Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - jedno wilkie buuu pomocy!!!

MustangGT - 2009-03-30, 23:25
Temat postu: jedno wilkie buuu pomocy!!!
Witam i pozdrawiam znuw mam problem tym razem bardzo nie martwiacy dzien przed wymiana oleju pierwszy i jedyny raz na oleju ktury był po kupnie auta w silniku dałem pedał gazu do dechy RAKIETA!!! od 50km/h do 110km/h w chwilke i nagle buuu... turbin nie działa zatrzymałem sie spojzałem po d maske ale ok wszystko prudz wielkiego buuu. Wsiadłem ponownie i do dechy bujał sie strasznie bo turbina sie nie właczała ale wkoncu zaczeła pracowac po jakis 500m z gazem do dechy i juz turbinka pracowała ale jak dodałem powyzej 250 obrotuw/min znuw gasła zeby ponownie chodziła autto mnusiało pochodzic jakies 1,5 min na wolnych obrotach ale znuw i znuw i znuw. W koncu wkuzyłem sie i pocisnełem go znowu i turbinka chodzi ciagle ale jest ciogle to buuu. był cora coraz ciogle słabszy i ciogle smierdzi mi spalinami w srodku auta jak postoje chwile na odpalonym silniku jadac nie smierdzi. Myslałem ze to przez werzyk od smarowania turbiny bo miałem na srubie przykrecajacej rurke olej, ale dzis dokreciłem i nadal buczy. pomocy mam nadzieje ze to nie turbina podpowiecie moze ktos ma jakis pomysł czemu smierdzi mi spalinami w srodku jak stoje a jak jade nie i czemu buczy no i jeszcze znika olej (myslałem ze przes smarowanie turbiny pisałem ale nadal buczy wiec mam wontpliwosci) z gór dzieki za wasze podpowiedzi :brawa: i do klik klik
Michcik - 2009-03-31, 00:08

hmm sam nie wiem ale moze Ci wywalilo usczelke pod glowica i masz teraz slabsze autko dlatego, hmm albo turbo Ci sie rozsypalo i olej z turbinki poszedl ... sam nei wiem u ojca w Ciezarowce jak turbo sie rozsypalo to bylo podobnie prawie samochod nie jechal ostrewgo zmula mial i dymil jak najety.
grzegorz07555 - 2009-03-31, 01:33

jeżeli u Ciebie "buuu" oznacza wycie turbiny to prawdopodobnie masz turbine do wymiany kosz ok. 700-1000 złim szybciej wymienisz tym lepiej ppóki jeszcze nie kopci białym dymem. oddnosnie smrodu w kabinie nie mam bladego pojęcia. :tazz:
grzegorz07555 - 2009-03-31, 01:37

sprawdź najpierw uszczelke pod głowicą to moze byc przyczyna smrodu w aucie :tazz:
Morfeusz142 - 2009-03-31, 07:51

Kolego Kawasaki79, może kup sobie słownik ortograficzny, bo ciężko się to czyta.
MustangGT - 2009-03-31, 09:43

Morfeusz142 napisał/a:
Kolego Kawasaki79, może kup sobie słownik ortograficzny, bo ciężko się to czyta.




Dzieki ale teraz vetem musze sie zajac a nie słownikiem ;) pozdrawiam wszystkich dzieki za odp. sorki za ta ciezkosc w czytaniu :)

bradley - 2009-03-31, 11:12

Ja ja, turbo do wymiany a silnik to na szrot :diabełek:

Po pierwsze to kazde VNT buczy, jedne glosniej drugi ciszej, jednak to juz trzeba jezdzic takim autem zeby ocenic czy to buczenie faktycznie nie oznacza koniec lozysk ;)
Druga sprawa, zamula to notlauf, a to sobie poczytac w internecie na ten temat i zapiekajacych sie kierowniczek.
Trzecia sprawa. A ze smierdzi to nie wiem. Pewnie nieszczelnosc, ale to nie zgadul zgadula gdzie ona jest.
Czwarta sprawa: piszesz tak chaotycznie ze nie wiem czy nie podparlo ci zaworow po przygazowce na zimnym silniku czy masz mula bo goracy silnik a IC nie daje juz rady.
Piata sprawa. Zastosuj sie do rady Morfeusz142.

MustangGT - 2009-03-31, 22:16

bradley napisał/a:
Ja ja, turbo do wymiany a silnik to na szrot :diabełek:

Po pierwsze to kazde VNT buczy, jedne glosniej drugi ciszej, jednak to juz trzeba jezdzic takim autem zeby ocenic czy to buczenie faktycznie nie oznacza koniec lozysk ;)
Druga sprawa, zamula to notlauf, a to sobie poczytac w internecie na ten temat i zapiekajacych sie kierowniczek.
Trzecia sprawa. A ze smierdzi to nie wiem. Pewnie nieszczelnosc, ale to nie zgadul zgadula gdzie ona jest.
Czwarta sprawa: piszesz tak chaotycznie ze nie wiem czy nie podparlo ci zaworow po przygazowce na zimnym silniku czy masz mula bo goracy silnik a IC nie daje juz rady.
Piata sprawa. Zastosuj sie do rady Morfeusz142.



Dzieki za podpowiedz :)
Ale nie rozumiem jednego przeczytałem ze notlluf po wyłoczeniu i włonczeniu silnika wyłacza sie tylko przy ponownym błedzie znuw sie załkoczy. Do mojego ventka bardzo mi to pasuje :D Wczoraj dokreciłem mocniej wezyk od smarowania turbiny olej juz nie znika z silnika. Co do spalin w aucie było to z czasem najpierw troszke smierdziało jak stałem potem im słabse auto tym bardziej smierdziało. To rozumiem ze proponujecie wybrac sie na komputer?

bradley - 2009-03-31, 22:32

Bez logow mozna sobie wrozyc z fusow ;) . I nie tylko sczytanie bledow ale tez diagnoza dynamiczna!

Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika notlauf pojawi sie znowu jesli zostana przekroczone pewne parametry (dla przeladowania jest to chyba 10sekund ciaglego przeladowania dlatego na 3 biegu ciezko wpasc w notlaufa a na 4 i 5 biegu jest to juz normalne)

MustangGT - 2009-04-01, 00:00

bradley napisał/a:
Bez logow mozna sobie wrozyc z fusow ;) . I nie tylko sczytanie bledow ale tez diagnoza dynamiczna!

Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika notlauf pojawi sie znowu jesli zostana przekroczone pewne parametry (dla przeladowania jest to chyba 10sekund ciaglego przeladowania dlatego na 3 biegu ciezko wpasc w notlaufa a na 4 i 5 biegu jest to juz normalne)



Mam automata 4 biegi pozdro jutro jade na kompa do klik klik :oklaski:

Junior_86 - 2009-04-02, 22:23

u mnie nie bylo mocy i kopcil jak przecieta byla rura
http://www.free.of.pl/m/maciekjuno/rura.jpg
olej z tej gumy moze kapac na kolektor i stad smrod.
tak bylo u mnie, ale jesli u ciebie czasem jest dobrze a czasem nie to raczej nie jest wina gumy-sprawdzic nie zaszkodzi regeneracja turbo 600zl w mielcu na wymiane

PrusaX - 2009-04-05, 16:35

jak masz objaw pracującego na 3 cylindrach silnika, to może szklanki się podwieszają? ja przed zmianą oleju i po wgraniu programu miałem taki problem, wymieniłem olej i na razie jest ok (u mnie ten problem występował na niedogrzanym silniku)
MustangGT - 2009-04-05, 22:47

Dzieki wielkie za podpowiedzi :D ale (prawie pałakałem) te uszczelki kielichy łągodniej mogliscie ;) mi sie kat chyba zapchał (wszystko pasuje trurbina sie wyłoczyła a teraz chodzi zamulona i znika troszke olej) myslałem i wymysliłem jutro jak sie uda wstawie strumienice :D klikne koncowy efekt pozdrawiam apraszam na muj nowy problemik :D
PrusaX - 2009-04-06, 03:11

zadne strumiennice wydłub kata wspawaj rure i bedzie banglalo, strumiennica to pic na wode jest
MustangGT - 2009-04-12, 22:39

Jest prawie to co bym chciał autko wydaje mi sie dalej leciutko zamulone turbinka jak by ciszej gwizdała i niewiem co robic do mechanikuw zadnych nie jezdze bo gadaja głupoty tak jak z tym problemem wykrecac turbine chcieli a to kat sie zapchał. dzieki wilekie za podpowiedi trzymajcie sie :)
MustangGT - 2009-08-01, 23:51

Hejka :D znalazłem rozwiązanie mojego problemu :] (zamulone auto). Powiem wam ze dzieki temu problemowi poznałem troszke moje autko (mysle ze dogłebniej) :] . Ale i bez niego bym poznał tylko troche puzniej. Problem polegał na tym ze niemiałem zadnych opisuw mojego auta (kto go miał i co znim robił) a w niemczech przeszło ono chiping tunig i nie wiem ile miało koni po chipingu ale chyba 150KM bo teraz zwiekszył mi dawke paliwa (jest połowe tego co byc powino mniej pali no i juz da sie jezdzic ) i szykuje nowego sowta. Mam nadzieje ze wgram nowego sowta 150KM i bendzie conajmniej 100% tego co miałem po kupnie. :) pozdrwaiam
FWD350 - 2009-08-02, 12:59

normalnie staram sie to czytac i jakos to ogarnac.ciekawi mnie to
kawasaki79 napisał/a:
chiping tunig i nie wiem ile miało koni po chipingu ale chyba 150KM bo teraz zwiekszył mi dawke paliwa
z kad ty to wytrzasnołes normalnie mnie to przeraza co ty piszesz
MustangGT - 2009-08-02, 22:05

FWD350 napisał/a:
normalnie staram sie to czytac i jakos to ogarnac.ciekawi mnie to
kawasaki79 napisał/a:
chiping tunig i nie wiem ile miało koni po chipingu ale chyba 150KM bo teraz zwiekszył mi dawke paliwa
z kad ty to wytrzasnołes normalnie mnie to przeraza co ty piszesz



Zawsze taki raptus jestes?? jak przeczytasz z góry na dół to zrozumiesz (komisku malowac nie bede) a nie wycinasz mi tu chcesz sie mądrzyc idz na polonistę zobaczymy jaki kozak będziesz jak cie podstawówka zagnie :P

Lwomati - 2009-08-02, 22:09

Chłopaki nie ma sensu się sprzeczać. Jest na to rada. Jeżeli nie chcecie popełniać błędów, to korzystajcie z przeglądarki mozilla. Sama podkreśla wyrazy.
FWD350 - 2009-08-03, 17:49

mi nie chodzi o jego pisownie tylko o te jego magiczne 150 KM byłes na jakiejs hamowni czy cos ze wiesz ze tyle ma czy jak bo nie rozumiem tego z kad wytrzasnołes te 150 km
Lwomati - 2009-08-03, 18:08

FWD350 napisał/a:
z kad wytrzasnołes te 150 km

pewnie z programu :P

FWD350 - 2009-08-03, 20:15

no sory bardzo ale na fabryce silniku to napewno z programu mu zaden kamikadze nie wydusi 150KM moze i to mozliwe ale na jak długi dystans 5-10 km i tłoki turbo wszystko sie stopi od temperatury
MustangGT - 2009-08-03, 20:36

FWD350 napisał/a:
no sory bardzo ale na fabryce silniku to napewno z programu mu zaden kamikadze nie wydusi 150KM moze i to mozliwe ale na jak długi dystans 5-10 km i tłoki turbo wszystko sie stopi od temperatury



MU TO KRUWKI ROBIĄ. W niemczech tez chipowali po za fabryka a jak widzisz mojego posta to poprostu nie klikaj :P

FWD350 - 2009-08-03, 20:40

bede mądrzejszy i ustąpię.ale i tak dalej twierdze ze piszesz głupoty :papa:
bradley - 2009-08-03, 20:59

No ze 140+/- da sie wydusic z AFNa na seryjnych gratach. Reszta wymaga wiekszego turbulum i coolera.
MustangGT - 2010-05-30, 22:19

Po roku czasu przyczyna zamulonego, pochałaniającego olbrzymie ileości paliwa samochodu znaleziona <radocha>.
Każdy mechanik po moim opisie problemu wpierał mi że coś sobie wymyśliłem.
Problem tkwił w przewodzie do wtrysku sterującego był on ucięty wiec został połączony przez mechaników na komisie w sposób:

dwa konce obrane z izolacji i zagniecione razem nierdzewną blaszką (nierdzewną aby nie zmieniać oporu przewodu bo wtrysk sterujący wspułpracuje z czujnikiem kąta wtrysku N108 i lutowanie go w niektórych przypadkach zmienia prace silnika na gorsze np. silnik przerywa obroty przy odpalaniu skaczą na wysze) a nastepnie zaizolowane.

Wymieniłem cały przewód na kompletny przewód od innego 1.9tdi.

Wszystko było ok z samochodem do momentu gdy mu przydusiłem do dechy (problem ten opisałem też w moim 2 poscie na forum zatkał mi się też wtedy kat) kabelek zaczą się przepalać na łączeniu (nierdzewna blaszka nie gwarantowała odpowiedniego przejścia prądu ) przez co ECU nie mógł dokładnie sterować wtryskiem i dawał zawsze więkrzą dawkę (przez zwiękrzoną dawkę też zatkał się kat).

Teraz po wymianie przewodu auto znów na dzień dobry na trasie rwie się bez poruwnania do przodu i spalanie znacznie spadało. Przestał przerywać poczas jazdy przy odpalaniu czasem obroty skakał na wysze poczym wracał no normalnych już tego nie robi.Jeszcze tylko rozwiąze problem z ERG ale załosze nowy wątek. pozdro

A wiec z <radocha> zamykam temat :] :dresik:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group