Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Przekladka silnika VR^ z golfa 4 2001r. do venta 1.9TD 92r.

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 17:23
Temat postu: Przekladka silnika VR^ z golfa 4 2001r. do venta 1.9TD 92r.
Witam mam pytanie. Mam do kupienia silniczek VR6 z Golfa IV 2001r z kompletnym osprzetem. Pytanie tylko czy wyda taka przekladka do venta? Prosze o pomoc.
Lwomati - 2009-03-02, 17:31

widziałem na allegro cały silnik z osprzętem. Też go chciałem kupić i przełożyć, ale słyszałem, że nie jest tak łatwo. Trzeba spawać i różne inne rzeczy. Najpierw myślałem że wystaczy zmienić głowicę na 24v ale nic z tego. Części do VR tych nowszych są okropnie drogie. Sama głowica z wałkami kosztuje w ASO 17 tyś. a gdzieś indziej to przedmiot nie do znalezienia. Dużo roboty z wiązkami. Przełożyć da radę bo w USA widziałem takie przeszczepy. Napewno to dużo lepszy silnik od starego Vra. Jakby co to powodzenia życzę.
Lwomati - 2009-03-02, 17:38

już lepiej pokombinować z takim :P R32

http://allegro.pl/item571..._vr6_218km.html

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 17:38

To narazie tylko zalozenie, moje Vento jak narazie jest rozebrane na czescie pierwsze prkatycznie :) . A jesli chodzi o obeny silnik to jest w oplakanym stanie, zreszta to silnik do Seata Toledo, niestety urwal mi sie pasek rozrzadu jakies 2 lata temu na niemieckiej autostradzie. Wiec wracajac do tematu przekladke silnika chce zrobic koniecznie, i koniecznie na benzyniaka ale co to bedzie to jeszcze nie mam pojecia:]
Pozdrawiam

Lwomati - 2009-03-02, 17:41

jak chcesz benzyniaka to polecam ABF 2.0 albo jakiś nowszy motorek 1.8 T z grupy VAGa.
Na VRki to Cię koszty zjedzą, chyba że masz portfel bez dna :D

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 17:41

Co do tegp R32 to niezla sprawa, tylko pytanie. Nie jestem pewnien czy ten silnik z osprzetem wejdzie do Venta, zreszta nie ma skrzyni nie wiadomo jak z dostepnascia bo o Aso mozna zaponiec.
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 17:43

Co do portfela to jest jak narazie bardzo ubogi:] Ale pocieszam sie tym ze wyjezdzam w czerwcu na 3 miesiace za granice na taki maly kontrakcik sadowniczy:p Wiec jak wroce bede sobie mogl pozwolic na przekladke, a jak narazie zajmuje sie kosmetyka i takimi duperelami innym. Zreszta jutro zamieszcze zdjecia to wam pokaze w jakim stanie jest wetka na dzien dzisiejszy:) Ale nie jest to ciekawy widok.
Lwomati - 2009-03-02, 17:46

długo szukam już nowszej VR6stki ale ciężko w ogóle znaleźć. Praktycznie niedostępna. Ktoś się ostatnio na allegro z tym wysypał, ale z tego co widzę to już nie ma. Jak uważasz. Ja proponuję tańsze silniczki 2.0 lub 1.8T.
Paweł J. - 2009-03-02, 17:47

Michał_Świdnik, witam kolege z moich stron.

Widziałem na lubelskich VAG-u ktoś robił przeszczep w seacie toledo z 1.8 16V o mocy 125 KM na VR6....może ten 1.8 jest jeszcze na zbyciu...

a tu link
http://www.vaglublin.pl/v...ce1a6cbd9#19776

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 17:51

Ale nie wiesz z jakiego roku jest 1.8 bo szczerze mowiac to szukam jakiegos w miare mozliwosci nowego silnika.
Paweł J. - 2009-03-02, 17:56

Niestety nie wiem....a w dodatku widzę że link otwiera sie dopiero po zalogowaniu :(

Michał_Świdnik, skoro masz dizla to może jednak w tym kierunku pójdziesz...mozesz sobie też potem motor podkręcić...a swap z ON na PB moze być skomplikowany i drogi niestety.

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:01

Do ON nic nie mam ale po common rail-u :) . Nienawidze odglosu starego diesla:/ Poprostu kiszki mi sie przewracaja jak to slysze. Pozatym mam audi A4 z silnikiem 1.8 i fajnym wydechem sportowym:) Wiec sie przyzwyczaiłem:) A pomijajac temat jest na sprzedaz zainteresowanych prosze o kontakt 663-030-090
A4 1995r prod., silnik 1.8 20V, benzyna/gas 16" felgi Audi,elektryczne lusterka, imobiliser.

Lwomati - 2009-03-02, 18:06

wystaw go w temacie giełda... a jeśli chodzi o swapa do Twojego TD to będzie duuużo roboty z elektryką.
Paweł J. - 2009-03-02, 18:06

to moze na 2.0 16V ?? :>
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:07

To wiem, ale skoro juz sie brac to sie brac zreszta moge pozwolic sobie na to aby samochod stal rozebrany. Mam czym jezdzic jak narazie garaz mam wolny iwec jest tylko jedyna przeszkoda jak narazie znikome fundusze za to masa czasu :)
Lwomati - 2009-03-02, 18:11

Za swapa lepiej się brać jak jest kasa w kieszeni. A o 2.0 16v to już pisałem. Dobry silniczek. GTO robiło je na 170KM i były lepsze od VR :D
Paweł J. - 2009-03-02, 18:13

lwomati napisał/a:
Za swapa lepiej się brać jak jest kasa w kieszeni

dokładnie....swap może przewyższyć wartość furki....w sumie ze starego auta zostanie buda......silnik i osprzęt do wymiany...skrzynia...zawiecha....hamulce...elektryka-do wymiany.

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:20

Wszystko rozumiem. pisalem wczesniej ze SWAP bedzie mial miejce za jakies pol roku po moim powrocie z zagramanicy:). Teraz zajmusje sie kosmetyka bo samochod jest w oplakanym stanie. Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. Jutro zamieszcze zdjecia. przednie nadkola do wymiany, progi bo dzisiejszej probie podniesienia go na lewarku tez na 100%. Pozatym pisalem tez ze mam czym jezdzic wiec czas nie gra roli.
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:20

A SWAP na 100% przewyzszy jej wartosc, bo teraz jest warta naprawde nie wiele.
Paweł J. - 2009-03-02, 18:26

lwomati, w innym temacie wrzucił link do aukcji z vento VR6 za 3600zł...jak dla mnie warto (patrząc pod kątem swapu)
http://otomoto.pl/volkswa...i-C7938044.html

Lwomati - 2009-03-02, 18:29

to teraz usiądź i się zastanów czy nie lepiej kupić Bory albo golfa IV z 2.8VR6 AUE, bo chyba taniej wyjdzie :P
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:31

O ten silnik mi chodzi tylko troche młodyszy. Ale zakupc calego samochodu to jest dobre rozwiazanie tylko jest 1 minus, jak go potem ze zlomowac bez silnika osprzetu kilku elementow karoserii itd :)
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:33

Wiesz to jest napewno rozwiazanie duzo tansze lepsze ale czy bedziesz mial taka satyfkacje?:P Pozatym to moze glupio zabrzmi ale chce udowodnic mojemu ojcu (czcicielowi aut z fabryki bez najmniejszych przerobek serwisujacy samochd w ASO, ktory nawet nie umyje go sam tylko pojedzie na myjke) ze fajnie odpicowana fura sprawia duzo wiecej frajdy niz jego samochod
Lwomati - 2009-03-02, 18:35

ooo rany a Ty dalej swoje. Ja mówię żebyś sobie kupił cały samochód, żebyś nim jeździł!! A nie przekładał z niego silnik. A jeżeli chodzi o złomowanie to nie byłoby problemu. Wyrejestrujesz go w urzędzie i po sprawie.
krzeszak - 2009-03-02, 18:36

Michał_Świdnik, - sledze Twój temat od początku... i powiem szczerze ze już nic nie rozumie... silnik padnięty do wymiany blachy zgnite do wymiany ... to co z veto zostanie po tych przeróbkach... ??
to będzie najdroższe vento w PL musisz być prawdziwym vento zapaleńcem bo innego wytłumaczenia tego nie ma ;) życzę powodzenia w pracach :OK: i z chęcią zobaczę to vento w nowej odsłonie :D

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:37

A jak go wyrejestrujesz w urzedzie, bez papieru ze złomowania, chyba ze masz moze jakies znajomosci?? Bo tak to chyba ciezko.
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:39

Vento lubie, zapalencem moze nie jestem jeszcze :p, ale lubie sie bawic z samochodami:) Pozatym 500m odemnie mieszka pewien zapaleniec o imieniu Daniel, ktory lubi BMW i codziennie jak przejezdzam kolo jego waarsztatu to mam wieksza chetke robic cos u siebie:]
bradley - 2009-03-02, 18:40

Chocby nie wiem jaki byl to silnik benzynowy to musisz ciac metal i krzesac iskry. Chodzi o mocowanie pompy paliwowej, trzeba dospawac caly kolnierz + wymienic bak(bo jak sie nie myle ventyle pod siedziskiem kanapy maja pompe paliwowa, a nie jest ona zewnetrzna tylko wewnetrzna) Reszta to "kosmetyka".
Lwomati - 2009-03-02, 18:41

najpierw go zezłomujesz dostaniesz papier, wyrejestrujesz i wyciągniesz silnik ;) w ten sposób
krzeszak - 2009-03-02, 18:42

Michał_Świdnik napisał/a:
akupc calego samochodu to jest dobre rozwiazanie tylko jest 1 minus, jak go potem ze zlomowac bez silnika osprzetu kilku elementow karoserii itd :)

żaden problem jeśli to będzie vento wrzucisz swój stary silnik TD i resztę niepotrzebnych gratów i po sprawie ;)

Lwomati - 2009-03-02, 18:43

pompa paliwowa jest w bagażniku
bradley - 2009-03-02, 18:58

Jak zlomowalem nexie to oddalem goła bude, tylko zostala przednia peknieta szyba. Doplacalem do interesu 450zl, z zaswiadczeniem idziesz do ubezpieczalni, urzedu komunikacji i masz wyrejestrowane.
Jak sie dowiadywalem za samo wyjecie silnika z kadetta a reszta zezlomowana (czyli szyba, kola, wnetrze, fotele blabla, cena rowniez 450zl. Dlatego sprzedaje w calosci na allegro i narazie idzie dobrze :]
Sa tez kupcy ktorzy za 1zl bude z pocalowaniem reki. Wszystko zalezy czy chcesz cos zarobic na tym czy pozbyc sie stojacego problemu

Michał_Świdnik - 2009-03-02, 18:59

Dzieki za pomoc
Buli - 2009-03-02, 19:24

a co do SWAPU mam 1.8 a chciałbym 2 l wstawic pasuje idealnie ??
Michał_Świdnik - 2009-03-02, 22:58

A silnik tez od Vento?? Nie zabardzo rozumiem czy taki SWAP ma sen bawic sie ze SWAPEM o 200ml?? Nie lepiej zainwestwac w chipa ??
Reth - 2009-03-02, 23:01

2.0 ma o wieeeele wiecej konia :) wiec chip Ci nie pomoze... a poza tym chip w benzynie wolnossacej daje nie wiecej niz 5-7 % :) Wiec szkoda kasy i czasu :)
Buli - 2009-03-03, 07:32

zadnych czipow da rade zrobic taka przekładke czy nie ??
Paweł J. - 2009-03-03, 09:22

Buli napisał/a:
da rade zrobic taka przekładke czy nie ??

wszystko się da..kwestia zasobności portfela i kogoś kto sie na tym zna.

Reth - 2009-03-03, 13:05

Swap to zazwyczaj spoooro kasy, ale zazwyczaj nie oznacza zawsze :) Jak masz kogos kto sie zna, albo sam lubisz dlubac.... to rob to :)

PS. Tygrys coraz lepsze te foty w podpisie masz :D

andrew19_86 - 2009-03-03, 22:38

robiąc swapa najlepiej mieć całe auto np.walone w tył lub boki,masz wtedy praktycznie wszystko co potrzebne do przekładki i nie latasz za jakimś małym duperelem co pociąga koszty,kupując vr6 trzeba się też liczyć z remontem silnika,bo kupić taki w bdb stanie jest problem,osobiście olałbym kupić jakiegoś anglika,np mkIV GTI lub audi A3 z 1.8T ,silnik bardziej rozwojowy na przyszłość :)
BTW skoro do golfa II mieści się silnik V8 to R32 wejdzie bez problemów :faja:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group