Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Short shifter

bradley - 2009-06-29, 15:16
Temat postu: Short shifter
Czy ktos u siebie posiada, ma moze jakies schematy pogladowe, rysunki techniczne do wykonania tego ustrojstwa?
Chcialbym troszke skrocic skok lewarka bo obecnie to jest mieszanie w zupie a nie zmiany biegow.

Mialem Kadetta jeszcze z przedliftowym lewarkiem, ktory byl dlugasny ale w zadnym innym samochodzie zmiana biegow nie byla tak soczysta i krociotka mimo dlugiego lewarka :)

tomek87 - 2009-06-29, 15:42

Ogolnie to kwestia prosta, gwintownik i jazda, póżniej ucinasz i cieszysz się krótszym lewarkiem. Ostatnio się za to zabierałem ale wyszło ze nie mam odpowiedniego gwintownika ;/ Potrzebny jest M12x1.5
idgray - 2009-06-29, 15:56

tomek87, nie chodzi o krótszy lewarek a o skrócenie jego skoku by biegi można było szybciej zmieniać
Hormon - 2009-06-29, 16:01

tomek87 napisał/a:
Ogolnie to kwestia prosta, gwintownik i jazda, póżniej ucinasz i cieszysz się krótszym lewarkiem. Ostatnio się za to zabierałem ale wyszło ze nie mam odpowiedniego gwintownika ;/ Potrzebny jest M12x1.5


Tzn najpierw ucina później gwintuje :P . I rzeczywiście tu jest sprawa prosta, bo gorzej by było z wstecznym podnoszonym do góry.

bradley - 2009-06-29, 16:44

Zapewne znasz bajke o krasnoludku, ktory ucinal nogi w taborecie i za kazdym razem ktoras byla za krotka ;)
Mi chodzi o inna bajke :P Nie chce skracac lewarka zeby byl nizej bo bym chyba grzebal w podlodze tylko o krotszy skok lewarka czyli zamiast z 1 na 2 przykladowych (strzelam) 4cm to 2 cm.

tomek87 - 2009-06-29, 17:05

sorka troche nie o tym pomyślałem, poprostu ostatnio kombinowałem ze skróceniem lewarka bo jest troche za długi ;) A jak znajdę sobie gwintownik to zobaczymy czy da się jabłko trochę podnieść do góry ;)
Lwomati - 2009-06-29, 17:36

bradley co Ty kombinujesz :P widzę, że tuning na maxa.
Trenuj rękę to nie będziesz potrzebowal short shiftera :hahaha:

bradley - 2009-06-29, 17:39

Raczej robie to z wygody niz tuningu :P
Lwomati - 2009-06-29, 17:40

raczej z tuningu... podkręcasz silnik - ewidentnie chcesz mieć lepsze przyspieszenie :]
lesny1982 - 2009-06-29, 17:52

http://www.inter-rally.pl...atalog&k_id=138 moze by Ci podali jakies wymiary :P
Hormon - 2009-06-29, 18:07

Ceny super.
bradley - 2009-06-29, 19:53

http://www.purems.com/products/9500775-00.pdf tu jest instrukcja montazu tamtego zestawu. On do mojej skrzyni nie pasuje bo tam sa jakies linki sterujace a nie zrobione na sztywne polaczenie. Patrzac na zdjecia:
http://www.bsk-tech.pl/download/instrukcja_ss.pdf

Juz domyslalm sie jak to dziala. Przesuwa sie troche miejsce montazu linki sterujacej i ta glowka linki styka sie szybciej z tym czarnym hakiem :P

Lwomati - 2009-06-29, 19:57

i co dalej masz zamiar to zamontować?
bradley - 2009-06-29, 20:05

Po organoleptycznej analizie stwierdzilem, ze jednak rozchodzi sie o wydluzenie/skrocenie linki poprzez montaz tego plaskownika. bo ten czarny hak podczas wcisniecia sprzegla sie podnosi.
Mysle, ze temat jest do ogarniecia. Zlece wykonanie kumplowi. Gruby plaskownik z 2 otworami i nagwintowac jeden z nich. Tylko jak tam wejde z suwmiarka zeby pomierzyc :P

bradley - 2009-06-29, 20:22


Myslalem nad taka modyfikacja :P Ale mam watpliwosci co do tego "czarnego haka". Po co on jest?

slaw71 - 2009-06-29, 22:58

radzę Ci dobrze odpuść,to u nas nie zdaje egzaminu. :P
przemolas4 - 2009-06-29, 23:12

upitol galeczke i git .
ja mam u siebie upitolona , i w podlodze nie grzebie , ale skoki na bieach byly bardzo krutkie .
proponuje jeszcze plastyki posprawdzac i ewntualnie te powyrabiane powymieniac i bedzie git .

bradley - 2009-06-30, 00:04

Ten czarny hak to jest niby ten ciezarek.
Moze i ten drazek upitole kto wie ;)
Cytat:
radzę Ci dobrze odpuść,to u nas nie zdaje egzaminu. :P

Testowales?

Na dieselgeeku jest opis wymiany ale linek. Podejrzewam, ze po prostu wymienia sie linke na... krotsza. To samo co przy zastosowaniu blaszki, ktora wydluza ramie i "skraca" dzialanie linki.

Paweł J. - 2009-06-30, 08:09

Jakiś rok temu zgubiłem taką gumę z mechanizmu zmiany biegów...tu przy silniku...dorobiłem po swojemu...grubszą gumę i biegi mają mniejszy skok....gdzieś to opisywałem.
babyy82 - 2009-07-01, 00:33

Cytat:
http://www.bsk-tech.pl/download/instrukcja_ss.pdf


Ten czarny hak/ciezarek jest chyba po to zeby plynniej i gladziej wchodzily biegi.
Jest on odkrecany. Ja obecnie go nie mam bo kiedys po dobrym przyspieszaniu pekla sruba mocujaca go i odpadl:P Roznica w zmianie niewielka a przynajmniej teraz juz mi nie drrzy caly lewarek na jalowym :)

bradley - 2009-07-01, 09:35

Ponoc to ciezarek wyrownowazajacy ale skoro biegi z nim wchodza tak jakby nie bylo wiec moja koncepcja jest dalej aktualna :)
rolz - 2014-01-12, 18:32

Wiem, wyciągam trupa z grobu ale...
bradley napisał/a:
moja koncepcja jest dalej aktualna


Coś z tego wyszło? :)

Od jakiegoś czasu chodzi mi to po głowie, znalazłem takie DIY na VWVortex.
http://forums.vwvortex.co...49#post71063549


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group