Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - Vento by piotrek_inf

piotrek_inf - 2009-03-14, 19:36
Temat postu: Vento by piotrek_inf
Dzisiaj przy okazji porządków przy Ventce, porobiłem parę fotek i postanowiłem przedstawić wam mój samochód.

Może zacznę od początku, a więc: autko nabyłem w październiku 2008 roku, które jeździło w kraju rok. Poprzedni właściciel sprowadził auto z Holandii.

Rok produkcji: 1994
Silnik: 1.9 TD 75KM
Kolor: LY3D - Tornado Red
Wersja: CL
Wyposażenie:
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek + pilot
- dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem
- szyberdach (nie działa, lewa prowadnica)

Fotki:
































i trochę mniej przyjemne fotki:








Z drugiej strony trochę mniej, ale baterie padły w aparacie i nie dałem rady już zrobić zdjęć.

Inwestycje w auto:
- radio Kenwood
- pokrowce widoczne na fotkach
- dywaniki

Mało tego bo na razie krucho z kasą, ale to się musi zmienić :)

Co panuje zrobić:

- Przede wszystkim progi, to ma najwyższy priorytet.
- W drugiej kolejności szyberdach, spróbuje sam to zrobić, latem muszę wyrwać lewą prowadnicę i spróbuje to naprawić.
- Na 3 miejscu są bąble na błotnikach, jak będzie przypływ gotówki to oddam do profesjonalisty, a jak nie to spróbuje sam to zrobić, zedrę do gołej blachy, zrobię podkład, lakier i na to nakładki plastikowe, bo podejrzewam że idealnie to mi nie wyjdzie.

Chciałbym zmienić reflektory i lampy z tyłu, nie wiem kiedy to wyjdzie, ale musi wyjść :)
Podniósłbym trochę tył do góry i to chyba tyle, bo auto mi się podoba bardzo i nie chciałbym za bardzo go zmienić.

Paweł J. - 2009-03-14, 20:04

ładna czerwień-taka ognista :oklaski:
rudym się nie przejmuj....czasami ten typ tak ma...

ciekawie masz w środku....tzn decha czarna a drzwi na biało...

piotrek_inf napisał/a:
Podniósłbym trochę tył do góry

hmmm...skąd ja to znam ;)


Ogólnie miłe dla oka autko :oklaski:

blachy LZA to nie lubelskie rejony ?? ;)

piotrek_inf - 2009-03-14, 20:16

Tygrysisko napisał/a:
rudym się nie przejmuj....czasami ten typ tak ma...

Wiem wiem, ale szkoda mi autka, chciałbym żeby blacha była nie skażona rudą :)

Tygrysisko napisał/a:
ciekawie masz w środku....tzn decha czarna a drzwi na biało...


Nie znam do końca historii tego auta, podobno fotele z wersji angielskiej, więc przypszczam że boczki też, najważniejsze że mi się to podoba.

Tygrysisko napisał/a:
Ogólnie miłe dla oka autko :oklaski:


Dzięki za miłe słowa :)

Wąski 2 - 2009-03-14, 20:17

No autko ładne bo czerwone :D

Co do ródego to to jest urok tych samochodzików niestety wiek i nasze warunki atmosferyczne robią swoje chodzi mi przedewszystkim o sól w zimę.

Tygrysisko napisał/a:
ciekawie masz w środku....tzn decha czarna a drzwi na biało...


Ja też tak miałem ale zmieniłem bo ciężko było w czystości utrzymac a puzniej się okazazo ża moje vento było przerobione z anglika.

piotr nowok - 2009-03-14, 20:21

autko fajne a jaki masz kolor siedzen?
piotrek_inf - 2009-03-14, 20:25

Wąski 2 napisał/a:
Ja też tak miałem ale zmieniłem bo ciężko było w czystości utrzymac a puzniej się okazazo ża moje vento było przerobione z anglika.


A po czym to można poznać, tak na 100%?

Wąski 2 napisał/a:
Co do ródego to to jest urok tych samochodzików niestety wiek i nasze warunki atmosferyczne robią swoje chodzi mi przedewszystkim o sól w zimę.


No tak, przed zimą nie widziałem tych bąbli, to wyszło teraz w zimie. Może źle robiłem że myłem auto, a w nocy mróz, i dlatego takie bąble się porobiły.

Wąski 2 - 2009-03-14, 20:27

Ja przypuszczam że też beżowe tak jak boczki i jeżeli to był anglik to fotel kierowcy nie ma regulacji wysokości,

Ja tez tak miałem. :evil:

piotrek_inf - 2009-03-14, 20:27

piotrek_inf napisał/a:
autko fajne a jaki masz kolor siedzen?


coś takiego:

piotrek_inf - 2009-03-14, 20:27

piotrek_inf napisał/a:
Ja przypuszczam że też beżowe tak jak boczki i jeżeli to był anglik to fotel kierowcy nie ma regulacji wysokości,

Ja tez tak miałem. :evil:


Dokładnie nie mam regulacji wysokości, ale gość się tłumaczył że zmieniał fotele bo stare były poprzecierane.

piotr nowok - 2009-03-14, 20:28

to pokrowce bym zdiol zaje fajne siedzonka :P
piotrek_inf - 2009-03-14, 20:36

Pokrowce założyłem bo są trochę brudne siedzenia, przed tymi pokrowcami były koszulki i nie widziałem tego co pod nimi jest. Zdjąłem, pojeździłem trochę bez, próbowałem to czyścić, ale nie udało mi się. To trzeba robić latem jak jest słońce, trzeba to wyprać.
Paweł J. - 2009-03-14, 20:45

piotrek_inf napisał/a:
przed zimą nie widziałem tych bąbli

jak na moje oko to idzie od środka...czyli od wewnątrz błotników, więc mycie nie ma tu nic do rzeczy....
piotrek_inf napisał/a:
Pokrowce założyłem bo są trochę brudne siedzenia

Venish lub Vezyr i wszystko zejdzie-wiem z autopsji :]

P.S.-Ta Pani w czerwonym to córka ??

piotrek_inf - 2009-03-14, 20:54

Cytat:
Venish lub Vezyr i wszystko zejdzie-wiem z autopsji :]


No tak, ale fotele są potem mokre, a ja nie mam jak ich wysuszyć, poczekam na cieplejszą pogodę

Tygrysisko napisał/a:
jak na moje oko to idzie od środka...czyli od wewnątrz błotników, więc mycie nie ma tu nic do rzeczy....


Zobacz na to zdjęcie:



Zaraz jak odpadł ten skrawek lakieru, widać było czystą blachę, bez rdzy, tak jakby, był błotnik robiony, ale kiepsko, nie wiem nie odtłuszczony, czy coś w tym stylu i lakier po mrozach odpadł.

Paweł J. - 2009-03-14, 21:00

piotrek_inf napisał/a:
No tak, ale fotele są potem mokre, a ja nie mam jak ich wysuszyć, poczekam na cieplejszą pogodę

ale tymi specyfikami to nie myjesz woda tylko samą piana i fotele sa ciutkę mokre...ale uchylisz szyby na 2-3 godziny i wszystko wyschnie.

piotrek_inf napisał/a:
Zaraz jak odpadł ten skrawek lakieru, widać było czystą blachę, bez rdzy, tak jakby, był błotnik robiony, ale kiepsko, nie wiem nie odtłuszczony, czy coś w tym stylu i lakier po mrozach odpadł.

wiesz....mi chodziło o oryginał...wiec jeśli nie było obicia to nie miał prawa rudy się rzucić...jedyne wyjście to wżer od wewnątrz błotnika-a jeśli chodzi o robione błotniki to ja odpadam-nigdy nie miałem z tym doświadczenia-no i zależy jaki fachowiec to robił

Lwomati - 2009-03-14, 22:50

Ventka kojarzy mi się z moją byłą.. :P ja w poprzedniej miałem lakier LA3G ale dałbym sobie rękę uciąć że wyglądał identycznie jak Twój. Ogółem to dobrze, że przedstawiłeś swoje autko i życzę powodzenia w modzeniu...
piotrek_inf - 2009-04-15, 09:16

Witam po przerwie świątecznej. Mam takie pytanko do szyberdachu, bo chcę go w końcu zrobić. Przeglądając allegro zauważyłem że szyber od Passata B3/B4 jest bardzo podobny/identyczny jak w Ventce, a zarazem sporo tańszy , już za 190zł można wyrwać sprawny. Czy podejdzie taki szyber do Ventki, czy są jakieś różnice?
cinek82 - 2009-04-15, 09:38

Powiem Ci że te szyberki nie różnią się niczym oprócz wyglądu panelu sterowania szyberkiem. Tylko że ta cena którą podajesz to przeważnie jest za dach uszkodzony. :(
piotrek_inf - 2009-04-15, 09:55

Tu jest napisane że daje gwarancję rozruchową więc chyba sprawny:
http://allegro.pl/item597...tr.html#gallery

cinek82 - 2009-04-15, 10:10

Bo tak w ogóle to Tobie też padła prowadnica ?? Jeśli tak to najlepiej sobie weź klucze, teraz nie pamiętam torx lub imbus i odkręcisz sobie szybę z tego szyberdachu (jeśli oczywiście ta oferta jest gdzieś koło Ciebie bo najlepiej takiej szukać ) i oblookasz tą prowadnicę. Ja tak zrobiłem i było si. Ja za szyber bez silniczka dałem 100 zł. Bo tak wysyłkowo to można się nadziać i potem ciężko zwrócić towar i dostać z powrotem kasę.
piotrek_inf - 2009-04-15, 10:16

No niby masz rację. Padła mi prowadnica no i ludzie poszaleli, na allegro sama prowadnica lewa za 150zł, zdzierstwo w biały dzień. Szukam już czegokolwiek, za samą prowadnicę mogę dać max 100zł, dzwoniłem na szrot to gość chce za szyber 300zł, mówi że to chodliwy towar. czekam na jakąś okazje.
cinek82 - 2009-04-15, 10:24

Macie gdzieś niedaleko jakąś giełdę samochodową ?? Ja tak właśnie wyrwałem szyber, na giełdzie. Tzn koleś stał na giełdzie ale szyber miał w chacie. Ale jest jeszcze jedna rada, tylko ja nie wiem jak to się naprawia. Theority zna jakiś sposób bo chyba sam tak naprawiał szyber. Musisz poczekać aż się odezwie. :faja:
piotrek_inf - 2009-04-15, 11:25

O tym sposobie już czytałem na forum Golfa, podobno działa i mniej więcej wiem jak to zrobić, ale zawsze musi być to ale. Nie mam warunków do tego, goście piszą że auto na 2 dni unieruchomione, że trzeba to troszkę naciąć kątówką, a ja nie mam ani garażu gdzie mógłbym to auto zostawić, ani narzędzi. Nie zostawię przecież auta na parkingu bez szyberdachu. Jest z tym trochę zabawy. byłem przed chwilą w sklepie to mi powiedzieli, że mogą z Aso załatwić za 74 Euro + marża, to jakieś min 360zł za samą prowadnicę :)
piotrek_inf - 2009-04-15, 11:28

W letnim obuwiu:

Paweł J. - 2009-04-15, 11:52

Ładnie....a poza tym widać naklejkę klubową ;)
piotrek_inf - 2009-04-15, 18:07

Mogę okazjonalnie nabyć szyber z paska b3, czy na 100% podejdzie? N pierwszy rzut oka widzę że inny silniczek ale to nie problem mój sprawny. Fotki poniżej:









cinek82 - 2009-04-15, 23:00

Kutwa, teraz to już zgłupiałem :mysli: Wiem że jak teściu miał Paska b4 to wszystko było identyczne jak u mnie. Nawet chciałem od niego prowadnicę podmienić :cwaniak: Ale się rozmyśliłem. :D
piotrek_inf - 2009-04-15, 23:23

w dodatku to szyber metalowy i trzeba będzie tą blachę zamienić na szybę. mam nadzieje że się uda :)
cinek82 - 2009-04-16, 07:22

Powiedz Piotrek, a jaka okazja to jest ?? Bo jak spora obniżka ceny to jakby co, to nawet samemu pogonisz go gdzieś. Ale wydaje mi się że powinno być si. :faja:
piotrek_inf - 2009-04-16, 07:35

100zł za cały szyber
cinek82 - 2009-04-16, 07:48

Bierz i kombinuj. Jak nie wyjdzie to opchniesz dalej. Widzisz jakie ceny na Alledrogo są, a na szrotach panowie też nie mało wołają za takie rzeczy.
Wydaje mi się że powinno się dać przełożyć. Tak na logikę to przecież są to auta rocznikowo podobne także wątpię żeby VW pchało do każdego swego modelu inne części.

piotrek_inf - 2009-04-16, 08:04

No też mi się tak wydaje, zobaczymy :)
piotrek_inf - 2009-04-23, 14:41

W końcu udało mi się dorwać fotel kierowcy. Mam już regulację u kierowcy góra dół, szkoda tylko że kolor nie pasuje do reszty tapicerki, ale mam pokrowce, więc jakoś to wygląda.



Czekam jeszcze na szyberdach. W miarę możliwości będę robił zdjęcia z przebiegu wymiany :)

Paweł J. - 2009-04-23, 15:07

W ładnym stanie ten fotel :OK: no i wzorek tez niczego sobie-nie to co u mnie :załamka:
spyro - 2009-04-23, 19:59

piotrek_inf, po prostu zdejmij tapicerkę ze swojego fotela i przełóż do tego "nowego"
piotrek_inf - 2009-04-23, 20:04

Ale jak to zrobić? Da się jakoś zdjąć bez rozpruwania?
piotrek_inf - 2009-04-24, 08:16

Wie ktoś może jak odkręcić oparcie fotela od reszty?







na zdjęciach widać zawleczkę, która schodzi łatwo, zostaje tylko ta śruba na krzyżak, ale ona nawet nie drgnie i nie wiem czy to tak się odkręca.

piotrek_inf - 2009-04-24, 17:27

Fotel zrobiłem jak radził Spyro, było trochę zabawy ale jakoś się udało. Przełożyłem tapicerkę i jest ok.

Przyszedł mi szyberdach i panowie zgłupiałem, jak z tego wydobyć prowadnicę




W Ventce od spodu nic nie ma tylko szyba a w tym szyberdachu jest jakaś półka i nie ma dojścia do tych torxów. Pomyślałem że najlepiej będzie odkręcić tylko tą blachę metalową i zamienić na szybę od Ventki, tylko jak to zrobić?
Proszę o jakiekolwiek rady bo jutro zabieram się do wymiany i nie chcę czegoś popsuć

spyro - 2009-04-25, 08:33

Piotrek, dobra decyzja, masz teraz tą sama tapicerkę na wszystkich fotelach. Szyberek to dla mnie magia więc nie pomogę ;(
Paweł J. - 2009-04-25, 08:54

piotrek_inf, :oklaski: dobrze że jest ktoś na forum kto takie coś zrobił....hmmmmmm......moze i ja o czymś takim pomyślę :mysli:
piotrek_inf - 2009-04-25, 12:47

Nie było łatwo ale się udało z fotel. A dzisiaj udało się z szyberdachem, no prawie się udało.
Złożyłem wszystko ustawiłem i próba generalna, szyber uchyla się ładnie, chowa się ładnie, jak zamykam z kluczyka auto przy otwartym szybrze to klikam raz troszkę się przymknie, zostaje szczelina, kliknę jeszcze raz zostaje mniejsza szczelina i klikam 3 raz to się zamyka całkiem. Wszystko było by fajnie ale nie mogę szybra otworzyć(cofnąć szyby do tyłu) jak cofam ten przełącznik to słychać kliknięcie szyber troszkę się cofnie i staje, puszczam, znowu cofam przełącznik, słychać kliknięcie cofa się trochę szyber itd. Odkręciłem silniczek i bez obciążenia ma tak samo to znaczy kręci tylko chwilę i się zatrzymuje. Macie pomysły co to może być?

Dodam że kluczykiem tym imbusowym ładnie się chowa szyber to tak jakby wina silniczka, tylko dlaczego?

cinek82 - 2009-04-25, 14:13

Bo jak składasz szyber to trzeba zapamiętać ustawienia, czyli jak założysz szyber zamknięty to silniczek musisz ustawić do takiej pozycji jakby był zamknięty. A przekładałeś cały szyber razem z silniczkiem czy silniczek masz od swojego szyberka ??
A co do zamykania z pilota to tak jest, nawet jak się zamyka kluczykiem drzwi to żeby zamknąć dach to trzeba chwilkę przytrzymać kluczyk w pozycji zamykanie. :faja:

piotrek_inf - 2009-04-25, 19:56

cinek82 napisał/a:
Bo jak składasz szyber to trzeba zapamiętać ustawienia, czyli jak założysz szyber zamknięty to silniczek musisz ustawić do takiej pozycji jakby był zamknięty.


No i tak robiłem tzn, zamknąłem ręcznie szyber potem odkręciłem silniczek i ustawiłem na zamknięty. Uchylanie i zamykanie szybra działa perfekt, tylko otwieranie z przerwami. Tak jakby silniczek nie wyrabiał

cinek82 napisał/a:
A przekładałeś cały szyber razem z silniczkiem czy silniczek masz od swojego szyberka ??


Silniczek mój.

cinek82 - 2009-04-25, 20:24

To znajdź gdzieś na szrocie inny silnik i spróbuj, może faktycznie twój jest już na wykończeniu :mysli:
piotrek_inf - 2009-05-02, 17:19

Obiecałem że pokażę skuteczność Wezyra do dywanów,


więc pokazuje:
przed:



po:


Czyszczone rękami mojej kobiety oczywiście :)

Rozebrałem cały szyber, wywaliłem wszystkie ruchome części, wyczyściłem dokładnie tą ramę w środku rozpuszczalnikiem, to samo zrobiłem z prowadnicami, pieskami itp. Na pieski założyłem podwójne gumki tak jak radził [b]bradley[/b.Złożyłem, dobrze nasmarowałem jakiś zielonym smarem:





Włożyłem do auta, trochę pobawiłem się z pozycjonowaniem szyby, ale już nie ociera nic, wszystko chodzi ładnie. No prawie jak już wcześniej pisałem nie otwiera się. Na forum golfa wyczytałem że to dwa bezpieczniki termiczne:


Nie mam lutownicy, to musi to poczekać na inny termin.

Na koniec pojechałem na myjnię i dokładnie umyłem, bo już żal było patrzeć. No i rezultat:



W środku też dokładnie wyczyściłem:




Sory za jakość zdjęć, wszystkie robiłem telefonem.

Lwomati - 2009-05-02, 17:29

no i lux, to się nazywa dbanie o furkę ;)
bradley - 2009-05-02, 19:30

piotrek_inf, to musze sie skusic na tego wezyra :D A jak to czysciles? Psikasz, robi sie piana, czekasz, papierowym recznikiem przecierasz czy jakos inaczej?

A u Ciebie widze, ze pieski sa z zupelnie innego materialu niz u mnie. Masz jakies srebrne a ja mam z metalu przypominajacego kolorem ten plaskownik na ktorym to sie porusza. Moze to tez ma cos na rzeczy? Ten Twoj szyberdach wydaje sie jakis mocniejszy. Pewnie w nowych rocznikach popsuli szyber zeby zarabiali na czesciach :P

Z silniczkiem (odpukac) problemow nie mam.

piotrek_inf - 2009-05-02, 19:39

Wezyrem od razu psikam, znaczy żona psikała i szmatą od razu czyściła, taka piana fajna powstawała i cały brud znalazł się na szmatce. a co do piesków to tak są srebrne, i takie same były w szybrze od Passata B3 co go kupiłem na części. A czy sprawia wrażenie mocniejszego to się okaże w eksploatacji, mam nadzieję że już nie będzie z nim problemów, otwiera się bardzo miękko, lekko, dużo siły nie trzeba żeby otworzyć.
bradley - 2009-05-02, 19:45

Trzeba tez pamietac o smarowaniu. Ja ustalilem sobie, ze bede co miesiac sprawdzal smarowanie ;) Nie wiem jaki smar najlepszy, ja uzylem do lozysk tocznych. Moze grafitowy bylby lepszy ale on ma to do siebie, ze brudzi niemilosiernie i zaraz podsufitka bylaby znowu do czyszczenia.
piotrek_inf - 2009-05-02, 20:04

Według mnie to smar obojętnie jaki, ale jakiś musi być, żeby to wszystko ładnie lekko chodziło, też często będę sprawdzał. Szkoda żeby praca jaką włożyłem w ten szyber poszła na marne.
piotr nowok - 2009-05-03, 10:13

ladnie dbasz o furke az milo sie patzy ale ja na twoim miejscu zdiolbym te pokrowce bo masz bardzo ladna tapicerke i ja przykrywasz ;)
piotrek_inf - 2009-05-03, 10:30

Dzięki. Mam taki plan, ale to może za tydzień, przepiorę fotele i pewnie wrócę do tapicerki :)
Paweł J. - 2009-05-03, 11:34

Ładnie się autko prezentuje :oklaski:

piotr nowok napisał/a:
ja na twoim miejscu zdiolbym te pokrowce bo masz bardzo ladna tapicerke i ja przykrywasz ;)

Też niedawno pozbyłem się pokrowców...ogólnie to lepiej się siedzi...miejsca w samochodzie przybyło (pewnie tylko wizualnie)....jeśli masz brudne siedzenia to jakoś je domyjesz....ja swoje myłem łącznie ponad tydzień i w końcu domyłem...także dasz radę. ;)

spyro - 2009-05-03, 20:55

wywalić pokrowce z siedzeń i kiery i będzie git.
piotrek_inf - 2009-07-24, 19:16

Zrobiłem dzisiaj oil catch tank, poszedłem po kosztach za pojemnik posłużyła mi metalowa butelka po perfumach ładnie podpasowało z szyjką od butelki plastikowej, którą wbiłem w ten pojemnik to wszystko skleiłem silikonem i trzyma się ładnie i dużo miejsca nie zajmuje, jako odpowietrznik zrobiłem tylko dziurę w boku i mam pytanie co do tego z tej dziurki jak silnik pracuje wydobywa się rytmicznie powietrze czy tak ma być?
piotrek_inf - 2009-07-28, 15:15

Co myślicie o takim zestawie do zaprawek?

AUTOLAKIER -ZESTAW NAPRAWCZY IDEALNA PASOWALNOŚĆ


Lwomati - 2009-07-28, 15:38

Zestaw jak każdy inny własnej kompletacji. Opis dobry, ja tak robiłem zaprawki i nie wyszło źle. Tylko Ty masz jasny lakier i każde tego typu naprawy moim zdaniem nie zakończą się sukcesem. Spróbować można, najwyżej oddasz auto do lakierowania :P
piotrek_inf - 2009-07-28, 15:45

W chwili obecnej nie mam kasy na lakiernika, a coś z tym muszę zrobić bo mnie to już denerwuje :młotek: , zobaczymy, na pewno gorzej nie popsuje niż jest w tej chwili, myślałem tez o zestawach z pędzelkiem, ale chyba spray będzie lepszym wyborem.
piotrek_inf - 2009-12-08, 10:54





Znalazłem chwilę czasu i przyciemniam sobie reflektory.

bradley - 2009-12-08, 11:10

Sreberko z odblysnika sie nie poodklejalo? Bo trzeba to robic baaardzo delikatnie, nawet tasma malarska jest bardzo mocna.
piechu43 - 2009-12-08, 11:47

ja tam bym się troche bał tak odbłyśniki malować, właśnie chodzi o tą warstwę srebra na nich ;)
piotrek_inf - 2009-12-08, 11:55

Sam się zdziwiłem, próbowałem przyklejać tą taśmę papierową najpierw na elementach któe będę malował i nie odchodziło sreberko więc zabezpieczyłem jak widać, zmatowiłem te elementy do malowania i pomalowałem
piechu43 - 2009-12-08, 12:02

no to fajnie że ci wyszło bez zbędnych problemów, a efekt pewnie będzie super :brawa:
piotrek_inf - 2009-12-08, 12:04





Bez większych problemów, no może paluchy mam trochę pozdzierane i trochę bałaganu narobiłem w pokoju, ale efekt fajny.

piechu43 - 2009-12-08, 12:11

może zrobie coś podobnego, bo mam odbłyśniki do czyszczenia i będę musiał wykręcać lampy. a jak już jesteśmy przy temacie to z odkręceniem lamp jest dużo roboty, no i od czego zacząć??? muszę zdejmować grill z przodu???
Przemek - 2009-12-08, 12:21

ściągasz grill i wszystkie śrubki masz na wieszku tzn jest ich 8
piechu43 - 2009-12-08, 12:29

no spoko, dzięki. troche się boje jeszcze o te zatrzaski co trzymają klosz, bo jak znam życie coś spierd...... i potem zostane bez tych blaszek :P
piotrek_inf - 2009-12-08, 12:33

po 4 na każdą lampę. Wyjęcie lamp to pikuś. Odklejenie szkieł to dopiero zabawa. A co do grilla, to ściągałem już kilka razy i za każdym razem jakiś zatrzask musiał się upierd..... Na dole brakuje mi już 2 i na górze też 2.

Efekt końcowy:


piechu43 - 2009-12-08, 12:38

zatrzaski grilla to juz mam i tak po urywane mi chodzi o te blaszki co trzymają klosz z obudową lampy. widziałem na zdj. że ty miałeś jakies nowe lub wyczyszczone :P
piotrek_inf - 2009-12-08, 12:42

Nie nowe takie były, ciężko jest je urwać, one są dość twarde, przy zdejmowaniu zaczynaj od strony plastiku bo się uszczerbi szkło. Ja jeszcze tylko muszę ustawić światła ale to w nocy bo teraz to nie ma jak.
piechu43 - 2009-12-08, 12:47

ok, dzięki za info jak to zdejmować. tu ci jeszcze daje link do ustawienia świateł:

http://forum.vwvento.org/...233a8a2a#117761

Hormon - 2009-12-08, 12:57

Super to wygląda, ja się za to nie zabieram, bo bym został bez lamp :P .

A i wyjaśniła się sprawa kogo widziałem ostatnio na blachach LZA z naklejką klubowa, to byłeś ty :P

piotrek_inf - 2009-12-08, 13:06

No jest z tym trochę zabawy, przede wszystkim nie ma co się spieszyć, do rozklejania lamp trzeba cierpliwości. A co do LZA zgadza się, urodziłem się w Szczebrzeszynie, stamtąd pochodzę dlatego LZA, ale mieszkam w Rzeszowie.
Paweł J. - 2009-12-08, 14:56

Super wyszło.... :oklaski:

Hormon napisał/a:
A i wyjaśniła się sprawa kogo widziałem ostatnio na blachach LZA z naklejką klubowa, to byłeś ty :P

No dokładnie...jak tylko foto zobaczyłem to od razu pomyślałem o tym co Hormon pisał w grupie lubelskiej....sprawa wyjaśniona :D

piotr nowok - 2009-12-08, 15:29

ladnie wyszlo :oklaski:
Wvojtek - 2009-12-08, 16:30

s :oklaski: uper efekt
zeniTh - 2009-12-08, 17:37

no no, mnie też czeka malowanie lamp, ale nie moge się do tego zebrać ... ;)
jakoś ostatnio nic nie działam w Ventylu ... ;P myślę, że w nowym roku się to zmieni :D

piotrek_inf - 2009-12-08, 22:03

Może uda mi sie jeszcze przyciemnić lampy z tyłu, myślicie ze bez wymontowywania da radę?
tomek87 - 2009-12-08, 22:15

piotrek_inf napisał/a:
Może uda mi sie jeszcze przyciemnić lampy z tyłu, myślicie ze bez wymontowywania da radę?


Da rade, kiedys tak robilem ;) tylko trzeba delikatnie i kilka razy malowac ;)

zeniTh - 2009-12-08, 22:19

że tak spytam od razu w temacie, czym malowałeś przód i czym malować tył ??
dżodżo1986 - 2009-12-08, 22:20

zeniTh napisał/a:
że tak spytam od razu w temacie, czym malowałeś przód i czym malować tył

przód normalnym sprejem, ale lepiej żarododpornym. a tył sprejem transparentym

Paweł J. - 2009-12-08, 22:53

piotrek_inf napisał/a:
Może uda mi sie jeszcze przyciemnić lampy z tyłu, myślicie ze bez wymontowywania da radę?

Folią na bank się da....spray-em bedzie ciężko....mi nie wychodziło na aucie...musiałem lampy wyjmowac...dopiero w tedy gdy spray padał na poziomą płaszczyznę dawało radę robić to dobrze....no ale ja cierpliwości do takich rzeczy nie mam :(

Lwomati - 2009-12-08, 23:12

widzę po mojemu pomalowane :D
Bardzo ładnie :oklaski:

piotrek_inf - 2009-12-09, 10:48

Mi też się podoba, a spray kupiłem w Leclercu, jakiś termoodporny czarny mat, tylko jak później doczytałem na opakowaniu to termoodporny jest dopiero po wypaleniu elementu w piecu w temperaturze 200 stopni przez 60 minut. I tak się zastanawiam jak wypalić lampy :P
piechu43 - 2009-12-09, 11:16

szybko :D
Przemek - 2009-12-09, 11:30

na wolnym ogniu :P
piechu43 - 2009-12-09, 11:43

ventylek86 napisał/a:
na wolnym ogniu

dokładnie :D :hahaha:

Rafik - 2009-12-09, 12:20

ładnie modzisz za lampy tez sie zabieram ale zawsze czasu brak i sie troche boje ale mam pytanie piotrek_inf, masz tapicerke drzwi taka samą jaka ja mam tylko ze u Ciebie jest super czysciutka czy myjesz ją tez tym wezyrem co pokazywałeś wczesniej i co polecałeś go kiedys do czysczenia podsufitki czy masz do tego jakis inny srodek ?? :]
piotrek_inf - 2009-12-09, 13:24

Też tym wezyrem, co wcześniej pokazywałem, tylko że to już dość dawno było, najlepiej jak jest ciepło, to szybko wyschnie.
Rafik - 2009-12-09, 13:31

Okej dzieki Piotrek ;) nie bede czekał do wiosny bo nie moge przepatrzec na ten ... w srodku zabiore sie za to w sobote :evil:
Przemek - 2009-12-09, 13:56

Ja podsufitke wyprałem normalnie szamponem do włosów i do tego szczoteczka ryżowa
miki9a - 2009-12-09, 17:22

u mnie też by się przydało trochę podsufitkę wyczyścić. ja mam zamiar zrobić to pianą aktywną :P
piotrek_inf - 2009-12-09, 17:42

Ja nie raz już ja czyściłem, dlatego w miarę ładnie wygląda, ale jak mocniej popada, albo po wizycie w myjni bezdotykowej mam wilgotną podsufitkę i wiadomo jak wyschnie to się robią plamy. Nie mam pojęcia którędy woda się dostaje, węże odprowadzające wodę są drożne.
piotrek_inf - 2009-12-13, 14:45




Co o tym sądzicie nie za ciemno?

Wvojtek - 2009-12-13, 14:50

piotrek_inf, elegancko :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski:
Hormon - 2009-12-13, 17:07

Widzę że wszystko na czarno będzie robione, super efekt :)
krzeszak - 2009-12-13, 17:29

czarne i czerwone ładnie sie zgrywa... wiec powinno być miło ;)
piotrek_inf - 2009-12-13, 18:08

No to tak tylko na próbę psiknąłem. Mi się podoba bardzo i cieszmy mnie to że wam się też podoba. W takim razie jutro wszystko na czarno :)
piotr nowok - 2009-12-13, 18:21

no ladnie bedzie :oklaski:
Paweł J. - 2009-12-13, 21:28

A psikaj do woli...sam to niedawno zrobiłem....tylko nie przesadzaj z przyciemnianiem co by światła nie tłumiło....no i poczytaj sobie moje wskazówki odnośnie dymienia-na bank coś tam sie przyda ;)
piotrek_inf - 2009-12-14, 08:04

Czytałem nie raz i to właśnie dzięki twoim poradom zdecydowałem się na to, bo jakoś pomarańcz mi się nie podoba
Wvojtek - 2009-12-14, 14:39

no to czekamy na foty :P
zeniTh - 2009-12-15, 01:00

oj zobaczymy na spocie co tam wykombinowałeś ;D
zeniTh - 2009-12-27, 05:34

dawaj jakiegoś up'a co tam wykombinowałeś z Ventylem ;)
piotrek_inf - 2009-12-31, 12:05

No właśnie nie wykombinowałem, z braku czasu projekt przyciemniania lamp stanął w miejscu. Stanęło na kierunkowskazach. Dobrze by było gdyby ktoś obiektywnym okiem zobaczył czy nie jest czasem za ciemno, czy nie jest za bardzo tłumione światło.
zeniTh - 2010-01-01, 07:47

to musimy zrobić spota :D
piotrek_inf - 2010-01-01, 09:43

musimy
piotrek_inf - 2010-03-19, 17:23

Byłem dzisiaj u mechanika zostawiłem trochę kasy, ale już trzeba było. A co zostało zrobione:
- wymiana amortyzatorów (olejowe KYB) + osłony i odboje
- wymiana bendixa i przeczyszczenie rozrusznika
- wymiana oleju (Mobil S2000 10W40 Diesel) + filtr oleju (Filtron)
- wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Hormon - 2010-03-19, 17:36

To Vento teraz pewno trzyma się elegancko drogi na takim zawiasie :) .
piotrek_inf - 2010-03-19, 17:40

Aż się zdziwiłem że olejowe są tak twarde, ciekawe co by było jakbym wziął gazówki. Ale jest różnica, wcześniej jak przejeżdżałem przez próg zwalniający taki jak np koło tesco na dwójce bez gazu to było słychać uderzenie, aż tak siadał
Paweł J. - 2010-03-19, 18:28

Dobrze, że dbasz o autko :OK:

piotrek_inf napisał/a:
ciekawe co by było jakbym wziął gazówki

Na równej nawierzchni super....ale na wertepach....hmmmmm......trochę boli :diabeł: oczywiście z punktu widzenia zwykłego zjadacza chleba ;)

Hormon - 2010-03-19, 20:40

Paweł J. napisał/a:
Dobrze, że dbasz o autko :OK:
....ale na wertepach....hmmmmm......trochę boli :diabeł: oczywiście z punktu widzenia zwykłego zjadacza chleba ;)


na glebie to dopiero boli :D

Lwomati - 2010-03-20, 08:33

piotrek_inf napisał/a:
wymiana amortyzatorów (olejowe KYB) + osłony i odboje

jaki koszt ??

Hormon - 2010-03-20, 08:54

Lwomati napisał/a:
piotrek_inf napisał/a:
wymiana amortyzatorów (olejowe KYB) + osłony i odboje

jaki koszt ??


pewno by gwinta kupił za to :P

piotrek_inf - 2010-03-20, 10:19

88zł na amora + 30zł za komplet osłon i odbojów + talerzyki pod sprężyny po 23zł za sztukę + robocizna 40zł = prawie 300zł
pawelvw - 2010-03-20, 10:26

Hormon, do tego gwinta to jeszcze trochę trzeba by było dołożyć
piotrek_inf - 2010-03-20, 10:34

może jakby robić przód i tył to może i warto by się było zastanowić nad dołożeniem paru stówek, ale przód mam jeszcze w dobrym stanie więc nie będę go ruszał. Z rzeczy które bym jeszcze zrobił to blacharka. ale to musi poczekać do lata. Muszę jeszcze letnie oponki kupić, poleci z 600zł.
Arturek - 2010-03-20, 10:51

piotrek_inf napisał/a:
- wymiana bendixa i przeczyszczenie rozrusznika


Mnie czeka to samo. Jaki koszt tego?

piotrek_inf - 2010-03-20, 12:35

Arturek napisał/a:

Mnie czeka to samo. Jaki koszt tego?


71zł z wymianą

Paweł J. - 2010-03-20, 12:52

Gdyby wymieniac wszytkie amorki i sprężyny to komplet Kayaby wyjdzie tyle co gwint. Czyli tak wszystko podliczyc to gwint kosztuje tyle co markowe, seryjne zawieszenie.
piotrek_inf - 2010-04-18, 17:39

Muszę kupić na razie 2 oponki, chcę przede wszystkim żeby były ciche, przeglądając opony.com.pl wybrałem dwie marki któe mogłyby być a mianowicie Firestone TZ300 za 145zł za sztukę lub Barum Bravuris 2 za 141 zł za sztukę, myślałem o Toyo ale według komentarzy nie należą do cichych i podobno szybko się ścierają, a wy co myślicie które będą lepsze?
piotrek_inf - 2010-04-24, 16:22












Arcaj - 2010-04-24, 16:32

rączki bolą? :D żeś wypicował że się świeci jak psu ... zęby :D
piotrek_inf - 2010-04-24, 17:09

no trochę trzeba było się namachać :) , ale warto było
Arcaj - 2010-04-24, 19:08

dobrze że nie zaczynał delikatny deszczyk padać po polerce :D Najfajniejsze uczucie :) człowiek się napracuje a natura szybko zniszczy prace człowieka :faja:
Paweł J. - 2010-04-24, 19:26

No i lampki ładnie przyciemnione :OK:
piotrek_inf - 2010-04-24, 19:35

Paweł J. napisał/a:
No i lampki ładnie przyciemnione :OK:


A to był wspólna robota grupy Podkarpackiej za co oczywiście dziękuje.

Hormon - 2010-04-24, 19:43

Auto odmłodniało, super wygląda z tymi przyciemnionymi lampami.
piechu43 - 2010-04-25, 13:07

fajnie wygląda i szacun za pracę :oklaski:
piotrek_inf - 2010-06-08, 20:21

Dzięki.
Nowy nabytek:


Vento-Łukasz - 2010-06-08, 21:35

fajne oponki :ok:
ile takie frykasy ??

piotrek_inf - 2010-06-08, 23:07

137za sztukę na razie kupiłem 2 ale za miesiąc dokupię jeszcze 2 żeby był cały komplet
piotrek_inf - 2010-08-04, 18:31

Może odkopię trochę napiszę co się u mnie ostatnio działo. A więc od początku. Pisałem jakiś czas temu że zaczęło trząść przy ruszaniu, jak się okazało sprzęgło padało, aż w końcu padło.
Wymieniłem kompletne sprzęgło, do tego uszczelniacz w skrzyni, drążek wyciskający i dźwignia wycisku czy coś w tym stylu. Przy okazji zrobiłem rozrząd. Pękła mi z tyłu jedna sprężyna, wymieniłem obie. Jak na razie tył mam z głowy.
Coś z przodu zaczęło stukać na dołkach, wydaje mi się że to poduszki amortyzatorów, już kupiłem i czekam na wymianę. No to by chyba było na tyle :)

Rafik - 2010-08-04, 18:41

hehe poduszki od amorów mam do wymiany tez mam czekaja juz miesiac na wymiane :diabełek: :diabełek:
Hormon - 2010-08-04, 19:51

Jakie kupiłeś sprzęgło i ile cała zabawa cie kosztowała. Jestem ciekaw bo na dniach to samo będzie u mnie robione.
piotrek_inf - 2010-08-05, 14:51

Sprzęgło Sachsa, coś koło 350 zł kompletne. A całość to coś koło 800zł mnie wyniosło.
zeniTh - 2010-11-12, 18:52

jak tam dzieje się coś w temacie ? :p
odświeżyć trzeba ... :D

vwkrzysio - 2010-11-12, 19:05

z nowości to zakupił zamek do klapy bagola np :P
piotrek_inf - 2010-11-15, 17:34

tak jak vwkrzysio pisze zmieniłem zamek bo stary nie wyłączał mi lampki w bagażniku, mam problem jeszcze z otwieraniem z pilota bagażnika bo coś się taka plastikowa podkładka z wycięciem nie obraca tak jak powinna i jak jest poziomo zamek to dalej zamknięte. Co robiłem? Wymieniłem poduszki amortyzatorów z przodu, bo stukały ale chyba źle złożyłem bo przy skręcaniu jak wolno jadę to słychać sprężynę, źle nałożyła się ta nie wiem jak to się nazywa, taka podkładka na górze co trzyma sprężynę. Chyba tyle. Planuje zamienić się z Zenithem na dechy ale na razie mam niedobór wolnego czasu.
piotrek_inf - 2011-04-01, 16:57

Odświeżam temt:
- zmieniłem się dechami z ZeniTh'em, tutaj efekt, jak zrobię leprze fotki to wrzucę, ale to pewnie będzie dopiero po zmianie foteli i boczków.
- wymieniłem łożyska tył bo już huczało strasznie (zestaw Ruville);
- zmieniłem kapcie na letnie
w najbliższych planach blacharka.
Mam też pytanie, bo gdzieś na forum widziałem o wygłuszaniu coś, mam zamiar kupić parę mat tych bitumicznych (2 już mam) i wyciszyć troszkę wnętrze. W których miejscach ponaklejać te maty? Czy jak wykleję w komorze silnika pod tą aluminiową folią od strony kabiny to będzie ok? Tzn czy nic się nie spali, nie będzie śmierdziało?

piechu43 - 2011-04-01, 17:21

Piotruś, tu masz ten temat:
http://forum.vwvento.org/...c03a8efe1e779a2

piotrek_inf - 2011-04-02, 18:21

Ok dzięki :) a tu fotki po wyminie boczków:




zeniTh - 2011-04-02, 18:30

no i środek pięknie się komponuję teraz z deską ;)
Twoja też już u mnie siedzi, tak jak i kpl. nowych foteli
moje stare teraz czekają aż dasz cynk żeby je przywieźć ;D

piotrek_inf - 2011-05-02, 14:59

Teraz mogę już opisać co udało mi się zdziałać, a więc:
- wymieniłem olej (Valvoline Max Life 10W40) + filtr oleju Knecht
- w końcu zrobiłem blacharkę co prawda trzeba jeszcze drobne pryszcze porobić ale podłoga z progami, błotniki przód i tył są wolne od rdzy.

W planach jeszcze przód troszkę posadzić.

piotrek_inf - 2011-05-21, 16:13

Po dzisiejszej kąpieli:









Wvojtek - 2011-05-21, 18:21

no no naprawdę miło :oklaski: :oklaski:
Rafik - 2011-05-21, 18:26

grill na inny i malina :D sredni hokey tez by uroku dodał :)

Ale i tak łądnie sie czerwoniec prezenci :)

piotrek_inf - 2011-05-21, 18:41

dzięki, nad dokładką właśnie się zastanawiam, a grill to nie wiem podoba mi się najnowszy typ.
pawelvw - 2011-05-21, 19:23

no ventyl prezentuje się świetnie a czemu kolego napisałeś że jesteś z rzeszowa jak tablice masz z woj lubelskiego a dokładniej z zamościa
Rafik - 2011-05-21, 19:30

pawelvw, sam sie nad tymi blachami zastanawiałem :D

piotrek_inf napisał/a:
a grill to nie wiem podoba mi się najnowszy typ


dobrze by pasił :) starego typu juz oklepany :P :P niewiem czemu ale przejsciówka jako tako podoba mi sie jedynie w jettce albo jak jest bez znaczka w jakims ciemnym kolorze np granat .

piotrek_inf - 2011-05-21, 20:18

pawelvw napisał/a:
a czemu kolego napisałeś że jesteś z rzeszowa jak tablice masz z woj lubelskiego a dokładniej z zamościa


Wydaje mi się że już o tym pisałem ale to nic:) Po prostu jestem zameldowany w zamojskim (mała miejscowość koło Szczebrzeszyna) ale studiowałem w Rzeszowie i tutaj zostałem, pracuję i jestem na etapie zakupu mieszkania więc niedługo zmieni się rejestracja na RZ.

Hormon - 2011-05-21, 20:22

pawelvw napisał/a:
no ventyl prezentuje się świetnie a czemu kolego napisałeś że jesteś z rzeszowa jak tablice masz z woj lubelskiego a dokładniej z zamościa


Bo mieszka w Rzeszowie, auto zarejestrowane w Zamościu :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group