|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - wymiana świec, przewodów wysokiego napięcia
marek03 - 2009-02-02, 12:53 Temat postu: wymiana świec, przewodów wysokiego napięcia Temat nie taki nowy, ale w wyszukiwarce nie znalazłem, chociaż czytałem. Chodzi mi jak często wymieniacie świece i przewody. Ja przejechałem 20tys.nic szczególnego się nie dzieje i jedyne co zrobiłem to wymieniłem filtry gazowe(a jeżdżę tylko na Shell-u) w filtrach było już trochę mazi. Wolałbym jednak uniknąć niespodzianek i chciałbym wiedzieć co i jak.
Paweł J. - 2009-02-02, 13:44
jeśli chodz o przewody to przy LPG łatwo to zauważyć....gdy silnik Ci się nagrzeje i przy niskich obrotach wciśniesz mocno gaz to furka zaczyna szarpać a i kichnąc sobie lubi....więc pora na wymianę....jakiś pół roku po założeniu LPG tak mi się zrobiło i założyłem silikonowe przewody Championa i zrobiłem już na nich ponad 50 tys km i jest ok.
spyro - 2009-02-03, 00:14
kable kupuj tylko firmowe z metalowymi końcówkami i będzie git.
delus - 2009-10-07, 14:09
podepne sie troche pod temat. musze wymienic swiece i przewody w swoim vento. jaka firme polecacie? myslalem o ngk ale powiedzcie co o tym sadzicie?! no i powiedzcie czy przy wymianie swiec trzeba robic jakies czary mary czy wystarczy je wykrecic i wkrecic nowe, bo nie wiem czy samemu to robic?
a tak przy okazji klucz do swiec o jakiej srednicy jest potrzebny?
Paweł J. - 2009-10-07, 18:57
Ja mam NGK....sa OK....ale teraz będę kombinował z tańszymy...by może jednoelektrodowymi.
Przy wymianie świec nic nie trzeba czarowac...wykrecasz stare i wkrecasz nowe. A klucz do świec....hmm....dobre pytanie...już nie pamiętam jaką ma średnicę ale chyba 17mm a moze 19mm tylko musi byc nasadowy...a z resztą nie wszytkie nasadowe podejda gdyz są za krótkie...lepiej kup specjalny do świec...kosztuje z 5zł.
pablomed - 2009-10-07, 19:00
NGK jak najbardziej, kable zależnie od portfela - jeśli stać cię na Beru - to Beru to będzie jakieś półtorej stóweczki co najmniej. Srednicy klucza zapomniałem, ale przecież kupisz tam gdzie i świece to ci dobiorą
Jedna uwaga, jak zaczniesz wykęcać stare świece, to zanim wyjmiesz wydmuchaj koło niej wszystkie syfy i piasek bo potem wpadnie to do cylindra.
vezet22 - 2009-10-07, 20:32
klucz do mniejszych świec to 16mm do tych większych 21mm w ventolocie powinien być ten większy
delus - 2009-10-08, 11:14
swiece i przewody juz wymienione. swiece kupilem ngk a przewody jakiejs innej firmy ale tansze sporo od ngk, bo gosciu powiedzial mi, ze sa moze troche gorsze, ale przy ngk to juz sie placi za firme. niestety wymiana nic nie dala i samochod ciagle kiepsko pali. bede musial dzis kupic nowy akumulator, chociaz troche sie boje co zrobie jak go wymienie a dalej bedzie lipa..
a co do klucza to potrzebny jest 21 mm
cinek82 - 2009-10-08, 11:20
Kable może polskie kupiłeś - JanMor czy jakoś tak. Ja na takich już dłuższą chwilkę śmigam i jest
Co do kiepskiego odpalania to może masz minimalnie zapłon przestawiony
delus - 2009-10-08, 11:23
sprawdze dzis ten akumulator bo jezdze juz na nim 3 lata wiec moze faktycznie to jego wina.
a odnosnie tego zaplonu, to on tak sam w krotkim czasie sie moze poprzestawiac?
cinek82 - 2009-10-08, 11:27
Jak źle dokręcony....
Albo już cały aparat jest wyeksploatowany Ale najpierw sprawdź ten aku i ewentualnie jeszcze cewkę WN.
delus - 2009-10-08, 11:28
sam dalbym rade go odpowiednio ustawic? gdzie on w ogole jest, no i jak poznac czy jest ok?
cinek82 - 2009-10-08, 11:30
Ja bym się sam w takie rzeczy nie bawił, najlepiej będzie jakbyś podjechał do mechanika jakiegoś. On Ci dokładnie ustawi, pewnie na lampę.
To jest aparat zapłonowy:
delus - 2009-10-08, 11:31
duzo biora za cos takiego?
cinek82 - 2009-10-08, 11:35
Nie powinni, robota nie ciężka. Nie powiem Ci dokładnie ile ale nie powinno to być dużo diengów....
delus - 2009-10-08, 11:36
dobra, to ja lece poszukam akumulatora, a jak to nie pomoze to bede szukal mechanika ktory mi ten zaplon ustawi.
dzieki wielkie za pomoc
Paweł J. - 2009-10-08, 20:01
Ale jak źle pali....?? dobrze kręci i nie odpala czy kręci powoli
delus - 2009-10-08, 21:48
dobrze kreci i dopiero po jakims czasie odpala. podlaczylem dzis nowy akumulator, ciagle do dupy. podlaczalem cewke nowa tez lipa :/ zaplon podobno jest dobrze ustawiony a dalej lipa:/ jeden z mechanikow wsiadl i patrzac tylko na kontrolki (przy przekreceniu zaplonu sie zapalaja, pozniej gasna, a jak sie znow zapala to silnik odpala) powiedzial ze za stowe mi to zrobi, ale nie chcial powiedziec co to jest :/ no i dodam jeszcze ze nie ma iskry na swiecach, a kiedy iskra sie pojawi od razu odpala. panowie pomocy!
cinek82 - 2009-10-08, 22:28
No to ja już nie wiem
delus - 2009-10-08, 22:36
no wlasnie ja tez nie wiem, ale tak jak dzis z kumplem kombinowalismy to nie moze byc cos powaznego bo gosciu nie chcial by tak malo kasy.. jak ktos ma jakies pomysly chocby najglupsze to niech pisze
cinek82 - 2009-10-08, 22:47
Może stacyjka nie łapie
delus - 2009-10-08, 22:54
a jak to sprawdzic?
cinek82 - 2009-10-08, 23:15
tego to już nie wiem
Paweł J. - 2009-10-09, 07:38
A pamietacie co miał Levis ostatnio u siebie Immobiliser świrował i odcinał prąd....
delus - 2009-10-09, 07:39
tylko z tego co mi sie wydaje to u mnie immobilisera nie ma :/
delus - 2009-10-09, 10:21
juz wiem co jest
kostka stacyjki poszla, wie ktos moze jak to sie wymienia? i czy w ogole samemu oplaca sie to robic?
FWD350 - 2009-10-11, 13:24
odkrecasz palastiki pod kiera odpinasz kable od kostki wyjmujesz stara zakładasz nawa i jzda
delus - 2009-10-11, 16:18
no niestety nie bylo to takie proste, ale sie udalo zrobic. trzeba bylo wyjmowac drazek kierowniczy, bo przy tej kostce jest taka mala srubka, do ktorej jest kiepskie dojscie. nastepnym razem chyba wolalbym zaplacic stowe niz znow sie samemu w to bawic.
FWD350 - 2009-10-11, 17:29
hee sory ale widocznie nie masz zabardzo pojecia bo jak pamietam w passacie to tylko zdejmowałem te plastiki i kierownice bo wymieniałem manetke i dostep był miodzio a to jest jedno i to samo minimalen róznice sa w modelach passat golf vento
pablomed - 2009-10-11, 18:23
FWD350, to spróbuj tak łatwo zrobić to w swoim Vento, będziesz niemile zaskoczony
FWD350 - 2009-10-14, 13:52
jak bedzie taka koniecznos zrobie i to
vezet22 - 2009-10-14, 19:59
FWD350 napisał/a: | jak bedzie taka koniecznos zrobie i to |
się zdziwisz jak tego nierobiłeś w mk3 ani w vendce
naws - 2009-10-15, 18:19
delus jaką tą kostkę kupiłeś ? Mam ten sam problem, kręci kręci i słabo odpala. Nie za kazdym razem - ale jednak. Co jakiś czas mi sie tak dzieje.
Ile za taką kostkę ?
sebastian - 2009-11-09, 16:17
Mam pytanie w sprawie świec - jaki kolor, nalot, powinna mieć w pełni działająca i sprawna świeca po wykręceniu z silnika? Niby taki ceglasty mieć powinna kolor, tak mi mówił kolega; moja, natomiast, ma kolor taki szary. Po tym stwierdził, że najprawdopodobniej mogę mieć trochę przestawiony rozrząd. Czy to prawda
cinek82 - 2009-11-09, 19:46
Tutaj bracie taki opis jest jak świece wyglądają:
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
|
|