|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Termostat,czujnik,pompa wody czy coś innego??
Wydym - 2009-03-31, 22:29 Temat postu: Termostat,czujnik,pompa wody czy coś innego?? Witam,mam pytanie a mianowicie mój problem wygląda tak....
na początku temperaturę miałem zawsze około 90 stopni potem półtora miesiąca temu temperatura skakała z 90 do 110 i teraz od 3tygodni jest 70....
Dolny i górny przewód jest gorący...
Jak sie zagrzeje to wiatrak sie włącza i tak jak by skrzypiał lub coś jak by tarło taki dźwięk wydaje po załączeniu
Nie miałem czasu się tym zająć wcześniej więc teraz mam wolne i muszę zrobić mojego bolida:P:P....
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Drako - 2009-03-31, 22:41
witaj kolego co do wiatraczka to sprawdz czy wewnatrz wiatraczka co wklada sie go na metalowa czesc co nim kreci czy ten platik sie nie wyrobił jesli tak chodzi o sam wiatraczek to wymien go jak najszybciej bo inaczej rozwalisz sobie cala chlodnice i koszty beda duze wiem bo sam to mialem
p.s
mam nadzieje ze jakos ci pomogłem
Buli - 2009-03-31, 23:03
a czy temperatura 110stopni nie jest za duza!! jest napewno i cos mi sie wydaje ze termostat pada??
Wydym - 2009-04-01, 18:06
Witam,wiatrak sprawdzę,co do temperatury to jest ona duża ale ona zanim się ustatkowała na 70 to skakała z 90 do 100 w okolice 110....
marek03 - 2009-04-01, 22:47
Jest możliwe że to termostat. To że dolna i górna rura jest gorąca to nie wyklucza że termostat jest dobry. Wystarczy że nie zamyka się i gorąca woda będzie bez przeszkód krążyła. U mnie tak było. Po wymianie termostatu utrzymuje się temp.ok.90st..Jeżeli chodzi o hałas to chciałbym spytać czy występuje tylko gdy włącza się wiatrak, czy cały czas?
Wydym - 2009-04-02, 17:43
Witam,no tylko wtedy gdy załącza się wiatrak takie dźwięki dochodzą z niego jak by tarł o coś...patrzyłem o co on może obcierać lecz nic nie znalazłem:(
THERBIS - 2009-04-02, 22:08
NO to wiatraczek Ci sie zaciera, rozkręć i nasmaruj. Nigdy nie rozkręcałem akurat tego w ventce ale mam juz kilka rozebranych na koncie i muszę Ci powiedzieć ze to nic trudnego. musisz sie troszke pomęczyć i rozkręcić go w drobny mak, zapewne nie ma tam łożysk tylko tulejki ślizgowe musisz nasmarować je i ewentualnie zedrzeć przypieczony smar lub rdze papierkiem. a co temperatury to termostat siada lepiej wymienić jak masz trochę czasu bo szkoda silnika.
Wydym - 2009-04-06, 16:07
Witam,części już kupiłem i w sobotę wymieniam...dzięki wszystkim za pomoc
Wydym - 2009-04-07, 22:34
Panowie miałem dziś wolne i wymieniłem wszystko.....lecz to nie wina termostatu...temperatura 70 stopni jest nadal....więc to może czujnik??
spyro - 2009-04-07, 22:47
Od czujnika temp to bym zaczął.
jaca - 2009-04-08, 08:21
widi napisał/a: | więc to może czujnik?? |
pewnie tak
Wydym - 2009-04-09, 20:17
Witam,kupiłem dziś czujnik lecz jutro go oddaje bo coś z nim nie tak wskazuję 120 stopni znajomy ze sklepu sprowadzi mi coś innego i wtedy będę wiedział czy jest dobrze.....a i po wymianie termostatu dalej dolna rurką jest gorącą jak i górna:/
Paweł J. - 2009-04-09, 20:22
Czujnik lepiej kup oryginalny w ASO bo te zamienniki to lubią troszkę kłamać.
Wydym - 2009-04-13, 16:16
Czujnik wsadzony temperatura 100 stopni przy 110 załącza sie wentylator....
bebos - 2009-05-02, 20:16
A który czujnik wymieniłeś? ten co daje sygnały na deskę i kompa czy ten od wiatraka?. Bo możesz mieć zwalony czujnik w chłodnicy i za późno ci się włącza, chociaż raczej jak sie zwali to albo działa, albo nie, ale warto sprawdzić. Jest też możliwość, że deska ci siadła i przekłamuje, a wentylator załącza się prawidłowo warto by sprawdzić jaką temperaturę rzeczywiście ma płyn np. pirometrem (termometrem laserowym), w niektórych warsztatach posiadają takowe, no i ostatnio w szpitalu taki widziałem
wasil1 - 2009-05-03, 12:16
Jeśli czujnik to dobrej jakości zakup, co najmniej z firmy KW. Oryginalny byłby najlepszy ale trochę drogi. Gdybyś miał termometr lub miernik elektryczny z funkcją pomiaru temperatury to po bardzo ostrożnym odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego możesz sprawdzić rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego.
gucio - 2009-05-23, 19:16
mam ten sam problem co kolega po wymianie czujnika teperatury co pokazuje na liczniku to przy 120 stopniach się wlancza wiatrak i spada temperatura do 110 stopni , rora dolna i gorna goraca i chlodnica tez goraca, cos mi sie wydaje ze to czujnik oszukuje
czekam na odp
Wydym - 2009-05-23, 20:11
Walnięty czójnik ja miałem tak samo.....teraz na drugim mam 98c i przy 110 w korkach mi sie wentylator załącza ale on tez przekłamuję bo na oryginalnym z golfa jak włożyłem było 90c pozdrawiam
gucio - 2009-05-23, 20:21
widi napisał/a: | Walnięty czójnik ja miałem tak samo.....teraz na drugim mam 98c i przy 110 w korkach mi sie wentylator załącza ale on tez przekłamuję bo na oryginalnym z golfa jak włożyłem było 90c pozdrawiam |
ale ja kupilem nowy czujnik ze sklepu i pokazuje takie glupoty
cinek82 - 2009-05-23, 20:26
Bo nie raz było pisane, że termostaty i te właśnie czujniki najlepiej z ASO kupować. A Ty skąd kopiłeś ?
gucio - 2009-05-23, 20:28
cinek82 napisał/a: | Bo nie raz było pisane, że termostaty i te właśnie czujniki najlepiej z ASO kupować. A Ty skąd kopiłeś ? |
wsklepie z czesciami samochodowymi zawsze tam kupuje czesci i pierwszy raz mi sie tak stalo
cinek82 - 2009-05-23, 20:33
Ja też mam czujnik temp. do wymiany i jak będę kupował to z ASO właśnie. Tak dla pewności.
gucio - 2009-05-23, 20:38
cinek82 napisał/a: | Ja też mam czujnik temp. do wymiany i jak będę kupował to z ASO właśnie. Tak dla pewności. |
jestem Ciekawy ile kosztuje w ASO bo ja dalem w sklepie 28 zl za nowy
cinek82 - 2009-05-23, 20:42
W Gdyni w Kulikowskim ok 120 złotych, w każdym razie zimą tyle kosztował jak się pytałem.
Wąski 2 - 2009-05-23, 20:42
Panowie co do czujnika to czy kupisz w ASO czy w sklepie z częściami samochodowymi ,jeżeli będziesz miał pecha to i tu i tu trafisz na wadliwą część, ja u siebie miałem ten sam problem grzał się i przy 120 dopiero się went włączał, myślałem że też czujnik lipa bo nowy a nie działa , co się okazało to gniazdo wtyczki przy wentylatorze było walnięte to znaczy rozlutowały się styki wewnątrz i szczotki się też skończyły kupiłem nowy went TOOPRAN w sklepie z częściami i teraz się nic nie dzieje, także czeba szukać a znajdziemy przyczynę.
gucio - 2009-05-23, 20:47
Wąski 2 napisał/a: | Panowie co do czujnika to czy kupisz w ASO czy w sklepie z częściami samochodowymi ,jeżeli będziesz miał pecha to i tu i tu trafisz na wadliwą część, ja u siebie miałem ten sam problem grzał się i przy 120 dopiero się went włączał, myślałem że też czujnik lipa bo nowy a nie działa , co się okazało to gniazdo wtyczki przy wentylatorze było walnięte to znaczy rozlutowały się styki wewnątrz i szczotki się też skończyły kupiłem nowy went TOOPRAN w sklepie z częściami i teraz się nic nie dzieje, także czeba szukać a znajdziemy przyczynę. |
ale mi wentyrator dziala
cinek82 - 2009-05-23, 20:47
No u mnie podejrzewam to jako przyczynę, bo termostat nowy jest, też z ASO. A w czasie jazdy temp. poniżej 80°C w korku ledwo 90 łapie i się włącza wentylator.
gucio - 2009-05-23, 20:49
cinek82 napisał/a: | No u mnie podejrzewam to jako przyczynę, bo termostat nowy jest, też z ASO. A w czasie jazdy temp. poniżej 80°C w korku ledwo 90 łapie i się włącza wentylator. |
jak sprawdziles plyn ze ma 90 stopni w korku ??
cinek82 - 2009-05-23, 23:22
Nie sprawdzałem, ale podejrzewam że ten właśnie czujnik przekłamuje.
Wydym - 2009-05-23, 23:30
Mój ten co 120 pokazywał tez był nowy....oddałem go i dostałe drugi i ten drugi tyle pokazuje czyli 98c a na przełożonym z golfa od znajomego jest 90 on ma taki jak ja miałem przed wymianą czyli oryginalny vw z fabryki na nim wyjechał raczej
gucio - 2009-05-24, 10:55
widi napisał/a: | Mój ten co 120 pokazywał tez był nowy....oddałem go i dostałe drugi i ten drugi tyle pokazuje czyli 98c a na przełożonym z golfa od znajomego jest 90 on ma taki jak ja miałem przed wymianą czyli oryginalny vw z fabryki na nim wyjechał raczej |
oki kumam to ja tez tak zrobie kupie uzywke na sprawdzenie i nowy tez
gucio - 2009-05-25, 17:09
dzisiaj na tej podrubie auto nie chcialo zapalic na benzynie i na starym tez nie chcial zapalic tylko na gazie zapalil i po chwili prtzelaczylem na benzyne i oki
dzisiaj po kupnie orginalnego czujnika 110 stopni , juz mnie szlak trafia z tym autem
spyro - 2009-05-25, 20:16
było czytać panowie, że czujniki temp to tylko oryginalne z ASO... Podróby są o kant du...
gucio - 2009-05-25, 20:43
spyro napisał/a: | było czytać panowie, że czujniki temp to tylko oryginalne z ASO... Podróby są o kant du... |
ale ja kupilem w ASO i dalej 110 stopni
wasil1 - 2009-05-25, 21:11
Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jak będzie ok. 90-95 stopni i wentylator załączy się, to znaczy że jednak oryginał jest do dupy. Sam tak miałem z czujnikiem do VW T-4 w benzynie (2,0). Oryginał a przekłamywał. Kupiłem z firmy KW i do tej pory jest ok.
gucio - 2009-05-25, 21:14
wasil1 napisał/a: | Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jak będzie ok. 90-95 stopni i wentylator załączy się, to znaczy że jednak oryginał jest do dupy. Sam tak miałem z czujnikiem do VW T-4 w benzynie (2,0). Oryginał a przekłamywał. Kupiłem z firmy KW i do tej pory jest ok. |
juz 2 kupilem i sa do dupy . i teraz przez te zmienianie tych czujnikow to auto nie pali rano na benzynie ja jest zimny
wasil1 - 2009-05-26, 11:39
To zrób tak: po włożeniu czujnika zresetuj sterownik odłączając klemę na kilka minut.
gucio - 2009-05-26, 16:41
wasil1 napisał/a: | To zrób tak: po włożeniu czujnika zresetuj sterownik odłączając klemę na kilka minut. |
starego czy nowego czujnika ??
wasil1 - 2009-05-26, 20:50
Nowego.
gucio - 2009-05-31, 11:45
wasil1 napisał/a: | Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jak będzie ok. 90-95 stopni i wentylator załączy się, to znaczy że jednak oryginał jest do dupy. Sam tak miałem z czujnikiem do VW T-4 w benzynie (2,0). Oryginał a przekłamywał. Kupiłem z firmy KW i do tej pory jest ok. |
ale czym zmierzyć w zbiorniczku temperaturę ??? wentylator sie normalnie włącza i zbija z 110 stopni do 100 stopni i tak w kolo
wasil1 - 2009-05-31, 17:39
Mierzyć można albo termometrem albo miernikiem z funkcją pomiaru temperatury. Tylko musisz bardzo ostrożnie odkręcić korek od zbiorniczka, najlepiej w momencie włączenia wentylatora zgaś silnik i odkręcaj pomalutku. Spadnie ciśnienie to zmierzysz bez problemu. Ostatnio kolega mierzył w inny, bardziej niebezpieczny sposób: w króćcu wody, po wyjęciu czujnika, ale zabezpieczył się specjalnymi rękawicami ochronnym. Oczywiście pod samochód podstawił miskę na płyn chłodniczy. Zmierzony w ten sposób płyn miał 93 stopnie, w zbiorniczku też to samo a na wskaźniku zaledwie 70 stopni. Czujnik był wymieniony na nowy, wentylator włączał się prawidłowo więc dał sobie na spokój i tak postanowił jeździć.
gucio - 2009-05-31, 18:31
wasil1 napisał/a: | Mierzyć można albo termometrem albo miernikiem z funkcją pomiaru temperatury. Tylko musisz bardzo ostrożnie odkręcić korek od zbiorniczka, najlepiej w momencie włączenia wentylatora zgaś silnik i odkręcaj pomalutku. Spadnie ciśnienie to zmierzysz bez problemu. Ostatnio kolega mierzył w inny, bardziej niebezpieczny sposób: w króćcu wody, po wyjęciu czujnika, ale zabezpieczył się specjalnymi rękawicami ochronnym. Oczywiście pod samochód podstawił miskę na płyn chłodniczy. Zmierzony w ten sposób płyn miał 93 stopnie, w zbiorniczku też to samo a na wskaźniku zaledwie 70 stopni. Czujnik był wymieniony na nowy, wentylator włączał się prawidłowo więc dał sobie na spokój i tak postanowił jeździć. |
ale gdzie kupic taki miernik ??
wasil1 - 2009-05-31, 19:16
Jest to miernik uniwersalny do prądu, tzw multimetr, oczywiście cyfrowy. Przydaje się i w domu i w samochodzie. Np taki: LIMIT Multimetr 300 128600103, LUNA Multimetr AM-150 lub inny z funkcją pomiaru temperatury. Kupisz w sklepie z elektroniką, ceny między sklepami różnią się nawet o 30%.
Lwomati - 2009-05-31, 19:54
a taki z allegro powinien być ok...
http://allegro.pl/item647...ni_t_ut107.html
wasil1 - 2009-05-31, 20:24
Taki akurat zakupiłem do pracy, zapłaciłem kilka zł mniej. Nie miał tylko instrukcji obsługi, ale to nie problem, ściągnąłem z neta i wydrukowałem: http://www.lechpol.pl/instr/MIERNIKI/UT107.rar. Jako ciekawostkę podam, że można nim sprawdzać też sondy lambda, czujniki Halla.
gucio - 2009-05-31, 21:34
wasil1 napisał/a: | Taki akurat zakupiłem do pracy, zapłaciłem kilka zł mniej. Nie miał tylko instrukcji obsługi, ale to nie problem, ściągnąłem z neta i wydrukowałem: http://www.lechpol.pl/instr/MIERNIKI/UT107.rar. Jako ciekawostkę podam, że można nim sprawdzać też sondy lambda, czujniki Halla. |
link nie dziala
wasil1 - 2009-05-31, 22:42
Dziwne, bo z niego dzisiaj ściągnąłem instrukcję. Jak kolega zakupi miernik, to mu ją podeślę na maila.
gucio - 2009-05-31, 23:00
strasznie drogo za ten UNIWERSALNY MIERNIK SAMOCHODOWY niema tanszego
wasil1 - 2009-06-01, 10:13
Poszukaj UT106, jest niemal identyczny z UT107. Nie kupuj chińskiego badziewia, dobry miernik posłuży Ci przez dłuuugi czas.
|
|