|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Gdzie silniczek krokowy??
piotrekb90 - 2009-02-09, 09:36 Temat postu: Gdzie silniczek krokowy?? Witam!! Pytanie jak w temacie. Gdzie znajduje sie silniczek krokowy. Silnik 2.0 na wtrysku wielopunktowym. Chce go wymienic bo gasnie mi na wolnych obrotach, albo spada do 400 potem sie podnosi do 800 albo wogole sie nie podnosi....Prosze o pomoc w ktorym miejscu on sie znajduje...Pozdrawiam!!
Paweł J. - 2009-02-09, 10:06
piotrekb90 napisał/a: | gasnie mi na wolnych obrotach, albo spada do 400 potem sie podnosi do 800 albo wogole sie nie podnosi.... |
u znajomego w VW polo były identyczne objawy----i pomogła wymiana czujnika temperatury...oczywiście po wcześniejszym podłączeniu pod kompa....
piotrekb90 - 2009-02-09, 11:18
Podlaczylem pad komputer i zczytalo jakies bledy. Pojezdzilem troche i znowu podlaczylem ale juz bylo ok. Sprawdzalem to VAG-iem.
piotrekb90 - 2009-02-09, 17:33
Koledzy powiedzcie mi w ktorym miejscu znajduje sie ten silniczek krokowy. Kupiłem go i chce wymienic. Jeszcze mi powiedzcie czy to jest wlasciwy silniczek krokowy do tego silnika czy gosc ktory mi to sprzedal nie zna sie na tym tak samo jak ja....:)
Morfeusz142 - 2009-02-09, 17:41
Zaraz przy przepustnicy, nad kolektorem dolotowym, taki czarny.
Paweł J. - 2009-02-09, 17:43
a czy silnik krokowy to nie jest regulator biegu jałowego i na screenie, który wrzuciłem nie jest pod pozycją nr 6
Czy w błędzie jestem
piotrekb90 - 2009-02-09, 17:52
Ten schemat ktory wrzuciles jest do silnika na wtrysku wielopunktowym??
Morfeusz142 - 2009-02-09, 17:54
Kurde przez tą gorączkę nie przeczytałem całego postu, sorry......
piotrekb90 - 2009-02-09, 17:55
A Ty Morfeusz142 masz jakies propozycje jak rozwiazac moj problem??
Morfeusz142 - 2009-02-09, 17:59
A Ty masz motor 2.0 115km? Jak tak to silniczek krokowy a raczej regulator biegu jałowego, to taka jakby rurka metalowa z kablami, znajduje sie nad pokrywą zaworów.
http://www.motoallegro.pl...ssat_115km.html
Tu masz taki.
piotrekb90 - 2009-02-09, 18:10
No wlasnie takie cos kupilem ale u mnie tego nie ma co na tym silniku z allegro....
Morfeusz142 - 2009-02-09, 18:11
Jak to nie ma??????? To jak ty nim jeżdzisz. A może masz 2.0 szesnastozaworowy, 150KM?????????
piotrekb90 - 2009-02-09, 18:15
Nie nie on jest taki sam jak ten na rysunku z allegro ale nie mam tego regulatora....
Morfeusz142 - 2009-02-09, 18:16
Wrzuć jakąś fotę, bo nie chce mi się wierzyć, że to jeżdziło.
piotrekb90 - 2009-02-09, 18:18
Ide do garazu i cos pstrykne to wrzuce
piotrekb90 - 2009-02-09, 18:44
Silnik
http://www.fotosik.pl/pok...14834b22e5.html
Przepustnica
http://www.fotosik.pl/pok...499794e87e.html
Morfeusz142 - 2009-02-09, 19:03
He...jeszcze nie widziałem takiej wersji. Wydaje mi się, że zawór biegu jałowego jest u Ciebie po lewej stronie, przy pokrywie zaworów, tak z boku. Troszkę go widac na pierwszym zdjeciu. Który rok tego vento?
piotrekb90 - 2009-02-09, 19:08
Rocznik 96. A jest taka możliwośc ze to jest przerobione z silnika 1.8?? A co powiesz o drugim zdjeciu - miejsce wskazane patykiem....
Morfeusz142 - 2009-02-09, 19:16
Na pewno nie jest przerobiony. Silnik 2E otrzymał bodajże w 95 roku inne oznaczenie, nie pamietam jakie. Masz nowszą wersję silnika 2E.
piotrekb90 - 2009-02-09, 19:19
Hmmm.....a masz jakis pomysl zeby cos zrobic z tymi obrotami?? Zeby nie spadaly tak drastycznie i nie gasl silnik??
Morfeusz142 - 2009-02-09, 19:22
Nie znam dokładnie działania tego zaworu, u mnie w 1.6 silnik krokowy inaczej dzaiła, też go wymieniałem. Może gdzieś łapie lewe powietrze. Ale napisz do Przemolas4 on zjadł zęby na tym silniku, na pewno Ci pomoże.
piotrekb90 - 2009-02-09, 19:55
Ok napisze dzieki za twoja pomoc. Pozdrawiam!!
piotrekb90 - 2009-02-09, 21:53
Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy to urzadzenie http://www.fotosik.pl/pok...5227063b08.html bedzie mi jeszcze potrzebne?? Bo jesli nie to chce to jak najszybciej oddac zeby mi gosc zwrot przyjal....Pozdrawaim i prosze o szybka odp.
przemolas4 - 2009-02-09, 22:41
masz inny typ silnika .
napewno nie bedzie to tobie potrzebne .
wyczytalem z postow wyzej , ze masz 96 rok , a jak ktos wczesniej faktycznie pisal byla nowssza i stasza wersja 2e .
ma 2.0 , ale nie taki jak ty.
prosilbym jeszcze bys sprawdzil poprawnosc dzialania przepustnicy powietrza , bo bardzo zesto jest tak , ze w wyniku jakiegos niekontrolowanego strzalu w kolektorze dolotowym
przepustnica ulega uszkodzeniu i sie nie domyka . efekt jest wtedy identyczny . za malowachy , za duzo powietrza .
zrob foty obudowy filtra powietrza i sfotografuj przepustnice powietrza .
to mi duzo wyjasni .
i moze jakos razem dojdzieemy do ladu.
ale te czesc mozesz napewno oddac , a jakby nie przyjal , to na tym dobry biznes zrobisz .
przemolas4 - 2009-02-09, 22:46
aby sprawdzic poprawnosci tzw. przeplywomierza powietrza nalezy go wymontowac ( z regoly znajduje sie on przy liltrze powietrza ) i sprawdzic czy calkiem sie domyka uchylajac go lekko jakims wkretakiem lud dlugopisem.
pozycja zerowa to calkowicie zamkniety , a i napewno nie moze o nic obcierac .
czekam na foty .
przemolas4 - 2009-02-09, 22:58
przemolas4 - 2009-02-09, 23:01
strzalka czerwona , to sfotografuj od gory ten caly dolot , strzalka zolta - dokladniejsze zdiecia tego elementu , poniewaz gdzies tam wlasnie bedzie krokowy .
najprawdopodobniej za strzalka zolta od strony kabiny .
na niebiesko ci zaznaczylem , gdzie w moim aucie jest zamontowany krokowy .
widze tam jeszcze jakies przewody ......... wodne ?? gazowe ??
masz lpg ?
piotrekb90 - 2009-02-10, 07:23
Wyciagnalem cala ta przepustnice i przupuszczam ze ten element zaznaczony strzalka na zolto to silniczek krokowy http://www.fotosik.pl/pok...784de83e44.html
Pod ta pokrywa czarna wyglada to wszystko tak http://www.fotosik.pl/pok...d39cdef24c.html Tam latal kawaleczek plastiku odlamal sie ale nie wiem z jakiego miejsca. Wszystkie styki i kostke wyczyscilem odrdzewiaczem i spowrotem to zlozylem.
Wszystko poskladane w calosc to cos takiego http://www.fotosik.pl/pok...e6c8c047e7.html niestety objawy sa takie same dokladnie jak byly wczesniej:( co o tym myslisz??
piotrekb90 - 2009-02-10, 07:26
Tak instalacje LPG mam zwykla Landi Renzo ale na benzynie i na gazie zachowuje sie podobnie. Nawet ostatnio na gazie predzej zlapie wolne obroty niz na benzynie tzn na lpg obroty spadaja do 400 ale podnosza sie do 800 rzadko kiedy zgasnie a na benzynie nie podnosza sie wogole i bardzo czesto gasnie silnik.
przemolas4 - 2009-02-10, 09:41
Jeśli na gazie też spadają obroty to coś nie tak. I to chyba nie będzie silnik krokowy. Sprawdz pożądnie przepływomierz powietrza, bo silnik krokowy nie pracuje na gazie.
piotrekb90 - 2009-02-10, 15:28
Sprawdzalem przeplywomierz dzis tzn odlaczylem ta kostke co jest do niego podpieta i silnik zachwuje sie tak samo czyli prawdopodobnie wina lezy po stronie przeplywomierza....Bylem u gazownika i powiedzial mi ze kiedys byl wybuch gazu co moglo uszkodzic ten przeplywomierz...jeszcze musze znalezc taki sam jak moj i sprawdzic go....
przemolas4 - 2009-02-10, 16:00
podaj mi 3 ostatnie cyfry preplywomiera .
to ten aluminiowy jest , czy plastik?
jesli alu to masz problem , poniewaz drogie kurestwo i czesto sie psuje .
ja akurat dalem 150 zlocisy , ale mialem propoycje i po 400 .
takze uwazaj .
niestety gazownik mial racje .
to wina wybuchu .
pisalem o tym wczesniej .
jesli pomoglem , to prosze punkcika .
piotrekb90 - 2009-02-10, 18:46
Tak to jest aluminiowa obudowa a na niej sa takie cyferki: 037 906 46 1B afh60-10A
Jesli po wymianie tego cacka bedzie autko hulalo to masz punkcik:)
piotrekb90 - 2009-02-20, 20:08
Wymontowalem dziś przepływomierz powietrza i zrobilem fotki. Mozecie mi powiedziec czy jest on sprawny czy nie??
http://www.fotosik.pl/pok...83da57b84f.html
http://www.fotosik.pl/pok...1772995aad.html
Z kolei jeden mechanik mi powiedzial zebym przeczyscil przepustnice i zrobil adaptacje co o tym myslicie??
egos - 2009-02-21, 07:16
twoja przepływka to na tzw. ciepłym drucie w tym małym okienku znajduje się cienki drucik jesli jest przerwany to po przepływomierzu moze tez byc "obrosnięty" zanieczyszczeniami wtedy mozna rozbic ultrdzwiękami-w Twoim przypadku raczej przyglądnąbym się blizej zespołowi przepustnica +sil krokowy
marek03 - 2009-02-21, 22:54
Piotrekb90 ciekaw jestem czy poradziłeś sobie. Ja w Vento mam chyba taki sam silnik tzn 2.0 AGG. Mechanik mówił że w nim nie ma silniczka krokowego. A przepływka tak jak napisał egos, i podobno droga. U mnie obroty na dojeździe do skrzyżowania spadały do 400 a później się podnosiły. Pojechałem do mechanika, przeczyścił, sprawdził,zapłon ,ciśnienie w cylindrach itd- 150zł.i auto jeździ super. Nie wiem czy nie lepiej tak zrobić. W warsztacie wrzuci na kompa, w domu tego nie ma.
piotrekb90 - 2009-02-23, 09:19
Jeszcze sobie nie poradzilem z tym niestety. Wymienilem filtr powietrza i skleilem obudowe filtra bo byla peknieta zeby wyelimonowac nieszczelnosci ale to nic nie dalo. Pojade na przeczyszczenie przepustnicy i zrobie adaptacje moze to pomoze....jak bede po tym zabiegu to cos napisze jak sie autko zachowuje...
piotrekb90 - 2009-02-26, 19:08
Koledzy a więc tak....byłem dziś u mechanika i zrobił mi adaptację przepustnicy ale to nic nie dało....wykryło mi jeszcze błąd przepływomierza. Pojechałem się przewieźć i znowu podpiął pod komputer i ten sam błąd wiec chyba wszystko jasne....teraz tylko szukam tego cacka....nie słyszał ktoś o takim może do sprzedania??
piotrekb90 - 2009-03-20, 19:26
Powiedzcie mi czy jak kupie nowa przepływkę i ja założe to bede musial podpiąć pod komputer zeby skasować błąd tej starej przepływki czy wystarczy jak odepne kleme (tylko ktora??) na kilka minut....??
krawczyk21 - 2009-05-08, 19:30
witam
mam problem z ventem na benzynie jezdzi dobrze a na gazie dławi sie raz jest dobrze a raz niechce wejsc na obroty
piotrekb90 - 2009-05-09, 12:25
miałem taki sam problem. zmieniłem filterek od gazu i problem zniknal...
Paweł J. - 2009-05-09, 12:38
piotrekb90 napisał/a: | odepne kleme (tylko ktora??) na kilka minut....?? |
Najlepiej obie ....chyba minuta czy dwie-jakoś tak....ale jak sobie postoi z godzinkę z odpiętymi klemami to przecież nic mu się nie stanie
krawczyk21 napisał/a: | witam
mam problem z ventem na benzynie jezdzi dobrze a na gazie dławi sie raz jest dobrze a raz niechce wejsc na obroty |
piotrekb90 napisał/a: | zmieniłem filterek od gazu i problem zniknal... |
krawczyk21, a dobrze złożyłeś ten filterek....u mnie (BRC) gdy okręciłem kopułkę od filterka to wszystko w się rozleciało....tzn jest tam taka sprężynka która po zdjęciu kopułki wszystko wypycha na zewnątrz...tzn filterek....podkłądkę (i chyba gumowy oring tam jeszcze jest już dobrze nie pamiętam ) Chodzi mi o to że może złożyłeś to w złej kolejności i coś tam przy filterku się przytyka. Może spróbuj przejechać sie bez filterka
krawczyk21 - 2009-05-09, 18:34
witam opanowałem problem wyjołem reduktor i rozkreciłem go a tam w srodku kupa wszystko rozebrałem w mak i wymyłem lecz nie miałem zestawu naprawczego i złozyłem na stary skreciłem przedmuchałem ii zamontowałem do auta zrobiłem juz 30km i wszystko dobrze jak by reką odioł narazie wszystko ok mam nadzieje ze bedzie ok ta wszystko wina naszych stacji taki gaz tankuja
Paweł J. - 2009-05-09, 19:21
Cytat: | wszystko wina naszych stacji taki gaz tankuja |
Niestety
Ale ważne że już jest OK
piotrekb90 - 2009-06-17, 19:46
Panowie problem rozwiazany. Kupiłem nowy przepływomierz, zostawiłem autko na dzień u mechanika na regulacje itd i jak ręką odjął. Obroty nie falują, nie gaśnie aż chce się teraz jeździć jak mogę dodać punkcik dla przemolas4 za pomoc??
Paweł J. - 2009-06-17, 19:50
piotrekb90 napisał/a: | jak mogę dodać punkcik dla przemolas4 za pomoc?? |
powinien byc taki przycisk pod postem danego użytkownika....obok profil...pw....email....gg...
RysiekSiedlce - 2009-06-23, 18:51
FALUJĄCE OBROTY
-wymiana filtra to podstawa
-reduktor od gazu po brudnym filtrze przepuszcza i dlatego faluje, czesto jest do regeneracji.
-dziury w przewodach odpowietrzenia.
-z czasu silniczek krokowy,przepływka lub zapłon
POZDRO
|
|