Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - oswietlenie wnetrza i deski rozdzielczej

babelo82 - 2009-03-24, 18:05
Temat postu: oswietlenie wnetrza i deski rozdzielczej
mam pytanie mam wenciaka juz od roku czasu i bylo wszytko ok z oswietleniem i zdnia na dzien przestalo mi sie swiecic zegary i regulacja nawiewu bezpieczniki sa oki a co do zegarow to tylko zegary sie nie swieca a zegarek z godzina i km sie swieca tak samo na wywywiechach swieca tylko te male ludziki co pokazuja gdzie w ktorej p[ozycij jest ustawiony nawiew gdzie mam szukac przyczyny
Lwomati - 2009-03-24, 18:12

hmm... najpierw sprawdź pokrętło od przyciemniania deski rozdzielczej po lewej stronie od kierownicy za manetką od kierunkowskazów...
babelo82 - 2009-03-24, 18:31

chodzi ci o przelacznik swiatel jesli tak to juz to rozbieralem i wedlug mnie jest wszytko ok
Lwomati - 2009-03-24, 18:44

no tam gdzie jest włącznik świateł jest też taka rolka góra/dół gdzie zmieniasz podświetlenie deski rozdzielczej ;)
rawablus - 2009-03-24, 19:16

popalone żarówki. u mnie bylo to samo. wymiana zarówek zalatwila sprawe
Lwomati - 2009-03-24, 19:21

spokojnie do tego dojdziemy :P najpierw trzeba zacząć od najprostszych czynności :D
babelo82 - 2009-03-24, 19:28

tylko najciekawsze jest to ze jednego dnia auto odstawiolem na parking i bylo ok a jak rano wsiadlem kluczyk przekrecilem i juz nic nie dzialalo jak sie wymienia zarowki zeby nic po drodze nie rozwalic
Paweł J. - 2009-03-24, 20:01

babelo82 napisał/a:
jak sie wymienia zarowki zeby nic po drodze nie rozwalic

odnośnie zegarów:
http://www.vwvento.org/porady/zegary/index.htm

odnośnie nawiewów:
kopia mojego postu z jakiegoś tam tematu:
............................................
Na początku podważamy przednią ściankę konsoli w ten sposób...

oczywiście po lewej stronie też tak trzeba zrobić:



Oczywiście dół tej ścianki kiepsko odchodzi,

aby było ok nalezy podważyć i wyciągnąć ta zaślepkę:



Potem wyjmujemy popielniczkę oraz (w moim przypadku) konsolę od LPG

i odkręcamy 6 śrub zaznaczonych czerwonymi strzałkami:



Teraz należy oddzielić np nożem

plastikową ramke oznaczoną czerwonymi strzałkami od konsoli...

może tego nie widać ale sa tam takie plastikowe wypustki,

które zachodzą na siedzie i dzięki czemu to wszystko ładnie się trzyma:



Po oddzieleniu konsoli od ramki

oraz wcześniejszym odkręceniu śrub mocujących

i wyciągnięciu jednej zaślepki oraz konsolki LPG tak to wygląda:



Odkręcanie tej ramki oraz dwóch śrub pod popielniczką nie jest konieczne,

ale znacznie ułatwia operowanie konsolą sterowania nawiewów.

Odchylamy konsolę w ten sposób:



Poniżej czerwonymi strzałkami sa zaznaczone mocowania takiego pająka,

którego należy umyć,

na zielono są zaznaczone mocowania białej obudowy żaróweczki podświetlającej.



Jedno i drugie należy wypchnąć,

dodatkowo owa biała obudowa jest jeszcze mocowana w środku pewnego ustrojstwa,

które jest poniżej na zdjęciu:



powyżej czerwona strzałka przedstawia

"co w co" powinno wpadać...

czyli taka plastikowa, biała wypustka w otworek w przedstawionym trybiku.

Oczywiście w roli sprostowania,

na żaróweczce powinna być taka zielona nasadka,

która barwi światło na zielono,

niestety nie mam tej nasadki,

ale poniżej na czerwono zaznaczyłem gdzie ona jest:



oczywiście kiedyś tą nasadkę usunąłem celowo

w celu zmiany koloru podświetlania,

jakoś tak zielony mi nie pasi :buuu:

Wracając do tematu...

odczepiamy biała obudowę...

a potem wyjmujemy "pająka"

gdyż wcześniej już został wypchany z zatrzasków.

Tak wyglądają elementy, które należy umyć:



oczywiście najlepiej umyć w ciepłej wodzie

z dodatkiem płynu do mycia naczyń.

Konieczne jest także umycie

wczesniej wymienionej zielonej nasadki.

Po umyciu należy wszystko złożyć w odwrotnej kolejności.

Owy umyty "pająk"-wiadomo gdzie wchodzi,

czyli ma mocowania wokół środkowego pokrętła....

dodatkowo ma jeszcze dwie...

jakby podstawki, na których należy go usadowić.

Na fotce zaznaczone na czerwono:



oczywiście skrajne części tego "pająka"

wpadają w środek bocznych pokręteł:



Jeśli wszystkie zatrzaski są na swoim miejscu należy wszystko składać:



Oczywiście przy składaniu należy pamiętać,

aby na nowo podważyć ramkę na swoje miejsce:



Ramka musi dobrze zaskoczyć na konsolę,

gdyż w przeciwnym razie w trakcie przykręcania śrub,

śruba może nie dostawać do gwintu,



Dokręcenie wszystkich śrub mocujących

sprawi, że konsola nawiewów

zostanie dociągnięta na swoje miejsce.

A taki jest tego efekt końcowy,

oczywiście bez zielonego barwnika:



oczywiście zdjęcia robione w dzień...

bez użycia błysku w celu pokazania

tego jak to świeci po takim zabiegu.

babelo82 - 2009-03-24, 20:16

dzieki wielkie w weekend powalcze z tym problemem jak cos sie uda to napewno dam znac a jak bede mial jakis problem to bede pisal pozdrawiam
krzeszak - 2009-03-24, 21:30

babelo82, - a nawiewy masz normalny czy thermotronic ??
jeśli to drugie to sprawa ułatwiona bo ściągasz środkowe pokrętło i wymieniasz żarówkę bez wyciągania walego panelu nawiewów

babelo82 - 2009-03-25, 19:29

tak mam to drugie thermotronik
krzeszak - 2009-03-25, 21:48

babelo82 napisał/a:
tak mam to drugie thermotronik

no to sprawa dużo łatwiejsza bo nie musisz nic rozkręcać a jedynie delikatnie ściągnąć środkowe pokrętło wraz z pokrętłem wyjdzie żarówka, wygląda to tak

(nie sugeruj sie tym ze u mnie na foto brak zaślepek i i zdjęta jest główna osłona nawiewów...do wymiany żarówki nie ma potrzeby tego robić)

Paweł J. - 2009-03-26, 07:09

Do wymiany samej żarówki należy ściągnąć tylko środkowe pokrętło i penseta...
babelo82 - 2009-03-30, 16:23

ok zarowka wymieniona wszytko gra teraz zegary nie bardzo wiem od czego zaczac pomocy
szwagier - 2009-03-30, 16:27

na początek od rozkręcenia deski
http://www.vwvento.org/porady/zegary/index.htm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group