Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Zbierzność kół - problem Vento 2.0

Spike - 2009-01-27, 20:45
Temat postu: Zbierzność kół - problem Vento 2.0
Witam ostatnio wymieniałem sprężyny na obniżające o 30 mm po wymiane zauważyłem że jedno koło (lewe przednie) jest bardziej wysunięte na zewnątrz, jest prawie na równi z nadkolem, a prawe jakby schowane.
Co zrobiłem źle że jest taki efekt?

Paweł J. - 2009-01-27, 21:30

Spike napisał/a:
Co zrobiłem źle że jest taki efekt?

Po prostu po takim zabiegu musisz ustawić zbieżność i kąty pochylenia kół....nie ma możliwości żeby wymienić sprężyny i zachować zbieżność i kąty...

Lwomati - 2009-01-28, 05:16

Dokładnie. Po każdej wymianie amorków czy sprężyn trzeba podjechać na geometrię kół. Też tak kiedyś miałem :D jedno koło wychylone poza nadkole a drugie jak do driftu hehe teraz mam ustawione obydwa do driftu :P
gucio - 2009-01-28, 18:42

lwomati napisał/a:
Dokładnie. Po każdej wymianie amorków czy sprężyn trzeba podjechać na geometrię kół. Też tak kiedyś miałem :D jedno koło wychylone poza nadkole a drugie jak do driftu hehe teraz mam ustawione obydwa do driftu :P



Nie prawda , nie musisz jezdzic na sprawdzenie .

jest na to sposob zeby nie zmienilo sie geometria z sprzodu .
ja wymieniałem juz amory i sprężyny i najpierw zaznaczyłem w jakim położeniu są i zaznaczyłem sobie , i po wymianie pojechałem na sprawdzenie i było oki . Wiec jaki morał z tego .......

Paweł J. - 2009-01-28, 19:52

gucio napisał/a:
ja wymieniałem juz amory i sprężyny i najpierw zaznaczyłem

Yyyyy...ale gdzie zaznaczałeś skoro wstawiałeś nowe amorki ??

Lwomati - 2009-01-30, 05:39

może wymieniał tylko sprężyny ;)
Lwomati - 2009-01-30, 05:42

albo nie już wymyśliłem... zaznaczyłeś sobie na starych amorkach a później przekopiowałeś na nowe... ojojoj ale patent. Ja jednak wolę podjechać na geometrię.
robert-air - 2009-01-30, 09:02

witam i proponuję jechać na ustawienie geometrii, średnio 100 zł za ustawienie, własnie wymieniałem całe zawieszenie z przodu i podglądałem jak oni to robią , naprawde nie ma szans aby samemu na jakieś znaki to ustawić, także nie zastanawiaj się i wal do mechanika. aha jeżeli masz rozbite końcówki lub sworznie albo jakieś tam gumy to Ci nie ustawią i jak możesz to odrazu wymień łączniki stabilizatora - komplet 20 zł i sam to zrobisz. pozdrawiam
Buli - 2009-02-01, 05:00

robert-air napisał/a:
witam i proponuję jechać na ustawienie geometrii, średnio 100 zł


jakie 100zł
50zł kosztuje ustawieniezbierznosci i ustawienie katow pochylenia koła stary a za 80zl wymienia ci odrazu kancowki drazkow:) wiem b0 praktyki mam na warsztach szkonych:) a opłaca sie to robic uwierzcie mi :)

spyro - 2009-02-01, 14:30

Buli napisał/a:
mam na warsztach szkonych
no właśnie... Geometrie i zbieżność lepiej ustawiać w profesjonalnych warsztatach, gdzie robią ta na komputerze, a nei na ręcznych maszynach. Np. tam gdzie ja jeżdżę kosztuje to koło 150 zł w tej chwili ale robią Ci na sprzęcie za pół bańki, także coś za coś...
Lwomati - 2009-02-02, 10:11

średnie ceny w okolicy Warszawy to jakieś 80 - 120 zł
Paweł J. - 2009-02-02, 10:25

w jednym miejscu, gdzie robię przeglądy niedawno było po 30zł na laserowym sprzęcie.
Buli - 2009-02-02, 23:06

spyro napisał/a:
no właśnie... Geometrie i zbieżność lepiej ustawiać w profesjonalnych warsztatach, gdzie robią ta na komputerze, a nei na ręcznych maszynach. Np. tam gdzie ja jeżdżę kosztuje to koło 150 zł w tej chwili ale robią Ci na sprzęcie za pół bańki, także coś za coś...


wybacz spyro ale tez robimy to na komputzerze:) oczywiscie na szkolnych warsztatach lepiej sie przygladac co uczniowie robia bo ostatnio jak ktos z mojej szkoły zmieniał klocki przy jakiejs vektrze to jakims cudem załozył je blacha do tarczy hehehehehe cyrk jak holera był:)

wasil1 - 2009-02-03, 13:02

Dupa, nie komputer. I tak trzeba ręcznie ustawiać. Pic na wodę i płacenie za bajer. A komputer niby tylko popatrzy na samochód? Ludzie, więcej zdrowego rozsądku.
Cybul - 2009-02-04, 21:12

no chyba proste ze recznie ;/ komputer ci srubami nie kreci :połbie: ty troche pomysl albo rozkrec cały zawias i skrec na oko ciekawe po jakim czasie ci opony powyciera :młotek: powkładaj patyki w opony i ustaw na wprost budy reksia na podworku na pewno bedzie git :oklaski: ty chyba nie wiesz na czym to w ogóle polega człowieku ;)
Buli - 2009-02-04, 22:07

Cybul napisał/a:
Cybul
nie ma chyba sensu mu tego tłumaczyc...;)
przemolas4 - 2009-02-09, 23:08

u mnie na laserowym sie nie dalo .
za duza glaba .........
kiedys .

kielon.m - 2009-02-09, 23:17

najlepiej jechać i ustwic.

Masz pewność ze wszystko jest tak jak ma być, oponki nie będą darły no i bezpieczeństwo tym bardzej na naszych drogach;)

Buli - 2009-02-09, 23:51

przemolas4 napisał/a:
za duza glaba .........

ja musiałem sciagac hokej:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group