Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Download - Wymiana osłon prowadników hamulca tarczowego tylnego

enesen - 2009-04-11, 20:08
Temat postu: Wymiana osłon prowadników hamulca tarczowego tylnego
Wymiana osłon prowadników zacisku hamulcowego tylnego Vento 1.8 GT

Potrzebne narzędzia:
-klucze nr 13 i 15
-śrubokręt płaski
-kawałek drutu lub sznurka
-WD-40 lub płyn o podobnym działaniu

Dla wersji 1.8 GT (tarcze przód 256mm wentylowane i 226mm tył) osłony prowadnika i śruby prowadnika są takie same na przód i tył jak również schemat postępowania przy wymianie przodu i tyłu wygląda podobnie. Komplet naprawczy taki jak na foto kosztował 13 zł.
http://www.fotosik.pl/pok...9bd55d7dbb.html

Zaczynamy od dobrania się do samego zacisku
http://www.fotosik.pl/pok...3ababad2ee.html
http://www.fotosik.pl/pok...4b940790f8.html

Odkręcamy śruby prowadnika kluczem nr13 jednocześnie kluczem nr 15 trzymając prowadnik.
http://www.fotosik.pl/pok...59a22d62f5.html
http://www.fotosik.pl/pok...a3cdbad776.html

Wyciągamy zacisk hamulca i wieszamy go np. na drucie na sprężynie. Zdarza się że klocek hamulcowy potrafi zaczepić się na wytworzonym od hamowania rancie na krawędzi tarczy hamulcowej co może powodować piszczenie klocków. Dla pewności warto potraktować go flexem;) Zeszlifowaną krawędź widać na foto.
http://www.fotosik.pl/pok...412c03992d.html

Następnie wyciągamy prowadniki z gniazd, wywalamy stare gumki osłaniające, czyścimy prowadniki( no chyba że mamy kupione nowe) i gniazda prowadników w jarzmie zacisku( kawałkiem szmatki nawiniętej na śrubokręt.

Zakładamy nowe gumki na prowadniki odpowiednią stroną! Do prawidłowego ułożenia gumek użyć można śrubokręta tak aby kołnierz gumki wpadł w rowek na prowadniku.
Uwaga! Sprawdzić trzeba już w sklepie czy kupowana nowa gumka nie jest uszkodzona! Bo takie kwiatki też się zdarzają.
http://www.fotosik.pl/pok...67681b97a0.html

Smarujemy prowadnik i gniazdo prowadnika dołączonym silikonem
http://www.fotosik.pl/pok...3c169f4375.html


Wkładamy prowadnik w gniazdo. Kołnierz gumki naciągamy na rowek gniazda prowadnika
http://www.fotosik.pl/pok...35c67f000f.html

Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o blaszkach mocujących klocki hamulcowe. Ich brak powoduje złe ułożenie klocków co może objawiać się piszczeniem okładzin.
Ważne. Przy skręcaniu śruby i prowadnika nie doprowadzić do przekręcania się prowadnika tzn. klucz nr 15 trzymać w jednej pozycji gdyż obrót może uszkodzić gumkę.

http://www.fotosik.pl/pok...9c1b10d26c.html

W przypadku omawianej wersji koszt zestawu na całe auto to 52zł. Wiadomo że nasze auta mają już swój wiek i gumki prowadnika jeżeli nie były wymieniane to są już sparciałe i uszkodzone. Zapieczenie się prowadników to już poważny wydatek o ile wcześniej z powodu tej usterki nie dojdzie do nieszczęścia.


Moderatorów proszę o wklejenie zdjęć i usunięcie linków, niestety mi się to nie udaje:/ post będzie bardziej czytelny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group