Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - urwana śruba przedniego wahacza

markus - 2009-04-28, 20:52
Temat postu: urwana śruba przedniego wahacza
Witam Wszystkich. Mam poważny problem, otóż zacząłem wymieniać w sobotę tuleje w przednich wahaczach i niestety jedna ze śrub (ta która poziomo wchodzi od przodu auta) ukręciła się :( . jedna część wyszła z wahaczem , natomiast drugi kawałek siedzi w belce. Wystaje go ok. 8mm Nie pomogło odrdzewianie, grzanie palnikiem itp. Próbowałem nawet już dospawywać nakrętke na wystający kawałek , ale bez rezultatu. Pozostaje jeszcze rozwiercanie, lub wymiana całej belki, ale to już chyba ostateczność. Może miał już ktoś podobną sytuacjęi wie jak temu zaradzić?
Buli - 2009-04-28, 21:37

najelepiej chyba jednak bedzie rozwiercic to skoro takie operacje ktore wykonałes nie pomogły
spyro - 2009-04-28, 21:46

rozwiercić lub kup takie urządzonka do wykręcania przydatne właśnie w takiej sytuacji. Widziałem takie coś w ofercie Bahco ale drogie to było, komplet 3 sztuk coś koło 2 stówek kosztował.
Junior_86 - 2009-04-28, 21:51

kolego mialem identyczna sytuacje w sobote u mechanika jak wymienialem tylnie tylejki wahacza. dokladnie ta sama sruba sie urwala na samym poczatku gwinta. wyjscie jest jedno kupic nowe "sanki" koszt 80 zl wymiana okolo 150 zl sporo roboty przy tym jest bo samochod caly musi stac na progu i dodatkowo silnik na podnosniku. a zeby wymienic te sanki to wszystko wyciagasz cala belke i pozaautem gumowki tniesz w okolicach tej sruby bo pewnie ci wahacz nie wyjdzie jak tego nie zrobisz. ze 3 godzinki roboty
markus - 2009-04-29, 16:17

Wahacz jest wyjęty i "uzbrojony" w nowe tuleje, czeka na montaż, tylko ta nieszczęsna śruba siedzi w tej belce. Jutro ma podjechać do mnie blacharz i spróbować przyspawać nakrętkę gazem. Mam nadzieję że w końcu ruszy. Powiedział że najprawdopodobniej ktoś, kiedyś musiał krzywo wkręciś tą śrubę, bo nie możliwe żeby rdza po tylu grzaniach palnikiem tak mocno trzymała.
karczu - 2009-04-29, 20:23

jeśli śruba wystaje 8mm to mysle że bez większych problemów przyspawasz nakrętke. szkoda by było wymieniac całe sanki przez głupia śrubę. Powodzenia
spyro - 2009-04-29, 20:29

Taniej wyjdzie kupić komplet tych wybijaków. ja tam bałbym się jeździć z przyspawanym łbem śruby.
FWD350 - 2009-04-29, 20:34

Cytat:


Taniej wyjdzie kupić komplet tych wybijaków. ja tam bałbym się jeździć z przyspawanym łbem śruby.
moze chodzi im o to zeby przyspawac i wykrecic i wkrecic new
theority - 2009-04-29, 20:38

na pewno o to chodzi bo inaczej warsztat by tego nie wypuścił :P
spyro - 2009-04-29, 20:39

ano chyba że tak.
markus - 2009-04-29, 21:35

oczywiście że przyspawać , żeby wykręcić starą srubę :)
FWD350 - 2009-04-30, 12:13

theority napisał/a:
na pewno o to chodzi bo inaczej warsztat by tego nie wypuścił
to jeszcze mało wiesz co sie robi na warsztatach :P
theority - 2009-04-30, 12:21

FWD350 napisał/a:
to jeszcze mało wiesz co sie robi na warsztatach :P
Nie wnikam gdzie pracujesz/pracowałeś
karczu - 2009-04-30, 19:50

no i jak sprawa wygląda??
markus - 2009-05-01, 09:27

no właśnie w tej chwili przyjechał blacharz do warsztatu, no i zaczyna działać :) . Na razie nie będę mu stał nad głową. Mam nadzieję ze się w miarę szybko upora.
kucyk - 2009-06-02, 20:00

te typy tak mają. regeneracja przedniego zawieszenia w golfach vento czy passatach to jest prawdziwa rzeź. jednym ze sposobów jest wywiercenie otworu na przestrzał i danie nakrętki z drugiej strony najlepiej z kontrą dla profilaktyki. trzeba oczywiscie pamietać by kupic dłuzsze śruby o odpowiedniej twardości, najlepiej od 10/9 wzwyż -symbol znajduje się na łbie sruby.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group