|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Problem przy odpalaniu - czarna chmura - opis i rozwiązanie
KAISER - 2009-06-11, 19:21 Temat postu: Problem przy odpalaniu - czarna chmura - opis i rozwiązanie Hej!
Mam nadzieję, że tematu nie zdubluję. Ale swojego czasu szukałem rozwiązania mojego problemu i nie znalazłem.
Problemy z odpalaniem - tzn. krztuszenie się i czarna chmura.
Oddałem do mechanika. Sprawdził świece. Jedną wymienił. Coś tam popitolił o zapłonie, że niby trzeba wyregulować i że zima jest a silnik stary i ma duży przebieg
(ponad 300 000km). No i odpalałem cały czas z gazem żeby się nie krztusił.
A rozwiązanie w sumie banalne. Ostatnio oddawałem innemu mechaniorowi i on wyczaił, że to po prostu kontrolka za szybko gaśnie (grzania świec żarowych). Trzeba poczekać dłużej aż słychać takie cyknięcie. Wtedy wszystko jest OK bo świece naprawdę są rozgrzane.
Ja nawet czekałem dłużej zawsze po zgaśnięciu kontrolki. Ale to tak ponad 1 min trwa i tyle to mi się nigdy nie chciało...
Pozdr
FWD350 - 2009-06-12, 12:46
sprawdz bezpiecznijk swiec rzarowych czy cie je wogle grzeje i wtryskiwacze moga lac dlatego czarny dym a jeszcze moze byc przekaznik swiec zarowych ten co robi KAISER napisał/a: | cyknięcie |
KAISER - 2009-06-12, 17:58
FWD350 napisał/a: | przekaznik swiec zarowych ten co robi KAISER napisał/a: | cyknięcie |
|
Dokładnie tak jak piszesz. To przekaźnik. Bezpiecznik i wtryskiwacze sprawdzone.
FWD350 - 2009-06-13, 13:22
czyi problem rozwiazany
sebastian - 2009-06-15, 15:16
FWD350 napisał/a: | rzarowych |
I like it...
co do tego cyknięcia to nie tylko w ventylu, ale i w innych ropniakach jest to samo - kontrolka gaśnie i po paru sekundach dopiero słychać cyknięcia - i wtedy odpala od strzała
KAISER - 2009-06-17, 21:36
sebastian napisał/a: | FWD350 napisał/a: | rzarowych |
w innych ropniakach jest to samo - kontrolka gaśnie i po paru sekundach dopiero słychać cyknięcia - i wtedy odpala od strzała |
A widzisz... a to mój pierwszy diesel. Za to ostatnio spalił mi w trasie 5,2 l/100 km.
A w Corsie 1,4 nie mogłem zejść nigdy poniżej 7,0 l/100 km.
Pozdr
Paweł J. - 2009-06-17, 21:38
KAISER napisał/a: | A w Corsie 1,4 nie mogłem zejść nigdy poniżej 7,0 l/100 km. |
łeeee....liptonik lekki
bradley - 2009-06-17, 22:07
KAISER napisał/a: | Za to ostatnio spalił mi w trasie 5,2 l/100 km. |
Przy 2x wiekszej mocy tez tyle spali w trasie jak sie delikatnie obchodzi z pedalem gazu.
Srednio i tak licze 6-6,5l 50-50 trasa miasto
FWD350 - 2009-06-18, 14:09
Cytat: | A widzisz... a to mój pierwszy diesel. Za to ostatnio spalił mi w trasie 5,2 l/100 km. | musi to jechałes e 120 bo mi tak pali przy 120 po wymianie n75 i niebieskiego wezyka:D
KAISER - 2009-06-18, 14:59
FWD350 i bradley:
Hmmm... To może... jakby to powiedzieć...
Może się chłopy chcecie zamienić samochodami?
Dorzucę koszyk na narzędzia i już żeby nie było to zrobię coś z tym filcem pod maską.
A mówiąc serio. Macie 6 bieg czy jak?
FWD350 - 2009-06-18, 18:30
ty masz 1Y czyli wolno sacy to aj bym spał a nie jechał wiec sory ale sie nie zamienie Cytat: | A mówiąc serio. Macie 6 bieg czy jak? | wsumie to moze i prziegiołem z tym spalamiem bo było lekko z góry a ja samo zerkłem na lapka.
bradley - 2009-06-18, 20:34
KAISER napisał/a: | Może się chłopy chcecie zamienić samochodami? |
Zamienilbym sie, ale na AFN (slabszy od mojego ale z wiekszym potencjalem)
FWD350, przy 100km/h takie spalanie jest jak najbardziej realne.
KAISER - 2009-06-18, 20:50
FWD350 napisał/a: | ty masz 1Y |
A Ty 1Z... w sumie mała różnica
bradley napisał/a: | na AFN (slabszy od mojego ale z wiekszym potencjalem) |
Nie zapominaj o skrzynce narzędzia. Potencjał tej skrzynki jest niezmierzony
Mówiąc serio - to był jedyny ventyl na jakiego trafiłem. Nie obraził bym się wcale za diesla 90KM w nowszej technologii i z mniejszym spalaniem.
Tu jest cała prawda i wiedziałem o tym od początku: http://www.vwvento.org/paliwo.htm
Ja w sumie szukałem golfa III/vento ale wszystkie golfy były po dzwonie albo sponiewierane na zewnątrz i od środka przez właścicieli w dresach.
W końcu znalazł się przyzwoity ventyl (aczkolwiek mulasty).
|
|