|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - Short shifter
bradley - 2009-06-29, 15:16 Temat postu: Short shifter Czy ktos u siebie posiada, ma moze jakies schematy pogladowe, rysunki techniczne do wykonania tego ustrojstwa?
Chcialbym troszke skrocic skok lewarka bo obecnie to jest mieszanie w zupie a nie zmiany biegow.
Mialem Kadetta jeszcze z przedliftowym lewarkiem, ktory byl dlugasny ale w zadnym innym samochodzie zmiana biegow nie byla tak soczysta i krociotka mimo dlugiego lewarka
tomek87 - 2009-06-29, 15:42
Ogolnie to kwestia prosta, gwintownik i jazda, póżniej ucinasz i cieszysz się krótszym lewarkiem. Ostatnio się za to zabierałem ale wyszło ze nie mam odpowiedniego gwintownika ;/ Potrzebny jest M12x1.5
idgray - 2009-06-29, 15:56
tomek87, nie chodzi o krótszy lewarek a o skrócenie jego skoku by biegi można było szybciej zmieniać
Hormon - 2009-06-29, 16:01
tomek87 napisał/a: | Ogolnie to kwestia prosta, gwintownik i jazda, póżniej ucinasz i cieszysz się krótszym lewarkiem. Ostatnio się za to zabierałem ale wyszło ze nie mam odpowiedniego gwintownika ;/ Potrzebny jest M12x1.5 |
Tzn najpierw ucina później gwintuje . I rzeczywiście tu jest sprawa prosta, bo gorzej by było z wstecznym podnoszonym do góry.
bradley - 2009-06-29, 16:44
Zapewne znasz bajke o krasnoludku, ktory ucinal nogi w taborecie i za kazdym razem ktoras byla za krotka
Mi chodzi o inna bajke Nie chce skracac lewarka zeby byl nizej bo bym chyba grzebal w podlodze tylko o krotszy skok lewarka czyli zamiast z 1 na 2 przykladowych (strzelam) 4cm to 2 cm.
tomek87 - 2009-06-29, 17:05
sorka troche nie o tym pomyślałem, poprostu ostatnio kombinowałem ze skróceniem lewarka bo jest troche za długi A jak znajdę sobie gwintownik to zobaczymy czy da się jabłko trochę podnieść do góry
Lwomati - 2009-06-29, 17:36
bradley co Ty kombinujesz widzę, że tuning na maxa.
Trenuj rękę to nie będziesz potrzebowal short shiftera
bradley - 2009-06-29, 17:39
Raczej robie to z wygody niz tuningu
Lwomati - 2009-06-29, 17:40
raczej z tuningu... podkręcasz silnik - ewidentnie chcesz mieć lepsze przyspieszenie
lesny1982 - 2009-06-29, 17:52
http://www.inter-rally.pl...atalog&k_id=138 moze by Ci podali jakies wymiary
Hormon - 2009-06-29, 18:07
Ceny super.
bradley - 2009-06-29, 19:53
http://www.purems.com/products/9500775-00.pdf tu jest instrukcja montazu tamtego zestawu. On do mojej skrzyni nie pasuje bo tam sa jakies linki sterujace a nie zrobione na sztywne polaczenie. Patrzac na zdjecia:
http://www.bsk-tech.pl/download/instrukcja_ss.pdf
Juz domyslalm sie jak to dziala. Przesuwa sie troche miejsce montazu linki sterujacej i ta glowka linki styka sie szybciej z tym czarnym hakiem
Lwomati - 2009-06-29, 19:57
i co dalej masz zamiar to zamontować?
bradley - 2009-06-29, 20:05
Po organoleptycznej analizie stwierdzilem, ze jednak rozchodzi sie o wydluzenie/skrocenie linki poprzez montaz tego plaskownika. bo ten czarny hak podczas wcisniecia sprzegla sie podnosi.
Mysle, ze temat jest do ogarniecia. Zlece wykonanie kumplowi. Gruby plaskownik z 2 otworami i nagwintowac jeden z nich. Tylko jak tam wejde z suwmiarka zeby pomierzyc
bradley - 2009-06-29, 20:22
Myslalem nad taka modyfikacja Ale mam watpliwosci co do tego "czarnego haka". Po co on jest?
slaw71 - 2009-06-29, 22:58
radzę Ci dobrze odpuść,to u nas nie zdaje egzaminu.
przemolas4 - 2009-06-29, 23:12
upitol galeczke i git .
ja mam u siebie upitolona , i w podlodze nie grzebie , ale skoki na bieach byly bardzo krutkie .
proponuje jeszcze plastyki posprawdzac i ewntualnie te powyrabiane powymieniac i bedzie git .
bradley - 2009-06-30, 00:04
Ten czarny hak to jest niby ten ciezarek.
Moze i ten drazek upitole kto wie Cytat: | radzę Ci dobrze odpuść,to u nas nie zdaje egzaminu. |
Testowales?
Na dieselgeeku jest opis wymiany ale linek. Podejrzewam, ze po prostu wymienia sie linke na... krotsza. To samo co przy zastosowaniu blaszki, ktora wydluza ramie i "skraca" dzialanie linki.
Paweł J. - 2009-06-30, 08:09
Jakiś rok temu zgubiłem taką gumę z mechanizmu zmiany biegów...tu przy silniku...dorobiłem po swojemu...grubszą gumę i biegi mają mniejszy skok....gdzieś to opisywałem.
babyy82 - 2009-07-01, 00:33
Cytat: | http://www.bsk-tech.pl/download/instrukcja_ss.pdf
|
Ten czarny hak/ciezarek jest chyba po to zeby plynniej i gladziej wchodzily biegi.
Jest on odkrecany. Ja obecnie go nie mam bo kiedys po dobrym przyspieszaniu pekla sruba mocujaca go i odpadl:P Roznica w zmianie niewielka a przynajmniej teraz juz mi nie drrzy caly lewarek na jalowym
bradley - 2009-07-01, 09:35
Ponoc to ciezarek wyrownowazajacy ale skoro biegi z nim wchodza tak jakby nie bylo wiec moja koncepcja jest dalej aktualna
rolz - 2014-01-12, 18:32
Wiem, wyciągam trupa z grobu ale...
bradley napisał/a: | moja koncepcja jest dalej aktualna |
Coś z tego wyszło?
Od jakiegoś czasu chodzi mi to po głowie, znalazłem takie DIY na VWVortex.
http://forums.vwvortex.co...49#post71063549
|
|