|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - jak zwiekszyc moc silnika?
piotr nowok - 2009-04-30, 20:01 Temat postu: jak zwiekszyc moc silnika? siemka jak zwiekszyc moc silnika nie wkladajac kompresora?? bo bym chcial zwiekszyc ale bez derastycznych sposobow dla silnika
Paweł J. - 2009-04-30, 21:29
1.8 to nawet fajny silniczek....w miarę ekonomiczny....w miarę dynamiczny...oczywiście możesz go podkręcić...ale trzeba się z tym liczyć (jak w każdym przypadku) że skracasz jego żywotność....a poza tym podkręcanie benzynki nie jest tanie...
piotr nowok, a masz pewność że silnik jest zdrowy
bradley - 2009-04-30, 22:05
W silniku wolnossacym to mozna sobie pogmerac
Przyrost mocy jest niewspolmierny do poniesionych kosztow.
piotr nowok - 2009-04-30, 22:12
czyli taki sport to jest drogi? bo zastanawialem zeby furke za hipowac co wy na to a jeszcze mam pytanko
czy wyciecie kata i wywalenie srodkowego cos da
czy hip jest oplacalny czy to sciema bo rozne opinie slyszalem
bradley - 2009-04-30, 22:25
piotr nowok, jaki moze byc przyrost z wolnossacego silnika po chipie? +5KM i 10Nm tylko ladniej rozlozonego? Mozna kombinowac z jakims walkiem rozrzadu ostrzejszym. To chyba jest najlepsza inwestycja przyrost/cena. Uwolnienie wydechu zawsze cos daje IMO wloz cos wiekszego np. VRke i masz juz na starcie wieksza moc. Bo klekota raczej wkladac nie bedziesz. Jest jeszcze opcja uturbienia 1.8 i tutaj przyrosty beda konkretne, nawet bardzo. Ale to koszt jak za VRke a moze i wiecej
bradley - 2009-04-30, 22:26
Chyba ze remontujesz i wkladasz C20XE, kultowa jednostke Opla. Widzialem juz golfy z tym silnikiem
Paweł J. - 2009-04-30, 22:33
piotr nowok napisał/a: | czyli taki sport to jest drogi? |
Tak...drogi....
piotr nowok napisał/a: | bo zastanawialem zeby furke za hipowac co wy na to a jeszcze mam pytanko |
Już był tu taki jeden Pan co chipował...i tak zachipował że musiał silnik zmieniać....prawdziwy chip to ponad 1000zł
bradley napisał/a: | uturbienia 1.8 |
No tylko ile silnik to pociągnie
czarnysauber - 2009-04-30, 23:30
ja mam załozony stozek i powiem ze nie ma (kopa mocy) ale fajnie chodzi na nizszych obrotach i ma minimalnie lepsza reakcje na gaz.
od razu dodam ze nie zalezy mi na wielkiej mocy ale na ekonomicznej i bezawaryjnej jezdzie
piotr nowok - 2009-05-01, 09:05
ok dzieki za pomoc chyba to zostawie jak jest bo turba nie chce wkladac
Paweł J. - 2009-05-01, 09:39
Ludzie kombinują z przerabianiem dolotu i wydechu ale nie wiem ile to daje
piotr nowok - 2009-05-01, 10:13
poprostu dlugo nic nie robilem bo mialem raczke w gipsie i za dozo czasu a potem rozne mysli wpadja
bradley - 2009-05-01, 10:33
piotr nowok napisał/a: | a potem rozne mysli wpadja |
Mowia ze wstrzymywanie bakow jest szkodliwe. Bak leci do glowy i stad powstaja gowniane pomysly :P
Nie ma co kombinowac z tym silnikiem. Sa tylko dwie drogi. Kupno mocniejszej wersji wolnossacej i modyfikacja jej, albo turbo
piotr nowok - 2009-05-01, 10:46
pozostawie moj silniczek takim jak jest
andrew19_86 - 2009-05-01, 14:10
akurat silniki na monowtrysku nie nadają się zbytnio do turbienia i ogólnie grzebania bo przyrosty są marne w porównaniu z kosztami.W takim przypadku tylko swap bradley,
piszesz,że klekota nie wstawiać,TDI jest OK,tymbardziej chipowanie i dalsza zabawa w robienie mocy i momentu jest łatwiejsza niż turbienie wolnossaka.
A uwierz,że widziałem jak 150KM TDI w mk3 zamiatało zdrowe vr6 na ćwiartce
bradley - 2009-05-01, 17:31
andrew19_86, tu nie chodzi o to, ze TDI jest be, bo sam mam TDI i nie jest on bynajmniej seryjny Problem jest z przerobka benzyny na diesla, dlatego odradzalem klekota. Choc dla chcacego nic trudnego bo IMO benzyna>diesel latwiej przerobic niz diesel>benzyna
piotr nowok - 2009-05-01, 18:32
ale ja nie chce zmieniac na tdi tylk 1,8 90k zwiekszyc te 90koni
piotr nowok - 2009-05-02, 14:05
temat do zamkniecia
spyro - 2009-05-02, 20:58
no to zamykam.
|
|