Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Wahacz prawy

piq - 2009-02-11, 16:22
Temat postu: Wahacz prawy
Witam wszystkich! Dzis mam pytanie do Was fachowcy.... wczoraj mialem nieciekawa sytuacje
koles busem scia zakret i musialem uciekac na chodnik ... prawym przednim kolem uderzylem w kraweznik chodnika.. dobrze ze nie mialem duzej predkosci... koles w terenie zabudowanym mial ponad 80 km/h bus pelen ludzi ehhh naszczescie nic sie nie stalo ale niestety prawy wahacz jest wyraznie ugiety;/ a moje pytanie jest takie czy jest sens probowac go naprawic czy kupic nowy?? Ile moze kosztowal taki wahacz do Ventki 1,9 D 1994 rok?? Nie wiem czy samem sie za to brac czy dac do fachowca ... jescze jedno felga jest odziwo cala .. to chyba tyle czekam na pomoc z Waszej strony pozdrawiam:)

bradley - 2009-02-11, 16:46

Wahacz na pewno nowy, a robota. Mozesz i samemu zmieniac ale i tak pozniej ktos musi ustawic zbieznosc, a tego raczej sam nie zrobisz ;) Mam nadzieje, ze podloga nie dostala po dupie i mocowania sie nie przesunely.
piq - 2009-02-11, 16:50

podloga jest wporzadku a co do mocowan to musze sprawdzic... Bradley ile moze kosztowac taki wahacz??
theority - 2009-02-11, 17:01

piq napisał/a:
ile moze kosztowac taki wahacz??
80 zł w focie, kup od razu łącznik stabilizatora (ok. 15-20 zł), bo pewnie też się zgiął. Wymienić możesz sam, ale bez pomocy drugiej osoby to ciężko Ci będzie. Pozdrawiam!
hrubek18 - 2011-10-10, 20:17

Koledzy mam pytanie :) muszę wymienić tuleje wahacza a żeby było taniej to chce wykręcić go samemu i pojechać żeby tylko wprasowali mi tuleje.pytałem się znajomego i mówił mi że mieniał kiedyś w golfie III wahacz i powiedział mi że nie trzeba później zbieżności ustawiać tylko trzeba jakoś śrubkę odkręcić i wtedy się nie traci zbieżności.Czy to jest prawda?a jak tak to jaką śrubę odkręcić? :)
zB3ig - 2011-10-10, 21:36

i ja przy okazji zapytam czy po wymianie przedniego łożyska trzeba koniecznie zbieżność ustawiać?
grzesiek88 - 2011-10-10, 22:37

Kolego ja na Twoim miejscu bym sam tego nie robił bo przy odkręcaniu przednia śruba bardzo często sie urywa i wtedy jest sporo zabawy bo musisz rozcinać ławę wyciągać śrubę i wszystko na nowo wspawywać oczywiście tak żeby sie później to nie rozleciało podczas jazdy i żeby podczas przeglądu koleś nie kręcił nosem i nie robił jakiś problemów ;p a poza tym myślę że koszt wymiany wraz z ustawienie zbieżności będzie niewiele większy niż jak byś pojechał tylko na samą zbieżność ;p
Paweł J. - 2011-10-11, 07:43

zB3ig napisał/a:
i ja przy okazji zapytam czy po wymianie przedniego łożyska trzeba koniecznie zbieżność ustawiać?


Zbiezności nie musisz robić, ale katy tak, no chyba że mechanik wyciagnie zwrotnice razem z amortyzatorem, w tedy bedzie git, jeśli amortyzator odkręci na dole i wyciągnie sama zwrotnicę, w tedy lipa, kąty trzeba robić i nie sluchaj mechanika, jesli powie Ci że zaznaczy i bedzie git, to nic nie daje, co prawda samochód bedzie jechal w miare poprawnie ale geometrii to nie bedzie miało.

Sprawdzałem u siebie po wymianie łozysk na przodzie, jesli byl wyciagany amortyzator, katów jak i zbieżnosci nie trzeba robić.

taki zestaw nalezy wyciagnać, aby nie robic geometrii przy wymianie łożyska.


hrubek18 - 2011-10-11, 11:01

co do wymiany łożysk i amorków to trzeba ustawiać ale czy wyciągając wahacz do wymiany tulei też będzie trzeba ustawiać kąty albo zbieżność?
zB3ig - 2011-10-11, 14:27

zapytam jakie koszty trzeba ponieść przy takiej operacji? bo widzę że samemu nie ma co się za to zabierać :/
hrubek18 - 2011-10-11, 14:31

łożysko około 50zł zależy jakiej firmy,u mnie robocizna około 40zł i zbieżność ewentualnie około 35 do 50zł nawet
miki9a - 2011-10-11, 20:02

ja powiem tak jak się wymienia wahacz to geometrii kół nie trzeba robić. a co do łożyska to tak jak Paweł J., napisał jesli wyciagnie wsio z amorkiem to nie trzeba a jesli odkręci od Macphersona to trzeba robić katy a z katami razem zbieżnośc bo jedno i drugie sie wtedy przestawi. pozdro

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group