Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Sprężyny

siekan - 2009-04-09, 18:58
Temat postu: Sprężyny
Panowie prośba o ocenę.

Czy sprężyny, które są oferowane na tej aukcji są coś warte, czy to zwykły szmelc?
http://allegro.pl/item596..._iii_vento.html

Może polecanie jakieś sprężyny? Muszę coś wymodzić ponieważ przyciera mi dupą na moich kołach :nerwus: A może sprawę załatwią jakieś podkładki pod fabryczne sprężyny. Panowie pomóżcie!

Paweł J. - 2009-04-09, 19:04

siekan napisał/a:
Może polecanie jakieś sprężyny? Muszę coś wymodzić ponieważ przyciera mi dupą na moich kołach :nerwus:

I chcesz jeszcze zakładać -40/-40 :P

siekan napisał/a:
moich kołach

A jakie to koła...chodzi mi o rozmiar ??

siekan napisał/a:
A może sprawę załatwią jakieś podkładki pod fabryczne sprężyny

Załatwi....też mam dystans pod kielichem na amorku.

siekan - 2009-04-09, 19:22

Może jak będzie twardziej to coś to da :D

7,5J/16 z oponami 205/55/16

Po świętach muszę pojechać do znajomego i coś się pomyśli bo na dłuższą metę to taka jazda jest bez sensu, nikogo z tyłu nie mogę wozić

Paweł J. - 2009-04-09, 19:44

siekan napisał/a:
7,5J/16 z oponami 205/55/16

Odważne posunięcie....mógłbyś trochę zmniejszyć profil opony, zaklepać ranty (ale tu rudy szybko się może) lub dać mocniejsze sprężyny....ale pod te -40/-40 musisz dać dystans....z tyłu łatwo to zrobić gdyż kielich da się zbić...z przodu jest więcej z tym zabawy :(

Spyro ma podobne gumy (chodzi o rozmiar) ale on ma wzmocnione sprężyny na tyle (nie sportowe) i jakoś śmiga.

Tez się kiedyś męczyłem ze zbyt niskim i miękkim tyłem-ale na szczęście te czasy mam już za sobą. ;)

siekan - 2009-04-09, 20:03

Po świętach jadę do kumpla i będziemy coś działać. Mam tylko nadzieję, że nie będzie trzeba ładować furmanki pieniędzy.
Respect - 2009-04-09, 21:00

siekan, ja w tamtym roku miałem 7.5 i -40 a opony 40 profil i nie było jazdy przy 2 osobach na tyle także nic Ci to nie da jak opony nie zmniejszysz
spyro - 2009-04-09, 23:35

205/55 nie wejdzie za chiny ludowe, przy moich wzmacnianych sprężynkach profil 50 to max, a i tak przy załadowanych tyle czasem przytrze o kielich amora.
siekan - 2009-04-10, 12:10

A jakbym założył opony 195/50/16 to coś by to pomogło? Muszę znaleźć jakieś salomonowe wyjście bo sprzedawać felg nie chce, ale chce też jeździć jak człowiek samochodem :D
Paweł J. - 2009-04-10, 12:24

siekan napisał/a:
A jakbym założył opony 195/50/16 to coś by to pomogło?

Na pewno pomoże...ale czy w zupełności to nie wiem. Zawsze opona będzie węższa. No i przy 195/50R16 koło bedzie miało mniejszą średnicę o 31mm, więc szpara między oponą a błotnikiem zwiększy się 0 15,5mm.

Bucus - 2009-04-16, 09:17

A mam takie pytanie, mam okazję kupić sprężyny czerwone, ale jest problem, bo nie wiadomo o ile one obniżają, tzn nie ma żadnych opisów, jak to sprawdzić?
Z tego co wiem, to mają one wysokość (przód ok 30cm, tył 31)

piru - 2009-04-16, 14:08

Bucus napisał/a:
A mam takie pytanie, mam okazję kupić sprężyny czerwone, ale jest problem, bo nie wiadomo o ile one obniżają, tzn nie ma żadnych opisów, jak to sprawdzić?
Z tego co wiem, to mają one wysokość (przód ok 30cm, tył 31)


Bucus obniżenie na sprężynach to sprawdzisz dopiero bo założeniu na auto, chyba że masz je nowe i istnieje możliwość porównania z innymi nowymi o wiadomym obniżeniu. Uwierz mi że różnych firm sprężyny mają różną wysokość a jeśli chodzi o używki to wiele zależy jak były eksploatowane. Jesli chodzi o Twoje bolączki z kołem to proponuje oponkę 195/45 lub max 195/50 i powinno być już spoko ;)

Michcik - 2009-04-16, 15:05

ja mam oponki195/50 i rozmiar 15 i w 5 osob juz na nierownej drodze obcieram;/
macie moze jakies linki do wzmacnianych twardszych sprezyn?? przydalolby sie troche fooraka w dol opuscic no ale nie ma jak bo obciera;/

Paweł J. - 2009-04-16, 15:18

Michcik napisał/a:
ja mam oponki195/50 i rozmiar 15

Ale zależy jakie fele mają parametry...szerokość..... ET.

Michcik napisał/a:
przydalolby sie troche fooraka w dol opuscic no ale nie ma jak bo obciera;/

Niestety....coś za coś ;)

Kiedyś używałem przez pewien okres gum które się wplata w sprężyny i to pomagało...tył tak nie siadał...ale w tedy zawias nie pracował tak jak powinien....a poza tym gdy się śmiga ze strasznie opadniętym tyłem to i amortyzatory szybko lecą bo przy 5 osobach przy seryjnym zawiasie jest prawie jak na glebie...oczywiście mam na myśli ta niższa serię-którą kiedyś miałem nieprzyjemność nabyć :dół:

Michcik - 2009-04-16, 16:28

Tygrysisko napisał/a:
Michcik napisał/a:
ja mam oponki195/50 i rozmiar 15

Ale zależy jakie fele mają parametry...szerokość..... ET.



szerokosc feli to chyba 8" a ET nie pamietam ale pewnie cos ok 38-40

w 5 osob to ja mam juz konkret glebe :D nie tylko
Tygrysisko napisał/a:
jest prawie jak na glebie

przemolas4 - 2009-04-16, 16:58

panowie .
bo widze , ze maly bajzel sie wdarl .
moze kazdy napisze o co mu obciera , lub w ktorym miejscu .
napewno bedzie slad jak sciagniecie kolo na blotniku od wewnatrz .
ja kiedyss miale -70 z tylu i fele orginalesy 15 alusie od vw i oponke 195/50 i tez tarlo jak diabli przy dwoch osobach i pelnm bagu .
przy okazji wymiany zawieszenia zrobilem pewne usprawienie i teraz moge wlozyc kolo od furmanki i nie bedzie tarlo .
:D :D :D


Michcik - 2009-04-16, 17:08

przemolas4, to co takiego robiles z zawieszka ze teraz masz w ogole inna opcje i nie tzre??
przemolas4 - 2009-04-16, 17:18

nowy amorek , nowa sprezyna, wszystkie elementy gomowe itp. nowe .
jest jeszcze z tylu taki element jak talerzyk gorny sprezyny , ktory jest montowany bezposrednio na sprezynie .
w srodku tego talerzyka jest otwor na amorka .
aby podniesc zawieszke bez zadnych wiekszych kosztow nalezy kupic dwa takie nowe talerzyki (groszkowe sprawy). poczym podjechac do tokarza iprzetoczyc srodkowy otwor na 70 mm.
potem rozebrac tylna zawieszke i zespawac stary talerzyk z nowym.
od strony sprezyny dac nowy z duzym otworem a do niego dospawac stary.
oba zespawac do kupy i poskladac .
i mamy kangurka .
jakby jeszcze bylo malo , to nalerzy kupic dwa nowe amory, ze starych wyciac dolna tuleje metalowo gumowa i przyspawac do nowego amora pod nowa metalowo- gumowa tuleja .
dobry pawacz pospawa to tak, ze bedzie mocne i gumy szlak nie trafi .
ja mam tylko talerzyk przerobiony , ale jest wsio nowe i stoi jak gornik.

Paweł J. - 2009-04-16, 18:08

Z tyłu to można załatwić sprawę samym dystansem pod kielichem...wystarczy wyciągnąć amorek...zbić kielich i dać pod kielich dystans-mam u siebie taki patent+oczywiście seryjna sprężyna (ale ta mocniejsza).
Michcik - 2009-04-16, 18:10

dzieki przemolas4, ale chyba jednak nie bede tak kombinowal, moze uda sie skolowac kase na jakies grinty uzywki albo jakies sportowe sprezyny to bedzie mzoe troche twardszy i nioe bedzie tak szorowalo na wybojach w kilka osob
Paweł J. - 2009-04-16, 18:13

Michcik napisał/a:
mzoe troche twardszy i nioe bedzie tak szorowalo na wybojach w kilka osob

Będzie twardszy, ale będzie niżej....nie oszukujmy się-nawet przy twardej glebie jeśli do furki siądzie komplet osób to furak się ugnie...nie tyle co przy seryjnym zawiasei ale się ugnie.

Michcik napisał/a:
szerokosc feli to chyba 8" a ET

No i wszystko jasne....za szeroko osadzone felgi...tzn ET ok, ale felga za szeroka.

Michcik - 2009-04-16, 18:35

te fwlw kiedys po niemczech smigaly w MKIII :P nie wygladaja mzoe jakos rewelacyjnie na fotach ale na realu prezentuja sie ok:D

jak w najprostszy sposob "wywalic" troszeczke nadkola nazewnatrz?? moze wtedy nie ebdzie tak tarło bo z tego co juz zauwazylem to mi blacha oponki tylne troszeczke zerzatla ;/

Paweł J. - 2009-04-16, 19:19

Michcik napisał/a:
jak w najprostszy sposob "wywalic" troszeczke nadkola nazewnatrz??


Michcik - 2009-04-16, 19:29

widziałem juz ten filmik ale nie chcialem tak hardkorowo wypychac nadkoli myslalem ze sa jakeis inne sposoby na to
Paweł J. - 2009-04-16, 19:30

Możesz zwyczajnie zaklepać ranty...ale szkoda lakieru i blachy.
buli1108 - 2009-04-16, 19:33

atak tym szprajem byl najlepszy :D :D haha :oklaski:
Michcik - 2009-04-16, 19:47

kolorek auta tez przedni :D hehe , ranty to chyba bede jednak klepal bo i tak autko pojdzie do blacharza bo prawy blotnik i prog z prawej strony to rudy juz prawie na wylot mi zalatwil ;/ wiec i tak tzreba bedzie poprawic autko czyli koles od razu by sklepal ranty i jak mi sie uda kolesia przekonac to moze i by troszeczke wypchnal :D W Niedziele 19.04.09 w Bialymstoku jest ROZPOCZECIE SEZONU VAG PODLASIE, tzreba bedzie sie przejechac, n oale do tej pory napewno nie dam rady zrobic blotnikow ;/ co zrobi sie smokeda na halogenach :D Jakim sylikonem najlepiej pozniej skleic klosz??
babyy82 - 2009-04-20, 18:11

A ja kurcze tylu podnosic nie chce bo tak jak jest mi pasuje. Chce przod obnizyc tylko nie wiem jak.
Pytalem o sprezyny ale sprzedaja tylko komplet przod i tyl po - 40 wiec to niewiele da. Wiecej jak 40 opuszczac nie chce. A slyszalem ze jak przod sportowy zaloze a tyl zostanie to bedzie sie zle prowadzil. Wiec pomyslalem zeby troche przyciac te co mam ale z drugiej strony to takie druciarstwo jest i sam juz nie wiem.
Ma ktos jakies propozycje??

buli1108 - 2009-04-20, 20:15

zrob porzadnie w gore albo w dol bo jak zaczniesz kombinowac to pociagnie to swoje konsekwencje, ja w gore wale, sprezyny juz mam jutro zakladam :faja:
Paweł J. - 2009-04-20, 20:28

babyy82 napisał/a:
Ma ktos jakies propozycje??

Skracanie sprężyn nie ma sensu....obniżające sprężyny musza być twardsze....na seryjnych obcinanych furka przy obciążeniu siądzie Ci tak że nie będziesz mógł jechać....no i amortyzatory też trzeba by wymienić przy obniżaniu.

babyy82 - 2009-04-20, 21:12

No wlasnie nie mam ochoty obcinac ale za bardzo nie mam pomyslu bo chce troche posadzic zeby to jakos wygladalo. Jakbym cia to tak ze nawet niecaly pierscien ale tak jak pisalem to juz druciarstwo i niebardzo mam ochote. Amory mam prawie nowe wiec szkoda je wywalac no i chce to jaknajmniejszym kosztem zrobic. Sprezyny -40 nie sa drogie bo niecale 300 za komplet ale 4 -40 niewiele chyba dadza. Trzeba by -60 i -40 a wiadomo jak -60 to juz i amory a jak amory to juz lepiej dolozyc i gwint. Tylko tak dochodzimy do kosmicznej kasy:/ A tylu nie chce podnosic bo mi sie terenowki w wersji Vento niepodobaja:P
buli1108 - 2009-04-20, 23:56

nikt tu nie mowi o terenowkach, to tylko vento na ktore niema przeszkod... proste :P
Paweł J. - 2009-04-21, 07:55

babyy82, np na lubelskim VAG-u masz komplet po 200zł i taniej.

babyy82, jeśli chcesz to ja mam u siebie sprężyny na tył....jak założysz to gwarantuję że będzie niżej.....to zwykłe sprężyny (ale niskie) i mogę oddać ;)

A tak poza tym to ważne abyś przód odpowiedni dorwał....chodż i na przodzie da sie regulować wysokość....z tyłu to już pikuś....możesz mieć nawet i -80...dorobisz sobie dystans pod kielich np 40mm i z -80 zrobi się -40 ;)

A tak taki dystnansik wygląda:


buli1108 napisał/a:
to tylko vento na ktore niema przeszkod... proste :P

Dokładnie... ;)

Ale się OT zrobiło w temacie o białych felgach....przeniosłem posty o sprężynach do tematu właśnie o nich....tak że tutaj możemy go spokojnie kontynuować. ;)

buli1108 - 2009-04-21, 15:50

a oto i rezultat moich nowych sprezynek :D hehe, uslyszalem jedna opinie ze stoi jak taczka ruska :D troszke go wysadzilo w gore ale jak bedzie strasznie zle to obetne kawaleczek zwoju :P

Paweł J. - 2009-04-21, 15:54

No fakt...wywaliło go w górę....mogłoby być ciutkę niżej ale mi się podoba.
buli1108 - 2009-04-21, 16:00

poczekam, przewioze pare kolezanek zobaczymy jak sie beda zachowywac te sprezynki, efekt osiagnolem nawet zanadto bo troszke kosmicznie go wywalilo, jak sie nie ugniota to bedziemy cieli delikatnie :faja:
piotrek_inf - 2009-04-21, 16:07

Mi również się podoba i to bardzo i pewnie jak będę wymieniał amortyzatory z tyłu to coś będę robił, żeby zadrzeć kuper w górę.
buli1108 - 2009-04-21, 16:10

polecam te sprezynki, nie drogo i jak widac na zdjeciu ladnie mi wyciagnely auto :)
http://www.allegro.pl/ite...wzmocnione.html
chyba ze potrzebujesz czegos bardziej firmowego...

piotrek_inf - 2009-04-21, 16:13

Nie raczej firmówek nie potrzebuje, skoro ty jesteś zadowolony z nich, a mi podoba się efekt więc pewnie będą te.
babyy82 - 2009-04-21, 22:50

Cytat:
babyy82, jeśli chcesz to ja mam u siebie sprężyny na tył....jak założysz to gwarantuję że będzie niżej.....to zwykłe sprężyny (ale niskie) i mogę oddać


hehe dzieki ale tyl uwazam ze mam na idealnej wysokosci i nie chce go ruszac :) tylko przod posadzic trzeba.

Cytat:
A tak poza tym to ważne abyś przód odpowiedni dorwał....chodż i na przodzie da sie regulować wysokość....z tyłu to już pikuś....możesz mieć nawet i -80...dorobisz sobie dystans pod kielich np 40mm i z -80 zrobi się -40


A ten pomysl jest dobry. Na to nie wpadlem ale faktycznie mozna wrzucic sportowe na tyl i wyregulowac dystansem:) A dystans wiem jak zrobic bo juz dawno dawno temu jeszcze chyba pod koniec lat 90 takimi dystansami podnosilismy tyl u ojca w Ventce :)

babyy82 - 2009-04-25, 09:48

Chej a co mozecie powiedziec o tych sprezynach??
Cena ze tak powiem zajebista
http://www.allegro.pl/ite...w_golf_iii.html

spyro - 2009-04-26, 21:00

ktoś już kupił. Ale cena coś za niska. Może to był towar co spadł z tira ;)
czarnysauber - 2009-04-26, 23:06

buli1108 napisał/a:
polecam te sprezynki, nie drogo i jak widac na zdjeciu ladnie mi wyciagnely auto

ja mam tej firmy tylko nie wzmacniane i nie mogę o nich powiedzieć nic dobrego ale też i nic złego. Wiec jeśli nie masz dużo forsy a musisz zmienić.........

czarnysauber - 2009-04-26, 23:14

babyy82 napisał/a:
Chej a co mozecie powiedziec o tych sprezynach??

Hej tu masz trochę informacji o sprężynach "Platimex" Dziwi mnie trochę różnica cenowa ale myślę że ta tabelka przyda się

babyy82 - 2009-04-27, 00:27

Cytat:
ktoś już kupił. Ale cena coś za niska. Może to był towar co spadł z tira


No to ja je w koncu kupilem. Nie wiem zobaczymy co to bedzie.
Opinie czytalem na necie i nie powinny byc najgorsze tylko ta cena dziwna.
Koles pisal ze od nastepnego miesiaca bedzie juz normalna cena.
Jak nie kupilem cegly za 100 to moze bedzie dobrze:P

Gural99 - 2009-05-11, 10:45

buli1108 napisał/a:
bo troszke kosmicznie go wywalilo


Bardzo fajnie wygląda, mnie się podoba wersja terenowa vento jak ktoś to określił ;P

U mnie jest efekt trochę gorszy:



Jutro wymieniam przód i mam nadzieję, że się podniesie ;)

Pozdro!

spyro - 2009-05-11, 11:33

Nieźle poszedł kufer do góry...
babyy82 - 2009-05-11, 12:54

A ja jestem po zmianie i teraz rewelka stoi. Moze troszke nisko ale wyjdzie w praniu w kazdym razie sprezyny za 100PLN okazaly sie nowe i dobre wiec jestem zadowolony. Wieczorem jak odzyskam zdjecia wdstawie tu jak wygladal przed zmiana i po :)
Paweł J. - 2009-05-11, 14:07

babyy82 napisał/a:
Wieczorem jak odzyskam zdjecia wdstawie tu jak wygladal przed zmiana i po :)

Ok...czekam z niecierpliwością.

babyy82 - 2009-05-11, 21:41

No wiec sa obiecane foty.

Przed zmiana sprezynek:
http://www.fotosik.pl/pok...1fcc1d8e95.html
http://www.fotosik.pl/pok...bd26d72d69.html
http://www.fotosik.pl/pok...04a036e2e5.html
http://www.fotosik.pl/pok...ab53c65af6.html
http://www.fotosik.pl/pok...6665657dac.html

i po zmianie (niestety robione telefonem) :
http://www.fotosik.pl/pok...d75e16787c.html
http://www.fotosik.pl/pok...1882cd8351.html
http://www.fotosik.pl/pok...a8740458e1.html
http://www.fotosik.pl/pok...ef08664a68.html
http://www.fotosik.pl/pok...a2c7d05ff0.html
http://www.fotosik.pl/pok...6e18616352.html
http://www.fotosik.pl/pok...8a0f04826f.html

Przed zmiana odleglosc kola od rantu blotnika byla okolo 8 cm z przodu i 7 z tylu a przedni zderzak stal 15cm nad ziemia.
Po zmianie odstep kola z przodu 4cm tylu 6,5 a zderzak 11cm nad ziemia.
Trzymanie w zakretach na + twardosc przodu troszke twardsza ale ok tyl sporo twardszy co idzie lekko na -, calosc sztywniejsza i na wybojach jest okolo 20km/h mniej za to po gladkim bajka :)

Oglonie jestm zadowolony zwlaszcza ze te pieniadze :D

ps. podaje linki do zdjec bo jak chcialem wkleic jako obrazek to nie wyswietlily sie :/. Jak ktos umie niech zmieni albo powie jak wstawic.[/list][/code]

Paweł J. - 2009-05-12, 08:00

Ładnie przysiadł....light-owa gleba...myślę że nie powinno być problemów z jazdą na takim zawiasie ;)
babyy82 - 2009-05-12, 10:43

Nie chcialem jakiejs duzej gleby bo wiadomo ze samochod ma jezdzic a nie sie slizgac:P Chodzilo mi tylko zeby go ladnie ustawic i to sie udalo i to tez dzieki tobie tygrysie :) Dzieki za podsuniecie pomyslu z regulacja tylu bo po zmianie wymagala korekty :P
piotrekb90 - 2009-05-13, 16:15

Co chodzi o przod to tez chciałbym go obnizyc bo jest za wysoko jak dla mnie. Zastanawiam sie nad sprezynami sportowymi -60/-40 + zwykle amorki Bilstein a jak tyl dalej bedzie za nisko to wstawie dystans pod kielich. Czy te sprezynki nie skroca zywotnosci amorkow?? Czy lepiej cale sportowe zawieszenie i wtedy ewentualnie dystans?? Co o tym myslicie??
Michcik - 2009-05-14, 00:05

60/40 to troszke za duzo na seryjne amory. 40/40 to jescze amorki wytrzymuja ale 60 to juz troche za bogato jak dla serii
babyy82 - 2009-05-14, 00:35

Jak dla mnie to tez 60 na seryjne amory to za duzo. Ale przy takim zestawianiu juz nie musialbys dystansu na tyl wkladac raczej.
Ja zalozylem sprezyny 40/40 tez na blisteina ale tyl byl za nisko i dalem dystans 20mm. Efekt masz wyzej.

piotrekb90 - 2009-05-14, 17:48

Twoja ventka fajnie stoi i chcialbym osiagnac u siebie podobny efekt. A co myslicie o tych sprezynach http://moto.allegro.pl/it...9_97_35_30.html + seria Bilstein??

P.s. gdzie ewentualnie mogliby mi zrobic ten bajer z dystansem pod kielich??

Paweł J. - 2009-05-14, 17:54

piotrekb90 napisał/a:
P.s. gdzie ewentualnie mogliby mi zrobic ten bajer z dystansem pod kielich??

Jeśli będziesz sam wymieniał sprężyny to sam możesz to zrobić.....a jeśli sprężyny założy jakiś majster to przecież wrzucenie dystansu nie będzie dla niego problemem.

babyy82 - 2009-05-14, 19:11

znajdz kawalek rury grubosciennej o srednicy wewnetrznej 40,5 - 41,0mm i sam sobie przytniesz ile bedzie ci potrzeba.
Radze tylko najpierw zlozyc caly tyl i postawic go na kolach, potem pomierzyc ile chcialbys podniesc i dopiero dociac odpowiedni kawalek i poskladac jeszcze raz.
Ja chcialem troche szybciej i za malo ucialem wiec roboty bylo 2x tyle.

piotrekb90 - 2009-05-15, 07:00

Dzieki za pomoc. A o tych sprezynach co myślicie??
piotrekb90 - 2009-05-18, 17:11

Miał ktoś styczność z tymi sprężynami http://moto.allegro.pl/it...9_97_35_30.html ??
Pomóżcie bo kończą mi się pomysły jaki zawias zastosować w mojej ventce....Ogólnie to chce tył wyżej niż przód a jak efekt nie będzie taki jak chce po założeniu samych sprężyn to dołoże dystans....

Bartek - 2009-05-18, 18:40

Jak chcesz opuścić autko i mieć przód niżej niż tył to musisz dać co najmniej 60/40, wtedy będzie powiedzmy zadowalający efekt, przy różnicy 5mm między przodem a tyłem będzie to praktycznie niewidoczne.
babyy82 - 2009-05-18, 21:16

Ja dalem 40/40 i orginalnie stal mi rowno przod i tyl wiec dalem 2cm dystansu na tyl i jest ok.
Przy glebie 40 juz praktycznie mozna zapomniec o kraweznikach a przy 60 to napewno no i amorki juz przy 60 dostana raczej.

Kup sobie jakies 40/40 i tyl wyreguluj dystansem tak zeby ci pasowalo.
Kazdy producent inaczej siadzie mimo ze kazdy bedzie niby mial 40/40 a do tego ile ci siadzie zalezy tez troche od amorow.
Jak chcesz miec pelna kontrole nad ustawieniem samochodu to kup gwint i po sprawie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group