Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Grzanie się przedniego koła i bicie kierownicy

kucyk - 2009-04-18, 18:22
Temat postu: Grzanie się przedniego koła i bicie kierownicy
Witam opisze swój przypadek z którym walczę już od miesiąca i nie mogę sobie z nim poradzić. Mianowicie:

Kupiłem swojego vw 2 miesiące temu. Po zakupie pełne zadowolenie.. do czasu gdy jadąc w korku zaczęły mi blokować hamulce tak że samochodem ciężko było w rzucić 3 bieg, wyjechałem z korku i przy jeździe około 80 km/h wszystko się samo naprawiło do momentu dopóty nie wjechałem ponownie w korek. Obydwa koła przednie były oczywiście okropnie gorące, tył był ok. Po tym incydencie postanowiłem wymienić klocki( były jeszcze na jakieś 10tyś. km) tylne szczeki również wymieniłem, wymieniłem również płyn hamulcowy który przypominał zawiesinę, wszystko cacy odpowietrzone, jazda próbna i... trze!!! , ale tylko lewe przednie koło, co najgorsze w tym wszystkim przy prędkości około 80km/h samochód wpada w wibracje, kierownicą telepie jak wahadło jakieś, co uniemożliwia normalna jazdę. Postanowiłem wymienić gumowy przewód łączący zacisk z metalowym przewodem, nie znacznie pomogło, ale dalej jest ten sam problem tylko ze o mniejszej sile rażenia. Teraz znowu koło się grzeje i wibruje!!. Ręce mi już opadają co to może być.? Znajomy mechanik sugeruje wadę działania jednej sekcji w pompie hamulcowej lub łożysko w piaście które się grzeję, i działa w dziwny sposób na tarcze - co wydaje mi się mało prawdopodobne:) Pomocy może już ktoś się spotkał z takim zjawiskiem??? Za każdą radę serdecznie dziękuję:)

vento 1.9 TDI Cl 90ps zaciski lukasa tarcze wentylowane bez ABSu z roku 1997

spyro - 2009-04-18, 18:57

A zbieżność i geometrię sprawdzałeś?
kucyk - 2009-04-18, 19:16

nie nie sprawdzałem. a co to może mieć do całej sprawy bo nie rozumiem?
Paweł J. - 2009-04-18, 20:27

kucyk napisał/a:
kierownicą telepie jak wahadło jakieś, co uniemożliwia normalna jazdę

trzeba koło wyważyć....jeśli masz alu to sprawdź czy masz pierścienie centrujące.

kucyk napisał/a:
łożysko

Łożysko może się grzać (ale chyba nie do tego stopnia) , ale w tedy powinno tez jakoś
hałasowac.

kucyk napisał/a:
Pomocy może już ktoś się spotkał z takim zjawiskiem???

Miałem tak, ale nie w vento...po prostu kamulec nie odbijał...trzeba było rozebrać na czynniki pierwsze...przesmarować i poskładac.

Hormon - 2009-04-18, 20:51

Ostatnio przerabiałem taki problem w Golfie I, hamulec nie odbijał. Rozebrać, przesmarować, złożyć i ma działać.
Wąski 2 - 2009-04-18, 20:56

Powodem twojego problemu mogą być a raczej będą zastałe ślizgi na zacisku a możliwe że także rdza na tłoczysku zacisku , ja tak niedawno miałem u siebie tarcze się nagrzały do tego stopnia że świeciły w nocy tak właśnie zauważyłem problem ,miałem także problemy z ruszeniem rano autko jakby przyklajone do podłoża, trza rozebrać zaciski i posprawdzać czy niema tam korozji i czy wsio się swobodnie ślizga ja u siebie wumieniłem ślizgi z gumami i tłoczki i teraz nic się nie grzeje,

Dodam że zbieżność i łożysko nie może w tym przypadku być winne bo jakby to buło łożysko to miałbyś preokropny luz na kole by się nagrzało do tego stopnia.

kucyk - 2009-04-18, 21:07

no własnie łożysko odpada bo luzów nie ma, kupiłem zestaw naprawczy wymieniłem obie gumki , rdzy nie ma ani wżerów, tłoczek chodzi lekko, wcisnąlem go palcami, prowadnice chodzą również leciutko, jedyne co mnie zastanwia, to to że poprzedni własciciel bił młotem w tłoczek by go wcisnąć, ale jeśli o samą powierzchnie ślizgową chodzi to jest ok.

co do felg, to mam blaszaki i wyważałem je osobiście u znajomego.

MustangGT - 2009-04-18, 21:09

Witam rozbierz zacisk i go wyczyść a powinien przestac sie blokowac. Mozliwe ze auto wibruje bo tarcze sa zacienke i przez wysoka temperature sie pogieły. Moja rada nieszukaj w zakamarkach zazwyczaj odp. jest na wieszchu tylko tam nie patrzysz. powodzonka pozdro :]
MustangGT - 2009-04-18, 21:12

kucyk napisał/a:
no własnie łożysko odpada bo luzów nie ma, kupiłem zestaw naprawczy wymieniłem obie gumki , rdzy nie ma ani wżerów, tłoczek chodzi lekko, wcisnąlem go palcami, prowadnice chodzą również leciutko, jedyne co mnie zastanwia, to to że poprzedni własciciel bił młotem w tłoczek by go wcisnąć, ale jeśli o samą powierzchnie ślizgową chodzi to jest ok.

co do felg, to mam blaszaki i wyważałem je osobiście u znajomego.




no to masz krzywe tarcze

100P - 2009-04-18, 21:15

jak się przegrzały tarcze mogły się troszke powichrować. poza tym warto sprawdzić czy nie masz bicia na feldze :) tzn.czy są proste i wyważone. resztatakjakkoledzy psali wcześniej- rozebrać i przesmarować. poza tym skoro płyn hamulcowymiał postać zawiesiny to możliwe że coś się przytkało i jak puści - jest ok. jeśli nie- trzyma
Paweł J. - 2009-04-19, 07:17

kawasaki79 napisał/a:
krzywe tarcze

Bardzo prawdopodobne....krzywizna tarczy ciągle ociera o klocek powodując grzanie się koła oraz bicie na kierownicy-takie moje domysły :mysli:

Fable - 2009-04-19, 10:06

u mnie bylo identycznie, od wielkiej temp tarcze mi sie zrobily krzywe i tez byla wibracja, tarcze wymienilem i wibraji niebylo ale sie grzaly dalej, a tego problemem byla glowna pompka hamowania no nie wiem jak ona inaczej sie nazywa, poprostu gdy naciszkasz hamulec plyn cinie na cylinderki a one tym razem na klocki i autko hamuje, lecz gdy zdejmujesz noge z hamulca cisnienie z systemy hamulcowego musi zmniejszyc sie, lecz gdy glowna pompka jest zepsuta ona nieprzepuska plynu w odwrotna strone czyli spowrotem do zbiorniczka i dlatego ciagle jest tak ze autko jakby hamuje.... w tej pompce sa takie niby gumki, ja je wymienilem i wszystko bylo ok ale tam trzeba ostroznie.... sprawdz glownie pomka hamowania ona bedzie winna.
kucyk - 2009-04-19, 14:24

a te gumki można dokupić w zwykłym sklepie z częściami?? chociaż z drugiej strony chyba łatwiej będzie wymienić całą pompę... ok dzięki za rady. jak uporam się z tym to napisze co było przyczyną. Dzięki wielkie
silverek - 2009-04-19, 14:32

MOZE BYĆ JESZCZE JEDNA PRZYCZYNA SERWO MOZE CI TRZYMAĆ
Wąski 2 - 2009-04-19, 15:40

Serwo odpada ono ma nam tylko ułatwić wciśnięcie pedału hamulca jak by serwo mu się dotego stopnia padło to by miał twardy hamulec

Pozostaje jeszcze jedno pytanko czy wibracje masz przy hamowaniu czy przy większej prędkości, i czy przy naciśnięciu hamulca pulsuje ci pedał delikatnie góra dół? jażeli ci pulsuje to na sto procent masz krzywe tarcze a jeżeli to się dzieje przy prędkościach np powyżej 60 km/h to stawiam na felgi możesz też zamienić sobie koła z przodu na tył i wtedy zobaczysz czy wibracje ustały czy nie. po prostu trza na razie metodą prób i błędów próbować by niepotrzebnie nie wydać kasy na coś co jest sprawne.

silverek - 2009-04-19, 15:51

Wąski 2 napisał/a:
Serwo odpada ono ma nam tylko ułatwić wciśnięcie pedału


Ale w serwo jest membrama i sprężyna mozliwe ze spręzyna jest juz słaba i nie wraca na swoje miejsce

kucyk - 2009-04-19, 17:19

bicie jest przy hamowaniu, bo tarcza sie skosiła od temperatury, biję również podczas jazdy, ale to na 100% nie jest przyczyna grzania się koła , po za tym felgi wyważyłem, po za tym jesli serwo by padło to zblokowało by wszystkie koła(chyba że się myle) według mnie to bedzie przyczyna membram w pompie jak pisze kolega Fable, więc albo zestaw naprawczy, albo nowa pompa, okaże się po rozebraniu. takie moje wnioski :)
silverek - 2009-04-19, 17:32

wymień nowe tarcze i zobaczysz czy sie nadal grzeje bo i tak musisz to zrobic a kolo z przodu zawsze beda cieple jak bedziesz czesto hamowal

Ja jak spaliłem tarcze to po wymianie na nowe i nowe klocki to tez mi sie grzały przez jakiś czas a tym bardziej ze teraz ty masz krzywe to w pewnym miejscu ociera o klocki i bedzie cieple

A ze bije podczas jazdy to moze coś z oponą masz jakiś guz sie zrobił

Paweł J. - 2009-04-19, 17:49

kucyk, weź samochód na luz i popchaj go.....coś szura ?? lekko się pcha ??
silverek - 2009-04-19, 17:56

lepiej podnieść kazde z osobna kola i zakerecic zobaczyc jak to dziala a najlepiej na zapalonym silniku i zgaszonym a dobrze by bylo jak zgasisz motor to odlaczyc ten przewod od serwo co zejdzie podcisnienie i zobaczyc jak sie krecą a potem podlaczyć przewód i odpalic motor i zobaczysz czy jest jakas roznica nawet mozesz powciskac kilka razy pedał hamulca czy po dluzszym urzytkowaniu hamulca nie zaczynaja trzymać
THERBIS - 2009-04-20, 21:22

HMMM no to spory problem masz widze ze koledzy już wszystkie możliwe usterki ci wypisali.
Jeśli chodzi o bicie to jeśli podczas chamowania Ci bije lub nasila sie bicie to tarcze masz krzywe, i to chyba już wiesz. No rozumiem że zawiesze nie sprawne i luzów nigdzie nie ma. A jeśli chodzi o grzanie sie tarcz to na pewno nie łożyska, na przednich piastach nie masz możliwości regulacji luzu łożyskowego więc nie skręcisz ich za mocno, a napewno w jednym momencie nie zacierają ci sie oba łożyska, takie cuda tylko w Erze ;) na wszelki wypadek możesz sprawdzić czy przewody gumowe nie są poskręcane lub metalowe nie pozagniatane to zapewne nie jest problem ale te gumowe warto co jakiś czas wymieniać 3 - 4 lata guma wiadomo parcieje i zmniejasza przekrój przepływu płynu z czasem niemal go blokując ja miałem taki przypadek ale z kołem z tyłu ze mi sia zajarało ale po nim wymieniłem wszystkie przednie wężyki (koszt ok 50zł) i naprawdę poczułem różnice :)
jeśli chodzi o twoj problem to może być kilka przyczyn dokładnie 3.
1 SERVO a w sumie nie serwo bo jak servo padnie to musisz sie nieźle zaprzeć o fotel żeby zahamować, servo może nie odpuszczać do końca tłoczka pompki z powodu zbyt wusokiego podciśnienia w silniku tak więc przeczyść ODME bo może nie być dobrego odpowietrzania silnika
2 Pompka hamulcowa ale mało prawdopodobne bo one są praktycznie nieśmiertelne szczególnie w vw
3 może jesteś przeczulony na tym punkcie tarcze zawsze są gorące nawet po spokonej jeździe na krótkim odcinku nie da sie ich dotknąć i to jest normalne. jak zmienisz tarcze napewno sie poprawi a jeśli nie czujesz ze ci to trzyma samochód tak ze z gorki nie chce sam zjechac na gorących tarczach to sie nie martw. Mi jak sie zajarała tylnia prawa tarcza a to jest koło wlawu paliwa :faja: a wszystko przez nieszczęsny gomowy wężyk ktory ze starości sparciał, nagrzała sie tarcza wytopił smar i wszystko staneło w płomieniach w dodatku w centrum miasta ludzie nie wiedzieli czy uciekać czy jeszćże chwile popatrzeć czałe szczęście ze nie zajeła mi sie opona bo bym sie z ventylkiem pożegnał na zawsze :) a tak to jeszcze śmiga ale wrażenia niezapomniane :faja:
mam nadzieje ze cos pomogłem, miłej zabawy w garażu ;)

FWD350 - 2009-04-20, 21:50

THERBIS napisał/a:
3 może jesteś przeczulony na tym punkcie tarcze zawsze są gorące nawet po spokonej jeździe na krótkim odcinku nie da sie ich dotknąć i to jest normalne
to jest pierwsza przyczyna a to ze pedał ci bije to tylko i wyłacznie masz krzywa tarcze
a jak masz krzywa tarce to w pewnym momece ci hamulec trzyma.wymien tarcze,a jak chcesz zeby tarcza nie była goraca to kup sobie wentylowane polecam miałem takie w vr6 w passacie

Paweł J. - 2009-04-21, 08:16

FWD350 napisał/a:
jak masz krzywa tarce to w pewnym momece ci hamulec trzyma

No i właśnie o tym samym wcześniej pisałem....właśnie po to chciałem żebyś pobawił się w przepychanie auta....jeśli coś będzie Ci czasami szurać to na bank tarcza jest tak krzywa że chwilami ociera o klocek i stąd grzanie i bicie ;)

kucyk - 2009-06-02, 20:52

Witam ponownie po długiej przerwie..

ma nadmierna aktywność w życiu codziennym przełożyła sie na zerową aktywność na forum.. niestety.

obecałem napisać jesłi uda mi sie rozwiazać problem..

jako że samochód był mi potrzebny i nie było kiedy sie zabrac za zdiagnozowanie usterki, naprawila sie sama ;) Powodem była ku mojemu zdziwieniu krzywa tarcza, która po przejechaniu 2 tys km dotarłą sie i przestałą bic wogóle. Nie brałem tej opcji wogóle pod uwagę! ponieważ borykałem sie z krzywymi tarczami w samochodzie ojca,(Renault Megane DCI ) gdzie podczas hamowania kierownice wyrywalo niemalże z rąk, ale podczas jazdy było ok! To mnie zwiodło. Tak więc u mnie przyczyną był gumowy przewód, a u ojca wystarczyło przetoczenie tarcz. Ciężka i nerwowa przeprawa z tymi hamulcami ale zakończona pozytywnie :) w obu przypadkach.

Konlukuzja- każdy samochód wymaga indywidualnego podejscia! i odrobiny cierpliwosći ;)

zB3ig - 2011-08-14, 11:38

odkopię stary temat i zapytam jeszcze raz o bicie kierownicy w przedziale 80/120/ km/h.
powiem że mam alu z pierścieniami centrującymi, tuleje na wahaczach nowe, zbieżność i symetria ustawione niedawno po wymianie amortyzatorów, tarcze są wentylowane i po przejechaniu około 3 km nie zauważyłem żeby się nagrzały, (normalnie przykładam rękę). podniosłem przód i zakręciłem kołami, lewe spoko żadnego ocierania, prawe natomiast trze cały czas :mur: !? jaka może by tego przyczyna?? proszę o pomoc

Hormon - 2011-08-14, 22:18

zB3ig napisał/a:
odkopię stary temat i zapytam jeszcze raz o bicie kierownicy w przedziale 80/120/ km/h.
powiem że mam alu z pierścieniami centrującymi, tuleje na wahaczach nowe, zbieżność i symetria ustawione niedawno po wymianie amortyzatorów, tarcze są wentylowane i po przejechaniu około 3 km nie zauważyłem żeby się nagrzały, (normalnie przykładam rękę). podniosłem przód i zakręciłem kołami, lewe spoko żadnego ocierania, prawe natomiast trze cały czas :mur: !? jaka może by tego przyczyna?? proszę o pomoc


Trzeba rozebrać zacisk i zrobić wymianę gumek. Pewno przegrzało ta tarcze.

zB3ig - 2011-08-15, 17:22

kiedy tarcza się nie grzeje, sprawdzałem. pojechałem parę kilometrów zahamowałem ręcznym pod koniec i normalnie tarczy dotknąłem.
To chyba nie zacisk?

zB3ig - 2011-08-15, 17:22

kiedy tarcza się nie grzeje, sprawdzałem. pojechałem parę kilometrów zahamowałem ręcznym pod koniec i normalnie tarczy dotknąłem.
To chyba nie zacisk?

zB3ig - 2011-08-26, 19:31

Wie ktoś czy trudno wymienia się tarcze z przodu ? można to samemu zrobi czy łatwo coś spieprzyć
twety100 - 2011-08-26, 19:53

tarcze w sumie średnio rozgarnięty mechanior wymienia tak około 30min na stronę nie ma w tym nic trudnego i ciężko coś
zB3ig napisał/a:
spieprzyć

http://forum.vwgolf.pl/vi...ych+foto+porada
tu masz na podstawie mk4

zB3ig - 2011-09-20, 14:23

a wymiana gumek?? gdzie tam idą jakieś gumki?!
sajmon91 - 2011-09-25, 19:35

gumka jest na prowadniku zacisku wazne jest zeby byla w dobrym stanie ja mialem peknieta i stanela mi lewa prowadnica

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group