh. Jakość porównywalna. Jeśli wymieniał pasek przed sprzedażą, to po co ty masz zamiar go wymieniać?


bo zrobił jeszcze jak powiada 10 , 15 tys km i ja kupiłem a ja już zrobiłem ok 30 tys (sporo jeżdżę ) wiec wole wymienić i mieć pewność i spokój . ;)

spyro - 2009-01-27, 23:06

Ja też zawsze Conti kupowałem ale po tym jak mi się zerwały wszystkie w tamtym roku w drodze powrotnej z wesela Gavla tym razem chyba Gatesa założyliśmy (w portfelu była pustka i wziąłem najtańsze).
A ogólnie to każdy będzie OK, jako, że to tanie jak barszcz warto po prostu wymieniać częściej niż podaje producent.

silverek - 2009-01-28, 16:53

jak zrewał ci sie pas rozrzadu to nic ci sie nie stało Spyro
piotr nowok - 2009-01-28, 20:44

ja mam tescia co ma warsztat i zakladaja gatesa i ja mam wymieniony na taki pozdro
spyro - 2009-01-29, 00:52

teraz zerwały mi się paski: wspomagania i klinowy a rozrządu urwałem tez kiedyś, rozerwany pasek i urwane koło pasowe. Skończyło się wtedy na luzie, czyli po prostu wymiana rozrządu + nowe koło pasowe. Silnik przeżył to bez problemu.
silverek - 2009-01-29, 17:20

spyro napisał/a:
Silnik przeżył to bez problemu.

czyli nie walneły tłki w zawory czy jest tak zrobione ze nie uderzą bo nie ktore auta tak maja ze po zerwaniu paska rozrzadu przy otwartym zaworze tłok go nie uderzy

spyro - 2009-01-29, 19:49

Silniki benzynowe 8V produkcji VW sa bezkolizyjne.
Morfeusz142 - 2009-01-29, 20:20

Cytat:
sa bezkolizyjne.
_________________
Spyro skąd ta pewność?
wasil1 - 2009-01-29, 21:10

A stąd, że jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem uszkodzenia takiego silnika. W mojej "firmie" jest sporo Ventyli, zrywały się paski rozrządu i co? I spoko. W czasie 15-16 lat eksploatacji tylko w jednym Vencie robiony był silnik, jakieś 300tys. km temu, i to nie z powodu zerwania paska a tego, że barany bez płynu jeździli. Dzisiaj ma 578ty., właśnie pomyślnie przeszedł tzw duży przegląd. Poza filtrami niczego nie trzeba było wymieniać. Silniki 1,8 ABS, bez gazu.
spyro - 2009-01-29, 21:29

Cytat:
Spyro skąd ta pewność?

W trakcie zrywu, obroty na końcu obrotomierza i w tym momencie urywa się koło pasowe, jakby silnik był kolizyjny to byłoby pozamiatane... Bałem sie wtedy jak nie wiem co, a okazało się, że nowy pasek, rolki i koła pasowe i silnik dalej chodził.

Paweł J. - 2009-01-29, 22:20

Zdaje się, że nawet w instrukcji obsługi jest wspomniane o tym...nawet mi mechanior mówił że 1.8 8V to fajny niewysilony silniczek...a w dodatku bezkolizyjny... ;) mówił mi to przy wymianie rozrządu... :D
silverek - 2009-01-30, 15:40

ale czy wszystkie 1.8 maja to samo moze tylko ABS a AAM juz nie
Paweł J. - 2009-01-30, 15:52

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=170241
http://www.golf3.pl/topic...zrzad-vt683.htm
są różne opinie :bezradny:

silverek - 2009-01-30, 17:21

i badz madry i pisz wiersze

jedni tak drudzy inaczej

spyro - 2009-01-30, 21:29

Z tego co ouldzie tutaj pisali to AAM róznił sie od ABS wałkiem i niczym wiecej w środku.
silverek - 2009-01-30, 23:01

no nie tylko wałkiem ale i mocą
spyro, pewny jestes ze są bezkolizyjne moze gdzieś to pisze w jakimś podreczniku

spyro - 2009-01-30, 23:12

silverek napisał/a:
spyro, pewny jestes ze są bezkolizyjne
no pisze rpzeciez którys raz moją historię. Poszukaj na forum jak opisywałem to na świeżo. Normalnie silnik nie przetrwałby tego a nic się nie stało w środku.
Buli - 2009-02-01, 13:15

rownierz słyszałem wiele histori o silniku 1.8 i naprawde ludzie mowia ze silniki te sa nie do zajechania:)
spyro - 2009-02-01, 14:23

Buli napisał/a:
ludzie mowia ze silniki te sa nie do zajechania:)
mój nie pretrwał cieknącej uszczelki pod głowica i skończyło sie to kiepsko, Ale zerwanie rozrządu na luzie przejdzie.
krzeszak - 2009-02-01, 14:35

koledzy jako ze temat pasków nadal na topie mam pytanie ,ile jest wogule tych paskowa w vento?
Jest na pewno wieloklinowy rozrządu , alternatora od wspomagania...jeszcze jakiś?
A tak wogule to co ile sie powinno poszczególne paski wymieniać ??
rozrząd jak kojarzę co 60tys....a resztę pasków ??

Buli - 2009-02-01, 14:51

a co do paska to mam conti a rolke napinajaca mam ruville:)
Paweł J. - 2009-02-01, 18:07

spyro napisał/a:
mój nie pretrwał cieknącej uszczelki pod głowica

a co ciekło....olej czy płyn ??

krzeszak napisał/a:
.jeszcze jakiś?

jeśli dobrze pamiętam to są chyba dwa....

krzeszak napisał/a:
rozrząd jak kojarzę co 60tys....a resztę pasków ??

tego nie wiem, ale pewnie razem z rozrządem....przynajmniej ja tak ostatnio zrobiłem...ale najważniejsze żeby kontrolować wygląd paska.

Morfeusz142 - 2009-02-01, 18:31

Są dwa, rozrząd i klinowy albo wielorowkowy jak u mnie z napinaczem. Ciągnie alternator, pompę wspomagania i sprężarkę klimy. Przy najbliższym grzebaniu w aucie chyba go wymienię, tylko ciekawe ile kosztuje napinacz?
lesny1982 - 2009-02-03, 10:28

ja se zmieniam paski ladowania i od wspomagania co pol albo rok a rozrzad co dwa lata :D a pasek teraz kupilem rozrzadu boschowski rolke napinajaca i kolo zebate do walu firmy Febi ;)
misiek - 2009-02-03, 23:26

Morfeusz142 napisał/a:
Są dwa, rozrząd i klinowy albo wielorowkowy jak u mnie z napinaczem. Ciągnie alternator, pompę wspomagania i sprężarkę klimy. Przy najbliższym grzebaniu w aucie chyba go wymienię, tylko ciekawe ile kosztuje napinacz?
tak ale to w twoim 1.6 w 1.8 ABS i AAm są 3 paski: Rozrząd jeden pasek, chodzi tylko po napinaczu, wielorowkowy napędza alternator i pompę wodną (no i jak jest to klime chyba jescze) No i wspomaganie ma swój pasek ;)
100P - 2009-02-04, 11:27

u siebie mam na rozrządzie -Gates-a na razie zrobiłem na nim 15 tyś :)
sebastian - 2009-02-04, 13:05

Wspomaganie - pasek klinowy. Alternator i pompa wody - pasek wieloklinowy. Rozrząd, to rozrząd - pasek rozrządu.
adam-358 - 2009-02-04, 19:23

zgadza sie są 3 paski te dwa już wymieniłem na boscha zdaje sie został mi się jeden (rozrząd ) ale będe musiał go wymienić póżniej :( (sprawdziłem w papierach mogę jeszcze zrobić na nim spokojnie 15000km ) na dniach musze wymienić amory z tyłu siadły totalnie (lewy wcale nie trzyma) jazda max 80 km/h .
Wracając do tematu pasek kupie chyba gates (czy jak mu tam ) :] plus napinacz itd. i powinno być git . :papa:

krzeszak - 2009-02-04, 20:10

adam-358 napisał/a:
został mi się jeden (rozrząd )

adam-358 napisał/a:
kupie chyba gates (czy jak mu tam ) :] plus napinacz itd. i powinno być git

ja bym za dugo nie zwlekał z wymiana paska rozrządu za poważna rzecz żeby to lekceważyć ;)
ja za swój Gates do AAM dałem 50zl ,a rolkę napinacza mam firmy INA 46zl -ceny z przed 2 lat :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group